12. modul Szakmai követelmények - 2 óra gyakorlat nexon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatási szakképzési programok
Advertisements

2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
Az új felnőttképzési törvényi változások az uniós projektek tükrében
Fontosabb fogalmak Képesség :
A KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER A FELNŐTTKÉPZÉS SZEMPONTJÁBÓL
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Szakképzési dokumentumok
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Előadó: dr. Rádli Katalin Emberi Erőforrások Minisztériuma
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
FELNŐTTKÉPZÉS – VÁLTOZÁSOK ÉS AKTUALITÁSOK Mátyus Mihály felnőttképzési osztályvezető május.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
A felnőttképzés szakmai programkövetelmények nyilvántartása, eddigi tapasztalatok Dr. Markovszky György Program Bizottság elnöke április 1., 9.,
A javaslattevők által készített szakmai programkövetelmények szakszerű kidolgozása, tartalmi és formai követelmények A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNYEK SZAKSZERŰ.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
A felnőttképzés szakmai programkövetelmények nyilvántartása, eddigi tapasztalatok Dr. Markovszky György Program Bizottság elnöke.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Hátrányos helyzetűek reintegrációja KOMPONENS C. A szakiskolák helyzetének alapvető problémái I. a gazdaság igényei korlátozottan jutnak érvényre és a.
Általános visszajelzések Előadó: Bay Gábor Emberi Erőforrások Minisztériuma.
1. szekció – A) képzési kör workshop/műhelymunka Szegény embert az A) is húzza! FSZOE szakmai nap Október 27. és november 6. Helyszín: NSZFH, 1085.
Fényreklámgyártó szakma hivatalos szakképzési lehetőségei Csányi Róbert NSZFH
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
12. modul Szakmai követelmények 2 óra gyakorlat Dr. Henczi Lajos Madarász Erik Torma Gabriella Szakmai támogató: Schindler Rózsa.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
MKIK – Rettegi Zsolt, felnőttképzési szakértő
Tűzvédelmi Szabályzat
A programkövetelmény javaslatok formai és tartalmi követelményei
szakmai programkövetelmények Program Bizottság elnöke
A felnőttképzési szakmai végzettségek MKKR szerinti besorolása
A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNYEK SZAKSZERŰ ÖSSZEÁLLÍTÁSA
A felnőttképzési szakmai végzettségek MKKR szerinti besorolása
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok
Előadás másolata:

12. modul Szakmai követelmények - 2 óra gyakorlat http://www. nexon Dr. Henczi Lajos Madarász Erik Torma Gabriella   Szakmai támogató: Schindler Rózsa

A gyakorlati modullal szembeni elvárások 3.1. A szakmai követelmények leírási formái 3.2. A szakmai követelmények koherenciája a munkáltatói elvárások tükrében 3.3. A programszakértői vélemény felépítése, elvárt tartalma 3.4. Az elméleti képzés tananyagának kiválasztása, alkalmazkodás a célcsoporthoz 3. Módszertani ismeretek

Rendelkezésre álló idő 90 perc 09:30-11:00 Beosztás Prezentáció 10 perc Feladatmegoldás 30 perc Feladatok átbeszélése 36 perc Tesztkérdések 10 perc Egyéb információk 4-5 fős kiscsoportok 3+1 feladat

Egyéb szakmai képzés Fktv. 2. § 6. olyan, államilag el nem ismert szakmai végzettség megszerzésére irányuló képzés, amely valamely foglalkozás, munkakör vagy munkatevékenység végzéséhez szükséges kompetencia megszerzésére, fejlesztésére irányul és nem a 16. pont szerinti hatósági jellegű képzés

Nem tekinthető egyéb szakmai képzésnek a kompetencia megszerzése/fejlesztése nem foglalkozás, vagy munkakör, munkatevékenység elvégzésére irányul szakmaspecifikus kompetenciákat nem tartalmaznak (kizárólag társas vagy személyes kompetenciák fejlesztését szolgálják) szabadidős/hobbi tevékenységekre, életvezetési technikák fejlesztésére, általános műveltség növelésére, munkatevékenységhez nem köthető, életminőség javítására szolgáló tevékenységekre irányulnak a szinten tartó képzés a munkavállalói kulcskompetenciák fejlesztését szolgálják (pl. munkavégzés szemléletére, munkaszervezésre, saját tevékenység monitorozására irányuló képzések)

