MÁSSALHANGZÓK GYAKORLÁSA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hogyan tájékozódjunk a terepen?
Advertisements

Helyesírási gyakorlatok az interaktív táblán
Az olvasástanítás módszere:
A Powerpoint használata (gyorstalpaló)
„Boldog, ki hinni tudja, hogy még a tenger tévedésből partra ér! Mit nem tudunk, épp arra volna szükség, s amit tudunk, semmit se ér.” Tengerár
TOLL, SZÍN ÉS VASTAGSÁG.
Építsünk családi fészket!
Club penguin Waddle around and new meet friends!.
A HELYESÍRÁS TANÍTÁSA FEBRUÁR 11. Készítette: Völgyi Péterné.
„A barátság egy lélek, amely két testben lakozik.”
Új utak és lehetőségek a középiskolások
A magyar nyelv szótagolási szabályai
KI AZ EMBER? Erdő Péter From Darkness, the Light Borúra derü Hungarian Academy Of Sciences Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológia Kar.
Interaktív tábla és az Easiteach használata
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
Budaházy György rabságáért Lengyel Károly : Bilincsben Angyal
A szövegszerkesztés alapjai
 1. dia: Bemutakozó  2. dia: Tartalom  3. dia: Fogalmak  4. dia: Mi a hasznosság??  5. dia: Általános I.  6. dia: Általános II. táblázat  7. dia:
Az igék Összefoglalás 6. osztály.
Drága Édesanyámnak, kit a világon
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Magasabbrendű idegtevékenység
Politikai szövegek szerkesztése és írása © kurtán sándor
Az olvasástanítás módszertana előkészítés, betű és hangtanítás
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Hány szó van a magyarban?
AZ ÍRÁS Ókori Róma írása.
Adventi hírnök: friss fenyőág, Lobog az első gyertyaláng
Optikai csalódások.
Alleluját zengj az Úrnak Minden nemzet áldja Őt, Örvendezve ünnepeljük, Mert jóságos és dicső. Angyali kar, mennyei kórus, égi nép Együtt áldjuk szent.
Michal Snunit A lélekmadár
AMIT A HANGOKRÓL TANULTUNK FÉLÉVI ÖSSZEFOGLALÓ
Környezetismeret – 2. évfolyam
Egészség Betegség.
Játékház Képes olvasókönyv I.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
A szövegértési feladatok összeállítása
Európa fogalma, fekvése, határai
Az Úr legyen áldott, nagy dolgokat tett:
Meixner Ildikó: Játékház Képes olvasókönyv I.
A maszatolástól az írásig Ungár Ágnes
1.János 2:17 „ A világ pedig elmúlik, és annak kívánsága is de aki Isten akaratát cselekszi, megmarad örökké.”
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
1 TANULÁSI TÍPUS TESZT.
1. Halld meg a hívást, Jézusodét! Még ma kövesd Őt fogva kezét!
Gondolattérkép Gyarmathy Éva (2001): Gondolatok térképe. In: TaníTani, 2001/ sz. pp: Összeállította: Marton Eszter.
Állandóan fagyos éghajlat Jegesmedve, borjúfóka, pingvinek
CITROM ÉS CUKOR Ezt kellene mindenkinek a fürdőszobában a tükrére írni, hogy minden nap szem előtt legyen és elolvashassa.
E-HÓD HÓDítsd meg a biteket!.
Magyar nyelvtan 5.osztály
Tantárgy: Magyar nyelv és irodalom Cél: Micó című olvasmány feldolgozása Iskola: Munkácsy Mihály Áltanos Iskola 2. osztály Készítette: Vilmanné.
Szociális életviteli és környezeti kompetenciák SZKB Segítünk egymásnak - A matematika nem játék! 2. évfolyam Vargáné Csehi Gabriella Megelőző.
SZÓLÁSOK Minden lében kanál. fukar, szűkmarkú
JÓ REGGELT !. Szólt az Isten egykor: Ábrahám!« Indulj el, s utad bízzad rám! Áldott lesz, ki jót tesz véled, átok sújtja ellenséged; Nagy és erős néppé.
Készítette: Nagyné Madár Anikó Jutalom puzzle darab!
36.
Iskolaérettség.
Változó testhőmérsékletű, fejlett , igazi szárazföldi gerinces „hűlő”
A „fény százada”.
Egyenletek.
Ki teremtette ezt a világot, Az egész világot, az egész világot, Ki teremtette ezt a világot? Atyánk, Istenünk.
Mássalhangzók.
A Powerpoint használata (gyorstalpaló)
Az Úr legyen áldott, nagy dolgokat tett:
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
ÁLLANDÓSULT SZÓKAPCSOLATOK. Nyelvünkben vannak olyan szókapcsolatok, amelyek állandóak, megváltoztathatatlanok. Ezekben nem cserélhetjük fel a szavak.
Készítette:Bálint Rita
3. osztályban.
Velünk élő középkor Forrás:
Madách Imre Útravaló verseimmel
Előadás másolata:

