A Matematikai szorongás hasonlóságelemzési modellje

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK WEBOMETRICS RANGSORÁNAK VIZSGÁLATA GOOGLE PAGERANK TEKINTETÉBEN DOSz – Tavaszi Szél Konferencia 2016 Losonczi György.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
A szakiskolák aktuális problémái
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2016)
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Diszkusszió – Bíró Anikó
Tesztfejlesztési módszertani kutatások
Kockázat és megbízhatóság
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Illik-e üzleti szempontból Isaszegen TEÁOR.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Ács Szabina Kommunikáció és Médiatudomány
Levegőszennyezés matematikai modellezése
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Mátészalkai Szakképző Iskola
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
2.1. Használhatósági célok
Hipotézisvizsgálat.
SZÁMVITEL.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Bevezetés Az ivóvizek minősége törvényileg szabályozott
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
A létminimum-számítás megújítása
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Zala Márton Konzulens: Dr Pohárnok Melinda
Tilk Bence Konzulens: Dr. Horváth Gábor
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Általános iskola eredménye, értékelése
BTMN.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Dr. Varga Beatrix egyetemi docens
Játékosított keretrendszerben történő tanulás log-adatainak elemzése
Hasonlóságelemzés a szummatív értékelésben
Rappai Gábor, szeptember 25.
Intézmény minőségirányítási programja
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Céges értekezlet címe Előadó.
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

A Matematikai szorongás hasonlóságelemzési modellje IV. Kardos Lajos Pszichológia Verseny 2016 Pitlik László ELTE TTK kémia-matematika OMA III. SZIE My-X Kutatócsoport A Matematikai szorongás hasonlóságelemzési modellje

Tartalom Elmélet Módszertan Eredmények bemutatása Matematikai szorongás Hagyományos mérési módszerek Módszertan Hasonlóságelemzés Mutatószámképzés Eredmények bemutatása Összefoglalás, kitekintés 2016.06.01. Kardos Verseny 2016 – pL

Matematikai szorongás „Matemafóbia” [2] Feszültség és szorongás Zavar a műveletek és feladatmegoldás során Széles spektrumon jelentkezhet (matematikaóra – hétköznapi helyzetek) [8] 2016.06.01. Kardos Verseny 2016 – pL

Matematikai szorongás Hembree: Elkerülés – kevesebb óra Elmaradó eredmények Negatív attitűdök Elkerülés – „reál” pályák [1] Össze(-nem-)függések [1] Több faktorra visszavezethető [2] Ok-okozati kapcsolat nélkül mérve 2016.06.01. Kardos Verseny 2016 – pL

Hagyományos mérési módszerek Likert-skála, önbevallás [2] MARS[8] (98 item, nem univerzális [2][3] adminisztratív nehézségek) MAS–UK[3] (23 item, ELTE-PTE[4] bemért magyar fordítás) 2016.06.01. Kardos Verseny 2016 – pL

Hasonlóságelemzés COCO = Component-based Object Comparison for Objectivity Reprodukálható, mérhető, automatizálható Mintán belüli összehasonlítás OAM, irányvektorok, lépcsősfüggvény Y0 (antidiszkriminatív) modellezés „mindenki másként egyforma”-elv [vö. 6] 2016.06.01. Kardos Verseny 2016 – pL

Mutatószámképzés Direkt / fordított összefüggés[7] – irányvektor Gyanúgenerálás „zajjá váló” mutatók Egyszerű mutatók Önértékelés – önreflektív értékelés „Jónak tartod saját magadat matematikából” „Osztálytársaid jónak tartanak matematikából” Tranzakciós szintű mutatók Attitűd mutatók 2016.06.01. Kardos Verseny 2016 – pL

Mutatószámképzés Relatív mutatók Komplex mutatók Matematika és más tárgyak/órák különbségei Matematikai szorongás elkülönül az egyéb szorongástípusoktól [1] Komplex mutatók Önértékelési különbség Jelentkezés + eredményesség Segítségkérés / eredményesség [vö. 5] Sebesség / eredményesség [vö. 5] 2016.06.01. Kardos Verseny 2016 – pL

Mutatószámképzés 2016.06.01. Kardos Verseny 2016 – pL

Mutatószámképzés 2016.06.01. Kardos Verseny 2016 – pL

Eredmények bemutatása Kérdőíves vizsgálat, 83 kitöltés Végleges minta: 69 fő 23 fiú, 46 lány 13-19 éves korosztály; átlag: 15,8 év 2016.06.01. Kardos Verseny 2016 – pL

Eredmények bemutatása 2016.06.01. Kardos Verseny 2016 – pL

Eredmények bemutatása 2016.06.01. Kardos Verseny 2016 – pL

Összefoglalás, kitekintés Objektív, később automatizálható szempontok Új mérési eljárás Dinamikus súlyozás Normáleloszlást közelítő kimenet Nagyobb minta (?) Összevetés hagyományos tesztek eredményeivel (?) 2016.06.01. Kardos Verseny 2016 – pL

Köszönöm a figyelmet! Pitlik László ELTE TTK kémia-matematika OMA III. IV. Kardos Lajos Pszichológia Verseny 2016 Pitlik László ELTE TTK kémia-matematika OMA III. SZIE My-X Kutatócsoport ptlklszl@caesar.elte.hu Köszönöm a figyelmet!

Irodalomjegyzék Ashcraft, M. H. (2002.). Math Anxiety: Personal, Educational, and Cognitive Consequences. Current Directions in Psychological Science, 11.(5.), 181-185. Eden, C., Heine, A., & Jacobs, A. M. (2013.). Mathematics Anxiety and Its Development in the Course of Formal Schooling—A Review. Psychology, 4.(6A2.), 27-35. Hunt, T. E., Clark-Carter, D., & Sheffield, D. (2011.). The Development and Part Validation of a U.K. Scale for Mathematics Anxiety. Journal of Psychoeducational Assessment, 29.(5.), 455-466. Krisztián, Á. (2016.). Matematikai nehézséggel küzdő gyerekek fejlesztő módszerének kidolgozása és hatásvizsgálata. PhD-értekezés tézisei, PTE, 22-26. Labsch, N. (1973.). Intuition und Unternehmensentscheidungen. ZfO.(3.), 156. Mérő, L. (2007.). Mindenki másképp egyforma. Tercium. Nótin, Á., Páskuné Kiss, J., & Kurucz, G. (2012.). A matematikai szorongás személyen belüli tényezőinek vizsgálata középiskolás tanulóknál. Magyar Pedagógia(4.), 221-241. Richardson, F. C., & Suinn, R. M. (1972.). The mathematics anxiety rating scale: Psychometric data. Journal of Counseling Psychology, 19., 551-554. 2016.06.01. Kardos Verseny 2016 – pL

2016.06.01. Kardos Verseny 2016 – pL