Az aktív korúak ellátásának új rendszerével kapcsolatos önkormányzati igazgatási tapasztalatok Kiskunfélegyházán Szociális Igazgatási Mintahely Ódor László.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

1 „Út a munkához” program tapasztalatai Szűcs Erika Balatonvilágos november 10.
A rehabilitációs szakigazgatási szervek működési folyamatai
A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
Az egyszerűsített foglalkoztatás (EF) új szabályai – 21 pontban
A közcélú foglalkoztatáshoz kapcsolódó munkajogi szabályozás
A SZOCIÁLIS TÁMOGATÁSI RENDSZER MUNKÁRA ÖSZTÖNZŐ ÁTALAKÍTÁSA ÚT A MUNKÁHOZ február.
A Rehabilitációs Foglalkoztatás lehetőségei
A közmunkaprogramok tapasztalatai,
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
A munkaügyi központok szerepe a fogvatartottak reintegrációjában Janovics Lászó főigazgató Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Szociális igazgatási munka segítése
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
„Út a munkához „ program Simon Gábor államtitkár.
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Dr. Bálint József JOSZ elnöke
Segélyezési rendszer átalakítása
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szerepe a távmunka fejlesztésében Pirisi Károly főigazgató VI. Országos Távmunka Konferencia december.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Út a munkához program Regionális Államigazgatási Kollégium március 20. Székesfehérvár.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
A szociális segélyezési rendszer átalakítása
Álláskeresőként történő nyilvántartás
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
Az „Út a munkába program” gyakorlati tapasztalatai 1.
1 A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009 Szűcs Erika július 16. Miskolc.
„Út a munkához” program céljai, végrehajtási feladatai.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
Az „Út a munkához” program tapasztalatai és eredményei a munkaügyi szervezet tevékenységében Székesfehérvár, július 14.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
Hová vezet ez az út? Közfoglalkoztatás a gyakorlatban. Összeállította: Pergő Margit polgármester Berhida Város Önkormányzata Közép-Dunántúli Régió.
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában Pirisi Károly főigazgató Foglalkoztatási és Szociális Hivatal.
„A Kirendeltség és az Önkormányzatok közötti információ és adatszolgáltatás gyakorlata a Paksi Kistérségben Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
A BMSZki szakmai irányainak tervezett változásairól, vázlatosan
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
„Út a munkához” program tapasztalatai
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A családsegítő szolgálatok beilleszkedési programjai, a RÁT-ban részesülő személyek számára felajánlható szolgáltatásai:
VESZPRÉM MEGYEI JOGÚ VÁROS
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A szociális támogatási rendszer munkára ösztönző átalakítása
Az Adatbázis gyakorlati alkalmazása
Polgármesteri Fórumok
A családsegítők megváltozott feladatai a hatályos jogszabályok szerint
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
„Út a munkához”program
Székesfehérvár, július 14.
Új lehetőség? – Új lehetőség!
Jogszabályok alkalmazása, összehangolása és módosítása
A családsegítő szolgálatok beilleszkedési programjai, a RÁT-ban részesülő személyek számára felajánlható szolgáltatásai:
Hová vezet ez az út? Közfoglalkoztatás a gyakorlatban.
Az Adatbázis gyakorlati alkalmazása
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
VESZPRÉM MEGYEI JOGÚ VÁROS
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Előadás másolata:

Az aktív korúak ellátásának új rendszerével kapcsolatos önkormányzati igazgatási tapasztalatok Kiskunfélegyházán Szociális Igazgatási Mintahely Ódor László Kecskemét július 23.

Helyi adottságok  Jelenleg aktív korúak ellátásában részesülők  4 ügyintéző, betű szerint felosztva  Lakosságszám kb fő

Az átalakítás eredeti céljai  a segélyezettek munkaerő piaci pozíciójának javítása,  a segélyezés munka ellen ösztönző hatásának mérséklése,  a foglalkoztatás növelése,  a szociális és munkaügyi szolgáltatások együttműködésének erősítése a segélyezettek integrációja érdekében.

