UGYE TE IS AKAROD? Sas István Kommunikációs Akadémia A befolyásolás titkai a társadalmi célú reklámban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Digitális hősök Emblematikus mesefigurák a gyerekek hétköznapi életében Kassay Réka BBTE, Kolozsvár.
Advertisements

Hogyan írj remek webes értékesítési szöveget? Langmár Zsuzsanna A hatékony sales oldalak titka.
Sikeres emberek.
Konfliktusok fogalma, okai, kezelése
Megbocsátás és parancsba kapott szeretet
Köszönöm Neked Szebenyi Judit.
Fogyasztói magatartás
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Szociális munka a börtönben
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
J. J. Rousseau: Az igazságosság az emberi tudatban gyökerező érzés, amely minden cselekvést irányít. John Stuart Mill: Az igazságosság az egyének azon.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Nemzetközi tárgyalási technikák
A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.
Reklám és manipuláció 3. b február 12..
Az élet himnusza Automatikus.
Önmeggyőzés, kognitív disszonancia
KONFLIKTUSMODERÁLÁS n SZÜKSÉG- SZERŰEK n TERMÉSZETESEK n DEMOKRATIKUS EGYÜTTÉLÉS  TÖBB KONFLIKTUS  KRITIKUS ÉRTÉKIG!!
Marketingkommunikáció
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Közönségkapcsolatok (PR)
Etikai alapelvek az ápolásban
Az ápolók etikai kódexének helye és szerepe a gyakorlatban
„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből Dr.
Ápolási tevékenységünk központja a beteg SE ÁOK I.sz.Sebészeti Klinika Budapest Mollnár Enikő Zina.
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
Depresszió Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet.
A marketingkommunikáció
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
Miként jut el a fogyasztó a reklám hatására a vásárlásig? AIDA modell
Böjt új megközelítésben A böjtöt sokan Hajlamosak arra fordítani, hogy nem esznek vagy nem tévéznek. Van számos kreatív módja Jézus gyógyító érintésének,
2004 tavasz dr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék TEAM…. dehogy ! TEAM, de hogy ?
A Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány „1%-os” kampányának bemutatása Budapest, január 30.
A pszichológia mint tudomány
Attitűdök – viselkedés – kognitív disszonancia Mikor kényszerülünk saját tetteink – attitűdjeink konzisztenciájának vizsgálatára?
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
A BOLDOGSÁG TITKA.
Mindennapi veszteségeink
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
Törköly Rózsa: Csonkig kell égni
Böjt, új megközelítésben A böjtöt hajlamosak vagyunk csupán úgy értelmezni, hogy nem eszünk vagy nem tévézünk. Van azonban számos kreatív módja Jézus.
AZ PÉNZÜGYI SZABADSÁG MEGTEREMTÉSÉNEK ÚTJA
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
Motiváció.
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása.
A reklám centruma.
„Ne lopj!” A 8. parancsolat
Szociálpszichológia 3. Illés Anikó. Benyomáskeltés Eddig a benyomások alakulásáról Most: Reklám Becsapás Befolyásolás Stratégia Színház...
1 Hogyan szerezz affiliate partnereket, akik többszörözni tudják a bizniszed?
Fogyasztói magatartás
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Böjt, új megközelítésben.
Az érzelmi zsarolás.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
MIT TEGYÜNK HA BEKÖVETKEZETT A BAJ
Így ismerd meg a vevőt jól!
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
A vásárlási döntés folyamata
8. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
Böjt, új megközelítésben.
Az élet himnusza.
10. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
Előadás másolata:

UGYE TE IS AKAROD? Sas István Kommunikációs Akadémia A befolyásolás titkai a társadalmi célú reklámban

BEFOLYÁSOLÁS Mit akarok? hogy felfigyeljen rám ? hogy megértsen valamit ? hogy megszeressen ? hogy megváltozzon ? hogy akarjon valamit ? hogy felfigyeljen rám ? hogy megértsen valamit ? hogy megszeressen ? hogy megváltozzon ? hogy akarjon valamit ?... hogy megváltozzon az attitűdje!

BEFOLYÁSOLÁS Hogyan érem el ? figyelemfelkeltéssel? hízelgéssel? ismételgetéssel? győzködéssel? érzelmi ráhatással? figyelemfelkeltéssel? hízelgéssel? ismételgetéssel? győzködéssel? érzelmi ráhatással?...mikor....hogy: ez a kommunikációs stratégia

REKLÁM = TÁRS.CÉLÚ REKLÁM HIÁNY BENEFIT ÍGÉRET A BEFOLYÁSOLÁS SZEMPONTJÁBÓL

Az átmenet

HASZNÁLJON VÉDŐSZEMÜVEGET! HASZNÁLJON VÉDŐSZEMÜVEGET! (Ha használja, akkor minden rendben lesz (Ha használja, akkor minden rendben lesz If....then

HA NEM HASZNÁL VÉDŐSZEMÜVEGET.. HA NEM HASZNÁL VÉDŐSZEMÜVEGET.. (Ha nem használja, akkor baj lesz!) If....then

Racionális

Racionális - érzelmi

Érzelmi

TCR (nonprofit): Kétféle cél Tegyen jót magának! (ne dohányozzon, ne kábítószerezzen, sportoljon,táplálkozzon egészségesen, védje környezetét.) Tegyen jót másnak! (adjon pénzt, adjon vért, adakozzon, segítsen, mecénáskodjon, ajánlja fel 1%-át,)

REKLÁM = TÁRS.CÉLÚ REKLÁM HIÁNY BENEFIT ÍGÉRET A BEFOLYÁSOLÁS SZEMPONTJÁBÓL REKLÁM = JÓSZOLGÁLATI KOMM.

