Gondolkodásfejlesztés táblajátékokkal szakiskolás tanulók fejlesztésére 20 órás gazdagító szakköri program tapasztalatai Balatonalmádi Szabó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Az olvasástanítás módszere:
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
prizma tárház-projekt
Matematika kompetencia
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
IKT eszközök, szoftverek alkalmazása
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Microsoft az oktatásban
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Módszertani megújulás a nevelő munkában
Projektmunka.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
IKT-alapú programcsomag alkalmazása a szociális kompetencia fejlesztésében Készítette: Andiné Csorba Klára
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

TÁMOP / Önálló innováció az Erkel Ferenc Tagintézményben Délutáni sportfoglalkozás alsó tagozatos gyerekek részére készítette: Mócsán.
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
 A TIOP pályázat SNI csomagjai  Gépi beszédfelismerés  Digitális tananyagok akadálymentesítése sajátos nevelési igényű tanulók számára  SNI IKT.
Tantárgy: Magyar nyelv és irodalom Cél: Micó című olvasmány feldolgozása Iskola: Munkácsy Mihály Áltanos Iskola 2. osztály Készítette: Vilmanné.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Készítette: Lőrincz Ágota óvodapedagógus
Nemzeti Köznevelési Portál
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Gondolkodásfejlesztés táblajátékokkal szakiskolás tanulók fejlesztésére 20 órás gazdagító szakköri program tapasztalatai Balatonalmádi Szabó János SM Duráczky EGYMI

Megvalósítás körülményei  TÁMOP „Tehetséghidak Program” című Mini Pilot projekt SNI gyermekek tehetségfejlesztése  A szakköri tevékenység összekapcsolása az infokommunikációs technológiák alkalmazásával  Célcsoport szakiskolás és szakiskolás korú általános iskolás hallássérült és logopédiai osztályokban tanuló SNI tanulók  A megvalósítással párhuzamosan készült a szakköri tematika is.

 Megvalósítás környezete: aktívtáblás konfigurációval, laptopokkal, szavazó szettel, egyéb digitális eszközökkel felszerelt osztálytermi környezet  A cél nem az volt, hogy számítógépen játsszák a játékokat!

Tájékozódás  Milyen táblajátékokat ismernek a gyerekek?  Hol tanulták meg az egyes játékokat?  Milyenek a játékszokásaik?

Nem sok játékunk volt, ezért…

Megvalósítás Tanulók érdeklődésének felkeltése a táblajátékok iránt a történeti emlékek megismerésével, felidézésével pdf

Kapcsolódó informatikai alkalmazói készségek fejlesztése

Internetes források megismerése, ahol táblajátékok leírása, szabályai találhatók, ahonnan táblajátékok nyomtathatók

Prezentációkat készítettek a különböző játékok szabályaiból

Szabályismeret ellenőrzése szavazó szettel

A szakkörről a tanulók fényképeket, videó jeleneteket készítettek. Ezeket a felvételeket a szakkör végén Live Movie Maker- ben kész filmmé vágtuk össze.

És természetesen sokat játszottunk, mert ez volt a lényeg.

Tapasztalatok  Látszott, hogy a játéknak ez a formája mást jelent számukra  A gyerekek szívesen használják a játékokat egymással szemben leülve, játék közben kommunikálva egymással, függetlenül attól, hogy szinte minden játék játszható már interneten  A párjátékok jó lehetőséget adtak a konfliktuskezelésre, a siker és kudarc feldolgozására  A táblajátékok összekapcsolása az iKT eszközökkel szakkör keretében hasznos, fejlesztő hatású szabadidős tevékenységnek bizonyult a tanulók társas kompetenciáit illetően is  Kiemelt figyelmet fordítottam a játékszabályok megismerése folyamán a szövegértelmezésre, szövegértésre alacsonyabb nyelvi szinten álló hallássérült, illetve diszlexiás, diszkalkuliás, diszgráfiás tanulókról lévén szó

Egy kellemes élmény… Hasznosulás: A táblajátékokat a tematika adaptációjával beépítjük a kollégiumi programba. További információk… spiracio/tehetseg_ pdf spiracio/tehetseg_ pdf

 Tematika  Sakkpalota

Kodu  vizuális játéktervező program  fejleszti a problémamegoldó, algoritmikus gondolkodást, és emellett óriási teret ad a kreativitásnak  Már alsó tagozatban elkezdhető az alkalmazása  ingyenesen letölthető:  Kodu szótár