12. modul Szakmai követelmények - 2 óra gyakorlat http://www. nexon Dr. Henczi Lajos Madarász Erik Torma Gabriella Szakmai támogató: Schindler Rózsa
A gyakorlati modullal szembeni elvárások 3.1. A szakmai követelmények leírási formái 3.2. A szakmai követelmények koherenciája a munkáltatói elvárások tükrében 3.3. A programszakértői vélemény felépítése, elvárt tartalma 3.4. Az elméleti képzés tananyagának kiválasztása, alkalmazkodás a célcsoporthoz 3. Módszertani ismeretek
Rendelkezésre álló idő 90 perc 09:30-11:00 Beosztás Prezentáció 10 perc Feladatmegoldás 30 perc Feladatok átbeszélése 36 perc Tesztkérdések 10 perc Egyéb információk 4-5 fős kiscsoportok 3+1 feladat
Egyéb szakmai képzés Fktv. 2. § 6. olyan, államilag el nem ismert szakmai végzettség megszerzésére irányuló képzés, amely valamely foglalkozás, munkakör vagy munkatevékenység végzéséhez szükséges kompetencia megszerzésére, fejlesztésére irányul és nem a 16. pont szerinti hatósági jellegű képzés
Nem tekinthető egyéb szakmai képzésnek a kompetencia megszerzése/fejlesztése nem foglalkozás, vagy munkakör, munkatevékenység elvégzésére irányul szakmaspecifikus kompetenciákat nem tartalmaznak (kizárólag társas vagy személyes kompetenciák fejlesztését szolgálják) szabadidős/hobbi tevékenységekre, életvezetési technikák fejlesztésére, általános műveltség növelésére, munkatevékenységhez nem köthető, életminőség javítására szolgáló tevékenységekre irányulnak a szinten tartó képzés a munkavállalói kulcskompetenciák fejlesztését szolgálják (pl. munkavégzés szemléletére, munkaszervezésre, saját tevékenység monitorozására irányuló képzések)
A szakmai végzettség megszerzéséhez szükséges képzés minimális és maximális összóraszáma a képzés óraszáma időintervallumot tartalmaz, a maximális óraszám nem haladhatja meg a minimális óraszám kétszeresét a (formanyomtatvány) javaslat 9. pontjában szereplő összóraszám – modulrendszerű programkövetelmény esetén – a moduloknál meghatározott óraszám összegét tartalmazza
A szakmai programkövetelmény javaslat elutasításra kerül A szakmai követelmények leírása esetén az OKJ-ban szereplő valamely szakképesítés szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható a szakmai programkövetelmény javaslatban
A szakmai követelmények leírási formái (1) A SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK LEÍRÁSA AKKOR MEGFELELŐ , ha: a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tanulási eredmény alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza, Megállapította: 42/2015. (XII. 30.) NGM rendelet 5. § (2). Hatályos: 2016. I. 1-től.
