Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő Mérés – értékelés projekt projektvezető Tanácsadó Testület Szakértők: 57 fő A Projektben részvevő iskolák: 57 iskola A programban résztvevő iskolák: 90 iskola
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő A projekt programjának főbb elemei A szakiskolai mérés-értékelés helyzetének felmérése Iskolai „Mérés-értékelés munkacsoportok”(MÉCS) Az iskolai PP-ok mérés-értékelés fejezetének „újrafogalmazása” A tanulók mérése és értékelése a MIP-ekben Alapműveltségi vizsga (2005-ben próba, 2006-ban éles) Az érzelmi intelligencia és mérése
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő A mérés-értékelés projekt I. konferenciájának programja 1. Dr. Setényi János: Mérés és értékelés európai tendenciái 2. Dr. Ranschburg Ágnes: A felmérések tapasztalatairól 3. Csoportfoglalkozások a hallottak és a tapasztalatok összevetése, a „best practice” bemutatása, feladatok meghatározása
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő Jó munkát!
A konferencia tényei: 56 iskolából 71 fő résztvevő jött el –(csak az Erzsébet Királyné Szki. nem jött el) 44 szakértő vett részt a munkában 11 vendégünk volt (SZFP vezetése, Programiroda) 12 iskola mutatta be a legjobb gyakorlatát a mérés-értékelés körében
A konferencia zárásaként a csoportok beszámolója 1: Ranschburg Á. csoportja: Jól érezték magukat 3 iskola, különböző elemek (Grassalkovich Iskola:egyéni értékelés, túlkorosok, kis csoportok/céhek/, továbbtanulás alapozása-tehetséggondozás Szolnok: tanári kisokos, Lórántffy: vizsgarendszer, itemekre épülő) Problématérképre: motiváció, tanári/tanulói, nem egységes értékelési rendszer, belső koordináció, kapcsolat hiánya, nem objektív értékelés Igazgatói válaszok tendeciózus eltérésének oka (terület) Mérési gyakorlat-szokások eltérése, az idő tényező Nem probléma a bukási arányok megítélésének szórása
A konferencia zárásaként a csoportok beszámolója 2: Németi Júlia csoportja: 6 -os a csoportnak… Problématérképben konszenzus, ennek alapján javaslatok: Standard feladatok, bankban, a terep bevonása szükséges, csak így ér valamit… Egységes fogalom és nyelv-használat a szakképzésben (ki kéne’ dolgozni Lásd az ábrát.. (adaptáció és elterjesztés… alulról is jöjjön Legyen folyamatos visszajelzés Az értékelés legyen komplex Szinkronban az intézményi értékeléssel (fenntartói értékelés is!) Tanulók is értékeljenek FOLYAMATOS legyen Képzés is kell Martin, Kossuth Zs, Arany János: Gyöngyszemek, egyéni értékelés, T.O.M.I. értékelés (tanulók), a jó gyakorlat adaptálása
A konferencia zárásaként a csoportok beszámolója 3: Egri Judit csoportja: Ők is… Kritika és dicséret a délelőttről (gyerekcipő és betegségek…) Kevés volt az idő a három iskolára (Király E: bemeneti mérési rendszer, hozzáadott érték kimutatható, mindenki részvételével Surányi E: különböző tudáselemek egy- egy tantárgyban Borbély L: fantasztikus… tanárértékelési rendszer, anyagosztás is volt, belsőgondozás rendszere-egyéni értékelő lap Konszenzus alakult ki a problématérkép ügyében
A konferencia zárásaként a csoportok beszámolója 4: Molnár Mária csoportja: Kicsit szűkös volt az idő Probléma-térkép: szakértők-iskolák közös elvi alapon Standard mérőeszközök, hozzáadott értékek, egymástól tanulás szerepe, bevált gyakorlat elterjesztése, pedagógus önértékelés, bemeneti vizsgálat, alapvizsga: Hogyan tovább? II.Rákóczi:bemneti mérés 9-ben, 10-ben összehasonlítás,Száraznád:egyéni értékelőlapok, motiváció alapját megtalálni, önértékelés erősítése, Petzelt: kisvizsga, szoktatás is cél, eredménye beszámít az évvégi értékelésbe
További programok: december 10. szakértői tanácskozás –a felmérés és a konferencia tapasztalatai, a MÉCS-ek január 14. Szakértői tanácskozás –A MÉCS-ek létrehozása, működése, tervezés január 21. II. Mérés-értékelés Konferencia –A MÉCS-ek működése, az érzelmi intelligenciáról februárjában Pedagógus-továbbképzések –„Mérés-értékelés” témában iskolánként 1fő,30 óra, 3 nap március-április-május MÉCSEK az iskolákban
Köszönjük az együttműködést, viszontlátására! Mérés-értékelés projekt Tanácsadó Testülete