WORK SHOP. WORKSHOP CÉLJA: a működési támogatások eredmény- mérési lehetőségeinek meghatározása 1.Határozzuk meg, hogy milyen mutatókkal lehet mérni a.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Előadó: Bali Kornél Mikro-, kis-és középvállalkozások kapacitásbővítő beruházásainak támogatása.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Egészségügyi Menedzserképző Központ
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Mayer József Budapest február 27.
Miért éri meg a jövő sportolóit támogatnia Önnek?
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Teljesítményértékelési rendszer
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
Szervezetfejlesztés II. előadás
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Iskolai szociális segítő
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

WORK SHOP

WORKSHOP CÉLJA: a működési támogatások eredmény- mérési lehetőségeinek meghatározása 1.Határozzuk meg, hogy milyen mutatókkal lehet mérni a pályázó jövőbeni működésének eredményét! Lehetséges kapcsolódó kérdések: A)Milyen információk és mutatók alapján történjen a pályázatok bírálata? (Egységes bírálati szempontok jelentősége. Az egyes értékelési szempontok súlya a teljes értékelésen belül.) B)Hogy történjen a pályázati vállalások ellenőrzése? Mi legyen a szakmai beszámoló tartalma?

Monitoring Amit nem tudsz mérni, azt ellenőrizni sem tudod! Kiegészítés: be sem tudsz számolni róla…. Amit nem tudsz mérni, azt ellenőrizni sem tudod! Kiegészítés: be sem tudsz számolni róla…. MEGFOGALMAZOTT CÉL ÉS ELVÁRT EREDMÉNY Bírálati szempont Monitoring szempont Értékelési szempont Kommunikáció TÁRSADALMI ELISMERTSÉG

BÍRÁLATI SZEMPONTOK, PREFERENCIÁK Pályázatban valamennyi bírálati szempontra adott válasz jelenjen meg A szakmai beszámolóban valamennyi bírálati szempontnak megfelelő terv/vállalás, ÉS a megvalósulás bemutatása jelenjen meg

Mit várunk el a pályázóktól? BÍRÁLATI SZEMPONTOK, PREFERENCIÁK

cél célszerinti tevékenység a tevékenységhez szükséges eszközök Egyértelműen meghatározható és releváns cél A cél eléréséhez szükséges egyértelműen meghatározható és megvalósítható tevékenységsor A cél eléréséhez szükséges egyértelműen meghatározható és megvalósítható tevékenységek megvalósításához szükséges eszközök

humánerőforrás kapacitásfejlesztése A cél megvalósításához szükséges humán erőforrás: a)Tervezett tevékenységhez szükséges létszám, kompetenciák b) Meglévőhöz viszonyítva a hiányosságok indoklása létszám (szükséges óraszám, nap, stb.) hiányzó szakmai felkészültség (végzettség) hiányzó kompetenciák

belső külső kommunikáció A cél megvalósításához szükséges kommunikációs tevékenység: célcsoport – KIT ? módszerek – HOGYAN ? események, eszközök – MIT? időtartam - MIKOR? várt eredmény – MIÉRT?

Nem támogathatók azok a pályázók (sem azok tag és alapszervezetei), amelyek a költségvetési törvényben nevesítetten szerepelnek, rendszeresen, külön elbírálás nélkül jutnak innen forrásokhoz akik más pályázati forráshoz jobban illeszthetők a nem civil nonprofit szervezetek, magánszemélyek, állami, politikai és profitorientált szervezetek a rejtett vállalkozási és politikai tevékenységek támogatását célzó pályázatok és szervezetek

Melyek azok a szempontok, amelyet minden esetben figyelembe kell venni? Kollégium saját szempontjai + %

Az NCA működési támogatásai esetében érvényesülő Tanácsi elvek A pályázó tevékenységének társadalmi hatása: A szervezet társadalmi aktivitása (önkéntesség és a civil részvétel mértéke), közhaszna, közösségi szolgáltatásai. A pályázó szervezet korábbi teljesítménye és tárgyévi tervei: Sikeres programok, szolgáltatások megvalósítása Az esélyegyenlőség segítésének elve: azok segítése, akik a saját források megteremtésében illetve bővítésében akadályozottak vagy korlátozottak;

