John Sheridan BVetMed CVPM DMS MRCVS Hogyan válhatsz szuperhőssé a praxisban?
Nem ilyen mesebeli karakterekről beszélek, akiknek emberfeletti képessége vagy ereje van
Normális emberekről beszélek, akik rendkívüli dolgokat tesznek vagy másokat segítenek Tehát a szuperhős állatorvos valaki, aki a tökéletes praxist viszi, amelyben a szakmáját tudja gyakorolni akit „szétszednek” az állattartók a tanácsaiért, aki lelkesíti a főnökét és kollegáit, aki megduplázza az elvárt profitot, és teszi mindezt anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötnie a szakmai elvárásokkal és értékekkel.
És Te szuperhőssé tudnál válni? – hát persze!! Hogyan? - tanuld meg a ‚hat tikot’
Első titok – a szuperhős állatorvosok sikeres praxisokban dolgoznak
Tehát, ha az első munkahelyedet keresed – vagy a következő állásodat – az praxis vezető – ki lehet és ki nem lehet állatorvos – ki lehet és ki nem lehet tulajdonos – kritikus lesz a sikered tekintetében A praxis szuperhősök karriert akarnak egy olyan praxisban, amelyik sikeres és profitábilis, mert egy jó vezető áll a kormányrúdnál Hogy tudod meg? Úgy, hogy megtanulod a szakmai szolgáltatások üzletmenetét egy igényes és versenyképes piacon Úgy, hogy felfedezed a Te üzletedet
Második titok – Csak az a megfelelő munka a számodra, amelyik megfelelő a főnöködnek és a munkatársaidnak
A baj az, hogy mindenki és Te is – valószínűleg a siker fogalmát másként határozzátok meg és méritek Tehát fordítsatok időt arra, hogy meghatározzátok, hogy a praxis valamennyi résztvevője hogyan méri a sikert – beleértve a társállat tulajdonosokat, a kereskedelmi célra tartott állatok tulajdonosait, a munkatársaidat és a főnöködet Figyeljetek arra, hogy úgy csináljátok meg, hogy jó legyen mindenkinek, és máris a jó úton jársz, hogy elérd a személyes és szakmai céljaidat Mivel ők, ahogy Te is – mind egy olyan praxishoz akartok tartozni, amelyik sikeres
Harmadik titok – Értsd meg az üzleti, a tudományos oldalát és a gyönyörűségét az állatorvosi munkának
Egy kérdés – Mit csinálnak az állatorvosi praxisok? Hát ez könnyű – olyan vállalkozások, amelyek állatorvosi szakmai szolgáltatásokat és termékeket biztosítanak az állattartók számára Rendben – no de miért? Az állatok jólléte miatt? Olyan környezetet akarnak biztosítani, amelyben a szakmájukat gyakorló klinikusok jól érzik magukat? Olyanok, amelyek a legjobb állatorvosi szolgáltatást kínálják a tulajdonosoknak? Olyanok, amelyek a tulajdonosokról adatbázist vezetnek? Olyanok, amelyek a boldog munkakörülményt nyújtanak a dolgozóknak? Vagy olyanok, amelyek profitot csinálnak a tulajdonosnak?