A szakmai végzettség megszerzéséhez szükséges képzés minimális és maximális összóraszáma a képzés óraszáma időintervallumot tartalmaz, a maximális óraszám nem haladhatja meg a minimális óraszám kétszeresét a (formanyomtatvány) javaslat 9. pontjában szereplő összóraszám – modulrendszerű programkövetelmény esetén – a moduloknál meghatározott óraszám összegét tartalmazza

A szakmai programkövetelmény javaslat elutasításra kerül A szakmai követelmények leírása esetén az OKJ-ban szereplő valamely szakképesítés szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható a szakmai programkövetelmény javaslatban

A szakmai követelmények leírási formái (1) A SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK LEÍRÁSA AKKOR MEGFELELŐ , ha: a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tanulási eredmény alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza, Megállapította: 42/2015. (XII. 30.) NGM rendelet 5. § (2). Hatályos: 2016. I. 1-től.

A szakmai követelmények leírási formái (2) NINCS ÁLTALÁNOS SZABÁLY A TANULÁSI EREDMÉNYEK LEÍRÁSÁRA Lehetőségek: átfogó, holisztikus leírás (pl. felsőoktatási szakképzések, OKJ szerinti szakképesítések) részletezett, kategóriák szerinti leírás – tudás – képesség – attitűd – autonómia, felelősség

Átfogó, holisztikus leírás (példa) MÉNESGAZDA FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS [18/2016. (VIII. 5.) EMMI rendelet] A ménesgazda Tudása - Ismeri a magyar lótenyésztési kultúrát, annak történelmét és a jelenlegi tenyésztésszervezést… Képességei - Képes fiatal csikók felvezetésére, alapszintű futószáras munka elvégzésére, alapszintű lovaglási és fogathajtási gyakorlati ismeretek birtokában van … Attitűdje - Nyitott tudásának korszínvonalon tartására, a szakterületén új eredmények befogadására, törekszik az újdonságok megismerésére, megértésére, alkalmazására… Autonómiája és felelőssége - Szükség szerint maga is elvégzi az egyes munkafolyamatokat…

Részletezett, kategóriák szerinti leírás Tudás Képesség Attitűd Felelősség, autonómia   a tanulási eredmények horizontálisan koherensek a tanulási eredmények vertikálisan elkülönülnek

Horizontális koherencia Az egyes deszkriptorok között összefüggés van A tudás és a képesség között szoros összefüggés van Nem minden tudáselemhez kell azonos számú képesség, attitűd, és felelősség/autonómia elem Minden tudáselemnek kell valamely képességelemhez kapcsolódnia Minden képességelemhez kell, hogy tudáselem kapcsolódjon Lehet olyan képességelem, amelyhez több tudáselem tartozhat Attitűdök kevésbé kapcsolódnak a tudás- és képességelemekhez A felelősség és önállóság a legtöbb esetben illeszkedik a tudás- és képességelemhez

Vertikális elkülönülés Tartalmazzon minden tanulási eredményt, amivel a tananyagegység (modul) célja elérhető Markáns legyen a tanulási eredmények közötti különbség Egy modulhoz 5-15 tanulási eredményt célszerű rendelni

Ki végzi el a szakmai programkövetelmények MKKR besorolását? 18. § (4) Felnőttképzési szakmai programkövetelmények nyilvántartásba vételére vonatkozó javaslatnak tartalmaznia kell a szakmai programkövetelmény megnevezését és annak az OKJ-ban szereplő szakmacsoportnak a megjelölését, amelybe a programkövetelmény besorolható, valamint a programkövetelménynek az Európai Képesítési Keretrendszerhez kapcsolódó Magyar Képesítési Keretrendszer szerinti szintjének meghatározására és besorolására vonatkozó megjelölését Módosította: 2015. évi LXVI. törvény 88. § (1) b).

