T-Online elektronikus számlázási rendszer

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az ún. tételes Áfa-bevallás bevezetése január 1-jétől [2012. évi LXIX. tv. módosította a évi CLVI. törvényt, amely következtében az Art. 31/B.
Advertisements

Hitelesített bizonylatok és számlák – pillanatok alatt
Az elektronikus számlázás jogszabályi háttere
Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Tapasztó Balázs, alprojektvezető, T-Systems VI. E-Banking / M-Banking konferencia
First Line e-Számlacentrum Integráció Vállalatirányítási rendszerekkel
Bemutató Számviteli rendszer. Személyesen Postai úton Vállalat vagy vállalkozás Könyvelőcég vagy könyvelő Ez a megoldás kiszámíthatatlan nem biztos hogy.
E-számla konferencia Előadó: Bodó Katalin November 15.
Elektronikus archiválórendszer fejlesztése PKI alapokon Készítette: Kollár Balázs november 11.
Elektronikus dokumentumok
Az elektronikus aláírás állami elismerése
15. TÉTEL Egy vendége számlát kér Öntől
1 eEgészség – Digitális Aláírás Előadás a projekt lezárásához „Megbízható harmadik fél szolgáltatás, a digitális aláírás bevezetése az egészségügyi ágazatban”
Barsi András Attila Erdélyi Csilla Microsec Kft április 22.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Budapest, február 16. Az elektronikus számlázás Elmélet, gyakorlat, változások.
GreenBox A Program működésének főbb jellemzői:   Önálló működés, önálló nyilvántartás és adatküldés   a törvényben előírt analitikus nyilvántartás.
Dokumentumkezelő rendszer javaslat PTR zRt. részére
Infokommunikáció az energetikában
Automatikus EKÁER bejelentő program. EKÁER  AZ ELEKTRONIKUS KÖZÚTI ÁRUFORGALMI ELLENŐRZŐ RENDSZER MŰKÖDÉSÉRŐL (EKÁER) szóló, a Nemzetgazdasági Miniszter.
avagy a zártság dilemmái
Nagyvállalati dokumentumkezelés alapjai Irat, szerződés, számla, megrendelés, árajánlat, megbízás, hivatalos levél, tervrajz, műszaki rajz, vázlat, ütemterv,
Számlamegőrzés egyszerűen és világosan - hatályos az új archiválási GKM rendelet dr. Pócza András tanácsos GKM Infokommunikációs és e-Gazdaság Főosztály.
SZÁMADÓ Elektronikus számlák befogadása, e-dokumentumok a cégek gyakorlatában Csiba András Kornis György Számadó Kft 1.Elektronikus számla.
11 Elektronikus számlák bevezetésének tapasztalatai Espán Zsolt NetLock Informatikai és Hálózatbiztonsági Szolgáltató Kft.
E-számlázás gyakorlata és ellenőrzése Czöndör Szabolcs Ellenőrzést Támogató Főosztály főosztályvezető.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
„Információvédelem menedzselése” XI. Szakmai Fórum Budapest, május 19. Aktualitások az információvédelemben Tarján Gábor ügyvezető igazgató
SZÁMADÓ Hogyan tovább iratkezelés konferencia Tanulságok az IT korszak előtti iratkezelésből fejlődés vagy forradalom? Csiba András Számadó.
Elektronikus számlázás a Közigazgatásban Dr. Thodory Zsolt Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium e-Közigazgatásért Felelős Helyettes Államtitkárság.
A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
