Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Kötöttségek és lehetőségek KÖVETELMÉNYFOLYAMAT SZVKKP vizsgatevékenység Követelmény- modul feladatprofil Szakmai vizsga tanulói munkaforma Tananyag- egység tulajdonság- profil cél kompetencia mérés
Kötöttségek és lehetőségek Egységes kimeneti követelmények (SZVK) Vizsgaszabályzat Iskolai rendszerű és felnőttképzés (29%, 17%) Egymásra épülés, modularitás Változatos képzési programok Bemeneti kompetenciák Előzetes tudás mérése és beszámítása Előrehozott (alternatív) szakképzés TÁMOP 2.2.1
Követelménymodulok 0220 Változatos képzési programok félév 2. félév3. félév4. félév képzési idő heti óraszám központi programban meghatározott időkeret helyi programban meghatározott időkeret A központi programban nem szereplő tananyagmodulok felvételére és/vagy a KP-ban meghatározott tananyagmodulok időkeretének növelésére használandó
Kötöttségek és lehetőségek Egységes kimeneti követelmények (SZVK) Vizsgaszabályzat Iskolai rendszerű és felnőttképzés (29%, 17%) Egymásra épülés, modularitás Változatos képzési programok Bemeneti kompetenciák Előzetes tudás mérése és beszámítása Előrehozott (alternatív) szakképzés
Alternatív szakképzés 1. Az önálló képviselői indítvány a Közoktatási törvény módosítását célozta meg a szakiskolai problémák megoldására. A Kt. 27. §. „(4) A szakiskolai nevelés és oktatás – azoknak, akik alapfokú iskolai végzettséggel rendelkeznek – megszervezhető kizárólag szakképzési évfolyamokon, a szakképzés követelményeinek és – legalább a teljes képzési idő egyharmadában az általános műveltséget megalapozó pedagógiai szakasz követelményeire épülő –, a szakképzés gyakorlásához szükséges elméleti és gyakorlati tudáselemek átadásával.”
Alternatív szakképzés 2. OKJ-ban meghatározott 2 vagy 3 éves képzési id ő, 31, vagy 33 szint ű szakképesítések, A fizikai munkával jellemezhet ő munkakörökre felkészít ő, gyakorlatigényes szakképesítések kiemelése, Érintett tanulói létszám a vizsga nyilvántartási adatok alapján (konverziós tábla régi és új szakképesítések megfeleltetésér ő l), Hiány-szakképesítések listája (régiós bontásban). Első körben a szakképesítések kiválasztási szempontjai:
Alternatív szakképzés 3. A 84 db bevezetésre tervezett szakképesítés kimenet a következő arányban oszlik el az egyes minisztériumok között: SZMM 44 db FVM 24 db OKM 9 db KHEM6 db KvVM 1 db
Alternatív szakképzés 4. A szakképesítések követelménymoduljainak összehasonlítása a NAT kulcskompetenciáival stb.
Kötöttségek és lehetőségek Egységes kimeneti követelmények (SZVK) Vizsgaszabályzat Iskolai rendszerű és felnőttképzés (29%, 17%) Egymásra épülés, modularitás Változatos képzési programok Bemeneti kompetenciák Előzetes tudás mérése és beszámítása Előrehozott (alternatív) szakképzés TÁMOP 2.2.1
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP 2.2.1
A Szak-Tan-TáR használata Szakképesítés kiválasztása Követelménymodulok Abroncsgyártó Agrokémiai és növényvédelmi kereskedő Akusztikus emissziós anyagvizsgáló Anyagbeszerző Asztalosipari szerelő Atomerőművi gépész Atomerőművi karbantartó Automatikai műszerész Automatikai technikus Autógyártó Belsőépítési szerkezet- és burkolatszerelő Beszédleíró-gyorsíró Beton- és vasbetonkészítő Betonelemgyártó Autógyártó feladatok Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok A próbagyártás technológiája Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok Autógyártó Felhasználók tanulási képességek szerint: Információs tartalomTanulásirányító Autógyártó feladatok A próbagyártás technológiája Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok „A” 30-as szintű „B” 50-es szintű „C” Gyakorlattal rendelkező Egyéni A képzés tartalomelemei
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!