Az oktatás szerepe az energetikai szektor jövőjének formálásában Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az új felsőoktatási törvény koncepciója Mi várható a felsőoktatásban
Advertisements

Energetikai gazdaságtan Energiatermelés (Termelési folyamat) gazdasági értékelése.
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Prof. Dr. Bobok Elemér - Dr. Tóth Anikó PhD ME Kőolaj és Földgáz Intézet Hogyan képviseljük egységesen a magyar geotermiát? Bányászat és Geotermia 2010.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Energia – történelem - társadalom
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
ÚJ KIHÍVÁSOK, ALTERNATÍVÁK A FENNTARTHATÓSÁG ÚTJÁN „LEGYEN SZÍVÜGYÜNK A FÖLD!” Nukleáris energiatermelés a fenntarthatóság jegyében Bátor Gergő.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
Megújuló energiák a XXI. században Büki Gergely KREATÍV MAGYARORSZÁG MÉRNÖKI TUDÁS – MÚLT, JELEN, JÖVŐ BPMK - MTA Magyar Tudomány Ünnepe MTA Díszterem,
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
Műegyetem - Kutatóegyetem Fenntartható energetika 1/11 Fenntartható Energetika Kiemelt Kutatási Terület.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
Energetika II. energetikai BSc szak (energetikai mérnök szak)
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS. REFORM? MAJEN? MI A JÓ EBBEN NEKEM?
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Kémia Alapszak „Vegyülj Velünk !”.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Nyugat-magyarországi Egyetem
2. AZ ENERGETIKA ALAPJAI.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Globalizáció, avagy a nemzeti energiapolitikák alkonya MAGYAR ENERGETIKAI STRATÉGIÁK-műhelyvita június 2. Hegedűs Miklós GKI Energiakutató Kft.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK BIOMASSZA
MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK BIOMASSZA
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
összefüggései, új kihívásai
A zöld energia jövője Magyarországon Dr. Jávor Benedek elnök Országgyűlés Fenntartható Fejlődés Bizottsága november 17.
Környezettudatos közlekedés 2030 – Nemzeti Energiastratégia 2030
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
Autonómia és felelősségvállalás
Technical University of Budapest
A 21. század energiapolitikai kérdései és hazai válaszai: a „Magyarország energiapolitikája ” című stratégia és a lezajlott társadalmi-szakmai.
A tartamos erdőgazdálkodás és a faenergetika optimális kapcsolata „A biomassza felhasználásának formái” Budapest, október 25. Jung László vezérigazgató-helyettes.
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Energetikai gazdaságtan
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Előadó: Németh Péter igazgató
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Mitől innovatív egy vállalkozás?
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék ENERGETIKA ENERGETIKA TUDOMÁNYA FAZEKAS ANDRÁS.
Az Edutus Főiskola szerepvállalása a térség műszaki szakember képzésében Tatabánya, ZÖLDEK Klaszter – a megújuló energia jövője a Közép-Dunántúli.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék ENERGETIKA ENERGIAELLÁTÁS FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN.
Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
A probléma forrása! általános iskola
Oktatásunk fejlődése az elmúlt negyedszázadban
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Energetikai gazdaságtan
Készítette: Szabó Tamás
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Élelmiszertudományi Kar
A felnőttképzési szakmai végzettségek MKKR szerinti besorolása
BME VBK tájékoztató 1.
Előadás másolata:

Az oktatás szerepe az energetikai szektor jövőjének formálásában Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes

Szerepvállalás: oktatás, K+F+I oktató, kutató oktatás K+F+I folyamat K+F+I eredmény gazdaság EGYETEM

Szerepvállalás: Hogyan? Kihívások és célok Gazdaság Egyetem: oktatás, K+F+I Megoldások: mérnökök, innováció

Szerepvállalás: energiapolitika Verseny- képesség Ellátásbiztonság Fenntartható fejlődés

K+F+I fókuszpontok K+F+I Hatékonyság és takarékosság: TECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉSEK Ellátásbiztonság: HÁLÓZATI FEJLESZTÉSEK Környezet és klímavédelem: KARBONMENTES ÉS KARBONSEMLEGES TECHOLÓGIÁK Megfizethetőség: ENERGIASZEGÉNYSÉG, VERSENYKÉPESSÉG Stratégia és tudatformálás: DÖNTÉSTÁMOGATÓ RENDSZEREK

Oktatási rendszerünk Alapképzés (BSc) 7 szemeszter 210 kredit Alapképzés (BSc) 7 szemeszter 210 kredit Középiskola – Érettségi vizsga Mesterképzés (MSc) 4 szemeszter 120 kredit Mesterképzés (MSc) 4 szemeszter 120 kredit Doktori (PhD) képzés 8 szemeszter 240 kredit Doktori (PhD) képzés 8 szemeszter 240 kredit Felsőoktatási szakképzés felvételi eljárás Szakirányú továbbképzés 4 szemeszter 120 kredit Szakirányú továbbképzés 4 szemeszter 120 kredit

Energetikai alapképzés Alapképzési szak Hőenergetika Vegyipari energetika Atomenergetika Épületenergetika Villamos energetika

Energetikai mesterképzés Energetika MSc Hő- és villamosenergia- termelés Megújuló energiaforrások Atomenergetika

Energiatermelési szakirányú továbbképzési szak Energiatermelési szakmérnök Hő- és villamosenergia Megújuló energia Távhőellátás

Átjárás a képzések között Energetika BScEnergetika MSc Hő- és villamosenergia- termelés Megújuló energiaforrások AtomenergetikaGépész MSc Hőerőgépek és berendezések Gépészeti eljárástechnika Épületgépész MSc Komfort épületgépészet

Az oktatás jövője… Szemléletformáló, kompetenciaalapú oktatás TUDÁS a tudás mélysége, szervezettsége, kiterjedtsége, rugalmassága, formálhatósága KÉPESSÉG terület-általános és terület-specifikus képességek, motoros készségek ATTITŰD érzelmi és értékelő viszonyulások, megítélés; vélekedések, nézetek; szándékok, törekvések ÖNÁLLÓSÁG, FELELŐSSÉGVÁLLALÁS mértéke, területei a társas környezetben való cselekvés dimenziói mentén 18/2016. EMMI rend. és MKKR

Változó, átalakuló oktatás Múlt (Jelen)(Jelen) Jövő (erőművi) energiatermelés  Termelés, szállítás, szolgáltatás és felhasználás együttesen Elsősorban „nagy” egységek és „nagy gépek”  Szélesebb technológiai profil Erősen fosszilis és nukleáris bázisú  Nagyobb nyitottság a megújulók felé Technológia központúság  Technológia, gazdaság és társadalom együttese Centralizált rendszerek  Elosztott rendszerek Átalakuló súlyponti területek

Köszönöm a figyelmet!