FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK WEBOMETRICS RANGSORÁNAK VIZSGÁLATA GOOGLE PAGERANK TEKINTETÉBEN DOSz – Tavaszi Szél Konferencia 2016 Losonczi György.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Advertisements

A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Okok Piaci környezet – több mint 70 felsőoktatási intézmény, ezek közül több szinte ugyanolyan képzési palettát, hasonló lehetőségeket kínál Társadalmi.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK ONLINE MARKETING MULTIKULTURÁLIS ASPEKTUSAINAK FELTÁRÁSA MULTIKULTURALITÁS A XXI. SZÁZADBAN TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
Gazdaságstatisztika, 2015 RÉSZEKRE BONTOTT SOKASÁG VIZSGÁLATA Gazdaságstatisztika október 20.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Internet tudományos használata
A szakiskolák aktuális problémái
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Intelligens céginformációs megoldások
Bevezetés Biometria I. Molnár Péter Állattani Tanszék
Gyűjtőköri szabályzat
2017. Szeptemberében induló képzések
Frekvencia függvényében változó jellemzők mérése
Becslés gyakorlat november 3.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
1.sz. ábra: forrás: A tudomány kapujában minta minta minta minta minta minta minta minta minta minta minta.
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Illik-e üzleti szempontból Isaszegen TEÁOR.
Ács Szabina Kommunikáció és Médiatudomány
Tájékoztató NGB_ak012.
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Kockázat és megbízhatóság
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Tájékoztató NGB_ak012.
1.sz. ábra: forrás: A tudomány kapujában minta minta minta minta minta minta minta minta minta minta minta.
Adatbázis Hasonlóság- elemzés Előrejelzés Stratégia- elemzés
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
BTMN.
Felszín alatti vizek kémiai állapotfelmérése
3. előadás.
Statisztika Érettségi feladatok
Ez az előadás alcíme vagy a tárgy neve vagy a konferencia neve
Budapest, ETT Műhely ETT-monitor Bemutató.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Oktatóbemutató címe Előadó név
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
A területi koncentráció mérése: Hirschman–Herfindahl index
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Matematika II. 5. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2015/2016. tanév
Rappai Gábor, szeptember 25.
Mintaillesztés Knuth-Morris-Pratt (KMP) algoritmus
A piaci árak alakulása Bevezetés Mi a vizsgált probléma?
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Céges értekezlet címe Előadó.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
3. előadás.
Tájékoztató KGNB_NETM004.
VÁLTOZÓ EURÓPA (Nemzet)Biztonsági szemmel
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK WEBOMETRICS RANGSORÁNAK VIZSGÁLATA GOOGLE PAGERANK TEKINTETÉBEN DOSz – Tavaszi Szél Konferencia 2016 Losonczi György

Bevezető ▪Felsőoktatás - Versenyhelyzet ▪Stratégia – Marketingstratégia ▪Online Marketing – Intézményi Honlap ▪Felsőoktatási Rangsorok ▪Az intézményi online jelenlét „mérhető rétegei”: ▪WEBOMETRICS ▪GOOGLE PAGERANK

Hosszútávú kutatási célok és hipotézisek ▪Vajon mekkora a korreláció egy objektív értékelés és a nemzetközileg használt megoldások között? ▪Szakértői rendszer felállítása  Marketingstratégia döntések ▪Szimulátor előállítására  pl. WEBOMETRICS négy rész indexe változtatásával lehetséges- e optimalizálni egy jobb GOOGLE PAGERANK eléréséhez.