A PÁLYÁZÓ EDDIGI MŰKÖDÉSE A PÁLYÁZÓ TERVEZETT MŰKÖDÉSE A TÁMOGATÁS HATÁSA A PÁLYÁZÓ SZERVEZET MŰKÖDÉSÉRE KÖLTSÉGVETÉS REALITÁSA AZ ESÉLYEGYENLŐSÉG SEGÍTÉSÉNEK ELVE SZEMPONTOK: teljesség + fontosság % % % % %

A PÁLYÁZÓ EDDIGI MŰKÖDÉSE 1.Milyen színvonalú a szervezet működése, mennyire szervezett és rendezett a tevékenysége? 2.Más források bevonása, pályázatok, sikeres programok megvalósítása 3.Milyen mértékben jelenik meg a szervezet tevékenységében, működésében az önkéntesség? 4.Milyen aktívan működik a szervezet? 5.Együttműködés más civil szervezetekkel

A PÁLYÁZÓ TERVEZETT MŰKÖDÉSE 1.Milyen mértékben jelenik meg a szervezet tevékenységében, működésében az önkéntesség? 2.Milyen aktívan működik a szervezet? 3.Együttműködés más civil szervezetekkel 4. Célcsoport egyértelmű megfogalmazása, célcsoport nagysága, elérésének eszközei, hatékonysága, célcsoport elégedettsége a szervezet tevékenységével

A TÁMOGATÁS HATÁSA A PÁLYÁZÓ SZERVEZET MŰKÖDÉSÉRE 1.Megteremti-e a támogatás a pályázó jogszabályi előírásoknak megfelelő működését? 2.Megteremti-e a támogatás a szervezet hosszú távú működéséhez és tervezett tevékenységének megvalósításához szükséges eszközök beszerzésének lehetőségét? 3.Megteremti-e a támogatás a szervezet működéséhez és tervezett tevékenységének megvalósításához szükséges külső és belső kommunikációját? 4.Megteremti-e a támogatás a szervezet működéséhez és tervezett tevékenységének megvalósításához szükséges személyi feltételeket? 5.Bővül-e a támogatás hatásaként a szervezet tevékenysége?

KÖLTSÉGVETÉS REALITÁSA 1.A működési költségek valóban a pályázó szervezet tevékenységét szolgálják 2.A költségvetés kidolgozott, a költségek megalapozottak és reálisak 3.Egyéb forrásbevonást tervez-e a szervezet?

AZ ESÉLYEGYENLŐSÉG SEGÍTÉSÉNEK ELVE Mennyire segíti a szervezet az esélyegyenlőség megvalósulását? A szervezetnél vagy célcsoportjában milyen mértékben található hátrányokkal küzdő, hátrányos helyzetű?

1. Milyen színvonalú a szervezet működése, mennyire szervezett és rendezett a tevékenysége. A szervezet céljainak és tevékenységének összhangja, (közérthetőség, referenciák stb.) A PÁLYÁZÓ EDDIGI MŰKÖDÉSE a szervezet céljainak nem megfelelő, nem szervezett, tevékenység, a szervezet működése a céljainak megfelelő, áttekinthető, szervezett, szabálytalanság nem fordult elő

A PÁLYÁZÓ EDDIGI MŰKÖDÉSE 2. Más források bevonása, pályázatok, sikeres programok megvalósítása benyújtott pályázatok száma, sikeres pályázatok száma, bevont források nagysága a szervezet költségvetésén belül semmilyen külső forrás bevonására nem került sor a szervezet képes más források bevonására bevont források / teljes költségvetés arány

3. Milyen mértékben jelenik meg a szervezet tevékenységében, működésében az önkéntesség? bevont önkéntesek száma (fő) szervezeti közreműködők száma (db) teljesített önkéntes munkaórák száma A PÁLYÁZÓ EDDIGI MŰKÖDÉSE Nem jelenik meg Minimális mértékben (pl. alkalmanként) önkéntesek rendszeresen dolgoznak szervezetben Önkéntesek rendszeresen, nagy számban vagy sok munkaórában dolgoznak a szervezetben Önkéntesek rendszeresen, nagy számban vagy sok munkaórában dolgoznak a szervezetben és a szervezet tevékenysége során széles körben népszerűsíti az önkéntes munkát

