MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax: Regionális konferencia A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Nyíregyháza március 19.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. TARTALOM 1.A mérésben résztvevők 2. Eredmények 3. Fejlesztés
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. 1.A mérésben résztvevők 1.1 Létszám 1.2 Vélemény a mérésről pedagógusok diákok szülők
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR Létszám A mérésben résztvevők: Pedagógusok: javította 8 fő (26%) sz.gépes adatbevitel3 fő (10%) véleményezte 27 fő (87%) Diákok megírta 169 fő (88%) véleményezte 185 fő (96%) Szülők véleményezte 93 fő (48%)
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR Vélemények a mérésről (diákok,- szülők - tanárok) Szükségesnek és jónak tartjuk a Kompetenciamérést A feladatok megfogalmazása érthető, korosztálynak megfelelő A tananyaghoz való közelítés igénye változatlanul felmerült A feladatok tartalma színes, formája változatos, egy része azonban túl könnyű, unalmas A nyomtatás minősége megfelelő A szervezés (a mérések időbeosztása, feladatlapok száma, a mérés előtti és közbeni tájékoztatás) nagyobb odafigyelést igényelne Az ITEM program telepítése a vártnál hosszabb időt vett igénybe A program használata nem rutinszerű, megismerése, alkalmazása felkészülést igényel A hardver-kulcs bonyolítja a mindennapi gyakorlatot
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. MÉCS Csepeli Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskola Kompetenciamérés KOMMUNIKÁCIÓ A % KOMMUNIKÁCIÓ B % PROBLÉMAMEGOLDÁS % SZABÁLYKÖVETÉS % ,5 szórás 6,8 47,3 szórás5,6 27,4 szórás 4,7 37,8 szórás 3,2 országos 9. 48,6 szórás 8,7 58,4 szórás ,7 szórás 5,9 36,2 szórás 5, országos ,9 55,7 13,247,8 országos 9. 35,6 szórás 8,5 38,2 szórás 8, , ,7 szórás 6,4 70,6 szórás 4,8 26,1 szórás 4,1 56,3 szórás 5,1 országos ,5 szórás 7,9 40,7 szórás 7,1 24,7 szórás 6,0 52,7 szórás 5,7
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR Visszajelzések (tanulók, szülők pedagógusok) Az osztályzattal történő értékelés hiánya nem motivál, nem sarkall gondolkodásra, megfontolt válaszra Az eredmények iránti érdeklődés csekély, a tanulók elfogadták, de nem érdekelte őket A szülőket az osztályzat érdekli A szöveges értékelés segít a kompetenciák fejlesztésében Szükség lenne a differenciált munkára „..nem minden értékelés tekinthető visszajelzésnek is. Üres és egyoldalú kitöltésekkel találkoztam, amely az egész kiértékelésnél torzítja vagy torzíthatja a képet” „A visszajelzéseknél a kérdéseket úgy kell feltenni, hogy abból kiderüljön, hogy a tanuló olvasta és érzi a visszajelzésének komolyságát és jelentőségét” Több továbbképzés, több segédeszköz, több informatikai eszköz szükséges A mérési adatokhoz való hozzáférés folyamatosan biztosított A mérés eredményeit tervszerűen használjuk a fejlesztő munka során „Jó, hogy a mérésben szereplő feladatokról az órákon beszélünk, megoldjuk és hasonló, érdekes feladatokon gyakoroljuk a hiányosságainkat.”
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR Fejlesztés 3.1 Alapdokumentumok (osztályfőnököknek) Feladatlapok és javítókulcsok mérési jegyzőkönyv Kompetenciamérés összesített eredménye Kompetenciaterületeken elért osztályonkénti eredmények Tanulók eredményei évfolyamonkénti összehasonlításban az egyes kompetenciaterületeken (pontszám, % és standard-pont szerint)
3.1 Alapeszközök MÉCS-szoba számítógép + színes nyomtató + fax + másológép Fejlesztő feladatok (+ Tanári kézikönyv) Szakiskolai Mérőeszközök (első füzet) Módszertani füzetek
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR Egyéb Tesztek Könyvek Értekezletek Stb.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1.