Tájékoztató a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal munkájáról december 10. Készítette: dr. Morvay Klaudia jegyző
Összefoglalás Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX január 1-jén hatályba lépett rendelkezései alapján közös önkormányzati hivatal létrehozására kötelezettek azon települések, melyek lakosságszáma nem haladja meg a kétezer főt. Ezen kötelezettség alapján: Mágocs, Alsómocsolád, Mekényes és Nagyhajmás települések január 1. napjától kezdődően közös önkormányzati hivatalt hoztak létre Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel. A Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal a évi helyhatósági választásokat követően is változatlan struktúrában működik.
A közös hivatal szervezeti felépítése: Székhely: Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal Kirendeltség: Alsómocsoládi Kirendeltség Ügyfélszolgálati megbízott: Mekényesen és Nagyhajmáson Ügyfélfogadás rendje: Hétfő Csütörtök: 7, Kedd Péntek Szerda – Létszám: 18 fő Ügytípusok: kirendeltségen intézhető: címnyilvántartás, szociális, gyermekvédelemi, anyakönyvi, adóigazgatási ügyek
HATÓSÁGI STATISZTIKA MÁGOCSI KÖH évben évben I. félévben Iktatott ügyiratok száma összesen: > főszámra: > alszámra: Államigazgatási hatósági ügyben hozott döntések száma összesen, (ebből- gyakoribb ügycsoportok): > adóigazgatási ügyben: > szociális igazgatási ügyben: > környezetvédelem, településrendezés, kommunális igazgatás: > anyakönyvi és állampolgársági ügyek: > igazságügyi és egyéb igazgatási ügyek:
2013. évben évben I. félévben > gyermekvédelem és gyámügyi ügyek > kereskedelmi és turisztikai ügyek7919 > ipari igazgatás--4 > földművelésügy, állat- és növény-egészségügyi ügyek > honvédelmi, katasztrófavédelmi igazgatás 695 Önkormányzati hatósági ügyekben hozott döntések száma, ebből: > szociális igazgatás > rendőrségi ügyek10
HATÓSÁGI STATISZTIKA ALSÓMOCSOLÁDI KIRENDELTSÉG évben évben I. félévben Iktatott ügyiratok száma összesen: > főszámra: > alszámra: Államigazgatási hatósági ügyben hozott döntések száma összesen, (ebből): > adóigazgatási ügyben: > szociális igazgatási ügyben: > anyakönyvi és állampolgársági ügyek: > honvédelmi, katasztrófavédelmi igazgatás 1240
2013. évben évben I. félévben Önkormányzati hatósági ügyekben hozott döntések száma, ebből: > szociális igazgatás
Alsómocsolád Község Önkormányzat Képviselő-testületének döntései évben: > rendeletek száma: 16 > határozatok száma: 223 évben: > rendeletek száma: 16 > határozatok száma: 226 évben > rendeletek száma: 15 > határozatok száma: 231
2015. év legfontosabb változásai március 1-től: járási hivatal hatáskörébe került: aktív korúak ellátása: foglalkoztatást helyettesítő támogatás és rendszeres szociális segély megszűnt ellátás típusok: lakásfenntartási támogatás méltányossági közgyógyellátás önkormányzati segély („átmeneti segély, temetési segély”) Helyettük: települési támogatás- Önkormányzatok saját hatáskörébe került a feltételek (a korábbinál szabadabb) meghatározása.
Baranya Megyei Kormányhivatal Hegyháti Járási Hivatala A járási hivatal leggyakoribb ügykörei: okmányirodai feladatok egyes szociális ellátásokkal összefüggő feladatok (időskorúak járadéka, ápolási díj, alanyi és normatív jogcímen biztosított közgyógyellátás, egészségügyi szolgáltatásra jogosultság megállapítása; majd március 1. napjától az aktív korúak ellátása – foglalkoztatást helyettesítő támogatás és rendszeres szociális segély is) szabálysértési ügyek gyámhivatali feladatok ellátása (gyermekvédelmi hatósági ügyek, családi jogállás rendezése, kapcsolattartás szabályozása, gyámsági és gondoksági ügyek, gyermektartásdíj megelőlegezésével kapcsolatos ügyek)ű hadigondozotti ellátások
A Hegyháti Járási Hivatal vezetője: Dr. Karakán Béla Székhelye: 7370 Sásd, Dózsa György u. 32. A Hegyháti Járási Hivatal Mágocson a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal épületében 1 fő ügyintézővel állandó kirendeltséget működtet. Ügyfélfogadási rend: Mágocsi kirendeltség Sásdi Kormányablak /Okmányiroda Hétfő: 8-16 Hétfő: 7-17 Kedd: 8-12 Kedd: 8-12 Szerda: 8-16 Szerda: 8-16 Csütörtök: 8-16 Csütörtök: 8-18 Péntek: 8-12 Péntek: 8-12
Köszönöm a figyelmet!