4. Milyen aktívan működik a szervezet? Sikeres programok, szolgáltatások megvalósítása. (tevékenységi referenciák) szervezett események száma, nyitvatartási órák száma, elérhetőségi idő, médiamegjelenések, kiadványok, előadások, nyújtott szolgáltatások A PÁLYÁZÓ EDDIGI MŰKÖDÉSE nem igazolható a szervezet működése alkalmanként (évente egy-két esemény) működik folyamatosan működik: célcsoportja számára szolgáltatásokat biztosít folyamatosan működik, szolgáltatásai széleskörűek és mások számára is hozzáférhetőek.

5. Együttműködés más civil szervezetekkel Felsorolással az együttműködő szervezetek, (név, cél, az együttműködés tárgya és eddigi eredménye) együttműködő szervezetek száma közös események, rendezvények száma A PÁLYÁZÓ EDDIGI MŰKÖDÉSE nincs együttműködés eseti együttműködés van rendszeres együttműködés rendszeres együttműködés amely révén szinergikus hatások is elérhetők

1.Milyen mértékben jelenik meg a szervezet tevékenységében, működésében az önkéntesség? bevont önkéntesek száma (fő) szervezeti közreműködők száma (db) teljesített önkéntes munkaórák száma A PÁLYÁZÓ TERVEZETT MŰKÖDÉSE Nem jelenik meg Minimális mértékben (pl. alkalmanként) önkéntesek rendszeresen dolgoznak szervezetben Önkéntesek rendszeresen, nagy számban vagy sok munkaórában dolgoznak a szervezetben Önkéntesek rendszeresen, nagy számban vagy sok munkaórában dolgoznak a szervezetben és a szervezet tevékenysége során széles körben népszerűsíti az önkéntes munkát

2. Milyen aktívan működik a szervezet? Sikeres programok, szolgáltatások megvalósítása (tevékenységi referenciák) szervezett események száma, nyitvatartási órák száma (naponta, hetente,..), elérhetőségi idő, médiamegjelenések, kiadványok, publikációk, előadások, nyújtott szolgáltatások A PÁLYÁZÓ TERVEZETT MŰKÖDÉSE a tervezett tevékenység nem igazolható alkalmankénti működést tervez folyamatos működést tervez és célcsoportja számára szolgáltatásokat biztosít folyamatos működést tervez szolgáltatásai széleskörűek és mások számára is hozzáférhetőek lesznek.

3. Együttműködés más civil szervezetekkel Felsorolással az együttműködő szervezetek, (név, cél, az együttműködés tárgya és eddigi eredménye) együttműködő szervezetek száma, közös események, rendezvények száma A PÁLYÁZÓ TERVEZETT MŰKÖDÉSE nem tervez együttműködést eseti együttműködést tervez a jelenlegi szinten rendszeres, bővülő együttműködést tervez rendszeres és bővülő együttműködést tervez, amely révén szinergikus hatások is elérhetők

4. Célcsoport egyértelmű megfogalmazása, célcsoport nagysága, elérésének eszközei, hatékonysága, célcsoport elégedettsége a szervezet tevékenységével A szervezet céljainak megfelelően a tevékenységével /szolgáltatásával elért, azt igénybevevő személyek tervezett száma (közvetlen + közvetett fő) elégedettség mérésre van megbízató eszköz, és a vállalás az elégedettség színvonalára tartalmaz vállalást A PÁLYÁZÓ TERVEZETT MŰKÖDÉSE nem igazolható a célcsoport számára nyújtott tevékenység / szolgáltatás igénybevétele szolgáltatás, tevékenység megvalósul, de nem igazolható az igénybevevők elégedettsége szolgáltatás, tevékenység megvalósul, igazolható az igénybevevők elégedettsége

1. Megteremti-e a támogatás a pályázó jogszabályi előírásoknak megfelelő működését? (pl. könyvelő megbízása) A TÁMOGATÁS HATÁSA A PÁLYÁZÓ SZERVEZET MŰKÖDÉSÉRE Ha az a támogatással sem biztosítható, kizáró ok!