Adj pénzt! Figyelj oda! Támogass! Szponzorálj! Segíts! Adj pénzt! Figyelj oda! Támogass! Szponzorálj! Segíts! Hontalanoknak Üldözötteknek Elesetteknek Betegeknek Szegényeknek Fontos ügyeknek Hontalanoknak Üldözötteknek Elesetteknek Betegeknek Szegényeknek Fontos ügyeknek Ezért azt ígérjük, hogy....????

A közgazdaságtanban alapul vett egyén racionális, mohó és önző. Önző, mert egyéni szempontok (pl. másokkal való együttérzés) nem vonják el figyelmét érdekei megvalósításától. A gazdaság-pszichológia Harmadik Törvénye

nincs belőle „valódi” haszon nem valódi szükségletre (hiányra) épül nem valódi termékért történik nem valódi értéken (nincs ára) Az adakozás alapkonfliktusa: KOGNITÍV DISSZONANCIA! sokkal nehezebb rávenni őket a cselekvésre.

Az adakozás pszichológiai mérlege mások nem adnak mások adnak én adok -2 én nem adok A nyeremény (eredmény) nem független mások viselkedésétől!

Az adakozás pszichopatológiája fóbiák: félelem a veszteségtől (neki nem marad) félelem a becsapástól (úgyse segít) félelem a láncreakciótól (rászállnak) félelem a kirekesztéstől (megszólják) fóbiák: félelem a veszteségtől (neki nem marad) félelem a becsapástól (úgyse segít) félelem a láncreakciótól (rászállnak) félelem a kirekesztéstől (megszólják) Eredmény: bumeráng-hatás kikerülés, kilépés, szorongás, frusztráció Eredmény: bumeráng-hatás kikerülés, kilépés, szorongás, frusztráció

1. „Keltsd fel az empátiát!” „Képzelje magát családját utódait abba a helyzetbe!” „Képzelje magát családját utódait abba a helyzetbe!” EMPÁTIA: AZ ÉRZELMEK KAPUJA. HAT JÓTANÁCS 1.Empátia 2. Képzelőerő 3. Haszon 4. Igazolás 5. Felmentés 6. Nyugta

VAK VAGYOK TAVASZ VAN és én vak vagyok

Kereskedelmi célú termékelőny fogyasztói haszon póthasznok (kényeztetés, siker, ) ÍGÉRET Nonprofit erkölcsi kötelesség empátia / részvét lelkiismeret önbecsülés KÉRÉS

2. „Mozgósítsd a képzelőerőt! a belátás érdekében a befogadó vegyen részt a helyzet értékelésében KREATÍV ERŐFESZÍTÉS NÉLKÜL NINCS HATÁS! HAT JÓTANÁCS 1.Empátia 2. Képzelőerő 3. Haszon 4. Igazolás 5. Felmentés 6. Nyugta

3. „Tárd fel a hasznot! Haszon Veszteség HAT JÓTANÁCS publicitás image igazolás kompenzáció A KÖZVETETT HASZON IS HASZON! 1.Empátia 2. Képzelőerő 3. Haszon 4. Igazolás 5. Felmentés 6. Nyugta pénz, érték, idő

4. Tedd lehetővé az önigazolást! (justification) Érveket adni ahhoz, hogy jól döntött!!! Érveket adni ahhoz, hogy hasznos volt a szívére hallgatnia!!! MEGERŐSÍTÉS NÉLKÜL A DÖNTÉS SZORONGÁST HOZ! HAT JÓTANÁCS 1.Empátia 2. Képzelőerő 3. Haszon 4. Igazolás 5. Felmentés 6. Nyugta

5. „Adj felmentést!” 1. Nem „rövidült” meg. 2.Mások is így tettek! HAT JÓTANÁCS A TCR-MUNKA NEM ÉR VÉGET AZ ADOMÁNY ELFOGADÁSÁVAL! 1.Empátia 2. Képzelőerő 3. Haszon 4. Igazolás 5. Felmentés 6. Nyugta

6. „Adj nyugtát!” 1. A jó szándékú cselekedetének volt értelme! 2. Köszönd meg! HAT JÓTANÁCS 1.Empátia 2. Képzelőerő 3. Haszon 4. Igazolás 5. Felmentés 6. Nyugta EGY ÚJ TCR AKCIÓ SIKERE AZ ELŐZŐ AKCIÓ LEZÁRÁSÁNAK FÜGGVÉNYE! Köszönöm!