Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
Köszönjük az első mérésben való együttműködésüket!
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
HUMÁN TISZK TÁMOP 07/1-2F SZÁMÚ PROJEKT Szolgáltatásszervezési csoport beszámolója 2009 október 02. „Mércénk az ember”
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola Kecskemét Bethlen krt. 63. Mérés-értékelés Konferencia Mezőtúr
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Wesselényi Miklós Szakközépiskola és Szakiskola OM: Telefon: 42/ Fax: 42/ cím:
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
A tanulói létszám: 655 fő Szakmák: Cukrász Pincér Szakács.
Az önfejlesztő terület bemutatása Száva Eszter augusztus 31. Salgótarján.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Közismeret február 11.. természetismeret Tanulói dossziék, dobozok kiszállítása: –február utolsó hetétől Regionális konferenciák a tapasztalatcsere.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
Szakiskolai Fejlesztési Program M.Zs.Gimnázium,Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Tiszabercel telephely.
Dánia Mérés-értékelés tanulmányút Készítette: Bite Zoltán Kolping Katolikus Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium - Pétfürdő.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Önértékelési projektterv
Szakiskolai fejlesztési program
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Regionális konferencia
Önfejlesztés és horizontális tanulás
Regionális konferencia
Szakiskolai Fejlesztési Program I
2/2010 sz. előterjesztés A Nemzeti Pályaorientációs Tanács és a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok kapcsolattartási folyamata Borbély-Pecze.
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Norvégiai szakmai út október
Az önfejlesztő terület bemutatása
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Kompetencia alapú szakoktatás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő

Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő Mérés – értékelés projekt projektvezető Tanácsadó Testület Szakértők: 57 fő A Projektben részvevő iskolák: 57 iskola A programban résztvevő iskolák: 90 iskola

Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő A projekt programjának főbb elemei A szakiskolai mérés-értékelés helyzetének felmérése Iskolai „Mérés-értékelés munkacsoportok”(MÉCS) Az iskolai PP-ok mérés-értékelés fejezetének „újrafogalmazása” A tanulók mérése és értékelése a MIP-ekben Alapműveltségi vizsga (2005-ben próba, 2006-ban éles) Az érzelmi intelligencia és mérése

Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő A mérés-értékelés projekt I. konferenciájának programja 1. Dr. Setényi János: Mérés és értékelés európai tendenciái 2. Dr. Ranschburg Ágnes: A felmérések tapasztalatairól 3. Csoportfoglalkozások a hallottak és a tapasztalatok összevetése, a „best practice” bemutatása, feladatok meghatározása

Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő Jó munkát!

A konferencia tényei: 56 iskolából 71 fő résztvevő jött el –(csak az Erzsébet Királyné Szki. nem jött el) 44 szakértő vett részt a munkában 11 vendégünk volt (SZFP vezetése, Programiroda) 12 iskola mutatta be a legjobb gyakorlatát a mérés-értékelés körében

A konferencia zárásaként a csoportok beszámolója 1: Ranschburg Á. csoportja: Jól érezték magukat 3 iskola, különböző elemek (Grassalkovich Iskola:egyéni értékelés, túlkorosok, kis csoportok/céhek/, továbbtanulás alapozása-tehetséggondozás Szolnok: tanári kisokos, Lórántffy: vizsgarendszer, itemekre épülő) Problématérképre: motiváció, tanári/tanulói, nem egységes értékelési rendszer, belső koordináció, kapcsolat hiánya, nem objektív értékelés Igazgatói válaszok tendeciózus eltérésének oka (terület) Mérési gyakorlat-szokások eltérése, az idő tényező Nem probléma a bukási arányok megítélésének szórása

A konferencia zárásaként a csoportok beszámolója 2: Németi Júlia csoportja: 6 -os a csoportnak… Problématérképben konszenzus, ennek alapján javaslatok: Standard feladatok, bankban, a terep bevonása szükséges, csak így ér valamit… Egységes fogalom és nyelv-használat a szakképzésben (ki kéne’ dolgozni Lásd az ábrát.. (adaptáció és elterjesztés… alulról is jöjjön Legyen folyamatos visszajelzés Az értékelés legyen komplex Szinkronban az intézményi értékeléssel (fenntartói értékelés is!) Tanulók is értékeljenek FOLYAMATOS legyen Képzés is kell Martin, Kossuth Zs, Arany János: Gyöngyszemek, egyéni értékelés, T.O.M.I. értékelés (tanulók), a jó gyakorlat adaptálása

A konferencia zárásaként a csoportok beszámolója 3: Egri Judit csoportja: Ők is… Kritika és dicséret a délelőttről (gyerekcipő és betegségek…) Kevés volt az idő a három iskolára (Király E: bemeneti mérési rendszer, hozzáadott érték kimutatható, mindenki részvételével Surányi E: különböző tudáselemek egy- egy tantárgyban Borbély L: fantasztikus… tanárértékelési rendszer, anyagosztás is volt, belsőgondozás rendszere-egyéni értékelő lap Konszenzus alakult ki a problématérkép ügyében

A konferencia zárásaként a csoportok beszámolója 4: Molnár Mária csoportja: Kicsit szűkös volt az idő Probléma-térkép: szakértők-iskolák közös elvi alapon Standard mérőeszközök, hozzáadott értékek, egymástól tanulás szerepe, bevált gyakorlat elterjesztése, pedagógus önértékelés, bemeneti vizsgálat, alapvizsga: Hogyan tovább? II.Rákóczi:bemneti mérés 9-ben, 10-ben összehasonlítás,Száraznád:egyéni értékelőlapok, motiváció alapját megtalálni, önértékelés erősítése, Petzelt: kisvizsga, szoktatás is cél, eredménye beszámít az évvégi értékelésbe

További programok: december 10. szakértői tanácskozás –a felmérés és a konferencia tapasztalatai, a MÉCS-ek január 14. Szakértői tanácskozás –A MÉCS-ek létrehozása, működése, tervezés január 21. II. Mérés-értékelés Konferencia –A MÉCS-ek működése, az érzelmi intelligenciáról februárjában Pedagógus-továbbképzések –„Mérés-értékelés” témában iskolánként 1fő,30 óra, 3 nap március-április-május MÉCSEK az iskolákban

Köszönjük az együttműködést, viszontlátására! Mérés-értékelés projekt Tanácsadó Testülete