Az IKT eszközei az oktatásban Készítette: Luleczky Beatrix Pedagógia MA Pedagógia MA CQT5NS CQT5NS
A múltban szalagos, kazettás magnószalagos, kazettás magnó walkmanwalkman diavetítődiavetítő televízió, rádiótelevízió, rádió lemezjátszólemezjátszó
A múltban 2 filmfelvevő, fényképezőgépfilmfelvevő, fényképezőgép telefontelefon írásvetítőírásvetítő Commodore 64Commodore 64
A jelen eszközei – munka, tanulás számítógépszámítógép laptoplaptop nyomtatónyomtató skennerskenner dokumentumkészítésdokumentumkészítés szövegszerkesztésszövegszerkesztés táblázatkezeléstáblázatkezelés tervezéstervezés adatgyűjtésadatgyűjtés tárolás, rögzítéstárolás, rögzítés pályázatíráspályázatírás prezentációprezentáció letöltés, feltöltésletöltés, feltöltés
A jelen eszközei – munka, tanulás digitális fényképezőgépdigitális fényképezőgép kamerakamera fényképek, felvételek készítése iskolai rendezvényekről, műsorokrólfényképek, felvételek készítése iskolai rendezvényekről, műsorokról iskolán kívüli eseményekrőliskolán kívüli eseményekről projektek dokumentálásaprojektek dokumentálása
A jelen eszközei – a tanításhoz írásvetítőírásvetítő projektorprojektor helyesejtési gyakorlatokhelyesejtési gyakorlatok helyesírási gyakorlatokhelyesírási gyakorlatok feladatlapokfeladatlapok szövegek kivetítéseszövegek kivetítése csoportmunkacsoportmunka prezentációkprezentációk szemléltetésszemléltetés
A jelen eszközei – a tanítás VHS video és DVD lejátszóVHS video és DVD lejátszó szabadidő eltöltéseszabadidő eltöltése oktatófilmekoktatófilmek kötelező olvasmányokkötelező olvasmányok közös programok, események megtekintéseközös programok, események megtekintése
A jelen eszközei – a tanítás Kazettás magnó, CD és MP3 lejátszóKazettás magnó, CD és MP3 lejátszó műsorok, rendezvényekműsorok, rendezvények zenehallgatászenehallgatás daltanításdaltanítás hangeffektusok hallgatásahangeffektusok hallgatása aerobik – testnevelésaerobik – testnevelés néptánc oktatásnéptánc oktatás irodalmi művek meghallgatásairodalmi művek meghallgatása
A jelen eszközei – a tanításban számítógépszámítógép oktatóprogramokoktatóprogramok fejlesztő feladatokfejlesztő feladatok szabadidőben levelezés, internet használatszabadidőben levelezés, internet használat
A jövő interaktív táblainteraktív tábla elektronikus tankönyvekelektronikus tankönyvek
Felhasznált irodalom: Forgó Sándor: Az új média és az elektronikus tanulás- In: Új Pedagógiai Szemle, 2009/8-9. Forgó Sándor: Az új média és az elektronikus tanulás- In: Új Pedagógiai Szemle, 2009/8-9. Forgó Sándor: A média informatizálódása, az informatika medializálódása- In: Acta Academiae Agriensis, Sectio Culturae, Forgó Sándor: A média informatizálódása, az informatika medializálódása- In: Acta Academiae Agriensis, Sectio Culturae, Forgó Sándor: A multimédiás oktatóprogramok minőségének szerepe a médiakompetenciák kialakításában- In: Új Pedagógiai Szemle, 2001./07-08 Forgó Sándor: A multimédiás oktatóprogramok minőségének szerepe a médiakompetenciák kialakításában- In: Új Pedagógiai Szemle, 2001./07-08 Forgó Sándor: Tanulás és az új média. In: Forgó Sándor: Tanulás és az új média. In: Szilágyi Ildikó: A multimédia szerepe az oktatásban, In: Ildikó: A multimédia szerepe az oktatásban, In: T. Parázsó Lenke: Hagyományos és interaktív oktatási modellek, In: Módszertani lapok:Informatika+Technika T. Parázsó Lenke: Hagyományos és interaktív oktatási modellek, In: Módszertani lapok:Informatika+Technika
Köszönöm a figyelmet!