Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A depresszió.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A depresszió előfordulása a családorvosi gyakorlatban
Advertisements

DEPRESSZIÓ.
Szenvedélybetegségek
A depresszió korszerű kezelése
OTTHONUKBAN ÉLŐK TÁMOGATÁSA, AZ OTTHON IGÉNYBE VEHETŐ SZOLGÁLTATÁSOK
Szociális munka az onkológiában
Pszichiátriai betegségek a festők életében
Iskolai magatartási zavarok homeopátiás kezelése
Gyermekkori depresszió
„Minden ember boldog akar lenni…”
Rokszin Mónika Pszichológus
Anamnézis, interjú. Rajzteszt
Személyiségzavar Rokszin Mónika.
Túl magas- e Magyarországon a depressziósok száma?
Pszichopatológia II. Az emóciók és motivációk zavarai
Szabadits Péter és Szénás Rita
Hogyan ismerhetjük fel a dializált betegek terapeutát igénylő
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
Beilleszkedési zavarok
„Adj szót fájdalmadnak” ( Veszteség, Gyász )
Pszichikus működés zavarai
Skizofrénia.
Krízis.
ORGANIKUS PSZICHIÁTRIAI KÓRKÉPEK
DEMENCIA Dr. Ozsváth Károly
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Nyugalom! Meditáljunk együtt A szorongás Normális, kóros Súlyos betegségeket kiindulópontja Betegségek is okozhatják Kémiai anyagok.
Egészségi állapot és öngyilkosság kapcsolata serdülőkorúaknál 2001/2, OKTK pályázat dr. Hajnal Ágnes, Susánszky Éva.
Mindennapi veszteségeink
Endokrin megbetegedések szerepe a női subfertilitás létrejöttében
Szigony Alapítvány a Közösségi Pszichiátriáért
Tömeges krízishelyzetek a pszichológus szemével II.
TÁMOP A-13/ A váltóműszakosok problémája 1.
Öngyilkosság megelőzés Öngyilkossági gondolatai vannak? Krízisben van? Kérjen segítséget! Hívja a at! (ingyenes, vezetékes- és mobiltelefonról,
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 11. Szexuális úton terjedő betegségek.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Abortusz – az élet tisztelete, védelme.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz egészségre gyakorolt hatása Készítette: Lisovszki Edit.
Varázsos évek, avagy a gyermekkor rejtelmei Dragán Zsuzsanna 2014.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS A férfi és női agy különbségei Mottó: „Férfi és nő, hogy érthetnék meg egymást? Hisz mind a kettő mást akar- a férfi a nőt, a nő.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Egészséges életmód a születendő gyermek érdekében (az egészségtelen életmód, élvezeti cikkek használatának következményei a születendő.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése AGRESSZIÓ.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Miért éppen fa – mint szenvedély? a gyökérzet szerteágazó, nem látható a törzs, a kifejlődési szakasz a korona a látható, jellegzetes szenvedély ágak.
TANULÓK ÉS A STRESSZ. „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP /
PSZICHOPATOLÓGIAI ALAPFOGALMAK: Szorongásos és depresszív állapotok jellemzői Szorongásos és depresszív állapotok jellemzői Lajkó Károly SZTE, Pszichiátriai.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése Az előítélet.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A Johari-ablak.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Miért vannak az iskolának szabályai?
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Mentális zavarok osztályozási rendszere
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
KÁROS SZENVEDÉLYEK - Kábítószerek (illegális szerhasználat)
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
AZ ÉLET TISZTELETE Popper Péter magyar pszichológus
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése DISZKRIMINÁCIÓ
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
I. Konfliktus értelmezése
Szkizofréniák A lakosság kb 1 %-át érinti világszerte
Előadás másolata:

Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A depresszió

TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Mi az a depresszió? A depresszió orvosi szempontból egy kezelésre szoruló, jól gyógyítható lelki betegség, amely minden életkorban, így gyermek- és ifjúkorban is előfordulhat.

TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A mindennapi élettel gyakran együtt járó rosszkedv: Jól körülhatárolt helyzetre vonatkozik Pszichológiailag motivált (beleérezhető) A probléma megoldódásával elmúlik Jól körülírt „panaszok” A vegetatívum (alvás, étvágy, szex, emésztés, menses stb.) valamint a pszichés és motoros működés nem károsodott

Hangulat - hangulatzavar Hangulat az egyén tudatát, viselkedését tartósan befolyásoló érzelmi állapot, meghatározza – a vitális hogylétet, – a világhoz való viszonyulást, – az érzelmek minőségét – a reakciókat TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Hangulat - hangulatzavar Hangulatzavar a hangulat tartósan szélső irányba tolódik, a környezeti hatásoktól függetlenül, a hangulatváltozások és az érzelmi kifejezések kontrollja elvész klinikai megjelenés: depresszió, mánia, kevert TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Hangulatzavar komplex pszichobiológiai szindróma érzelmi élet zavara –hangulat – örömképesség - érzelmi viszonyulás - érzelmi reakciókészség kognitív folyamatok zavara –információ megszerzése – feldolgozása – tárolása - visszakeresése szomatikus, vegetatív tünetek aktivitás –magatartás, késztetés, energiaszint

TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A depresszió két legfontosabb klinikai megjelenése Unipoláris (major depresszió) Bipoláris (mániás-depresszió)

TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A depresszió nem betegség, csak „jellemgyengeség” Szomorúság = depresszió Gyász = depresszió A depresszió (gyógyszerekkel) nem gyógyítható Az antidepreszívumok „mérgezik az agyat”, vagy hozzászokást okoznak A pszichiáterek mindenkit „bolondnak” minősítenek A depresszió pihenéssel, környezetváltozással gyógyítható („szedd össze magad”) Gyakori tévhitek a depresszióról

a depresszív hangulat amely a kedvetlenségtől, a mély, vitális lehangoltságig terjedhet az öröm, az érdeklődés elvesztése gondolkodás meglassult, csökkent koncentráció, figyelemzavar csökkent önértékelés és önbizalom, döntésképtelenség, önvádlások, bűnösségi gondolatok, téveseszmék, öngyilkossági gondolatok, kísérlet TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A depresszió főbb tünetei

TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A depresszió főbb tünetei II. Érzelem nélküliség érzése szorongás, reménytelenség pszichomotoros gátoltság vagy agitáltság aktivitás csökkenés szomatikus panaszok változatosak étvágytalanság fáradtság alvászavar

Gyermek és serdülőkori depresszió : „iskolafóbia”, beilleszkedési nehézségek, tanulmányi eredmények hanyatlása, elkóborlások Szülést követő depresszió : pár napos lehangoltság többször előfordulhat súlyos esetekben kifejezett depresszió bontakozik ki, pszichotikus tünetekkel Involucios depresszió : év körül lép fel gyakran hipochondriás, szomatikus tünetek vannak előtérben Idős kori depresszió a depresszió az életkor előrehaladtával gyakoribbá válik, sokszor organikus komponensei is vannak TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Életszakaszokhoz kötött depressziók

ne állítson túl nagy célokat maga elé, ne vállaljon túl sok felelősséget; a bonyolult feladatokat fel lehet bontani kisebbekre, ezek sorrendjét és fontosságát meg lehet határozni, majd a lehetőségekhez képest próbálja megoldani őket; ne várjon túl sokat magától, a túl nagy elvárások fokozzák az elégtelenségérzést; menjen társaságba, ez jobb, mint az egyedüllét; csináljon bármit, amitől jobban érzi magát, tornázzon (túlterhelés nélkül), járjon moziba, meccsre, templomba, TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Önsegítés

ne erőltesse túl magát, ne legyen elégedetlen, ha a hangulata nem javul látványosan és gyorsan, a javuláshoz idő kell; ne hozzon fontos döntéseket, mint állásváltoztatás, inkább halassza el addig, míg a depresszió enyhül egy kicsit; ne várja, hogy azonnal megszabadul a depressziótól, ez nagyon ritka, ne tegyen magának szemrehányást, ha nem érzi jól magát; ne fogadja el a negatív gondolkodást, ez a depresszió tünete, és elmúlik, ha a kezelés eredményes. TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!