A segélyezettek munkaerő piaci pozíciójának javítása  A megvalósítás érdekében gyakorolt eszközök  Közcélú munkára történő kiközvetítések –Havonta egy kiközvetítés, minden RÁT-os személyt ( kb. 430fő/2009) –A kiközvetítésen általában jelen van a Munkaügyi Központból valaki –Az alkalmi könyves foglalkoztatás felváltása munkaszerződésre  2009-ben 15 fő kezdett keresőtevékenységet RÁT-ról  A közcélúban való tényleges részvétel –Közcélú munkáról elment keresőtevékenységbe 2 fő  A start kártya előnyeinek bemutatása

A segélyezés munka ellen ösztönző hatásának mérséklése  Egyre nagyobb a különbség a segély összege és a közcélú munka munkabére között  Elsőként a magasabb összegű segélyeseket vontuk be a munkába  Egyre többen már önként kérik a közcélú munkát

Foglalkoztatás növelése  A közfoglalkoztatás alakulása  A keret összeg feloldása, a segélynél kedvezőbb finanszírozás növelte a létszámot  Határt a munkahelyek száma és a saját erő költségvetésben meghatározott keretösszege szab

A szociális és munkaügyi szolgáltatások együttműködése  Képzések tervezett indítása a munkahelyi igényeknek megfelelően –Takarító képzés (8 osztállyal rendelkezőknek) –Intézményi karbantartó (8 osztály vagy egyszakmások részére)  Munkalehetőségekről tájékoztatás  Családsegítő Szolgálat felkérése

A rendszer működése (RÁT)  Kérelem, a szükséges mellékletekkel  Határozat hozatal  Rögzítés párhuzamosan az adatbázisban  Soron következő kiközvetítésre felszólítás  Orvosi alkalmassági vizsgálatra küldés  Munkába helyezés  Elszámolás  Statisztika  Éves feladat a közfoglalkoztatási terv készítése

Kérelem, eljárás megindítása  Jogszabálynak megfelelő nyomtatvány a szükséges mellékletekkel  Gond: –Álláskeresési megállapodás megléte nem szerepel az igazoláson –Álláskeresési ellátásra jogosító napok számának nyomon követése

Döntés  A határozatban szerepelnek a jogok és a kötelezettségek –Mikortól, milyen összegű ellátásra jogosult –Jelentkezési, bejelentési kötelezettség, –Tájékoztatók  Közfoglalkoztatásról, egészségügyi szolgáltatásra való jogosultságról, előlegről

Az ellátásra jogosultak  Aktív korúak ellátására jogosultak számának alakulása

Adatbázis alkalmazása  A határozat meghozatalát követően párhuzamosan az adatbázisban is felvitelre kerülnek az adatok  A „régi” jogosultságok is folyamatosan rögzítésre kerülnek  Gond: –az interfész kapcsolat hiánya –a rendszer viszonylagos lassúsága

Kiközvetítés  Általános tájékoztatás  Jelenléti ív –Hiányzók felszólítása, Munkaügyi Központ értesítése a kiközvetítő lapon  Nyilatkozat a munka elvállalásáról  A konkrét munkavállalók maradnak, –ők kapnak: –orvosi beutalót, tájékoztatót,

Orvosi alkalmassági vizsgálat  Három oldalú megállapodással, a jegyző küld vizsgálatra és ő is ellenőrzi a számla valódiságát  Tapasztalatok –Időnként sok az alkalmatlan (jelenleg kb. 25 fő)  Kezelése: ORSZI, másik munkakör –Máskor a vizsgálatra várók is munkát kezdenek

Munkába helyezés  Helyileg a szociális ügyintéző végzi –előnye: teljes rálátás az ügyfélre –hátránya: széleskörű ismeret, sok munka (egy munkába állítás 8 fajta irat 23 példány)  Szükséges volna képzés erre a feladatra  Gond: –a táppénzes állomány lejárta utáni teendők

Elszámolás  Orvosi igazolások a bérszámfejtő felé  Havi jelentések készítése –Változás jelentés –Pénzügyi elszámolás  igénylőlap készítése  brigádvezető elszámolása a Munkaügy felé –Keret nyomon követése

Statisztika  Heti statisztika Munkaügy felé –Meddig szükséges?  Önkormányzat felé beszámolók készítése  Éves statisztika

Közfoglalkoztatási terv  Minden év elején az előzetes felmérések alapján készül el  Gond: –Mikor szükséges módosítani, mi számít lényeges változásnak? –Jövőre hogyan jön ez össze a költségvetéssel?

Rendszeres szociális segélyezettek  Gyermekek napközbeni elhelyezése megoldott városunkban  55 év felettiekkel a Családsegítő Szolgálat működik együtt a beilleszkedési terv alapján  Gond: –a jelenlegi rendszer nem ösztönzi az önkormányzatot az 55 év felettiek foglalkoztatására (akik szívesen dolgoznának)

„Út a munkába program” kihatásai  Egyénre gyakorolt hatás –A foglalkoztatási lehetőség a pályakezdőket bevezeti a munka világába –A rendszeres munkától elszakadt réteget újra a rendszeres munkára készteti  Társadalomra gyakorolt hatás –A társadalom nagyobb toleranciával van a dolgozó emberrel szemben –A város hasznos polgáraivá válnak

Köszönöm figyelmüket! Köszönöm figyelmüket!