A szakmai követelmények leírási formái (2) NINCS ÁLTALÁNOS SZABÁLY A TANULÁSI EREDMÉNYEK LEÍRÁSÁRA Lehetőségek: átfogó, holisztikus leírás (pl. felsőoktatási szakképzések, OKJ szerinti szakképesítések) részletezett, kategóriák szerinti leírás – tudás – képesség – attitűd – autonómia, felelősség
Átfogó, holisztikus leírás (példa) MÉNESGAZDA FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS [18/2016. (VIII. 5.) EMMI rendelet] A ménesgazda Tudása - Ismeri a magyar lótenyésztési kultúrát, annak történelmét és a jelenlegi tenyésztésszervezést… Képességei - Képes fiatal csikók felvezetésére, alapszintű futószáras munka elvégzésére, alapszintű lovaglási és fogathajtási gyakorlati ismeretek birtokában van … Attitűdje - Nyitott tudásának korszínvonalon tartására, a szakterületén új eredmények befogadására, törekszik az újdonságok megismerésére, megértésére, alkalmazására… Autonómiája és felelőssége - Szükség szerint maga is elvégzi az egyes munkafolyamatokat…
Részletezett, kategóriák szerinti leírás Tudás Képesség Attitűd Felelősség, autonómia a tanulási eredmények horizontálisan koherensek a tanulási eredmények vertikálisan elkülönülnek
Horizontális koherencia Az egyes deszkriptorok között összefüggés van A tudás és a képesség között szoros összefüggés van Nem minden tudáselemhez kell azonos számú képesség, attitűd, és felelősség/autonómia elem Minden tudáselemnek kell valamely képességelemhez kapcsolódnia Minden képességelemhez kell, hogy tudáselem kapcsolódjon Lehet olyan képességelem, amelyhez több tudáselem tartozhat Attitűdök kevésbé kapcsolódnak a tudás- és képességelemekhez A felelősség és önállóság a legtöbb esetben illeszkedik a tudás- és képességelemhez
Vertikális elkülönülés Tartalmazzon minden tanulási eredményt, amivel a tananyagegység (modul) célja elérhető Markáns legyen a tanulási eredmények közötti különbség Egy modulhoz 5-15 tanulási eredményt célszerű rendelni
Ki végzi el a szakmai programkövetelmények MKKR besorolását? 18. § (4) Felnőttképzési szakmai programkövetelmények nyilvántartásba vételére vonatkozó javaslatnak tartalmaznia kell a szakmai programkövetelmény megnevezését és annak az OKJ-ban szereplő szakmacsoportnak a megjelölését, amelybe a programkövetelmény besorolható, valamint a programkövetelménynek az Európai Képesítési Keretrendszerhez kapcsolódó Magyar Képesítési Keretrendszer szerinti szintjének meghatározására és besorolására vonatkozó megjelölését Módosította: 2015. évi LXVI. törvény 88. § (1) b).
A kamara elvégezte az MKKR besorolást 1. Általános iskola 6. osztály 2. Általános iskola 8. osztály 3. Középiskola 10. osztály 4. Érettségi 5. Felsőoktatási szakképzés 6. Felsőoktatási alapképzés 7. Felsőoktatási mesterképzés 8. Doktori képzés (PhD, DLA) A kamara elvégezte az MKKR besorolást Bérügyviteli munkatárs esetében az alábbira: RÉGI SzPK-00018-14-15 0 04 3 ÚJ SzPk-00018-16-15 4 04 3 /1
SzPK azonosítószámának összetétele első öt karakter a programkövetelmény sorfolytonos nyilvántartási szám: _ _ _ _ _ pl. 00001 két karakter a döntés évének utolsó két számjegye alapján (pl. 2015 esetén „15”): _ _ két karakter az OKJ szakmacsoportba sorolás: _ _ egy karakter az MKKR szint szerinti besorolás: _ két karakter a FEOR főcsoport szerinti besorolás: _ _ egy karakter iskolai előképzettség: _ egy karakter verziószám (alap esetben : /0; első módosítás: /1.; második módosítás: /2. stb.) _ előtte „/” jel
Általában nem kell módosítani a KP-okat az MKKR besorolást követően! 393/2013. (XI. 12.) Korm. rendelet 15. § (1) A felnőttképzést folytató intézménynek az engedélyében szereplő képzés képzési programját módosítania kell, ha: a) … b) … kivéve, ha … a Magyar Képesítési Keretrendszer szerinti szintjének meghatározására kerül sor, c) … Viszont: javítani kell a KP-ot, és az új azonosító számot kell szerepeltetni képzési programokban! (És a tájékoztatókban!)
