Uniós Vámkódex nemzeti végrehajtása Vámfelügyelet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Advertisements

A külföldi forgalmi rendszámú gépjárművek ellenőrzése Budapest, november 23.
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
Fémkereskedelem szabályozása
Elektronikus vám – E-Customs
A közúti fuvarozás nemzetközi szabályozása
Közösségi vámjogi szabályozás
AZ ÚJ SZABÁLYSÉRTÉSI TÖRVÉNY
HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
vámjogi és vámeljárási szabályok rendszere
EU Államháztartástan Készítette: Rácz Anita. Köster-ügy.
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Webes változat, animáció nélkül !!!
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
Az Európai Közösség vámjoga
Vámeljárások és szabályozások a közös ipari parkban február
Évi 1 tonnánál nagyobb mennyiség? Mit tegyek? Honnan kérjek segítséget? El tudja dönteni, hogy CMR anyag-e? Előzetes bejelentés REACH-IT, ICLUID5 CMR anyag?
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
Fás szárú energetikai ültetvények telepítésének engedélyeztetése.
A veszélyes hulladékok kezelésének általános szabályai
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
A vis maior esemény bekövetkezését követően az érintett Önkormányzatnak 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy azt bejelentse az ebr42 rendszeren, valamint.
Gyura Gábor Szanálási keretrendszer – Piaci konzultáció
Uniós Vámkódex nemzeti végrehajtása
UNIÓS VÁMKÓDEX i változások, új lehetőségek, kötelezettségek 1132 Budapest, Csanády utca 5. III/3. Tel.:
Engedélyezett gazdálkodó státus AEO az Uniós Vámkódex szerint Takácsné Illés Mária pénzügyőr százados NAV KI Vám Főosztály 1.
Uniós Vámkódex nemzeti végrehajtása Általános, horizontális rendelkezések.
Uniós Vámkódex bevezetése I. Általános rendelkezések Kérelemre hozott határozatok Vámellenőrzések.
Az áruk ellenőrzése és átengedése az UVK rendszerében Az áruk ellenőrzése és átengedése az UVK rendszerében Puszta János pénzügyőr ezredes főosztályvezető-helyettes.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
VÁM Vám szerepe A vám olyan közadó formájában alkalmazott gazdasági és kereskedelmi politikai eszköz, amely árképző tényezőként korlátozza, illetve.
Vámtartozás-vámbiztosítékok Kanyár Tamás pénzügyőr főhadnagy.
Be- és kilépési gyűjtő vámáru- árunyilatkozat kezelése január 1-jétől ICS/ECN+
UNIÓS VÁMKÓDEX Származás - Tarifa - Vámérték
BELSŐ MEGFELELÉSI PROGRAM MEZEY MARIANN VEZETŐ TANÁCSOS.
Uniós Vámkódex nemzeti végrehajtása Vámeljárások.
1002/2010. (I. 07.) VPOP UTASÍTÁS A VÁMRAKTÁROZÁS EGYSÉGES ELJÁRÁSI RENDJÉRŐL.
1001/2010. (I. 07.) VPOP UTASÍTÁS AZ ÁFA ADÓRAKTÁROZÁSI ELJÁRÁS RENDJÉRŐL VÁM- ÉS PÉNZÜGYŐRSÉG ORSZÁGOS PARANCSNOKSÁGA 1095 Budapest, Mester u. 7.; Tel.:
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Ö kológiai termékek jelölése Juhász Ágnes NÉBIH ÉTbI Élelmiszer-forgalmazás Felügyeleti Osztály
Fogalmak Oktatási anyag Október 09. Szórádi András.
SIMANECZ TÜNDE FŐTANÁCSOS ADATSZOLGÁLTATÁS ELLENŐRZÉS BÍRSÁGOLÁS HADITECHNIKAI ÉS EXPORTELLENŐRZÉSI HATÓSÁG.
NAV Győr-Moson-Sopron Megyei Adó- és Vámigazgatósága
Szankciórendszer az UVK tükrében
Nemzeti Energetikusi Hálózat
Vámbiztosítékok rendszere
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
Az európai fizetési meghagyásos eljárás
Az állami támogatások versenyszempontú ellenőrzése Magyarországon
MAGYAR VÁMÜGYI SZÖVETSÉG Szilágyiné Holecz Mónika
E-ügyintézés az adózásban 2006.
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
2016. december 2., EU ETS szakmai konzultációs nap
Megjelent a végrehajtási rendelet!
ADR: kit érint, kinek kell foglalkoztatnia biztonsági tanácsadót?
Pécs, szeptember 25. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Nemzeti Élelmiszer Nyomon Követési Platform
Pénzügyi jog A vámjog szabályozása.
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
Megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása a közbeszerzés tükrében
Jogharmonizáció az Európai Unióban Dr
Pénzügyi jog A vámjog szabályozása.
Jogharmonizáció az Európai Unióban
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

