Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Advertisements

Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Önkormányzatok idegenforgalmi feladatai Tegyünk együtt Fejér megye idegenforgalmáért Garán Éva.
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
A turizmus rendszer környezete
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
A piac Szakiskola.
Fogyasztói magatartás, attitűdök a funkcionális élelmiszerek piacán
Helyi termék értékesítés adózási tanácsadása – műhelymunka őstermelők, kistermelők, kézművesek, agroturisztikai szolgáltatók, és civil szervezetek részére.
A nemzetközi üzleti élet etikája
Negyedik előadás Március 11
A KONVERGENCIA-FOLYAMATOK FONTOSABB KIHÍVÁSAI 2007-BEN SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR Szeged, február-május (Belyó Pál) „G A Z D A.
A vállalkozások környezete
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Bioélelmiszerek Készítette: Sorbán Sarolta
AZ ÁTALAKULÓ ÉLELMISZER-GAZDASÁG FŐBB TERÜLETI, TÁRSADALMI, KÖRNYEZETI ÖSSZEFÜGGÉSEI Prof. Dr. Villányi László Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Művelődés és szórakozás
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Rövid élelmiszerláncok és helyi termék rendszerek
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Vizsga feladatok (Minta)
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
II. Demográfia Népesség összetételének vizsgálata
Online értékesítési modellek
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
KNOLL-FÉLE „Innovációs ellátási lánc” --modell 10-- Ellátási láncok,bővítésük és gazdasági elemzésük
Hungarikumok a Parlamentben II Gyaraky Zoltán főosztályvezető Gőgös Zoltán államtitkár.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Civil Európa – civilek Európában
Torma Dorisz május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
„Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása
Az egészségesség, mint fejlesztési irány lehetőségei - Hogyan fejlesztenek a hazai élelmiszeripari KKV-k? Dr. Polereczki Zsolt Kaposvári Egyetem – GTK,
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
Hazai fogyasztók, hazai élelmiszerek - a bizalom építésének lehetőségei Dr. Polereczki ZsoltDr. Szakály Zoltán Egyetemi adjunktusEgyetemi docens, Tanszékvezető.
Epres joghurtok élvezeti értékének objektív (műszeres) vizsgálata
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
A PIAC.
Magyar Agrárközgazdasági Egyesület Budapesti Corvinus Egyetem
A TEJ ÚTJA A KERESZTÚRI MODELL SZÖVETKEZETI ALAPON Szávuly Attila.
Pannon Helyi Termék Klaszter Megalakulás: október, közel egy éves előkészítő munka után Fő cél: a régióban fellelhető és előállítható mezőgazdasági.
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
az Akasztói Szikiponty
Pogány András stratégiai igazgató
A Catalan-összefüggésről
LEADER, Identitás, Sport
A kereskedelem alakulása
Értékesítés, kereskedelem
A regionális gazdasági integrációk
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Előadás másolata:

Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem Tanszék Zamárdi május 24. VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia

A kutatások alapkoncepciója Egyre több kritika fogalmazódik meg a civil társadalom részéről a globalizáció és szabad kereskedelem káros gazdasági, szociális, környezeti és kulturális következményeivel szemben. Regionalizáció és lokalizáció, mint fogyasztói (ellen)trend megjelenése.

Felértékelődnek azok a termékek… Közösség- teremtés Környezetvédelem Frissesség, egészség Gazdaság- fejlesztés

Miként jelenik ez meg a vásárlási szokásokban? A kanadai fogyasztók 45%-a keresi a helyi élelmiszereket A kanadai fogyasztók 45%-a keresi a helyi élelmiszereket (Barbolet, 2008). Az amerikaiak többsége nem csak a „termékért” megy a piacra (Gruver és Orvig, 2008). A finnek szerint a helyi termékek ár/érték aránya jobb, mint a biotermékeké A finnek szerint a helyi termékek ár/érték aránya jobb, mint a biotermékeké (Hingley et al., 2011). Minden második fogyasztó számára gondot okoz, hogy megtalálja a helyi termékeket (APA, 2012).

helyi termékek elhízás …, de kutatások igazolták, hogy szoros összefüggés van a helyi termékek fogyasztása és az elhízás között (Lee, 2009; Babey et al., 2008; Guthman, 2009, stb.)

Kutatás módszerei

Mit mutatnak az eredmények?

Az első kihívás… Regionális? Helyi?

Egyértelműen bizonyítást nyert … fontos, lakóhelyéhez közel... fontos, hogy a vásárolt élelmiszer a fogyasztók (72,8%) lakóhelyéhez közel kerüljön előállításra. Erős a bizalom!

Hol juthat a fogyasztó a helyi termékhez? Akiknek fontos a helyi előállítás azok 94,4%-ban a lakóhelyük közelében lévő, helyi élelmiszereket árusító üzletben vásárolnának. Fontos a könnyű elérhetőség!

A helyi termékeket választanák…... más eredetű termékekkel azonos fogyasztói ár esetén 64,4%64,4% 28,1%28,1%... más eredetű termékeknél magasabb áron 15,0%15,0% 55,4%55,4%... más eredetű termékeknél magasabb áron, hiteles jelölés mellett 15,5%15,5% 51,7%51,7% A választék megfelelő kialakítása és a jelölés rendkívül fontos!

Hogyan használhatók ki ezek az eredmények az általános élelmiszer-kiskereskedelemben?

??? Hazai példák: ???

Helyi termék stratégiai piramis Védjegy Értékesítés helye Helyi termékválaszték kialakítás Bizalom Versenytársak