Érdemi változás esetén kell módosítani a KP-okat! 393/2013. (XI. 12.) Korm. rendelet 15. § (1) A felnőttképzést folytató intézménynek az engedélyében szereplő képzés képzési programját módosítania kell, ha: a) … b) …a szakmai programkövetelmények nyilvántartásában szereplő, a képzésre vonatkozó adatok megváltoznak … c) … Figyelem! 6 esetben tartalmi módosítás történt (a szakmai követelmények leírása kiegészítésre került). PMKH értesíti az engedélyezett képzőket. Programkövetelmény érvényesség kezdete: 2016.02.16. Tennivalók: (1) A képzési program módosítása; (2) A módosított képzési program előzetes minősítése; (3) A módosított képzési programot - legkésőbb a képzési program alapján megvalósuló képzés megkezdésének napján - elektronikus úton meg kell küldeni a kormányhivatalnak.
Módosítható-e a szakmai programkövetelmény? Ha a kérelem: a szakmai végzettséggel ellátható legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület rövid leírására; a szakmai végzettség megszerzéséhez szükséges képzés képzési formától függő minimális és maximális óraszámra; a szakmai végzettség jellegétől függően az elméleti és gyakorlati képzési idő arányára irányul, illetve a jogszabályi változás következtében módosul a szakmai programkövetelmény azonosító számában szereplő OKJ szerinti szakmacsoport megjelölése.
FEOR-ba történő besorolás A kamarai nyilvántartásba kerülő szakmai végzettség FEOR-08-ba történő besorolása a legjellemzőbb tevékenység, munkaterület alapján kerüljön meghatározásra KSH honlap: http://www.ksh.hu/feor_menu
A szakvélemény tartalma A szakvéleménynek tartalmaznia kell … a szakmai ténymegállapításokat Jogszabályi megalapozottság A szakértőtől elvárható, hogy ténymegállapításait, következtetéseit és indoklásait jogszabályi normaelemekkel támassza alá!
A tananyag az információhordozók gyűjteményéből áll a tananyagelemek gyűjteményét (azaz a tananyagot) az információhordozók mátrixában lehet hatékonyan és célszerűen bemutatni
I H I H I H I H I H I H X X X X X X X X X IGAZ-HAMIS TESZT I H 1. A szakmai programkövetelmény a foglalkoztatás oldaláról értelmezi a követelményrendszert a kamarai nyilvántartásban szereplő szakmai végzettség tekintetében X 2. A szakértői ténymegállapítást, következtetést és indoklást jogszabályi normaelemekkel kell alátámasztani X 3. Minden tudáselemhez kell önálló/saját képesség, attitűd és önállóság/felelősség elemet is hozzárendelni 4. Amennyiben a szakmai programkövetelmény több modulból áll, csak abban az esetben tekinthető a szakmai programkövetelmény alapján megvalósult képzésnek, amennyiben a képzés során az összes modul megvalósításra került 5. A szakmai végzettség FEOR főcsoportba történő besorolása minden esetben a munkavállaló iskolai végzettsége és készsége alapján történik IGAZ-HAMIS TESZT I H 1. A szakmai programkövetelmény a foglalkoztatás oldaláról értelmezi a követelményrendszert a kamarai nyilvántartásban szereplő szakmai végzettség tekintetében X 2. A szakértői ténymegállapítást, következtetést és indoklást jogszabályi normaelemekkel kell alátámasztani X 3. Minden tudáselemhez kell önálló/saját képesség, attitűd és önállóság/felelősség elemet is hozzárendelni 4. Amennyiben a szakmai programkövetelmény több modulból áll, csak abban az esetben tekinthető a szakmai programkövetelmény alapján megvalósult képzésnek, amennyiben a képzés során az összes modul megvalósításra került 5. A szakmai végzettség FEOR főcsoportba történő besorolása minden esetben a munkavállaló iskolai végzettsége és készsége alapján történik X IGAZ-HAMIS TESZT I H 1. A szakmai programkövetelmény a foglalkoztatás oldaláról értelmezi a követelményrendszert a kamarai nyilvántartásban szereplő szakmai végzettség tekintetében X 2. A szakértői ténymegállapítást, következtetést és indoklást jogszabályi normaelemekkel kell alátámasztani X 3. Minden tudáselemhez kell önálló/saját képesség, attitűd és önállóság/felelősség elemet is hozzárendelni 4. Amennyiben a szakmai programkövetelmény több modulból áll, csak abban az esetben tekinthető a szakmai programkövetelmény alapján megvalósult képzésnek, amennyiben a képzés során az összes modul megvalósításra került 5. A szakmai végzettség FEOR főcsoportba történő besorolása minden esetben a munkavállaló iskolai végzettsége