A TÁMOGATÁS HATÁSA A PÁLYÁZÓ SZERVEZET MŰKÖDÉSÉRE 2. Megteremti-e a támogatás a szervezet hosszú távú m ű ködéséhez és tervezett tevékenységének megvalósításához szükséges eszközök beszerzésének lehet ő ségét? pl. működéshez szükséges eszközök beszerzése, pl.:számítógép, fénymásoló, telefon, fax eszközök db száma nem arra fordítja, nem biztosított a tevékenység megvalósítása a támogatásból a tevékenység hosszú távú fennmaradásához szükséges eszközök beszerzése történik meg

3. Megteremti-e a támogatás a szervezet működéséhez és tervezett tevékenységének megvalósításához szükséges külső és belső kommunikációját? (pl. postadíj, telefon, internet- előfizetés, saját, a szervezetet bemutató nyomtatott és elektronikus kiadványok készíttetése, honlap fenntartása) internet, honlap elérhetőség, frissítések száma bemutatkozó anyagok, szórólapok db száma, megjelenési gyakorisága A TÁMOGATÁS HATÁSA A PÁLYÁZÓ SZERVEZET MŰKÖDÉSÉRE nem arra fordítja, s az nem is biztosított továbbfejlesztés alapvető feltételek megteremtése

A TÁMOGATÁS HATÁSA A PÁLYÁZÓ SZERVEZET MŰKÖDÉSÉRE 4. Megteremti-e a támogatás a szervezet működéséhez és tervezett tevékenységének megvalósításához szükséges személyi feltételeket? (pl. munkatársak képzése, továbbképzése, tréningek, stb.) létszám, képzettségi szint nem jelent előrelépést segíti a szervezet működését, és tevékenységének fejlesztését a szervezet működését jelentős mértékben segíti

5. Bővül-e a támogatás hatásaként a szervezet tevékenysége? új tevékenység indítása, tevékenység területi kiterjesztése, fennmaradás biztosítása új tevékenység, új típusú szervezett események száma A TÁMOGATÁS HATÁSA A PÁLYÁZÓ SZERVEZET MŰKÖDÉSÉRE fennmaradást biztosítja: eddigi tevékenység változatlan fenntartása a szervezet működését fejleszti: új tevékenység, új esemény jelenik meg a tervekben a szervezet működését jelentős mértékben kiterjeszti: több új esemény, tevékenység és célcsoport bővülés,

A működési költségek valóban a pályázó szervezet tevékenységét szolgálják KÖLTSÉGVETÉS REALITÁSA HA NEM, KIZÁRÓ FELTÉTEL A költségvetés kidolgozott, a költségek megalapozottak és reálisak, a tevékenységhez illeszkedők, részletesen bemutatottak HA NEM, KIZÁRÓ FELTÉTEL Egyéb forrásbevonást tervez-e a szervezet? bevont források nagysága a szervezet költségvetésén belül bevont források / teljes költségvetés arány nem tervez más forrásbevonást a működési támogatás mellett legalább azzal azonos nagyságú egyéb forrásbevonás valósul meg

Mennyire segíti a szervezet az esélyegyenlőség megvalósulását? A szervezet helyzetében vagy célcsoportjában milyen mértékben található hátrányokkal küzdő, hátrányos helyzetű? Társadalmilag hátrányos helyzetű csoportok részvétele a tevékenységben, az összes résztvevőhöz/alkalmazotthoz, önkénteshez képest % (önbevallás) AZ ESÉLYEGYENLŐSÉG SEGÍTÉSÉNEK ELVE Egyáltalán nem. A szervezet és/vagy célcsoportja hátrányos helyzetű A szervezet és/ vagy célcsoportja többszörös hátrányokkal küzd A szervezet új tevékenységével, eseményeivel hátrányokkal küzdő célcsoport felé nyit

Köszönöm a figyelmet! További eredményes munkát!