PARTNERSÉGI MONITORING BIZOTTSÁG TÁJÉKOZTATÓ AZ LHH PROGRAMOK FOLYTATÁSA JÚNIUS 10.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Előadó: Horváth Olga Közfoglalkoztatás Szombathely városban.
Advertisements

A Baranya Paktum a gazdaság fejlesztéséért Március 24. Dr. Tótsimon Péter.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Uniós források – Fejlesztési irányok (A gyermekvédelmi területek várható fejlesztései európai uniós forrásokból) Csizmár Gábor Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
„Az esély kis körei” Helyi esélyegyenlőségi programok Magyarországon Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
KÖZÖS UTAKON – PÁRBESZÉD A TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSÉRT KONFERENCIA DECEMBER 2. DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS HELYETTES-ÁLLAMTITKÁR.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
Szász Anikó 70/  Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP)  Vidékfejlesztési Program (VP)  Terület-
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az EGT és Norvég Alapok ( ) eddigi eredményei
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Csongrád Megyei Önkormányzat Gyarmati Zoltán
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
„Út a munkához”program
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Baranya Megyei Paktum Konferencia
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
EFOP „esélyteremtés a köznevelésben”. c
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Iskolai szociális segítő
Baranya Megyei Önkormányzat
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Erdőtelepítések, fásítások támogatási lehetőségeinek várható alakulása
Előadás másolata:

PARTNERSÉGI MONITORING BIZOTTSÁG TÁJÉKOZTATÓ AZ LHH PROGRAMOK FOLYTATÁSA JÚNIUS 10.

LHH FEJLESZTÉSEK A TÁMOP-BAN A Leghátrányosabb helyzetű kistérségek számára kihirdetésre került konstrukciók száma: 20 db (TÁMOP keret 2,63 %) TÁMOP 3 PRIORITÁS: TÁMOP /1. Minőségi oktatás támogatása, valamint az egész életen át tartó tanulás elősegítése a kultúra eszközeivel az LHH kistérségek esélyegyenlősége érdekében TÁMOP /2. Minőségi oktatás támogatása, valamint az egész életen át tartó tanulás elősegítése a kultúra eszközeivel az LHH kistérségek esélyegyenlősége érdekében TÁMOP 5 PRIORITÁS: TÁMOP /1. LHH Kistérségek projektjei c. LHH tervezési felhívásához Gyermek- és ifjúságvédelem TÁMOP /2. LHH Kistérségek projektjei c. pályázati felhívás Gyermek- és ifjúságvédelem TÁMOP /3. LHH kistérségek projektjei Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /4. Helyi közösségépítő programok TÁMOP /5. Helyi közösségépítő programok TÁMOP /6. Képzés-foglalkoztatás hátrányos helyzetűeknek TÁMOP /7. Képzés-foglalkoztatás hátrányos helyzetűeknek TÁMOP /8. Képzés, foglalkoztatás szakembereknek TÁMOP /9. Képzés, foglalkoztatás szakembereknek TÁMOP /1/A. LHH kistérségek projektjei TÁMOP /1/B. LHH kistérségek projektjei

LHH FEJLESZTÉSEK A TÁMOP-BAN TÁMOP 5 PRIORITÁS: TÁMOP /1. Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért TÁMOP /2. Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért TÁMOP /1. Integrált helyi programok a gyermekszegénység csökkentésére TÁMOP 6. PRIORITÁS: TÁMOP-6.1.2/LHH-09/1. Egészségre nevelő és szemléletformáló életmódprogramok a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben TÁMOP-6.1.2/LHH-09/2. Egészségre nevelő és szemléletformáló életmódprogramok a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben TÁMOP-6.1.2/LHH/11-A. Egészségre nevelő és szemléletformáló életmódprogramok a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben TÁMOP-6.1.2/LHH/11-B. Egészségre nevelő és szemléletformáló életmódprogramok a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben

LHH FEJLESZTÉSEK A TIOP-BAN A Leghátrányosabb helyzetű kistérségek számára kihirdetésre került konstrukciók száma: 4 db (TIOP keret 0,81 %) TIOP 1. prioritás: TIOP /1. Infrastrukturális fejlesztések a minőségi oktatás, az egész életen át tartó tanulásnak a kultúra eszközeivel történő elősegítése érdekében az LHH kistérségek esélyegyenlőségéért TIOP /1. Infrastrukturális fejlesztések az esélyegyenlőség elvű minőségi oktatás és az egész életen át tartó tanulástámogatása érdekében az LHH kistérségekben „A komponens” TIOP-3. PRIORITÁS: TIOP /1. Innovatív, integrált térségi szolgáltatások létesítése TIOP /1. Innovatív, integrált térségi szolgáltatások létesítése