Jene Károly Dolphin Kft.  Hogyan kerültünk közel az elektronikus számlázáshoz?  e-Számla megoldásaink  PKI megoldásunk  EDI megoldásunk  PKI bevezetés.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Felkészülés az elektronikus fizetési meghagyás (e-FMH) eljárásra informatikai szempontból május 19. Felkészülés az elektronikus fizetési meghagyás.
Rövid áttekintés a MOK/HEFOP kártyák használhatóságáról Készítette: Nádor Szabolcs,
1990. évi C. törvény a helyi adókról MUISZ közgyűlés, Sousse.
Elektronikus számlázás jogi szabályozása, kontírozás dr. Kovács Ferenc APEH Ügyfélkapcsolati és Tájékoztatási főosztály osztályvezető.
1 AZ E-SZÁMLA JOGI VONATKOZÁSAI Előadó: Dr. Dessewffy Anna ügyvéd.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
1 Székhely: 1135 Jász u Tel: , Tel/fax: MediSmart elektronikus számlázó rendszer A kártyás.
BEVEZETŐ „Évente 243 milliárd euró elpazarlását és 15 millió fa kivágását lehetne megelőzni azzal, ha az unióban általánossá válna az.
Az elektronikus számlázás jogszabályi háttere és ellenőrzése dr. Boros Richárd ellenőrzési főosztályvezető-helyettes APEH Kiemelt Adózók Igazgatósága.
E-számla befogadás kulcskérdései - a közeljövő gyakorlata avagy Elektronikus Számlakibocsátók Egyesületének (ESZE) szerepe az elektronikus számlázási folyamatok.
26/09/20161 Elektronikus számlázás ellenőrzési tapasztalatai Czöndör Szabolcs Elektronikus Kereskedelem Ellenőrzési Osztály.
Magyar Adótanácsadók és Könyvelők Szövetsége 1 Az elektronikus számlázás problémái külső könyvelőt alkalmazó vállalkozásoknál, figyelemmel.
2016. október 11. First Line Experts Kft. Hotel Griff Irodaház H-1113 Budapest, Bartók Béla út Adózási aktualitások 2017.
Ellenőrzések számvitele. Ellenőrzés célja az általa képviselt érdekek alapján: - k ülső ellenőrzés (adóhatósági, hitelezők..) - belső ellenőrzés - önellenőrzés.
Változott a jogszabály (46/2007. PM rendelet) - EDI alapú számlázás még könnyebben!,,Így készül az elektronikus számla” konferencia: Április 08.
Az elektronikus számla adóigazgatási azonosításra alkalmassága.
Közérthetően az elektronikus számlázásról dr. Pócza András főreferens Miniszterelnöki Hivatal, Infokommunikációs Főosztály Infokommunikációs Államtitkárság.
Elektronikus Számlakibocsátók Egyesület Elektronikus számlázás – 2015 Mi történjen 2008 és 2015 között? Barsi András, Mitnyik Béla.
Gyors, egyszerű, NAV-álló számlázás
Munkáltatói intézkedések közlésének Hszt. szerinti szabályozása
„Nem a papírra van szükség, hanem a rajta lévő információra!”
Úton az elektronikus levéltár felé
EDI alapú számlázás - magyarországi bevezetési lehetőségek
Elektronikus aláírás és iratkezelés
Következtetések a fővárosi elektronikus adatvagyon felmérés alapján
ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS E-JOG.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Elektronikus számlázás - technológiai tapasztalatok
Ki kell-e nyomtatni az elektronikus számlát?
Őszintén az archiválásról
Az elektronikus aláírás
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY évi C. törvény
Elektronikus számlázás Kiút a paradicsomból
Az elektronikus aláírás
Első az ügyfél, de hogy érem el?
Az elektronikus aláírás
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Előadás másolata:

