Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Tapasztó Balázs, alprojektvezető, T-Systems VI. E-Banking / M-Banking konferencia 2005.11.08.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Tapasztó Balázs, alprojektvezető, T-Systems VI. E-Banking / M-Banking konferencia 2005.11.08."— Előadás másolata:

1 Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Tapasztó Balázs, alprojektvezető, T-Systems VI. E-Banking / M-Banking konferencia 2005.11.08.

2 1. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások 2005.11.08. VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Az előadás rövid vázlata Távszámla az első hazai EBPP szolgáltatás A Távszámla szolgáltatás felépítése Távszámla a számlakibocsátók számára A számlakibocsátói belépési folyamat főbb lépései A Távszámla előnyei számlakibocsátók számára Távszámla szolgáltatás a számlafogadói oldalon Fizetési lehetőségek a Távszámla használata során Ügyfélnézőpont Pénzintézeti szerepkör Mire kíváncsi még az ügyfél?

3 2. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások 2005.11.08. VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Az első hazai EBPP szolgáltatás: Távszámla EU csatlakozás, 20/2004. PM rendelet az elektronikus számláról Elektronikus számla: fokozott biztonságú elektronikus aláírással és időpecséttel rendelkezik Számlakibocsátó szervezetek a Távszámlán mutatják be ügyfeleik részére számláikat A Távszámla hiteles elektronikus számlát juttat el az ügyfél részére Lakossági és üzleti ügyfelek, mint a számlák befogadói A szolgáltatást T-Systems üzemelteti Internet elérés http://www.tavszamla.huhttp://www.tavszamla.hu

4 3. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások 2005.11.08. VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Távszámla szolgáltatás felépítése A számlát kibocsátó szervezet A számlát kibocsátó szervezet A számlát kibocsátó szervezet A számlát kibocsátó szervezet A számlát kibocsátó szervezet TÁVSZÁMLA Üzleti ügyfélkör Lakossági ügyfélkör Banki szféra

5 4. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások 2005.11.08. VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Távszámla a számlakibocsátók számára Távszámlához való csatlakoztatását követően elérhető a számlakibocsátó Távszámlában Csatlakoztatás egyedi projekt keretében történik Ügyfelei regisztrációs igényeit feldolgozza, számlázási rendszerében rögzíti Számlák a Távszámlában kerülnek az ügyfélnek bemutatásra, nem papíron Postai úton való fizetés megszűnik, helyette egyéb fizetési módokra van lehetőség Direkt költségmegtakarítást jelent a számlakibocsátó szervezet részére: Postázási költségek csökkennek Számla nyomtatásával járó költség csökken Postai úton való fizetés költségei csökkennek A Távszámla rendszer rugalmas, alkalmas egyedi igények, elvárások teljesítésére Nem zárt, lehetőséget nyújt további számlakibocsátók csatlakozására

6 5. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások 2005.11.08. VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Számlakibocsátói belépési folyamat főbb lépései Számlakibocsátói igények meghatározása, a műszaki szempontok specifikálása, esetleges közös kommunikáció egyeztetése Számlakibocsátói regisztrációt érintő feladatok: Kommunikáció a Távszámla és a számlakibocsátó között, regisztrációs adatok átadása Adatok feldolgozása számlakibocsátói oldalon, visszajelzés módja, időtartama, indoklás Számlaprezentáció körüli kérdések, feladatok: Számlaküldés rendszeressége, csatornája, számlakép definiálása Elektronikus aláírás és időbélyegzést Távszámla végzi Számlamellékletek, csatolmányok megjelenítése Számlázási rendszer átállítása a Távszámla szolgáltatásra Számlafizetési eszközök meghatározása és implementálása Számlakibocsátói és Távszámla ügyfélszolgálat felkészítése Egy csatlakoztatási projekt akár 3 hónap alatt befejezhető

7 6. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások 2005.11.08. VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások A Távszámla előnyei a számlakibocsátók számára Direkt költségmegtakarítás Számlakézbesítési idő és a térülési idő lerövidítése Kintlévőségek csökkentése Internet-tartalom bővítése Egyszerűbb, gyorsabb számlázási folyamatok Ügyfélmegtartás – erősebb kötődés a számlakibocsátóhoz Új, kényelmes és gyors fizetési lehetőség lakossági és üzleti ügyfeleik részére Modern cégimage A jövő fizetési konstrukciója (pl. MPP)

