A KAMAFIP szoftver alkalmazása Dr. Kárpáti László, CSc., MBA California Consulting Bt

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
1 Beszámoló összeállítása Kérdések – feladatok. 2 Bevezetés A törvényi változások alkalmazása Elmélet – gyakorlat közötti összhang megteremtése Mérlegcsoportok.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Kiszervezés szolgáltatói szemmel Tóth Zoltán november 9.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A helyzet jó, de nem teljesen reménytelen. A háztartás pénze és ideje.
Mayer József Budapest február 27.
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A helyi vállalkozások szerepe a regionális versenyképességi mérésekben
A közigazgatással foglalkozó tudományok

videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Bevezetés Az ivóvizek minősége törvényileg szabályozott
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
A külső környezet elemei
A létminimum-számítás megújítása
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Bemutatkozik az iskolapszichológus
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Önköltségszámítás.
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
Felszín alatti vizek kémiai állapotfelmérése
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
Sebők Sándor projektvezető MKT IG2 fórum, február 8.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Készletek transzformációja
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
A szállítási probléma.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
KRÉTA-ESL Bemutató.
Dr. Krisztián erika – megyei tisztifőorvos
Céges értekezlet címe Előadó.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
IT biztonsági monitoring eseményfelügyelet, bizonyítékok,
A program értékelése Kerekasztal beszélgetés
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

A KAMAFIP szoftver alkalmazása Dr. Kárpáti László, CSc., MBA California Consulting Bt

Tartalom: A KAMAFIP program célja A KAMAFIP program struktúrája Termékszintű marketing tervezés Vállalati szintű marketing tervezés Újszerű kalkulációs módszerek A tervező felelőssége

A KAMAFIP program célja 1. A KAMAFIP egy intarziaszó, amely a KÁ(a)rpáti (László) MArketing FInancial (pénzügyi) Planner (tervező) angol nyelvű elemeiből ered Magyar nyelven: Kárpáti László marketing pénzügyi tervező programja Kifejlesztése a szerző sokéves gyakorlatán és marketing elemző-tervező szoftverjein alapul

A KAMAFIP program célja 2. Fő cél: termékenként és vállalati szinten megtervezni a következő időszak marketing ráfordításait, az előző időszak tényadatai és a piac következő időszakára vonatkozó szakértői becslés alapján A szoftver Excel alapon készült el, angol és magyar nyelven

A KAMAFIP program struktúrája 1. A KAMAFIP szoftver 15(vagy több)termék-piac kombináció tervezésén és egy vállalati összegző modulon alapul Feltételezi, hogy a termelés az anyavállalatnál történik, az értékesítés pedig az anyavállalati piacon és/vagy külföldön történik A jelen időszak tényadatai alapján egy üzleti évre lehet tervezni a termékeket és a vállalatot

A KAMAFIP program struktúrája 2. A program a marketing beavatkozásokat diszkrét változóként kezeli A program a diszkrét változókon alapuló ráfordításokat egyedileg pénzügyileg értékeli A tervező szabadon választhat az egyedi variánsok között, minden termék-piac kombináció esetén Az összegző modul segítségével vállalati szintű tervezés is végezhető

Termékszintű marketing tervezés 1. Minden termék(család) - piac(országcsoport) kombinációt külön kezeli a program A tervezés az előző év tényadataiból indul ki. Erre külön segédszoftver (MARKOPTINP) szolgál A következő időszakra várható adatokat piacelemzés és szakértői becslés szerint lehet megadni. A vállalati szintű összegzés biztosítja az input adatok verifikálását

Termékszintű marketing tervezés 2. A program diszkrét változókkal jeleníti meg a marketing ráfordításokat, az alábbiak szerint: Árszínvonal: 9 szint (képzését lásd az 5. dián) Termékfejlesztés: nincs (0. szint), 1. és 2. szintű fejlesztés (ráfordítások szerinti növekvő intenzitás) Kereskedelmi csatorna fejlesztés: nincs (0. szint), 1. és 2. szintű fejlesztés Marketing kommunikáció: alap (1. szint), fejlesztett, növekvő (2. – 5. szint) Összes variáns szám: 9*3*3*5= 405 változat

Termékszintű marketing tervezés 3. A variánsok kombinációja: Marketing mix P elem:1. variáns variáns Price (ár): 1. – 9. szint 1 9 Product (termék): 0. – 2. szint 0 2 Place (kereskedelmi csatorna): 0. – 2. szint 0 2 Promotion (marketing kommunikáció): 1. – 5. szint 1 5

Termékszintű marketing tervezés 4. Minden variáns esetén kimutatásra kerül: A variáns tiszta jövedelme A variáns tiszta jövedelmének aránya a maximális tiszta jövedelmet adó variánshoz képest A marketing beavatkozások költsége A marketing költségráfordítás hatékonysága A tervező szabadon választhat a 405 variáns közül

Termékszintű marketing tervezés 5. A program legfontosabb számítása az árszintek és az értékesítési mennyiség képzése: -Az árszinteket a piaci átlagár, a piacvezető ára és a még elfogadható legalacsonyabb saját fogyasztói ár alapján a program automatikusan képzi -A várható értékesítés mennyiségét az adott (1. – 9.) árszint mellett, az automatikusan képzett egyedi árérzékenységi együttható segítségével kalkulálja

Vállalati szintű marketing tervezés A termék-piac kombinációk kiválasztott variánsa automatikusan átkerül a vállalati összegző modulba A vállalati összegző modul segítségével verifikálhatók a jelen időszak adatai, továbbá: A tervezési adatok összegzésével elbírálható az, hogy a kiválasztott variánsok vállalati szintű megvalósítása reálisan elképzelhető-e?

Újszerű kalkulációs módszerek 1. – A marketing mix 4P elemének (Product, Price, Place, Promotion) diszkrét változókkal történő interpretációja és az ezekkel történő kalkulációs megoldások módszere – A 4P elemek diszkrét értékekkel történő kombinációjának koncepciója, mint a marketing mix egyedi megközelítése, és az ezekkel történő kalkuláció – A diszkrét elemekből álló marketing mix pénzügyi rangsorolásának koncepciója a kalkulált tiszta jövedelem szerint

Újszerű kalkulációs módszerek 2. – A marketing mix elemeknek az értékesítéshez történő egyedi hozzájárulásának kalkulációja – A marketing intenzitási faktor definíciója és a faktorral történő kalkulációk megoldása – Az árszintek kalkulációjának módszere a piaci átlagárra és a piacvezető árára támaszkodva

Újszerű kalkulációs módszerek 3. – Az árérzékenységi együttható egyedi számításának módszere és ennek alkalmazása a várható értékesítés kalkulációjában – A közvetett marketing költségek kalkulációjának módszertani megoldása és ennek révén a teljes marketing költségszámítás módszerének bevezetése – A kereskedelem-fejlesztés hatékonyságának bemutatott pénzügyi kalkulációs módszere

A tervező felelőssége Minden tervezési program sikere két alapvető tényezőn alapul: megbízható kiindulási alapadatok megléte, és a tervező szakmai tudása valamint gyakorlata Mindezek a KAMAFIP program esetében is fennállnak, nem megfelelő input adatok nagy tévedésekhez vezethetnek, megfelelő szakmai felülvizsgálat nélkül

A program használatához sok sikert kíván: Kárpáti László