A kamara elvégezte az MKKR besorolást 1. Általános iskola 6. osztály 2. Általános iskola 8. osztály 3. Középiskola 10. osztály 4. Érettségi 5. Felsőoktatási szakképzés 6. Felsőoktatási alapképzés 7. Felsőoktatási mesterképzés 8. Doktori képzés (PhD, DLA) A kamara elvégezte az MKKR besorolást Bérügyviteli munkatárs esetében az alábbira:   RÉGI SzPK-00018-14-15 0 04 3 ÚJ SzPk-00018-16-15 4 04 3 /1

SzPK azonosítószámának összetétele első öt karakter a programkövetelmény sorfolytonos nyilvántartási szám: _ _ _ _ _ pl. 00001 két karakter a döntés évének utolsó két számjegye alapján (pl. 2015 esetén „15”): _ _ két karakter az OKJ szakmacsoportba sorolás: _ _ egy karakter az MKKR szint szerinti besorolás: _  két karakter a FEOR főcsoport szerinti besorolás: _ _  egy karakter iskolai előképzettség: _ egy karakter verziószám (alap esetben : /0; első módosítás: /1.; második módosítás: /2. stb.) _  előtte „/”  jel

Általában nem kell módosítani a KP-okat az MKKR besorolást követően! 393/2013. (XI. 12.) Korm. rendelet 15. § (1) A felnőttképzést folytató intézménynek az engedélyében szereplő képzés képzési programját módosítania kell, ha: a) … b) … kivéve, ha … a Magyar Képesítési Keretrendszer szerinti szintjének meghatározására kerül sor, c) …  Viszont: javítani kell a KP-ot, és az új azonosító számot kell szerepeltetni képzési programokban! (És a tájékoztatókban!)

Érdemi változás esetén kell módosítani a KP-okat! 393/2013. (XI. 12.) Korm. rendelet 15. § (1) A felnőttképzést folytató intézménynek az engedélyében szereplő képzés képzési programját módosítania kell, ha: a) … b) …a szakmai programkövetelmények nyilvántartásában szereplő, a képzésre vonatkozó adatok megváltoznak … c) …  Figyelem! 6 esetben tartalmi módosítás történt (a szakmai követelmények leírása kiegészítésre került). PMKH értesíti az engedélyezett képzőket. Programkövetelmény érvényesség kezdete: 2016.02.16. Tennivalók: (1) A képzési program módosítása; (2) A módosított képzési program előzetes minősítése; (3) A módosított képzési programot - legkésőbb a képzési program alapján megvalósuló képzés megkezdésének napján - elektronikus úton meg kell küldeni a kormányhivatalnak.

Módosítható-e a szakmai programkövetelmény? Ha a kérelem: a szakmai végzettséggel ellátható legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület rövid leírására; a szakmai végzettség megszerzéséhez szükséges képzés képzési formától függő minimális és maximális óraszámra; a szakmai végzettség jellegétől függően az elméleti és gyakorlati képzési idő arányára irányul, illetve a jogszabályi változás következtében módosul a szakmai programkövetelmény azonosító számában szereplő OKJ szerinti szakmacsoport megjelölése.

FEOR-ba történő besorolás A kamarai nyilvántartásba kerülő szakmai végzettség FEOR-08-ba történő besorolása a legjellemzőbb tevékenység, munkaterület alapján kerüljön meghatározásra KSH honlap: http://www.ksh.hu/feor_menu

A szakvélemény tartalma A szakvéleménynek tartalmaznia kell … a szakmai ténymegállapításokat Jogszabályi megalapozottság A szakértőtől elvárható, hogy ténymegállapításait, következtetéseit és indoklásait jogszabályi normaelemekkel támassza alá!

A tananyag az információhordozók gyűjteményéből áll a tananyagelemek gyűjteményét (azaz a tananyagot) az információhordozók mátrixában lehet hatékonyan és célszerűen bemutatni