8 7. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások 2005.11.08. VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Távszámla szolgáltatás a számlafogadói oldalon Lakossági és üzleti felhasználók A számla érkezéséről csak e-mail értesítés megy az ügyfél részére, a számla nem Ingyenes szolgáltatások: E-mail értesítés a számla érkezéséről Számlafogadás, számla megtekintése Hiteles számla letöltése Egyéb extrák, pl: T-Com esetében hívásrészletező, (Hangos számla) További prémium szolgáltatások, pl. SMS értesítés, régi számlák archiválása fizetős szolgáltatások A számlák fizetésének díjai a fizetési módtól függően változóak

9 8. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások 2005.11.08. VI. E-Banking / M-Banking konferencia Milyen fizetési megoldásokat támogat a számlakibocsátó? Távszámlán kívüli fizetési lehetőségek is alkalmazhatóak Beszedési megbízás Banki átutalás Személyes befizetés vagy beszedés Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Fizetési lehetőségek a Távszámla használata során A Távszámla saját fizetési eszközökkel is rendelkezik Jelenleg tesztelés alatt álló fizetési mód: bankkártya (VPOS) További tervek a fizetésre vonatkozóan: Internet banki fizetési lehetőségek Mobile payment (MPP), a T-Mobile szolgáltatása szerepel a tervek között Egyéb?

10 9. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások 2005.11.08. VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Ügyfél nézőpont – fizetések A Sárga csekk varázsa: ellenőrzés és bizonyítás (kézzel fogható) A (csoportos) Beszedés: Bonyolult felhatalmazás, ellenőrzés hiánya, az „átutalás” fogalmi zavara Az átutalás: Lakosság körében nem elterjedt, az Internet azonban népszerűvé teszi ÜgyfélSzámlázóPostaBankDBHUF ElvárásFiz.mód Sárga csekk Átutalás Csoportos beszedés Díjbeszedő 16% 4% 80% 10% 45% Az adatok csak mintául szolgálnak!

11 10. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások 2005.11.08. VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Ügyfél nézőpont - lépések Nincs „végleges” megoldás Az ügyfél „mozgatható” A lépések időbe telnek A lépések költséget jelentenek Bizalomra is szükség van Hiába kérdezzük a jövőről Papír számla Prepaid Sárga csekk Átutalás Bankkártya Csoportos beszedés Távszámla Számlás

12 11. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások 2005.11.08. VI. E-Banking / M-Banking konferencia Papír múlt, elektronikus jövő Pénzintézeti szerepkör Távszámla általános célja, hogy minél több nem papíralapú fizetési lehetőséget biztosítson a felhasználók részére További célkitűzés, hogy megkönnyítse a papír alapú fizetésről nem papír alapú fizetésre történő átállást, így gondolkodunk újszerű fizetési eszközökön, pl. postai befizetésről a csoportos beszedésre átállás egyszerűsítésén A legtöbb hagyományos elektronikus fizetés a Távszámla esetében is értelmezhető, azonban Távszámlának saját maga is biztosítani kell minél több fizetési módot, és visszacsatolást a felhasználó részére ennek ellenőrzésére Lakossági ügyféligény: „..hitelbírálat során hogyan mutassam be számlámat?” Egy lehetséges megoldás: bankfiókok részére speciális hozzáférés biztosítása, amellyel a banki ügyfél a bankfiókban lekérdezheti és bemutathatja számláit Pénzintézetek részére nyitott a lehetőség együttműködésre, új fizetési módok bevezetésére

13 12. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások 2005.11.08. VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Mire kíváncsi még az ügyfél? A bank elfogadja az elektronikus számlát? Biztonságos az elektronikus fizetés? Kontrollálható? Mennyibe kerül? Ez a jövő? Stb.

14 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Tapasztó Balázs, alprojektvezető, T-Systems VI. E-Banking / M-Banking konferencia 2005.11.08."

Hasonló előadás


Google Hirdetések