Uniós Vámkódex nemzeti végrehajtása Vámfelügyelet

Jogszabályi helyek: -AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 952/2013/EU RENDELETE az Uniós Vámkódex létrehozásáról. (UVK) -A BIZOTTSÁG (EU) 2015/2447 VÉGREHAJTÁSI RENDELETE az Uniós Vámkódex létrehozásáról szóló 952/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet egyes rendelkezéseinek végrehajtására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról.(VA) -A BIZOTTSÁG (EU) 2015/2446 FELHATALMAZÁSON ALAPULÓ RENDELETE a 952/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletnek az Uniós Vámkódex egyes rendelkezéseire vonatkozó részletes szabályok tekintetében történő kiegészítéséről (FJA) -Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló évi XIII.tv. -

Vámfelügyelet Az UVK 127.cikke (1) bekezdése szerint: Az Unió vámterületére beszállított árukra belépési gyűjtő árunyilatkozatot kell benyújtani. A 127. cikk további bekezdései taglalják a belépési gyűjtő árunyilatkozat alóli mentesülés jogosultjait, a benyújtásra kötelezettek körét. Az FJA cikkeiben találhatók a belépési gyűjtő árunyilatkozat benyújtására vonatkozó egyes határidők a különböző szállítási módok tekintetében (közúti, tengeri, vasúti,légi). Az UVK 134.cikkében foglaltak akapján: Az Unió vámterületére beszállított áruk a beléptetés időpontjától kezdve vámfelügyelet alatt állnak és vámellenőrzés alá vonhatóak. Az áru mindaddig vámfelügyelet alatt marad, amíg ez vámjogi státusának meghatározásához szükséges és a vámhatóságok engedélye nélkül vámfelügyelet alól nem vonhatók ki.

4. Áruk vám elé állítása Jelentős változás nincs a KVK és az UVK rendelkezési között Az UVK 139. cikke szerint: - - Az Unió vámterületére beszállított árukat megérkezésükkor haladéktalanul vám elé kell állítania a kijelölt vámhivatalnál vagy a vámhatóság által kijelölt vagy jóváhagyott bármilyen egyéb helyen vagy a vámszabad területen a következő személyek közül az egyiknek: az a személy, aki az árukat az Unió vámterületére beszállította; az a személy, akinek a nevében vagy akinek az érdekében az árukat e területre beszállító személy eljár; az a személy, aki az áruk fuvarozásáért a felelősséget viselte, miután azokat az Unió vámterületére beszállították. - Az FJA 115. cikk (1) bekezdés b.pontja alapján a vámhatóságok az illetékes vámhivataltól eltérő helyet jóváhagyhatják az áru vám elé állítása céljából, amennyiben az árukat vámeljárásra jelentik be a vám elé állításukat követő napon, kivéve, ha a vámhatóságok kérik az áruk vizsgálatát.