és készsége alapján történik IGAZ-HAMIS TESZT I H 1. A szakmai programkövetelmény a foglalkoztatás oldaláról értelmezi a követelményrendszert a kamarai nyilvántartásban szereplő szakmai végzettség tekintetében X 2. A szakértői ténymegállapítást, következtetést és indoklást jogszabályi normaelemekkel kell alátámasztani X 3. Minden tudáselemhez kell önálló/saját képesség, attitűd és önállóság/felelősség elemet is hozzárendelni 4. Amennyiben a szakmai programkövetelmény több modulból áll, csak abban az esetben tekinthető a szakmai programkövetelmény alapján megvalósult képzésnek, amennyiben a képzés során az összes modul megvalósításra került 5. A szakmai végzettség FEOR főcsoportba történő besorolása minden esetben a munkavállaló iskolai végzettsége és készsége alapján történik IGAZ-HAMIS TESZT I H 1. A szakmai programkövetelmény a foglalkoztatás oldaláról értelmezi a követelményrendszert a kamarai nyilvántartásban szereplő szakmai végzettség tekintetében X 2. A szakértői ténymegállapítást, következtetést és indoklást jogszabályi normaelemekkel kell alátámasztani 3. Minden tudáselemhez kell önálló/saját képesség, attitűd és önállóság/felelősség elemet is hozzárendelni 4. Amennyiben a szakmai programkövetelmény több modulból áll, csak abban az esetben tekinthető a szakmai programkövetelmény alapján megvalósult képzésnek, amennyiben a képzés során az összes modul megvalósításra került 5. A szakmai végzettség FEOR főcsoportba történő besorolása minden esetben a munkavállaló iskolai végzettsége és készsége alapján történik IGAZ-HAMIS TESZT I H 1. A szakmai programkövetelmény a foglalkoztatás oldaláról értelmezi a követelményrendszert a kamarai nyilvántartásban szereplő szakmai végzettség tekintetében 2. A szakértői ténymegállapítást, következtetést és indoklást jogszabályi normaelemekkel kell alátámasztani 3. Minden tudáselemhez kell önálló/saját képesség, attitűd és önállóság/felelősség elemet is hozzárendelni 4. Amennyiben a szakmai programkövetelmény több modulból áll, csak abban az esetben tekinthető a szakmai programkövetelmény alapján megvalósult képzésnek, amennyiben a képzés során az összes modul megvalósításra került 5. A szakmai végzettség FEOR főcsoportba történő besorolása minden esetben a munkavállaló iskolai végzettsége és készsége alapján történik
FELELETVÁLASZTÓS FELADATOK FELELETVÁLASZTÓS FELADATOK 1. Egyéb szakmai képzésnek minősül a) munkatevékenység végzéséhez szükséges kompetencia fejlesztésére irányuló képzés b) szinten tartó képzés c) a munkavállalói kulcskompetenciák fejlesztésére irányuló képzés 2. A szakmai programkövetelményre vonatkozó javaslatban a szakmai végzettség megszerzéséhez szükséges képzés minimális és maximális óraszámát úgy kell meghatározni, hogy: a) az óraszámok egymástól eltérőek legyenek, valamint a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét b) a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét c) az óraszámok egymástól eltérőek lehetnek, de a maximális óraszám nem haladhatja meg a minimális óraszám kétszeresét 3. A hatályos 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet értelmében a szakmai követelmények leírása akkor megfelelő, ha: a) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tanulási eredmény alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza b) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat a javaslat tartalmazza c) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tevékenység alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza 4. A szakmai programkövetelmény tartalmazza a) képzés célját és célcsoportját b) a szakmai követelmények leírását c) a képzés módszereit 5. A szakmai programkövetelmény javaslat abban az esetben utasítható el, amennyiben a) nincs összhangban a képzés megkezdéséhez szükséges bemeneti feltételek meghatározása a munkaterület leírásával b) az OKJ-ben szereplő valamely szakképesítés szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban c) az OKJ-ben szereplő valamely modul szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban FELELETVÁLASZTÓS FELADATOK 1. Egyéb szakmai képzésnek minősül a) munkatevékenység végzéséhez szükséges kompetencia fejlesztésére irányuló képzés b) szinten tartó képzés c) a munkavállalói kulcskompetenciák fejlesztésére