PARTNERSÉGI MONITORING BIZOTTSÁG TÁJÉKOZTATÓ AZ LHH PROGRAMOK FOLYTATÁSA JÚNIUS 10.
LHH FEJLESZTÉSEK A TÁMOP-BAN A Leghátrányosabb helyzetű kistérségek számára kihirdetésre került konstrukciók száma: 20 db (TÁMOP keret 2,63 %) TÁMOP 3 PRIORITÁS: TÁMOP /1. Minőségi oktatás támogatása, valamint az egész életen át tartó tanulás elősegítése a kultúra eszközeivel az LHH kistérségek esélyegyenlősége érdekében TÁMOP /2. Minőségi oktatás támogatása, valamint az egész életen át tartó tanulás elősegítése a kultúra eszközeivel az LHH kistérségek esélyegyenlősége érdekében TÁMOP 5 PRIORITÁS: TÁMOP /1. LHH Kistérségek projektjei c. LHH tervezési felhívásához Gyermek- és ifjúságvédelem TÁMOP /2. LHH Kistérségek projektjei c. pályázati felhívás Gyermek- és ifjúságvédelem TÁMOP /3. LHH kistérségek projektjei Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /4. Helyi közösségépítő programok TÁMOP /5. Helyi közösségépítő programok TÁMOP /6. Képzés-foglalkoztatás hátrányos helyzetűeknek TÁMOP /7. Képzés-foglalkoztatás hátrányos helyzetűeknek TÁMOP /8. Képzés, foglalkoztatás szakembereknek TÁMOP /9. Képzés, foglalkoztatás szakembereknek TÁMOP /1/A. LHH kistérségek projektjei TÁMOP /1/B. LHH kistérségek projektjei
LHH FEJLESZTÉSEK A TÁMOP-BAN TÁMOP 5 PRIORITÁS: TÁMOP /1. Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért TÁMOP /2. Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért TÁMOP /1. Integrált helyi programok a gyermekszegénység csökkentésére TÁMOP 6. PRIORITÁS: TÁMOP-6.1.2/LHH-09/1. Egészségre nevelő és szemléletformáló életmódprogramok a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben TÁMOP-6.1.2/LHH-09/2. Egészségre nevelő és szemléletformáló életmódprogramok a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben TÁMOP-6.1.2/LHH/11-A. Egészségre nevelő és szemléletformáló életmódprogramok a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben TÁMOP-6.1.2/LHH/11-B. Egészségre nevelő és szemléletformáló életmódprogramok a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben
LHH FEJLESZTÉSEK A TIOP-BAN A Leghátrányosabb helyzetű kistérségek számára kihirdetésre került konstrukciók száma: 4 db (TIOP keret 0,81 %) TIOP 1. prioritás: TIOP /1. Infrastrukturális fejlesztések a minőségi oktatás, az egész életen át tartó tanulásnak a kultúra eszközeivel történő elősegítése érdekében az LHH kistérségek esélyegyenlőségéért TIOP /1. Infrastrukturális fejlesztések az esélyegyenlőség elvű minőségi oktatás és az egész életen át tartó tanulástámogatása érdekében az LHH kistérségekben „A komponens” TIOP-3. PRIORITÁS: TIOP /1. Innovatív, integrált térségi szolgáltatások létesítése TIOP /1. Innovatív, integrált térségi szolgáltatások létesítése
IDŐSZAK FELHÍVÁSAI EFOP A Kormány a 1037/2016. (II. 9.) határozatával elfogadta az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP) éves fejlesztési keretét, amely jelenleg tartalmazza az EFOP „Humán szolgáltatások fejlesztése megyei szinten, illetve a kiemelt fejlesztési térségekben”, valamint az EFOP „Humán szolgáltatások fejlesztése megyei szinten, illetve a kiemelt fejlesztési térségekben a tudástőke gyarapodása érdekében” című konstrukciókat. (EFOP keret 20%-a) Az előző időszakban az ország leghátrányosabb helyzetű kistérségei dedikált forráskeretekkel és eljárásokkal rendelkeztek (pl. LHH Program), ez az eszközrendszer a megfelelő koordináció és egyszerűsítés biztosításával a jövőben is szükséges a felzárkózási célok megvalósítására. Ezen Partnerségi megállapodásban rögzített elvárásra szeretnénk reflektálni a betervezett két felhívással. Az éves fejlesztési keret módosítása kapcsán az egyeztetések folyamatban vannak. A módosítás érinti a fenti két konstrukciót is, az alábbiak szerint: Felhívás azonosító jele Felhívás neve Felhívás keretössze ge (Mrd Ft) Felhívás meghirdetésének módja Felhívás meghirdetésének tervezett ideje EFOP Humán szolgáltatások fejlesztése térségi szemléletben 80,00standard2016. augusztus EFOP Humán szolgáltatások fejlesztése térségi szemléletben – kiemelt térségek 20,00standard2016. augusztus EFOP Humán kapacitások fejlesztése térségi szemléletben 80,00standard2016. augusztus EFOP Humán kapacitások fejlesztése térségi szemléletben – kiemelt térségek 20,00standard2016. augusztus
IDŐSZAK FELHÍVÁSAI EFOP Az ÉFK szerinti konstrukciókhoz kapcsolódó tervezési dokumentációk egyfelől a TÁMOP /K megyei TA projekt keretében 8 megye közgyűlése által benyújtott humán területre specializált fejlesztési stratégiák, másfelől az ebből a projektből kimaradt további 10 megyei önkormányzat közgyűlésének vezetőivel folytatott egyeztetések alapján készültek el. A felhívások szakmai tartalmának tervezésénél tehát a megyei fejlesztési javaslatokból indultunk ki; mindkét prioritásban a releváns ágazatok eszközrendszerének teljes körével számolva az EFOP célokhoz és a társadalompolitikai célokhoz illeszkedő tevékenységcsoportok kerültek meghatározásra, így a felhívásokban szakmai tartalmi blokkok „kiajánlására” lesz lehetőség, amelyekből a megyék „összeválogatják” és kidolgozzák a projektjavaslatukban az igényeikhez leginkább igazodó tartalmakat. A megyei álláspontok feltérképezése után tárgyalásokat folytattunk az egyes szakállamtitkárságokkal a konstrukciókkal kapcsolatos álláspontjuk, véleményük, javaslataik megismerése, valamint a szakági kapcsolódó konstrukcióktól való lehatárolások megoldása, egyúttal a szinergikus kapcsolatok meghatározása érdekében. Az első körös egyeztetések eredményei beépítésre kerültek a tervezetekbe, számos helyen eredménnyel hozzájárulva a szakmai tartalom pontosításához. A kiírásra kerülő pályázatok nem LHH programok lesznek, ezért a komplex programmal fejlesztendő járásokra vonatkozó területi szűkítést nem általánosságban alkalmazzuk, de megfelelő arányokkal és átlátható értékeléssel segítjük. Az EFOP és EFOP felhívások a fő kedvezményezettjei települési önkormányzatok, járási szintű szerveződések vagy megyei önkormányzatok lehetnek, de bevonhatóak lesznek a civil szerveződések és az egyházak is. Az EFOP és EFOP konstrukciók a vonatkozó kormányhatározatok által kijelölt kiemelt fejlesztési területek fejlesztési tanácsainak munkaszervezeteit jelölik meg főkedvezményezettként. A kiírásokban olyan programok kerülhetnek megvalósításra, amelyek területi alapú megközelítéssel, egy adott térség, megye speciális adottságaihoz és igényeihez igazodó eszközökkel, ugyanakkor komplex módon fejleszthetik az emberi erőforrást, egyúttal elsődleges szempont a TOP-ban megvalósuló infrastrukturális fejlesztésekhez való kapcsolódás.
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!