Adatvagyon ▪2014-es adatok ▪ db URL ▪Adattisztítás után: db rekord Forrás: Saját adatok és szerkesztés

Módszertan ▪Statisztikai elemzési módszerekkel  Excel  SPSS ▪Hasonlóságelemzés alkalmazással  COCO model o Std o Y0

WEBOMETRICS - Ranking of World Universities (1) ▪WEBOMETRICS ▪2004-től ▪spanyol ▪Részindexei: ▪„Presence Rank” ▪„Impact Rank” ▪„Openness Rank” ▪„Excellence Rank” Forrás:

WEBOMETRICS - Ranking of World Universities (2) ▪Részindexei: ▪„Presence Rank” - weboldalak (10%) ▪„Impact Rank” – link”mérők”(50%) ▪„Openness Rank” – PDF (10%) ▪„Excellence Rank” – Scimago (30%) Forrás:

Google PageRank Forrás: content/uploads/2013/12/google- pagerank-explained.jpghttp://blog.rifix.net/wp- content/uploads/2013/12/google- pagerank-explained.jpg Forrás: Nem publikus, hogyan számolják és már nem is mondják meg az értéket is

Google PageRank Forrás: content/uploads/2013/12/google-pagerank-explained.jpghttp://blog.rifix.net/wp- content/uploads/2013/12/google-pagerank-explained.jpg „Ma a Google algoritmusai több mint 200 egyedi jelre vagy "nyomra" hagyatkoznak, amelyek segítenek kitalálni, hogy Ön mit keres valójában. Ezek a jelek többek között lehetnek a weboldalakon szereplő kifejezések, a tartalom frissessége, a régió és a PageRank.” Forrás: Google „Algoritmusok” oldala szerint (Google 2015)

Statisztikai elemzések (1) ▪Átlag (Mean) 5,69; ▪Szórás 1,0715 ▪Medián 6, ▪Módusz 6, Google PageRank értékek Webometrics World Rank 2014 (db) Webometrics World Rank 2014 (%) 0510,43% 110,01% 2150,13% 3910,77% 49618,08% ,92% ,20% ,12% 84854,08% 9320,27% Végösszeg11891 Forrás: Saját adatok és szerkesztés

Statisztikai elemzések (1) Forrás: Saját adatok és szerkesztés

Statisztikai elemzések (2) Forrás: Saját adatok és szerkesztés

Box Plot Forrás: Saját adatok és szerkesztés

Box Plot – Presence Rank Forrás: Saját adatok és szerkesztés

Box Plot – Impact Rank Forrás: Saját adatok és szerkesztés

Box Plot – Excellence Rank Forrás: Saját adatok és szerkesztés

Box Plot – Openness Rank Forrás: Saját adatok és szerkesztés

Box Plot Forrás: Saját adatok és szerkesztés

Spearman-féle rangkorreláció ▪Pearson-féle korreláció-számítás (r ) nem használható ▪ha az adatok nem normális eloszlásúak, illetve ▪ha csak ordinális skálán mértek.

SPSS eredmény: Közepes sztochasztikus kapcsolat Forrás: Saját adatok és szerkesztés

Kendal - Eredmény: Gyenge sztochasztikus kapcsolat Forrás: Saját adatok és szerkesztés

Hasonlóságelemzés ▪Online model: COCO ▪Online korlátok: 500 db rekord (minta) ▪Szakértői modell kizárólag ezen a szinten működik ▪Y0: Google PageRank ▪X1: WEBOMETRICS „Presence Rank”, ▪X2: WEBOMETRICS „Impact Rank”, ▪X3: WEBOMETRICS „Openness Rank”, ▪X4: WEBOMETRICS „Excellence Rank”.

Összefoglalás (1) ▪Közepes sztochasztikus kapcsolat GPR – WEBOMETRICS Forrás: Saját adatok és szerkesztés

Összefoglalás (2) ▪További kutatást igényel  metatagek irányában  Földrajzi és gazdasági területek esetén

Köszönöm a figyelmet! DOSz – Tavaszi Szél Konferencia 2016 Losonczi György

Irodalomjegyzék ▪Google (2008): Google keresőmotor-optimalizálási útmutató kezdőknek. (Online). hu/hu/hu/intl/hu/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide- hu.pdf (letöltve: 2010.május 13.) ▪Google (2015): Algoritmusok. (Online). (letöltve: december 31.) ▪ listaelem helye