I H I H I H I H I H I H X X X X X X X X X  IGAZ-HAMIS TESZT I H 1. A szakmai programkövetelmény a foglalkoztatás oldaláról értelmezi a követelményrendszert a kamarai nyilvántartásban szereplő szakmai végzettség tekintetében X 2. A szakértői ténymegállapítást, következtetést és indoklást jogszabályi normaelemekkel kell alátámasztani X    3. Minden tudáselemhez kell önálló/saját képesség, attitűd és önállóság/felelősség elemet is hozzárendelni 4. Amennyiben a szakmai programkövetelmény több modulból áll, csak abban az esetben tekinthető a szakmai programkövetelmény alapján megvalósult képzésnek, amennyiben a képzés során az összes modul megvalósításra került 5. A szakmai végzettség FEOR főcsoportba történő besorolása minden esetben a munkavállaló iskolai végzettsége és készsége alapján történik  IGAZ-HAMIS TESZT I H 1. A szakmai programkövetelmény a foglalkoztatás oldaláról értelmezi a követelményrendszert a kamarai nyilvántartásban szereplő szakmai végzettség tekintetében X 2. A szakértői ténymegállapítást, következtetést és indoklást jogszabályi normaelemekkel kell alátámasztani X    3. Minden tudáselemhez kell önálló/saját képesség, attitűd és önállóság/felelősség elemet is hozzárendelni 4. Amennyiben a szakmai programkövetelmény több modulból áll, csak abban az esetben tekinthető a szakmai programkövetelmény alapján megvalósult képzésnek, amennyiben a képzés során az összes modul megvalósításra került 5. A szakmai végzettség FEOR főcsoportba történő besorolása minden esetben a munkavállaló iskolai végzettsége és készsége alapján történik  X  IGAZ-HAMIS TESZT I H 1. A szakmai programkövetelmény a foglalkoztatás oldaláról értelmezi a követelményrendszert a kamarai nyilvántartásban szereplő szakmai végzettség tekintetében X 2. A szakértői ténymegállapítást, következtetést és indoklást jogszabályi normaelemekkel kell alátámasztani X    3. Minden tudáselemhez kell önálló/saját képesség, attitűd és önállóság/felelősség elemet is hozzárendelni 4. Amennyiben a szakmai programkövetelmény több modulból áll, csak abban az esetben tekinthető a szakmai programkövetelmény alapján megvalósult képzésnek, amennyiben a képzés során az összes modul megvalósításra került 5. A szakmai végzettség FEOR főcsoportba történő besorolása minden esetben a munkavállaló iskolai végzettsége és készsége alapján történik  IGAZ-HAMIS TESZT I H 1. A szakmai programkövetelmény a foglalkoztatás oldaláról értelmezi a követelményrendszert a kamarai nyilvántartásban szereplő szakmai végzettség tekintetében X 2. A szakértői ténymegállapítást, következtetést és indoklást jogszabályi normaelemekkel kell alátámasztani X    3. Minden tudáselemhez kell önálló/saját képesség, attitűd és önállóság/felelősség elemet is hozzárendelni 4. Amennyiben a szakmai programkövetelmény több modulból áll, csak abban az esetben tekinthető a szakmai programkövetelmény alapján megvalósult képzésnek, amennyiben a képzés során az összes modul megvalósításra került 5. A szakmai végzettség FEOR főcsoportba történő besorolása minden esetben a munkavállaló iskolai végzettsége és készsége alapján történik  IGAZ-HAMIS TESZT I H 1. A szakmai programkövetelmény a foglalkoztatás oldaláról értelmezi a követelményrendszert a kamarai nyilvántartásban szereplő szakmai végzettség tekintetében X 2. A szakértői ténymegállapítást, következtetést és indoklást jogszabályi normaelemekkel kell alátámasztani   3. Minden tudáselemhez kell önálló/saját képesség, attitűd és önállóság/felelősség elemet is hozzárendelni 4. Amennyiben a szakmai programkövetelmény több modulból áll, csak abban az esetben tekinthető a szakmai programkövetelmény alapján megvalósult képzésnek, amennyiben a képzés során az összes modul megvalósításra került 5. A szakmai végzettség FEOR főcsoportba történő besorolása minden esetben a munkavállaló iskolai végzettsége és készsége alapján történik  IGAZ-HAMIS TESZT I H 1. A szakmai programkövetelmény a foglalkoztatás oldaláról értelmezi a követelményrendszert a kamarai nyilvántartásban szereplő szakmai végzettség tekintetében 2. A szakértői ténymegállapítást, következtetést és indoklást jogszabályi normaelemekkel kell alátámasztani   3. Minden tudáselemhez kell önálló/saját képesség, attitűd és önállóság/felelősség elemet is hozzárendelni 4. Amennyiben a szakmai programkövetelmény több modulból áll, csak abban az esetben tekinthető a szakmai programkövetelmény alapján megvalósult képzésnek, amennyiben a képzés során az összes modul megvalósításra került 5. A szakmai végzettség FEOR főcsoportba történő besorolása minden esetben a munkavállaló iskolai végzettsége és készsége alapján történik