T-Online elektronikus számlázási rendszer

Törvényi szabályozás Az elektronikus aláírási törvény (2001. évi XXXV. Törvény) valamint a 2004. május 1-e óta hatályba lépett módosított számviteli törvény és a 20/2004 PM rendelet alapján a számlákat ki lehet bocsátani elektronikusan is, ha megfelel a következő elvárásoknak A dokumentum feleljen meg a számviteli bizonylat előírásainak, melyet a számviteli tv. szabályoz. Biztosítani kell, hogy a kiállítást követően nem lehet módosítani a számla adatait, illetve a módosítás ténye egyértelműen látható. Az elektronikus dokumentum a kiállító által legalább fokozott elektronikus aláírással hitelesítve van A számla kiállításának ideje időpecséttel kerül azonosításra Elektronikus számla formátuma szinte bármilyen elektronikus formátum lehet Ezeket a számlákat ki lehet nyomtatni, de azokat hiteles formában csak elektronikusan lehet tárolni Az adóhatóságnak is elektronikus formában kell bemutatni Az elektronikus számlázásról Magyarország jogharmonizációs kötelezettségei között szerepelt az elektronikus számlázás bevezetése. Ezen kötelezettségnek az EU csatlakozás időpontjával (2004. május 1.) tettünk eleget, amikor hatályba lépett az általános forgalmi adóról szóló törvény módosítása, valamint az elektronikus számlázásról szóló PM rendelet. Elektronikus számla azt jelenti, hogy az adózó a számlát nem nyomtatja ki, hanem elektronikus úton átküldi az üzleti partnerének és ő, illetve az üzleti partnere elektronikus úton tárolja. Adott esetben az adóhatóság is, hogyha ellenőrzést folytat le, akkor elektronikus úton fogja kérni. Az elektronikus számlázás bármelyik adózónak előnyt jelenthet, hiszen a papírmunkától megszabadul. A jogszabály lehetőséget ad arra, hogy bárki elektronikus számlát bocsásson ki, ha arról - előzetesen - megegyezik az üzleti partnerével. Az elektronikus számláknak a következő feltételeknek kell megfelelniük: elektronikus számlát csak a vevővel, megrendelővel történt előzetes megállapodás szerinti formában lehet kibocsátani, a számlának meg kell felelni a törvényben meghatározott - a számlák, egyszerűsített számlák adattartalmára vonatkozó - feltételeknek, biztosítani kell a számla eredetének hitelességét, tartalmának teljességét, megváltoztathatatlanságát, sértetlenségét, értelmezhetőségét (olvashatóságát), jogosultak általi hozzáférhetőségét, valamint a jogosulatlan hozzáférés, módosítás, törlés vagy megsemmisítés elleni védelmét. Az elektronikus számlákat két rendszerben lehet kibocsátani: elektronikus aláírással és időbélyegzővel ellátott elektronikus adat formájában, vagy elektronikus adatcsere rendszer alkalmazásával létrehozott elektronikus adat formájában bocsátható ki. Megőrzés és ellenőrzés: A jelenleg hatályos szabályok szerint az elektronikus számlát és az összesítő dokumentumot a kiállítása szerinti eredeti formában kell megőrizni. Ez azt jelenti, hogy a papíralapú számlákat nem lehet elektronikus számlává konvertálni, de a már elektronikus úton kibocsátott számlákat sem lehet más formátumban (pl. kinyomtatva) megőrizni. Az adózó akár a saját számítógépének a merev lemezén, akár optikai adathordozón, tehát CD-n is megőrizheti ezeket a számlákat. Minden esetben a számla kibocsátáskori formátuma igazolja az adófizetéssel összefüggő kötelezettségek és jogok meglétét. Ezen felül az adóalany köteles az adóhatóság felhívására az elektronikus számlát és az összesítő dokumentumot ellenőrzés céljából 3 munkanapon belül bemutatni. A számla megőrzésére kötelezett adóalany az elektronikus számlák megőrzését maga is elláthatja vagy annak ellátásával külön törvény szerint archiválási szolgáltatót bízhat meg. Egy adóellenőrzés során az adóalany köteles az adóhatóság részére a számlák olvashatóságához szükséges számítástechnikai eszközöket, az eszközök használatához szükséges dokumentációt, valamint az általa közzétett formátumban rendelkezésre bocsátani. Az adóhatóság az általa kért formátumról az adóhatóság hivatalos lapjában tájékoztatja az adózókat, oly módon, hogy hivatalos lapjában közzéteszi azt az adatformátumot, amelyben az adóalany az ellenőrzés során az adatokat a rendelkezésre bocsátani köteles. „2. § (1) Elektronikus számla a) legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással és időbélyegzővel ellátott elektronikus adat formájában, vagy b) elektronikus adatcsere rendszer alkalmazásával létrehozott elektronikus adat formájában bocsátható ki.”