A rövid válasz az, hogy az állatorvosi praxisnak mindezeket meg kell tennie: de különösen fontos, hogy bevételt kell generálnia, amely meghaladja a kiadásokat, hogy visszaforgathasson, hogy a legmagasabb minőségű standardoknak és szakmai szintnek megfelelően láthassa el a pácienseket … és hogy képes legyen fizetni azért, ami megéri
Milyen tényezők befolyásolják a praxisod értékét, így a fizetésedet? Talán a következő nagy lecke az, hogy kapcsolat lesz a között, hogy hogyan tudod megnyerni a klienseket, megtartani a klienseket és bevételt termelni a praxisodnak – és a fizetésed értéke között és más előnyök között, melyeket viszont kaphatsz
A praxisban betöltött értéked, ahol dolgozol, nagy mértékben a számoktól függ, különösen azon Kulcs Teljesítmény Mérőkben, amelyeket a Te személyes munkád befolyásol és a Te sikered, mint klinikus, sokkal inkább attól függ, hogy Te mennyire érted meg a szépségét és üzleti oldalát a praxisnak, mint a klinikai gyakorlattól (még ha méred is a sikert valahogy) Talán nem érdekel az üzlet és a praxismenedzsment – talán soha nem akarsz saját praxisba pénzt fektetni, de:
Negyedik titok – munka a kliensekkel és más állattartókkal – ki lehet jövőbeli kliens
Mindenki kiváló állatorvosi szolgáltatást keres, magas szintű kliens és páciens ellátással, értelmes embereket és értéket a pénzéért De mindez az elvárás – az alap – a norma – és abszolút semmit nem tesz hozzá a Te praxisodhoz, melyben dolgozol, hogy kitűnj a tömegből
Mi adja a különbséget – egyszerű, e három felelősségi körnek a felismerése és megértése és gyakorlatba helyezése : Tételezzük fel, hogy én vagyok az ügyfeled: Először – akármikor megkeresem vagy felkeresem a praxisodat, hadd érezzek különleges fogadtatást Másodszor – akármikor hozzád vagy veled beszélek, tedd világossá abban a pillanatban, hogy a figyelmed csak az enyém, az állatomé és az észrevételeimé, és Harmadszor – emlékezz, hogy amikor hozzám szólsz vagy kezeled az állatomat, a Te szereped kizárólagosan arra irányul, hogy oldj meg az állatom egészségével vagy jóllétével kapcsolatosan egy problémát
Tedd meg mindezt, és olyan emberekkel lesz dolgod, akik örömmel veszik mindazt, amit értük teszel. Hovatovább, vissza fognak jönni, és ami még fontosabb, ajánlani fognak téged és a praxisodat a barátaiknak, kollegáiknak, ismerőseiknek E három felelősségi kör egyikének sincs semmi köze a Te klinikai, szakmai vagy üzleti felkészültségedhez. A dolog lényege egyszerűen az, hogy az emberek, akik a tanácsodat kérik, különlegesnek érzik magukat, nagyon különlegesnek.
Ötödik titok – erős munkakapcsolatok kiépítése a kollegákkal a praxisban – és különösen a főnökkel, azzal a személlyel, aki a fizetésedet adja
A sikered nagyon nagy mértékben a csapatod többi tagjától függ. Ismerj meg valamit a csapatod minden tagjáról – nem csak mint egyéniségekről – hanem a munkájukról és annak jelentőségéről a praxis sikerében Te is alapvető vagy az ő sikerükben – és ők is alapvetőek a tiedben
Ne feledkezz meg a főnökről. Íme néhány dolog, amit ő szeretne tudatni A főnök kap utoljára fizetést Ha többet akarsz, tegyél többet Gondolkozz az ügyfél fejével Az otthoni gondjaidat hagyd otthon Viseld a felelősséget – ami a Te hibád, az a Te hibád Tedd meg az extra kilométert Ne gondokat hozz, hanem megoldásokat Bár nem Te fizeted a számlákat, cselekedj úgy, mintha neked kellene Töltsd a megfelelő időt bent – érkezz kicsit előbb, menj el kicsit később és ne nézegesd az órádat folyton Ne élj azzal, hogy minél kevesebbet teszel amilyen gyakran csak lehet. Előbb utóbb úgyis a főnöknek lesz igaza
Hatodik titok – Tervezz előre, hogy elérd a karrier céljaidat
Tekintsünk hát a jövőbe Tételezzük fel – és remélem ez igaz – hogy klinikai praxist tervezel de több felelősséget akarsz, nagyobb ismertséget és több jövedelmet Mostanra tudnod kell, hogy az egyetlen mód, hogy munkavállalóként elérd a céljaidat az – hogy növeld az értékedet a főnököd szemében és a praxisban, amelyben dolgozol
Dióhéjban – itt van hogyan Legyél erős problémamegoldó Tanulj, hogy vezetővé válj Segíts másokat a sikerre Mozdítsd előre az üzletet Légy elkötelezett tanuló – klinikai és azon túl is Lehessen rád számítani, légy mindig megbízható Kerüld a bizonytalanság látszatát (még ha bizonytalannak érzed is magad) Bízz magadban de kerüld a nagyképűséget vagy arroganciát Viseld a felelősséget a karrieredért
Tedd meg mindezt és én garantálom, hogy a jövőben Állatorvosi Praxis Szuperhős leszel
John Sheridan BVetMed CVPM DMS MRCVS Köszönöm