FELELETVÁLASZTÓS FELADATOK FELELETVÁLASZTÓS FELADATOK 1. Egyéb szakmai képzésnek minősül a) munkatevékenység végzéséhez szükséges kompetencia fejlesztésére irányuló képzés b) szinten tartó képzés c) a munkavállalói kulcskompetenciák fejlesztésére irányuló képzés 2. A szakmai programkövetelményre vonatkozó javaslatban a szakmai végzettség megszerzéséhez szükséges képzés minimális és maximális óraszámát úgy kell meghatározni, hogy: a) az óraszámok egymástól eltérőek legyenek, valamint a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét b) a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét c) az óraszámok egymástól eltérőek lehetnek, de a maximális óraszám nem haladhatja meg a minimális óraszám kétszeresét 3. A hatályos 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet értelmében a szakmai követelmények leírása akkor megfelelő, ha: a) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tanulási eredmény alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza b) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat a javaslat tartalmazza c) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tevékenység alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza 4. A szakmai programkövetelmény tartalmazza a) képzés célját és célcsoportját b) a szakmai követelmények leírását c) a képzés módszereit 5. A szakmai programkövetelmény javaslat abban az esetben utasítható el, amennyiben a) nincs összhangban a képzés megkezdéséhez szükséges bemeneti feltételek meghatározása a munkaterület leírásával b) az OKJ-ben szereplő valamely szakképesítés szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban c) az OKJ-ben szereplő valamely modul szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban FELELETVÁLASZTÓS FELADATOK 1. Egyéb szakmai képzésnek minősül a) munkatevékenység végzéséhez szükséges kompetencia fejlesztésére irányuló képzés b) szinten tartó képzés c) a munkavállalói kulcskompetenciák fejlesztésére irányuló képzés 2. A szakmai programkövetelményre vonatkozó javaslatban a szakmai végzettség megszerzéséhez szükséges képzés minimális és maximális óraszámát úgy kell meghatározni, hogy: a) az óraszámok egymástól eltérőek legyenek, valamint a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét b) a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét c) az óraszámok egymástól eltérőek lehetnek, de a maximális óraszám nem haladhatja meg a minimális óraszám kétszeresét 3. A hatályos 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet értelmében a szakmai követelmények leírása akkor megfelelő, ha: a) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tanulási eredmény alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza b) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat a javaslat tartalmazza c) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tevékenység alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza 4. A szakmai programkövetelmény tartalmazza a) képzés célját és célcsoportját b) a szakmai követelmények leírását c) a képzés módszereit 5. A szakmai programkövetelmény javaslat abban az esetben utasítható el, amennyiben a) nincs összhangban a képzés megkezdéséhez szükséges bemeneti feltételek meghatározása a munkaterület leírásával b) az OKJ-ben szereplő valamely szakképesítés szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban c) az OKJ-ben szereplő valamely modul szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban FELELETVÁLASZTÓS FELADATOK 1. Egyéb szakmai képzésnek minősül a) munkatevékenység végzéséhez szükséges kompetencia fejlesztésére irányuló képzés b) szinten tartó képzés c) a munkavállalói kulcskompetenciák fejlesztésére irányuló képzés 2. A szakmai programkövetelményre vonatkozó javaslatban a szakmai végzettség megszerzéséhez szükséges képzés minimális és maximális óraszámát úgy kell meghatározni, hogy: a) az óraszámok egymástól eltérőek legyenek, valamint a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét b) a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét c) az óraszámok egymástól eltérőek lehetnek, de a maximális óraszám nem haladhatja meg a minimális óraszám kétszeresét 3. A hatályos 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet értelmében a szakmai követelmények leírása akkor megfelelő, ha: a) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tanulási eredmény alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza b) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat a javaslat tartalmazza c) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tevékenység alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza 4. A szakmai programkövetelmény tartalmazza a) képzés célját és célcsoportját b) a szakmai követelmények leírását c) a képzés módszereit 5. A szakmai programkövetelmény javaslat abban az esetben utasítható el, amennyiben a) nincs összhangban a képzés megkezdéséhez szükséges bemeneti feltételek meghatározása a munkaterület leírásával b) az OKJ-ben szereplő valamely szakképesítés szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban c) az OKJ-ben szereplő valamely modul szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban FELELETVÁLASZTÓS FELADATOK 1. Egyéb szakmai képzésnek minősül a) munkatevékenység végzéséhez szükséges kompetencia fejlesztésére irányuló képzés b) szinten tartó képzés c) a munkavállalói kulcskompetenciák fejlesztésére irányuló képzés 2. A szakmai programkövetelményre vonatkozó javaslatban a szakmai végzettség megszerzéséhez szükséges képzés minimális és maximális óraszámát úgy kell meghatározni, hogy: a) az óraszámok egymástól eltérőek legyenek, valamint a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét b) a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét c) az óraszámok egymástól eltérőek lehetnek, de a maximális óraszám nem haladhatja meg a minimális óraszám kétszeresét 3. A hatályos 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet értelmében a szakmai követelmények leírása akkor megfelelő, ha: a) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tanulási eredmény alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza b) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat a javaslat tartalmazza c) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tevékenység alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza 4. A szakmai programkövetelmény tartalmazza a) képzés célját és célcsoportját b) a szakmai követelmények leírását c) a képzés módszereit 5. A szakmai programkövetelmény javaslat abban az esetben utasítható el, amennyiben a) nincs összhangban a képzés megkezdéséhez szükséges bemeneti feltételek meghatározása a munkaterület leírásával b) az OKJ-ben szereplő valamely szakképesítés szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban c) az OKJ-ben szereplő valamely modul szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban FELELETVÁLASZTÓS FELADATOK 1. Egyéb szakmai képzésnek minősül a) munkatevékenység végzéséhez szükséges kompetencia fejlesztésére irányuló képzés b) szinten tartó képzés c) a munkavállalói kulcskompetenciák fejlesztésére irányuló képzés 2. A szakmai programkövetelményre vonatkozó javaslatban a szakmai végzettség megszerzéséhez szükséges képzés minimális és maximális óraszámát úgy kell meghatározni, hogy: a) az óraszámok egymástól eltérőek legyenek, valamint a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét b) a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét c) az óraszámok egymástól eltérőek lehetnek, de a maximális óraszám nem haladhatja meg a minimális óraszám kétszeresét 3. A hatályos 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet értelmében a szakmai követelmények leírása akkor megfelelő, ha: a) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tanulási eredmény alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza b) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat a javaslat tartalmazza c) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tevékenység alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza 4. A szakmai programkövetelmény tartalmazza a) képzés célját és célcsoportját b) a szakmai követelmények leírását c) a képzés módszereit 5. A szakmai programkövetelmény javaslat abban az esetben utasítható el, amennyiben a) nincs összhangban a képzés megkezdéséhez szükséges bemeneti feltételek meghatározása a munkaterület leírásával b) az OKJ-ben szereplő valamely szakképesítés szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban c) az OKJ-ben szereplő valamely modul szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban FELELETVÁLASZTÓS FELADATOK 1. Egyéb szakmai képzésnek minősül a) munkatevékenység végzéséhez szükséges kompetencia fejlesztésére irányuló képzés b) szinten tartó képzés c) a munkavállalói kulcskompetenciák fejlesztésére irányuló képzés 2. A szakmai programkövetelményre vonatkozó javaslatban a szakmai végzettség megszerzéséhez szükséges képzés minimális és maximális óraszámát úgy kell meghatározni, hogy: a) az óraszámok egymástól eltérőek legyenek, valamint a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét b) a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét c) az óraszámok egymástól eltérőek lehetnek, de a maximális óraszám nem haladhatja meg a minimális óraszám kétszeresét 3. A hatályos 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet értelmében a szakmai követelmények leírása akkor megfelelő, ha: a) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tanulási eredmény alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza b) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat a javaslat tartalmazza c) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tevékenység alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza 4. A szakmai programkövetelmény tartalmazza a) képzés célját és célcsoportját b) a szakmai követelmények leírását c) a képzés módszereit 5. A szakmai programkövetelmény javaslat abban az esetben utasítható el, amennyiben a) nincs összhangban a képzés megkezdéséhez szükséges bemeneti feltételek meghatározása a munkaterület leírásával b) az OKJ-ben szereplő valamely szakképesítés szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban c) az OKJ-ben szereplő valamely modul szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!