Innovatív értékesítési lehetőség a mezőgazdasági vállalkozók számára.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO
Advertisements

Környezetszennyezés A mai emberek felelőtlenek. Szennyezik a levegőt, folyókat. Ezért napjainkba sok ezer ember hal meg környezet szennyezéstől.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Kiss János Kereskedelmi igazgató Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. Bemutatkozás.
A tartalommarketingről röviden Tartalom generálás és megosztás Először látogatók, olvasók, majd belőlük vásárlók lesznek. Bárhol, bármikor és bármilyen.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
Dr. Csorbai Hajnalka stratégiai igazgató Kockázatkezelés a kapcsolatok hálójában.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A MEZŐFÖLD HELYI Közösség Helyi Fejlesztési Stratégiája elkészítésének mérföldkövei, a tervezés jelenlegi állása. Dég, február 24.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
A korai beavatkozás pszichológiai vonatkozásai rizikó csecsemők (0-3 év) és családjuk ellátásában Készítette: Fadgyas-Székely Orsolya ELTE BGGYK MA levelező.
XXIV. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia Wi-Fi és HD kamerarendszer Borbély Olivér
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
SZ Á R NY Szabad Ágyszámok Nyilvántartó Rendszere Bemutató.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Internet tudományos használata
A szakiskolák aktuális problémái
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Gazdasági informatika - bevezető
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
imagine great people 1990.: USA 2000.: Magyarország 130 országban
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
A kérdőívek, a kérdőívszerkesztés szabályai
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Az Internet megismerése
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Microsoft Office Publisher
Magyar Bibliográfiai Adatbázisok
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Magyar Tudományos Művek Tára
Cím: 4024 Debrecen, Burgundia utca 22. II. /8,
MTMT szervezeti hierarchia kialakítása a Széchenyi István Egyetemen
A dinamikus WEB alkalmazásának lehetőségei a mezőgazdaságban
Kereskedelmi Eszközök Specialista
Környezetgazdaságtan 1
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
SZÁMVITEL.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Modern Vállalkozások Programja
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Northwind Traders Kik vagyunk?
Részletes ismertető: Microsoft SharePoint-hírek
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
MODERN VÁLLALKOZÁSOK PROGRAMJA
Internet-szolgáltatások I/13. évfolyam
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
PIACORIENTÁLT - INNOVÁCIÓ
Vállalati brosúra A cég általános célkitűzése
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Magyar Bibliográfiai Adatbázisok
Baranya Megyei Önkormányzat
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
A gazdasági fejlettség mérőszámai
A program értékelése Kerekasztal beszélgetés
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Innovatív értékesítési lehetőség a mezőgazdasági vállalkozók számára

Tartalomjegyzék Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ /15 Témaválasztás indoklása…………………………………………………….3.dia Internetes piacterek és előnyeik…………………………………………4.dia Internetes piacterek összehasonlító elemzése…………………..5.dia A kutatás alapja és célja……………………………………………………..6.dia A weboldal fejlesztése………………………………………………………….7.dia Felhasználói csoportok, funkciók…………………………………………8.dia Az weboldal működése………………………………………………… dia A kutatás hipotézisei………………………………………………………...13.dia Kérdőív szerkezete…………………………………………………………….14.dia

Témaválasztás indoklása Saját ötlet alapján fejlesztettem ki egy internetes piacteret, amelyen mezőgazdasági termelők értékesíthetik termékeiket. Magyarországon jelentős súlyt képvisel a gazdaságban a mezőgazdaság. Közel állok számos olyan személyhez, aki a mezőgazdaságban dolgozik, saját mezőgazdasági vállalkozása van. 3/15

Internetes piacterek rendszerjellemzői Hagyományos ellátási láncInternetes piactérrel elérhető előnyök 4/15 1. számú ábra, forrás: saját szerkesztés, számú ábra, forrás: saját szerkesztés, 2012.