irányuló képzés 2. A szakmai programkövetelményre vonatkozó javaslatban a szakmai végzettség megszerzéséhez szükséges képzés minimális és maximális óraszámát úgy kell meghatározni, hogy: a) az óraszámok egymástól eltérőek legyenek, valamint a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét b) a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét c) az óraszámok egymástól eltérőek lehetnek, de a maximális óraszám nem haladhatja meg a minimális óraszám kétszeresét 3. A hatályos 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet értelmében a szakmai követelmények leírása akkor megfelelő, ha: a) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tanulási eredmény alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza b) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat a javaslat tartalmazza c) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tevékenység alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza 4. A szakmai programkövetelmény tartalmazza a) képzés célját és célcsoportját b) a szakmai követelmények leírását c) a képzés módszereit 5. A szakmai programkövetelmény javaslat abban az esetben utasítható el, amennyiben a) nincs összhangban a képzés megkezdéséhez szükséges bemeneti feltételek meghatározása a munkaterület leírásával b) az OKJ-ben szereplő valamely szakképesítés szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban c) az OKJ-ben szereplő valamely modul szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban FELELETVÁLASZTÓS FELADATOK 1. Egyéb szakmai képzésnek minősül a) munkatevékenység végzéséhez szükséges kompetencia fejlesztésére irányuló képzés b) szinten tartó képzés c) a munkavállalói kulcskompetenciák fejlesztésére irányuló képzés 2. A szakmai programkövetelményre vonatkozó javaslatban a szakmai végzettség megszerzéséhez szükséges képzés minimális és maximális óraszámát úgy kell meghatározni, hogy: a) az óraszámok egymástól eltérőek legyenek, valamint a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét b) a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét c) az óraszámok egymástól eltérőek lehetnek, de a maximális óraszám nem haladhatja meg a minimális óraszám kétszeresét 3. A hatályos 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet értelmében a szakmai követelmények leírása akkor megfelelő, ha: a) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tanulási eredmény alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza b) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat a javaslat tartalmazza c) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tevékenység alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza 4. A szakmai programkövetelmény tartalmazza a) képzés célját és célcsoportját b) a szakmai követelmények leírását c) a képzés módszereit 5. A szakmai programkövetelmény javaslat abban az esetben utasítható el, amennyiben a) nincs összhangban a képzés megkezdéséhez szükséges bemeneti feltételek meghatározása a munkaterület leírásával b) az OKJ-ben szereplő valamely szakképesítés szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban c) az OKJ-ben szereplő valamely modul szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban FELELETVÁLASZTÓS FELADATOK 1. Egyéb szakmai képzésnek minősül a) munkatevékenység végzéséhez szükséges kompetencia fejlesztésére irányuló képzés b) szinten tartó képzés c) a munkavállalói kulcskompetenciák fejlesztésére irányuló képzés 2. A szakmai programkövetelményre vonatkozó javaslatban a szakmai végzettség megszerzéséhez szükséges képzés minimális és maximális óraszámát úgy kell meghatározni, hogy: a) az óraszámok egymástól eltérőek legyenek, valamint a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét b) a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét c) az óraszámok egymástól eltérőek lehetnek, de a maximális óraszám nem haladhatja meg a minimális óraszám kétszeresét 3. A hatályos 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet értelmében a szakmai követelmények leírása akkor megfelelő, ha: a) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tanulási eredmény alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza b) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat a javaslat tartalmazza c) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tevékenység alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza 4. A szakmai programkövetelmény tartalmazza a) képzés célját és célcsoportját b) a szakmai követelmények leírását c) a képzés módszereit 5. A szakmai programkövetelmény javaslat abban az esetben utasítható el, amennyiben a) nincs összhangban a képzés megkezdéséhez szükséges bemeneti feltételek meghatározása a munkaterület leírásával b) az OKJ-ben szereplő valamely szakképesítés szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban c) az OKJ-ben szereplő valamely modul szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban FELELETVÁLASZTÓS FELADATOK 1. Egyéb szakmai képzésnek minősül a) munkatevékenység végzéséhez szükséges kompetencia fejlesztésére irányuló képzés b) szinten tartó képzés c) a munkavállalói kulcskompetenciák fejlesztésére irányuló képzés 2. A szakmai programkövetelményre vonatkozó javaslatban a szakmai végzettség megszerzéséhez szükséges képzés minimális és maximális óraszámát úgy kell meghatározni, hogy: a) az óraszámok egymástól eltérőek legyenek, valamint a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét b) a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét c) az óraszámok egymástól eltérőek lehetnek, de a maximális óraszám nem haladhatja meg a minimális óraszám kétszeresét 3. A hatályos 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet értelmében a szakmai követelmények leírása akkor megfelelő, ha: a) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tanulási eredmény alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza b) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat a javaslat tartalmazza c) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tevékenység alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza 4. A szakmai programkövetelmény tartalmazza a) képzés célját és célcsoportját b) a szakmai követelmények leírását c) a képzés módszereit 5. A szakmai programkövetelmény javaslat abban az esetben utasítható el, amennyiben a) nincs összhangban a képzés megkezdéséhez szükséges bemeneti feltételek meghatározása a munkaterület leírásával b) az OKJ-ben szereplő valamely szakképesítés szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban c) az OKJ-ben szereplő valamely modul szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban FELELETVÁLASZTÓS FELADATOK 1. Egyéb szakmai képzésnek minősül a) munkatevékenység végzéséhez szükséges kompetencia fejlesztésére irányuló képzés b) szinten tartó képzés c) a munkavállalói kulcskompetenciák fejlesztésére irányuló képzés 2. A szakmai programkövetelményre vonatkozó javaslatban a szakmai végzettség megszerzéséhez szükséges képzés minimális és maximális óraszámát úgy kell meghatározni, hogy: a) az óraszámok egymástól eltérőek legyenek, valamint a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét b) a maximális óraszám nem haladja meg a minimális óraszám kétszeresét c) az óraszámok egymástól eltérőek lehetnek, de a maximális óraszám nem haladhatja meg a minimális óraszám kétszeresét 3. A hatályos 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet értelmében a szakmai követelmények leírása akkor megfelelő, ha: a) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tanulási eredmény alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza b) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat a javaslat tartalmazza c) a legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismereteket, készségeket és személyes kompetenciákat, társas kompetenciákat és módszerkompetenciákat tevékenység alapú megközelítésben a javaslat tartalmazza 4. A szakmai programkövetelmény tartalmazza a) képzés célját és célcsoportját b) a szakmai követelmények leírását c) a képzés módszereit 5. A szakmai programkövetelmény javaslat abban az esetben utasítható el, amennyiben a) nincs összhangban a képzés megkezdéséhez szükséges bemeneti feltételek meghatározása a munkaterület leírásával b) az OKJ-ben szereplő valamely szakképesítés szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban c) az OKJ-ben szereplő valamely modul szakmai kompetenciáinak több mint negyven százaléka megtalálható az SzPK javaslatban
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!