Az oktatás szerepe az energetikai szektor jövőjének formálásában Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes
Szerepvállalás: oktatás, K+F+I oktató, kutató oktatás K+F+I folyamat K+F+I eredmény gazdaság EGYETEM
Szerepvállalás: Hogyan? Kihívások és célok Gazdaság Egyetem: oktatás, K+F+I Megoldások: mérnökök, innováció
Szerepvállalás: energiapolitika Verseny- képesség Ellátásbiztonság Fenntartható fejlődés
K+F+I fókuszpontok K+F+I Hatékonyság és takarékosság: TECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉSEK Ellátásbiztonság: HÁLÓZATI FEJLESZTÉSEK Környezet és klímavédelem: KARBONMENTES ÉS KARBONSEMLEGES TECHOLÓGIÁK Megfizethetőség: ENERGIASZEGÉNYSÉG, VERSENYKÉPESSÉG Stratégia és tudatformálás: DÖNTÉSTÁMOGATÓ RENDSZEREK
Oktatási rendszerünk Alapképzés (BSc) 7 szemeszter 210 kredit Alapképzés (BSc) 7 szemeszter 210 kredit Középiskola – Érettségi vizsga Mesterképzés (MSc) 4 szemeszter 120 kredit Mesterképzés (MSc) 4 szemeszter 120 kredit Doktori (PhD) képzés 8 szemeszter 240 kredit Doktori (PhD) képzés 8 szemeszter 240 kredit Felsőoktatási szakképzés felvételi eljárás Szakirányú továbbképzés 4 szemeszter 120 kredit Szakirányú továbbképzés 4 szemeszter 120 kredit
Energetikai alapképzés Alapképzési szak Hőenergetika Vegyipari energetika Atomenergetika Épületenergetika Villamos energetika
Energetikai mesterképzés Energetika MSc Hő- és villamosenergia- termelés Megújuló energiaforrások Atomenergetika
Energiatermelési szakirányú továbbképzési szak Energiatermelési szakmérnök Hő- és villamosenergia Megújuló energia Távhőellátás
Átjárás a képzések között Energetika BScEnergetika MSc Hő- és villamosenergia- termelés Megújuló energiaforrások AtomenergetikaGépész MSc Hőerőgépek és berendezések Gépészeti eljárástechnika Épületgépész MSc Komfort épületgépészet
Az oktatás jövője… Szemléletformáló, kompetenciaalapú oktatás TUDÁS a tudás mélysége, szervezettsége, kiterjedtsége, rugalmassága, formálhatósága KÉPESSÉG terület-általános és terület-specifikus képességek, motoros készségek ATTITŰD érzelmi és értékelő viszonyulások, megítélés; vélekedések, nézetek; szándékok, törekvések ÖNÁLLÓSÁG, FELELŐSSÉGVÁLLALÁS mértéke, területei a társas környezetben való cselekvés dimenziói mentén 18/2016. EMMI rend. és MKKR
Változó, átalakuló oktatás Múlt (Jelen)(Jelen) Jövő (erőművi) energiatermelés Termelés, szállítás, szolgáltatás és felhasználás együttesen Elsősorban „nagy” egységek és „nagy gépek” Szélesebb technológiai profil Erősen fosszilis és nukleáris bázisú Nagyobb nyitottság a megújulók felé Technológia központúság Technológia, gazdaság és társadalom együttese Centralizált rendszerek Elosztott rendszerek Átalakuló súlyponti területek
Köszönöm a figyelmet!