Internetes piacterek összehasonlítása Vatera.huGrando.huÉtelpiac.hu Termék- féleségek Sokféle használt és új termék Sokféle új termék Mezőgazdasági termékek Az eladó és a vevő közötti kapcsolat Közömbös Bizalmi kapcsolat AdatközlésKorlátozott Szabad Szolgáltatás áraFizetős Ingyenes KözösségNincs Van EladókMagánszemélye k/vállalatok VállalatokMagánszemélyek/v állalatok TermékárazásÁrverés/fix Fix ár 5/15 3. számú ábra, forrás: saját szerkesztés, 2012.

A kutatás alapja és célja Kiderítse, hogy van e valós igény ilyen típusú weboldalra, vagy hasonló fejlesztésekre Magyarországon. Megmutassa, hogy milyen funkcióit használnák a termelők illetve a vásárlók. Kiderítse, hogy milyen csoportoknak lenne leginkább hasznára ez a weboldal. Kiderítse, hogy mi másra lehetne még használni, milyen új funkciókkal lehetne kibővíteni. Rávilágítson a rendszer hibáira. 6/15

A weboldal kifejlesztése és a kutatás mérföldkövei Ötlet megálmodása és papírra vetése. Véleménykérés mezőgazdasági vállalkozóktól. Programozó informatikus megkeresése. A fejlesztés megkezdése. A kutatási ötlet felmerülése. Folyamatos kapcsolattartás az informatikussal. Elkészült a rendszer. Kutatómunka megkezdése. Folyamatos továbbfejlesztés, javítás. 7/15

Felhasználói célcsoportok és funkciók TermelőkVásárlókGyártók Funkciók Termék értékesítés. Bemutatkozás. Kapcsolatépítés Információ- szerzés, adás. Új termelők, termékek megismerése. Új beszállítók szerzése. Termékek vásárlására. Információ- szerzés, adás. Termékek értékesítése a termelők felé a weboldalon keresztül (pl.: mezőgazdasági gépek, berendezések) 8/15 4. számú ábra, forrás: saját szerkesztés, 2012.

Az ÉTELPIAC.HU működése A weboldal megnyitása. Regisztráció termelőként vagy vásárlóként. Profil létrehozása. Termékek feltöltése. Átadóhely létrehozása. Vásárlók/termelők keresése. Termék rendelés, válasz a rendelésekre. Termék átadása, átvétele, kifizetés. Értékelés. 9/15

Az internetes piactér kezdőoldala 10/15 5. számú ábra, forrás: saját szerkesztés, 2012.

Az internetes piactér belső felülete 11/15 6. számú ábra, forrás: saját szerkesztés, 2012.

Adminisztrációs felület 12/15 7. számú ábra, forrás: saját szerkesztés, 2012.

A kutatás hipotézisei Hipotézis 1: Van piaci igény mezőgazdasági internetes piactérre mind termelői, mind vásárlói oldalról. Hipotézis 2: A termelők felismerik az internetes értékesítésben rejlő lehetőségeket, de nem használják azokat hatékonyan Hipotézis 3: Hatékonyan lehet mezőgazdasági termékeket értékesíteni online. 13/15

A kérdőív ismertetése Célja a szolgáltatásra való igények felmérése, valamint tapasztalatgyűjtés Mintavétel: véletlenszerű. Darabszám: 288 db. Témakörök: Általános adatok. Internethasználathoz kapcsolódó kérdések. Piachoz, értékesítéshez, vásárláshoz kapcsolódó kérdések. 14/15

Összegzés 15/15 a mezőgazdasági termelők követik az internet irányába vándorló vásárlóikat előnyhöz kell juttatni a kiváló minőségű hazai termékeket készítő gazdákat ételpiac.hu mezőgazdasági internetes piactér folyamatos fejlesztés alatt áll

Köszönöm a figyelmet! 16/15 Schrenk Dávid