Áruk kirakodása és vizsgálata Jogszabályi hely: Jogszabályi hely: UVK 140. cikkSzabályok: Az áruknak a szállítóeszközből való kirakása vagy átrakása kizárólag a vámhatóság engedélyével történhet, kivéve közvetlen veszély esetén illetve áruvizsgálat, mintavétel vagy a szállítóeszköz vizsgálata céljából az áru kirakodását, kicsomagolását a vámhatóság bármikor megkövetelheti.

Átmeneti megőrzés Az UVK 144. cikke szerint: nem uniós áruk vám elé állításukkor átmeneti megőrzésbe kerülnek. A 145. cikk (1) és (3) bekezdése alapján a Vám elé állított nem uniós áruk tekintetében átmeneti megőrzési árunyilatkozatot kell benyújtania annak, aki az árukat vám elé állította,legkésőbb a vám elé állítás időpontjában. A nyilatkozattevő számára meg kell engedni, hogy az átmeneti megőrzési árunyilatkozat benyújtását követően annak egy vagy több adatát módosítsa. A módosítás nem eredményezheti azt, hogy az árunyilatkozat az eredeti áruktól eltérő árukra vonatkozzon Nem lehetséges a módosítás amennyiben a vámhatóságok tájékoztatták az árunyilatkozatot benyújtó személyt arról, hogy szándékukban áll megvizsgálni az árut vagy a vámhatóságok megállapították, hogy az árunyilatkozat adatai helytelenek.

Átmeneti megőrzés Az UVK 147. cikkében foglaltak szerint: átmeneti megőrzésben lévő áruk csak átmeneti megőrzési létesítményben vagy a vámhatóságok által kijelölt vagy jóváhagyott más helyeken tárolhatók A 148. cikk (1) bekezdése alapján átmeneti megőrzési létesítmények üzemeltetéséhez a vámhatóság engedélyére van szükség. Nincs szükség ilyen engedélyre, ha az átmeneti megőrzési létesítményt a vámhatóság működteti. Az engedélynek tartalmaznia kell az üzemeltetési feltételeket. Az engedély olyan személyeknek adható meg, akik teljesítik valamennyi következő feltételt: a) az Unió vámterületén letelepedett személyek b) akik a műveletek megfelelő lefolytatásához szükséges garanciát megadják, AEOC (vámügyi egyszerűsítések) engedéllyel rendelkezők esetében a feltétel teljesített c) biztosítékot nyújtanak, összkezesség nyújtása esetén az említett biztosítékhoz kapcsolódó kötelezettségek teljesítését megfelelő ellenőrzés keretében nyomon kell követni

Átmeneti megőrzés Átmeneti megőrzési létesítmények: vámhatóság által jóváhagyott nyilvántartást kell vezetni; A nyilvántartásnak tartalmaznia kell azokat az információkat,adatokat, amelyek alapján a vámhatóság felügyelni tudja a létesítmény működését. Nemzeti szintű kiegészítés a évi XIII.tv. 81.§-a alapján: (1) Az átmeneti megőrzési létesítmény üzemeltetőjének a vámfelügyelet biztosítása érdekében havi rendszerességgel tételes garanciajelentést kell küldenie az átmeneti megőrzési létesítmény felett felügyeletet ellátó vámhivatal részére. (2) A garanciajelentésben tájékoztatni kell továbbá az átmeneti megőrzési létesítmény felett felügyeletet ellátó vámhivatalt a 60 napot meghaladóan átmeneti megőrzés alatt álló árukról is. (3) Az (1) bekezdés szerinti jelentésben megadandó adatokat az uniós vámjog végrehajtásának részletes szabályairól szóló rendelet tartalmazza. (FJA 116. cikke)