MÁSSALHANGZÓK GYAKORLÁSA HOSSZÚ EGYJEGYŰ MÁSSALHANGZÓK GYAKORLÁSA 1. OSZTÁLY ss ll vv tt kk

p r é l c g o e l s a l l t a m p ó m a l k E l o k m

hal - hall szál - száll vasal - vassal tüzel - tűzzel kelet - kellett Olvasd el helyes időtartammal a szópárokat! kel - kell tol - toll hal - hall szál - száll vasal - vassal tüzel - tűzzel kelet - kellett

Emma babakocsit _______. tol Válaszd ki, majd írd be a szópárok közül a megfelelőt! tol toll Emma babakocsit _______. tol vasal vassal Anya ruhát _______. vasal hal hall A tengerben sok _____ úszkál. hal tüzel tűzzel Ne játssz a _______! tűzzel

JAVÍTSD A HIBÁKAT! A madarak testét tol fedi. toll csillagos Ottó orr makk Ma este szép csilagos az ég. A kabátomon felhajtottam a gallért. Emma és ottó barátok. Az or a szaglás érzékszerve. A tölgyfa termése a mak.

Ottó függöny makk olló csepp pillangó gallér váll orr csillag Emma toll pillangó

váll makk pillangó orr toll csepp olló Ottó Emma gallér csillag függöny Ottó Emma olló csillag gallér KÉSZÜLJ FEL A SZAVAK FOLYAMATOS OLVASÁSÁRA! váll toll makk csepp orr pillangó

ma csil- lag Ot- füg- tó göny Em- Emma függöny Ottó csillag

-lő szap- -pan hul- for- ket- -lat tol- -las -lik -nep ün- -tő vil- Rakj ki a szótagokból értelmes szavakat! -lő szap- -pan hul- for- ket- -lat tol- -las -lik -nep ün- -tő vil- -ró -göny füg- ál- -la szel-

Ottó gallér csepp Emma pillangó makk olló toll függöny orr csillag Ottó gallér csepp Emma pillangó Ot-tó gal-lér csepp Em-ma pil-lan-gó

ÜGYESEK VOLTATOK!

A tucsok es a hangya

HOSSZÚ EGYJEGYŰ MÁSSALHANGZÓK Készítette: Horváthné Geschitz Bernadett Tantárgy : Magyar Téma : Hosszú egyjegyű mássalhangzók írásának gyakorlása Osztály : 1. osztály Cél,feladatok: Szavak társítása képekhez. Szavak helyesírásának gyakorlása. Hibás szavak javítása. Másolás gyakorlása. Szóalkotás szótagokból. Fejlesztendő területek, kompetenciák: gondolkodás fejlesztése olvasási készség fejlesztése emlékezet fejlesztése íráskészség fejlesztése szókincsbővítés anyanyelvi kompetencia 1. dia : Bevezető kép. 2. dia : Hiányos szavak kiegészítése.A középen elhelyezett betűket kell a megfelelő sziromba belehúzni. 3. dia : Szavak olvasása helyes időtartammal.Képek-szavak összekötése. 4. dia : Mondatkiegészítés. A szópárok közül ki kell választani a megfelelőt, majd a vonalra húzni. Ell.: a labdák alatt található a helyes megoldás. 5. dia : Hibás szavak javítása. Ell.: a jobb oldali háromszöget ráhúzzuk a bal oldalira. 6. dia : Képek- szavak társítása. A képeket kell a megfelelő szó alá húzni. 7. dia : Szavak olvasása, nagy hangsúlyt fektetve a helyes időtartam betartására. Az egy-, két- és háromtagú szavak megkülönböztetése. 8. dia : Szóalkotás szótagokból. A gondolatban összeillesztett szavakat le kell írni. Ell.: a roló lehúzásával. 9. dia : Szóalkotás szótagokból.A szótagok mozgathatók. 10. dia : Két részből áll a dia.Le kell írni, mit ábrázolnak a képek, illetve le kell írni Szótagolva a megadott szavakat. Ell.: a roló lehúzásával. 11. dia : Értékelés. Forrás : A képeket és az animációkat a google.hu kép- és animáció keresőjéből töltöttem le. Források : A képeket és az animációkat a google.hu kép- és animáció keresőjéből töltöttem le.