Aktualitások a szabályozás és az uniós programok területén - további tervek Dr. Odrobina László szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
A FOGLALKOZTATÁS ÉS A CSALÁDOK ÉRDEKÉBEN ÁTALAKULT SZAK- ÉS FELNŐTTKÉPZÉS Kormányzati stratégia intézkedések Modláné Görgényi Ildikó szakképzési és felnőttképzési.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
VÁLTOZÁSOK A SZAKKÉPZÉSBEN április 04. dr. Harangozó Ildikó Fejér Megyei Kormányhivatal Építésügyi, Hatósági, Oktatási és Törvényességi Felügyeleti.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben Készítette: Szilágyi Sándor szakképzési igazgató-helyettes január DSZC Brassai Sámuel.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája Sólyom Andrea Győr, október
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
GINOP Gyakornoki program pályakezdők támogatására.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
TÁMOP / Képzésfejlesztés ma és holnap EU-s forrásból a KIH-ben.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
A év értékelése és a év újdonságai
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az „első lépés” TÁMOP
Szakképzés, foglalkoztatás, demográfia egyensúlya
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A magyar LLG Tanács ülése
Gyakorlati megvalósítása
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyarország: logisztikai központ
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
HHR.
Intézményvezetői célkitűzések
Nagykanizsai Szakképzési Centrum
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Rendkívüli felvételi eljárás
A szakképzés aktualitásai
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
KRÉTA-ESL Bemutató.
Baranya Megyei Önkormányzat
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Aktualitások a szabályozás és az uniós programok területén - további tervek Dr. Odrobina László szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár Országos Szakképzési és Felnőttképzési Tanévnyitó augusztus 29.

2 1. Hazai szakképzés a XXI. században: új kihívások Ipar 4.0 Növekvő kereslet és szakemberhiány Irinyi Terv

3 2. A magyar szakpolitika válasza: „Szakképzés a gazdaság szolgálatában” c. koncepció Főbb intézkedési területek a koncepció alapján: A duális képzési struktúra kiterjesztése (munkaadók ösztönzése, kamarai garancia) A szakképzésbe történő beiskolázás kereteinek bővítése és növelése (korhatár emelés, 2. szakképesítés, ösztöndíj) Új fenntartói struktúra létrehozása: (szakképzési centrumok)

Az új fenntartói struktúra jelentkező kedvező hatásai Szakmai önállóság Nagyobbfüggetlenség Motiváltság

Az új fenntartói struktúra eredményei -Átlátható és koordinálható intézmény egységek -Költséghatékony gazdálkodás, bérek és számlák rendszeresen kifizetése -Szakmai hálózat alapjai megteremtődtek -Kapcsolattartás a helyi gazdasági szereplőkkel

Elért eredmények: növekvő felnőttoktatás Ezer fő Beiskolázási adatok: második szakképesítés megszerzésére irányuló képzésbe bekapcsolódók száma (fő)

Elért eredmények: növekvő érdeklődés a szakképzés iránt Szakmák éjszakája „Próbáld ki, csináld meg, ismerd meg!”  április 15.  Szakmák bemutatása interaktív módon  látogató  4862 program „A Szakmák Éjszakája több volt, mint egy nyílt nap, ahol a résztvevők bővíthették ismereteiket, szórakozva kerülhettek közelebb az alkotás szépségeihez.”

8 4. Új képzési struktúra bevezetése  Országos Képzési Jegyzék felülvizsgálata  Szakmai követelménymodulok kidolgozása („modul kormányrendelet”)  Szakmai és vizsgakövetelmények  Szakképzési kerettantervek, közismereti kerettantervek

Új tantárgy Természettudományos ismeretek komplex módon történő oktatása Földrajz Fizika Biológia Kémia

Új lehetőségek: A szakképzési centrumok mint képzési és szolgáltató központok idegen nyelvi tudás bővítése informatikai tudás bővítése életpálya tanácsadás SzC LLL

Új lehetőségek: A szakképzési centrumok „hálózat” jellegű működése  Gyors reagálás a szakképzés kihívásaira  Hatékonyság növelése a centrumok módszertani megerősítésével  A centrumok felnőttképzésben való szerepvállalásának növelése

Új szakképesítések Autóbuszvezető, Tehergépkocsi-vezető -Iskolai rendszerű képzés keretében, ingyenesen, bármely szakképesítés birtokában -A hatósági és az OKJ-s képzés közelítése, tartalmi összeolvadása -„szakmásított sofőrképzés”

Új szakképesítések Kereskedelmi üzletkötő, Üzleti szolgáltatási munkatárs, Idegennyelvű ipari és kereskedelmi ügyintéző, Mérlegképes könyvelő -Új szakképesítések a gazdaság hívó szavára -Lehetővé vált a mérlegképes könyvelő szakképesítés-ráépülés iskolai rendszerű képzése -A dinamikusan fejlődő szolgáltató szektor növekvő igényeinek kielégítése -SSC képzés

Új szakképesítések Kis- és középvállalkozások ügyvezetője I, II -„Továbbképzés” bármely szakképesítés birtokában, iskolai rendszerben, ingyenesen -Vállalkozási ismeretek, -Idegen nyelvi ismeretek -Informatikai ismeretek -super-%C3%BCzletember.-vector-lapos-illusztr%C3%A1ci%C3%B3.jpg?ver=6

15 7. Új tanulási utak -SNI-s és a HHH-s tanulók a második szakképesítésüket is nappali rendszerű oktatásban szerezhetik -Szakképzési HÍD programok indulása -Intenzív felnőttoktatás

Fejlesztési irányok -A középiskolai felvételi rendszer átalakítása -A technikusi végzettség 50 kredites, a tanulmányok egy éves rövidítését eredményező beszámítása a BA/BSC szakoknál 61/5501f937e4b01ff57b8205a4/ /?format=1000w

Fejlesztési irányok -a tanulószerződések kiterjesztése alacsonyabb évfolyamokra, -üzemek feletti tanműhelyi kategória kialakítása (magas színvonalú képzési szolgáltatás), -szintvizsga és mestervizsga rendszer átgondolása, átalakítása -adminisztráció-csökkenéssel járó egyszerűsítések

Fejlesztési források - Elindult kiemelt projektek GINOP „Alacsony képzettségűek és közfoglalkoztatottak képzése” – 30 Mrd GINOP „A digitális szakadék csökkentése” – 20,4 Mrd GINOP VEKOP/15 „Részvétel az OECD Felnőttek Képesség- és Kompetenciamérése programjában (PIAAC)” – 1,1 Mrd GINOP VEKOP/15 „A szakképzést végzettség nélküli elhagyók számának csökkentése” – 1,5 Mrd

Fejlesztési források - Tervezés alatt álló projektek (2016) GINOP Munkahelyi képzések támogatása nagyvállalatok munkavállalói számára – 10 Mrd GINOP VEKOP Munkahelyi képzések támogatása mikro, kis- és középvállalatok munkavállalói számára – 20 Mrd + 2,6 Mrd GINOP VEKOP-8.5.1– Idegen nyelvi készségek fejlesztése – 15,00 Mrd + 2,5 Mrd GINOP – Munkaerőpiaci kulcskompetenciák fejlesztése 2,5 Mrd

Fejlesztési források - Tervezés alatt álló projektek (2016) GINOP VEKOP-16 – „A 21. századi szakképzés és felnőttképzés minőségének, valamint tartalmának fejlesztése” – 7 Mrd GINOP és VEKOP-8.6.3– „A szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztése” 8,75 Mrd + 1,3 Mrd

21 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!