Átmeneti megőrzés A vámhatóságok felhatalmazhatják az engedélyest arra, hogy átmeneti megőrzésben lévő áruk szállítását végezze különböző átmeneti megőrzési létesítmények között, azzal a feltétellel, hogy e szállítások nem növelik a csalás kockázatát: -az ilyen szállításra egyazon vámhatóság felügyelete mellett kerül sor -az ilyen szállításra kizárólag egy engedély vonatkozik, amelyet a „vámügyi egyszerűsítések” típusú engedélyezett gazdálkodó részére adtak ki; vagy -a szállítás egyéb eseteiben. Lehetőség van uniós áruk átmeneti megőrzési létesítményben történő tárolására is, ha – ha erre gazdasági igény mutatkozik és – a vámfelügyeletet nem érinti hátrányosan Az átmeneti megőrzés lezárása: Az átmeneti megőrzésben lévő nem uniós árukat 90 napon belül vámeljárás alá kell vonni vagy újra ki kell vinni.

Azonosítási intézkedések Az UVK 192. cikke alapján a vámhatóságok, vagy azon gazdálkodók, akiknek ezt a vámhatóságok engedélyezték, megteszik az áru azonosításához szükséges intézkedéseket, amelyre az említett árut bejelentették. Ezen azonosítási intézkedések azonos joghatással bírnak az Unió vámterületének egészén. Az azonosítási eszközök eltávolítása vagy megsemmisítése sor kerülhet – a vámhatóság, vagy – az erre felhatalmazott gazdálkodó, vagy – előre nem látható körülmények vagy vis maior esetén bárki által A zárral történő ellátás alternatív azonosítási intézkedései (VA 302. cikk) az indító vámhivatal határozhat úgy, hogy az uniós árutovábbítási eljárás alá vont árukat nem látja el zárral, és helyette az árutovábbítási árunyilatkozatban vagy a kiegészítő okmányokban található árumegnevezésre hagyatkozik, feltéve, hogy az árumegnevezés eléggé pontos ahhoz, hogy az árukat könnyen azonosítani lehessen.

7. Azonosítási intézkedések Az UVK 267. cikk (1) bekezdésében foglaltak szerint az Unió vámterületéről kiszállított áru vámfelügyelet alatt áll, és vámellenőrzés alá vonható. Adott esetben a vámhatóságok meghatározhatják azt az útvonalat, amelyet használni kell, és azt a határidőt, amelyen belül az árukat ki kell szállítani az Unió vámterületéről. VA 333. cikk A kilépésre átengedett áruk felügyelete és a vámhivatalok közötti információcsere (1) Az áruk kilépésre való átengedésüket követően a kilépési vámhivatal felügyelete alatt állnak mindaddig, amíg azokat kiszállítják az Unió vámterületéről. (2) Ha a kilépési és a kiviteli vámhivatal különböznek egymástól, a kilépési vámhivatal – legkésőbb az azt a napot követő munkanapon, amikor az áru elhagyta az Unió vámterületét – tájékoztatja a kiviteli vámhivatalt az áru kilépéséről.

8. Áruk megsemmisítése Jogszabályi hely: Jogszabályi hely: UVK 197. cikkSzabályok: A vámhatóságok alapos indokból megkövetelhetik a vám elé állított áru megsemmisítését az áruk birtokosát megfelelően tájékoztatni kell a megsemmisítés költségeit az áruk birtokosa viseli a megsemmisítés során meg kell határozni: – a keletkező hulladék vagy maradék jellegét, – mennyiségét. a hulladékot maradékot vámeljárás alá kell vonni vagy újra ki kell vinni.

9. Felajánlás Szabályok: a vámeljárás jogosultja vagy az áru birtokosa felajánlhat az államnak: – nem uniós árut, – meghatározott célra történő felhasználás alatt álló árut. a vámhatóság előzetes engedélye szükséges a felajánlás iránt kérelmet a vámhatóság elutasíthatja, ha – az áruk forgalomképtelenek (nem értékesíthetők EU-n belül), vagy – az értékesítés az áruk értékéhez képest aránytalan költséggel járna, vagy – az árukat meg kell semmisíteni.

Köszönöm a figyelmet!