Az elektronikus számlázás célja A vállalatirányítási rendszerek elterjedésével a legtöbb folyamat elektronizálttá vált vagy elektronikusan támogatott Nem kivétel ez alól a számlázás sem. A számlát már most is elektronikusan állítják elő, de kibocsátásuk többnyire papír alapon történik. Számlázó rendszer Ügyfél Az első előadás témája pont ez, melyben a cégek egymás között nem papíron, hanem elektronikusan küldték át egymásnak a számlákat

Az elektronikus számla előnyei Számla készítés: Közvetlenül előállítható a vállalatirányítás rendszerekből (nemzetközi, vagy háziszabvány alapján) E-mail formában is elküldhető (.mssign formátum) Kapcsolódhat számlareprezentációs megoldáshoz (Távszámla, saját rendszer) Nincs nyomtatási és postai költség, a számla előállítási költsége az 1/5-re csökken. Archiválás is elektronikusan történik (kötelező), nincs raktározás Számla fogadás: közvetlenül importálható, nincs feldolgozási vagy a manuális bevitel során fellépő hiba Jelentősen csökken a kézbesítés ideje, így a reakció is

Marketline e-Számla rendszer felépítése Mik az egyes modulok, rendszerfelépítés

Marketline e-Számla részei Marketline - Integrált Aláíró Modul (MIAM) Tömeges számlahitelesítő modul Marketline - Integrált Interfész Adminisztrátor (MIIA) Be- és kimeneti oldal egységes és megbízható kezelése, nagytömegű feldolgozás és nyomon követés támogatására Marketline - Üzletmenet-folytonosság Kiszolgáló (MÜK) Folyamatos rendszermonitoring, hibajavítási eljárások érvényesítése Marketline - Processzor (MP) Dokumentumok feldolgozását vezérlő modul, pl. marketing anyag csatolása a kimenő számlákhoz Web Management „Irányítópult” a fenti modulokhoz

Marketline Üzletmenet-folytonosság kiszolgáló A nagy tömegű számla kibocsátás bármilyen megakadása (hálózat, fogadófél hibája) komoly gondot jelenthet az üzemeltetésnek, mert hiba esetén jelentős mennyiség torlódhat fel „Heart-beat” támogatás, mind a hálózati, mind a szolgáltatás hibák kiküszöbölésére SNMP interfészt támogató monitorozhatóság Üzenet küldés e-mail, SMS formátumban a rendszer adminisztrátoroknak A rendszer működéséről a loggolás adatbázis alapú, a log-olási szintek (NORMAL, INFO, DEBUG, ERROR) Alkalmas QoS mérésekre Minden esemény visszakövethető Konfigurálható és automatikus hibaelhárítási szabályokkal kialakított folyamatkezelés.

Marketline Interfész Adminisztrátor Az e-aláíró alkalmazás bemenetét különböző interfészekkel több különböző rendszerből képes számlát fogadni, illetve a kész csomagokat elküldeni. Ilyen interfészek lehetnek Web Service (SOAP alapon fogadja a bejövő adatokat) JDBC EDI Web EDI E-mail Webes portál alapú megoldás

Összefoglalás A Marketline e-Számla tömeges számla hitelesítő alkalmazás Megfelel a törvényi szabályozásnak és a NHH (HIF) által minősítésre került Széles körben elterjedt szabványokra épül Magas rendelkezésre állással képes kezelni a vállalati rendszerek közötti integrációt Folyamatos támogatású és kulcsrakész rendszer Akár napi 25.000 db számla feldolgozására és kibocsátására képes

Köszönöm figyelmüket! Földes László E-mail: foldes.laszlo@t-online.co.hu Mobil: 30/241-4367