KÖZÖSSÉGI KONFLIKTUSKEZELÉS ÉS ESÉLYTEREMTÉS „ÉLHETŐ TELEPÜLÉS EGYENLŐ ESÉLYEKKEL” MANORKA KONFERENCIA 2015.12.03 IVÁNYINÉ SZABÓ ANDREA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Konfliktuskezelés és vitarendezés Nagybörzsönyben
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Add tovább! Fiatalokkal a települési közösségekért! – országos mozgalom A fiatalok részvételének fokozása a közjóért!
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
KÖZKÉZEN Felelősen a közösségért! Felelősen Fehérvárért! Farkas Tamás tanácsadó.
A közszolgálati tartalom Konferencia a közmédiáról, Budapest június 16.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Kommunikáció- nyilvánosság- részvétel
Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam
Közösségfejlesztés és közösségi munka
„Gyakoroljuk a demokráciát!” Közösségi tervezés helyi projektekben Kuna Gábor, Cromo Közhasznú Alapítvány.
Szociális tanuláselmélet
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA SGTVATI219BAL Dr. Szilágyi Tivadar
Közigazgatási kommunikáció
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Magyarország 2015 Intézményi Reform Munkacsoport.
A vidéki tér sikertényezői
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Kuti Éva Szociális gazdaság, nonprofit szektor, civil társadalom Versengő koncepciók és intézményi leképeződésük.
Migrációs trendek és helyi közösségek Baranya megyében Konfliktusok és stratégiák a hátrányos helyzetű kistelepüléseken RAGADICS TAMÁS PTE BTK, SZOCIOLÓGIA.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
1 Civil részvétel és szerepvállalás A helyi és térségi együttműködés lehetőségei és korlátai Rajnai Gábor Országos Területfejlesztési Civil Egyeztető Fórum.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Egészségfejlesztés és helyi ifjúsági munka. a) Az állítás helyes b) Az állítás helytelen c) Az állítás csak részben helyes d) Az állítás nem vonatkozik.
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
MIÉRT ÉS HOGYAN SEGÍTHETNEK A RESZTORATÍV MÓDSZEREK?
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
A Mediáció.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat szerepe a szociális város- és település-rehabilitációs folyamatokban.
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
KONSZENZUS BUDAPEST KONSZENZUS BUDAPEST „ BÉKE AZ AKÁCFÁK ALATT” Mediáció a közösségi és távoltartási konfliktusok kezelésében EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNER: NÓGRÁD.
EGER TÉRSÉGE FEJLESZTÉSI EGYESÜLET „Területfejlesztés civil szemmel” Előadó: Pozsikné Hidvégi Éva, elnök.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
A MARCALI JÁRÁSI FELZÁRKÓZÁSI KEREKASZTAL ÜLÉSEINEK MUNKARENDJE.
Tájékoztató A járási tréningekről Dr. Marosi János MKKSZ Szabó F. Attila MKKSZ Budapest, május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel”
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv szociális vonatkozásai Korózs Lajos Politikai Államtitkár Ifjúsági Családügyi Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Tervezési folyamat.
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Kóródi Miklós Autonómia Alapítvány
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
Előadás másolata:

KÖZÖSSÉGI KONFLIKTUSKEZELÉS ÉS ESÉLYTEREMTÉS „ÉLHETŐ TELEPÜLÉS EGYENLŐ ESÉLYEKKEL” MANORKA KONFERENCIA IVÁNYINÉ SZABÓ ANDREA

A KOMPLEX KONFLIKTUSOK TERMÉSZETE Eset Szereplők eltérő érdekei, értékei, identitásuk eltérései, előítéletek Társadalmi, gazdasági, elosztási, hatalmi viszonyok Időt igénylő folyamattervezés eljuttatni a résztvevőket a szükséges bizalom, nyitottság és empátia szintjére, amelyben létrejöhet a feltáró és együttműködő konfliktuskezelés. Alapkonfliktus típusok keverednek, ezért nem lehet kizárólag az egyik alapvető módszerre (mediáció vagy helyreállító) építeni konfliktuskezelést. Élhető település egyenlő esélyekkel

Transzformáció a konfliktust generáló környezet átalakítása KOMPLEX KONFLIKTUSKEZELÉSI FOLYAMAT Eset Szereplők eltérő érdekei, értékei, identitásuk eltérései, előítéletek Társadalmi, gazdasági, elosztási, hatalmi viszonyok Élhető település egyenlő esélyekkel

KONFLIKTUS-ÁTALAKÍTÁS ( Lederach, 2003) A kulcskérdés A fókusz Kapcsolatok Hogy lehet a romboló folyamatot lezárni és helyette kívánatosat építeni? A cél Konstruktív változás kezdeményezése, amely magában foglalja, de nem korlátozott a közvetlen probléma megoldására A folyamat A kialakult problémát alkalomnak tekinti a kapcsolatokat meghatározó rendszerbe való beavatkozáshoz. Az idő Közép- vagy hosszú távú folyamat, ami szándékosan a krízisre válaszoló, és nem a kirobbantó okra korlátozott. Élhető település egyenlő esélyekkel

KÖZÖSSÉGI KONFLIKTUSKEZELÉS A transzformatív folyamat és az AVR módszerek együttese eredményezheti a konfliktus-átalakító eredményt Többszintű beavatkozás, komplex rendszerek fejlesztése Érdekartikuláció Értékorientált folyamat, a csoportok visszanyerik önbizalmukat, új céljaik lesznek Társadalmi részvétel alapú, a civil szervezetek szerepe fontos, együttes kommunikációra épül Élhető település egyenlő esélyekkel

PREVENCIÓ Problématérkép: minden közösség más problématérképpel rendelkezik, más megoldást igényelve, helyi sajátosságokat figyelembe véve. Bizalomépítés: kölcsönös tanulási folyamat egymás kultúrájáról, értékeiről. Közösségfejlesztés: külső segítséggel belülről, közösségi párbeszéd során állampolgári szerepet, önrendelkezést is tanulnak a közösség tagjai. Kulcsemberek: belsők és külsők, akik majd képesek lesznek maguk köré vonzani másokat is. Önszervező csoportok kialakítása Élhető település egyenlő esélyekkel

KÉPZÉSEK – ESÉLYTEREMTÉS Hol? Óvodákban, alap-, közép-, felsőoktatásban; helyi közösségekben, polgármesteri hivatalokban, szociális intézményekben, munkahelyeken, civil szervezetekben… Kiknek? Óvodásoknak, iskolásoknak, egyetemi hallgatóknak, pedagógusoknak, önkormányzati hivatali dolgozóknak, képviselőknek, polgármestereknek, védőnőknek, civil szereplőknek, döntéshozóknak, szociális szakembereknek,érintetteknek… Milyen tartalommal? Önismeret, erőszakmentes kommunikáció, konfliktuskezelési módszerek,alternatív vitarendezés, tárgyalástechnika, előítélet mentes gondolkodás, rendszergondolkodás, érzékenyítés… Élhető település egyenlő esélyekkel

Élhető település egyenlő esélyekkel KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Iványiné Szabó Andrea Continova Tanácsadó Iroda 1038 Budapest Gyöngyvirág u