VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: ) Dr. Tóth Krisztina egyetemi docens GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet, GÖDÖLLŐ Mezőgazdasági vállalkozók oktatási igényeinek vizsgálata
SZIE Regionális Szaktanácsadási Központ ÚMVP Képző Intézmény A 138/2008 FVM rendelet alapján az FVM a Központunkat 2009-ben ÚMVP Képző Szervként regisztrálta, szerepel a támogatott képzések megtartására jogosult intézmények között. 187 gazdaképző program valósult meg A képzési programok 37%-át a szabadon választható képzések adták. (OKJ, hatósági képzés stb.) ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21.
A támogatott képzések megoszlása ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21.
Az oktatási igényeket befolyásoló tényezők Új támogatási jogcímek megjelenése Földtörvény változás Versenyképesség növelése Diverzifikációra való törekvés Szankciók elkerülése ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21.
Képzési programok tapasztalatai Egyre nagyobb az igény a képzések iránt Tudatos képzőhely választás Tudatos képzési program választás Határozott elvárások a képzés témaköreivel illetve minőségével kapcsolatban Visszajáró ügyfelek ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21.
Oktatással kapcsolatos elvárások Hétvégi képzési időpontok a preferáltak Kötelező képzések az év bármely szakaszában tarthatók A szabadon választható képzések 83%-a október és március között van Az ügyfelek preferálják a szaktanácsadók megjelenését az oktatási programokban A résztvevők igénylik a további kapcsolattartást az Egyetem oktatóival ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21.
Oktatásszervezési tapasztalatok Tanfolyami lehetőségekről a falugazdászoktól, kamarai tanácsadóktól és a szaktanácsadótól értesülnek Az írott kommunikációs eszközök kevésbé hatékonyak Egyéni kommunikációs eszközök (telefon) alkalmazásával lehet elérni a résztvevőket Az adminisztrációs fegyelmezetlenség nehezíti a hatékony szervezői munkát A tanfolyamok pénzügyi teljesítései kielégítőek ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21.
Javaslatok Képzési támogatások megtartása Képzések időtartamának optimális kialakítása Képzési programokat közel kell vinni az ügyfelek lakóhelyéhez Szakterületnek megfelelő csoportlétszám kialakítása Adminisztráció egyszerűsítése Kötelező képzések esetén a hatékonyabb ügyintézés érdekében az ügyfelek telefonos elérhetőségeinek átadása Kötelező képzések esetén az oktatási idő tananyaghoz történő igazítása ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21.
Köszönöm megtisztelő figyelmüket! ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21.