IDŐSZAK FELHÍVÁSAI EFOP A Kormány a 1037/2016. (II. 9.) határozatával elfogadta az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP) éves fejlesztési keretét, amely jelenleg tartalmazza az EFOP „Humán szolgáltatások fejlesztése megyei szinten, illetve a kiemelt fejlesztési térségekben”, valamint az EFOP „Humán szolgáltatások fejlesztése megyei szinten, illetve a kiemelt fejlesztési térségekben a tudástőke gyarapodása érdekében” című konstrukciókat. (EFOP keret 20%-a) Az előző időszakban az ország leghátrányosabb helyzetű kistérségei dedikált forráskeretekkel és eljárásokkal rendelkeztek (pl. LHH Program), ez az eszközrendszer a megfelelő koordináció és egyszerűsítés biztosításával a jövőben is szükséges a felzárkózási célok megvalósítására. Ezen Partnerségi megállapodásban rögzített elvárásra szeretnénk reflektálni a betervezett két felhívással. Az éves fejlesztési keret módosítása kapcsán az egyeztetések folyamatban vannak. A módosítás érinti a fenti két konstrukciót is, az alábbiak szerint: Felhívás azonosító jele Felhívás neve Felhívás keretössze ge (Mrd Ft) Felhívás meghirdetésének módja Felhívás meghirdetésének tervezett ideje EFOP Humán szolgáltatások fejlesztése térségi szemléletben 80,00standard2016. augusztus EFOP Humán szolgáltatások fejlesztése térségi szemléletben – kiemelt térségek 20,00standard2016. augusztus EFOP Humán kapacitások fejlesztése térségi szemléletben 80,00standard2016. augusztus EFOP Humán kapacitások fejlesztése térségi szemléletben – kiemelt térségek 20,00standard2016. augusztus

IDŐSZAK FELHÍVÁSAI EFOP Az ÉFK szerinti konstrukciókhoz kapcsolódó tervezési dokumentációk egyfelől a TÁMOP /K megyei TA projekt keretében 8 megye közgyűlése által benyújtott humán területre specializált fejlesztési stratégiák, másfelől az ebből a projektből kimaradt további 10 megyei önkormányzat közgyűlésének vezetőivel folytatott egyeztetések alapján készültek el. A felhívások szakmai tartalmának tervezésénél tehát a megyei fejlesztési javaslatokból indultunk ki; mindkét prioritásban a releváns ágazatok eszközrendszerének teljes körével számolva az EFOP célokhoz és a társadalompolitikai célokhoz illeszkedő tevékenységcsoportok kerültek meghatározásra, így a felhívásokban szakmai tartalmi blokkok „kiajánlására” lesz lehetőség, amelyekből a megyék „összeválogatják” és kidolgozzák a projektjavaslatukban az igényeikhez leginkább igazodó tartalmakat. A megyei álláspontok feltérképezése után tárgyalásokat folytattunk az egyes szakállamtitkárságokkal a konstrukciókkal kapcsolatos álláspontjuk, véleményük, javaslataik megismerése, valamint a szakági kapcsolódó konstrukcióktól való lehatárolások megoldása, egyúttal a szinergikus kapcsolatok meghatározása érdekében. Az első körös egyeztetések eredményei beépítésre kerültek a tervezetekbe, számos helyen eredménnyel hozzájárulva a szakmai tartalom pontosításához. A kiírásra kerülő pályázatok nem LHH programok lesznek, ezért a komplex programmal fejlesztendő járásokra vonatkozó területi szűkítést nem általánosságban alkalmazzuk, de megfelelő arányokkal és átlátható értékeléssel segítjük. Az EFOP és EFOP felhívások a fő kedvezményezettjei települési önkormányzatok, járási szintű szerveződések vagy megyei önkormányzatok lehetnek, de bevonhatóak lesznek a civil szerveződések és az egyházak is. Az EFOP és EFOP konstrukciók a vonatkozó kormányhatározatok által kijelölt kiemelt fejlesztési területek fejlesztési tanácsainak munkaszervezeteit jelölik meg főkedvezményezettként. A kiírásokban olyan programok kerülhetnek megvalósításra, amelyek területi alapú megközelítéssel, egy adott térség, megye speciális adottságaihoz és igényeihez igazodó eszközökkel, ugyanakkor komplex módon fejleszthetik az emberi erőforrást, egyúttal elsődleges szempont a TOP-ban megvalósuló infrastrukturális fejlesztésekhez való kapcsolódás.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!