A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Advertisements

A tanári munka értékelése
„Ezt egy életen át kell játszani”
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Értékelés a pedagógiában
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A gyakorlatvezető mentor
Az egyéni fejlesztési terv
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
A tanácsadó és a mentor szerepe
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Tanuló szervezet.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Autonómia és felelősségvállalás
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A portfólió - óvodai szakterület
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Pedagógus értékelési rendszer
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
Oktatói és módszertani megújulás a felsőoktatásban Dr. Balázs László főiskolai docens.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Tervezési folyamat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.

Témák 1.A minőség jelentősége a kora gyermekkori nevelésben és gondozásban 2. A hatékony korai tanulás program (EEL) 3. A nevelés minősége 4. A felnőtt nevelői kapcsolatok természete 5. Felnőtt elköteleződési skála

Hatékony korai tanulás (EEL) projekt: Mi is ez? a leggyakrabban használt értékelési és fejlesztési stratégia Nagy-Britanniában minőségfejlesztésre irányulva az önértékelés és fejlesztés külső jóváhagyással zajló részvételi folyamata egy együttműködő és demokratikus partnerségen keresztül működik, a pedagógusok, szülők és gyermekek között azáltal, hogy kifejleszt egy nyílt, ‘polgári’, kulturális környezetet képzéseken és tevékenység kutatáson alapuló nevelői és szervezeti fejlődést hangsúlyozza azt célozza, hogy azokat erősítse meg, akik kisgyermekekkel dolgoznak, illetve magukat a gyermekeket.

Hatékony Korai Tanulás (EEL) projekt: Hogyan működik? A pedagógusok (és szülők) 3 napos intenzív képzése arra irányul, hogy erősítse tudásukat a hatékony korai tanulásról és arról, hogyan értékeljék, ezt egy hónapos tevékenység követi egy 4 lépcsős értékelési folyamat, tevékenység tervezés, fejlesztés és reflexió - minden környezetben egy beágyazott támogató hálózat részletes dokumentációval, rendszeres hálózati találkozókkal, elkötelezett EEL külső tanácsadóval, egy EEL segélyvonallal, helyi támogatással, publikációkkal együtt. egy akkreditált minőségbiztosítási és képzési folyamat

Hatékony Korai Tanulás (EEL) projekt A minőségbiztosítást szolgáló önértékelési keret három területen: 1.Kontextuális tényezők: célok, tanmenet, pedagógia, értékelés és dokumentáció, környezet, személyzet, kapcsolatok és megbeszélések, szülői bevonás, vezetés, monitoring és értékelés 2. Folyamati tényezők: felnőtt bevonódás / gyerek részvétel 3. Eredmények: gyermekek tanulása, a nevelők tanulása, környezet minőség

Hatékony Korai Tanulás (EEL) projekt  együttműködésen és csapatmunkán alapuló tevékenység vizsgálat  módszerek mindhárom területen bizonyíték/adatgyűjtésre: Megfigyelési naplók Interjúk Dokumentum elemzés Kérdőívek

Az EEL kulcsa: az oktatás/nevelés minősége Komoly bizonyíték van arra, hogy a korai nevelésben legfontosabb tényező a felnőtt gyermekkel folytatott interakciójának minősége. (Pascal and Bertram, 2007; Sylva et al, 2008) Kognitív fókusz Fenntartott közös gondolkodás Keretes vagy támogatott pedagógiai interakciók

A felnőtt oktatás kapcsolatainak természete Carl Rogers (1983): Felnőtt minőségek, amelyek segítik a tanulást: valódiság vagy hitelesség jutalmazás, elfogadás, és bizalom együttérző megértés

Felnőtt bevonódási skála (EEL Program) A Felnőtt bevonódási skála kifejlesztése annak érdekében történt, hogy értékelhetővé váljon a felnőttek gyerekekkel való nevelési interakcióinak minősége Az interakció három olyan szempontjára összpontosít, amely támogatja a gyermekek tanulását: o Érzékenység o Ösztönzés o Autonómia

A felnőttek pedagógiai vagy elköteleződési jellemzői (Bertram 1995) 1.Érzékenység: A felnőtt érzékenysége a gyermek érzelmei és érzelmi jólléte irányában – a következőkből áll: Őszinteség Empátia Fogékonyság Gyengédség

Pedagógiai vagy „elkötelezettség” jellemzők (Bertram 1995) 2. Ösztönzés: Az a mód, ahogyan a felnőtt beavatkozik, támogatja és keretezi a tanulási lehetőségeket annak érdekében, hogy támogassa a gyermek aktuális tanulási/fejlődési útját. A következőkre való képességet tartalmazza: motiválás ösztönöz kiterjeszt fenntart kitart bevon

Pedagógiai vagy „elkötelezettség” jellemzők (Bertram 1995) 3. Autonómia Az autonómia a felnőtt által a gyermek számára biztosított szabadság fokát határozza meg a következőkre vonatkozva: önirányítás kísérletezés választás kezdeményezés önszervezés tárgyalás felelősségvállalás

A felnőtt bevonódás értékelése Kollegiális megfigyelés folyamata (hospitálás) A nevelők tevékenység közbeni többszintű megfigyelése Egy 5 fokú skála minden szintre kidolgozva A megfigyelések elemzése annak érdekében, hogy grafikonokat rajzolhassunk, amelyek a felnőtt bevonódás mértékét mutatják időben és helyzetekre bontva

Tevékenység közbeni megfigyelés ! És most fel a gyakorlati munkára! Nézzük meg a DVD részleteket és gondolkozzunk el azon, hogyan értékelnénk a nagy-britanniai nevelők bevonódásának mértékét!