© 2010 IBM Corporation Mikor alkalmas egy fiatal egy magas technológiai szintű munkahely betöltésére „PISA 2009” Konferencia 2011 Március 24. Barabás Erika.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
A Huawei Technologies Hungary Kft. a Huawei globális vállalati stratégiájában Készítette: Molnár Péter ZSKF NGG végzős mester szakos hallgató március.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
Beszerzési specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
A év értékelése és a év újdonságai
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Trade Marketing Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
A felsőoktatási tanácsadás országos módszertani fejlesztése
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Gépészmérnök A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Cégünk piacvezető a vízmérés.
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Termékmenedzser A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Piacvezetők vagyunk a vízmérés.
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Kereskedelmi Eszközök Specialista
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Baranya Megyei Önkormányzat
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

© 2010 IBM Corporation Mikor alkalmas egy fiatal egy magas technológiai szintű munkahely betöltésére „PISA 2009” Konferencia 2011 Március 24. Barabás Erika HR Manager IBM Magyarországi Kft, IBM ISC Hungary Kft.

Oktatási kapcsolatok © 2010 IBM Corporation Pár szóban az IBMről ibm.com/hu/edu Globálisan:  Közel fő  5 Nobel díjas kolléga világszerte  Szabadalom: összesen világszerte 40000, 2009-ben: 4914 –17 éve folyamatosan az évente legtöbb szabadalmat bejegyeztető vállalat  több mint 56 Mrd dollár K+F-re  Három kutató központ, közülük egy Mo-on (ELTE) - alkalmazott matematika területén kutató diákok – operációs és optimizációs kutatások Magyarországon:  Több ezer fő  4 jogi személy, különböző profilokkal (kereskedelem, gyártás, szolgáltatás)  Folyamatos felvételek, utánpótlás tervezés

Oktatási kapcsolatok © 2010 IBM Corporation Együttműködési lehetőségek az IBM és a felsőoktatási intézmények között ibm.com/hu/edu A University Relations program keretében: 1. Center of Advanced Studies IBM „virtuális” kutatóközpont 2. Academic Initiative Ingyenes IBM szoftverek oktatási célra 3. Induló csomagok, oktatási anyagok Egyéni tanuláshoz Tanterv-kiegészítéshez 4. IBM ösztöndíjak és támogatások IBM PhD Fellowship Award IBM Innovation Award IBM Faculty Award IBM Shared University Research Award Egyéb együttműködési lehetőségek: 5. Intézményi együttműködések Felsőoktatási keretszerződés Egyetemi oktatások Szolgáltatásmenedzsment képzés Academic Partnership Konferenciák 6. Utánpótlás programok Látogatások az IBM-ben IBM-es versenyek (programozói, blog) Konferenciák, állásbörzék 7. Speciális HR programok 8. Szakképzési támogatás

Oktatási kapcsolatok © 2010 IBM Corporation Képzések az IBMnél ibm.com/hu/edu Globálisan és lokálisan: Bevezető / orientációs tréning belépők számára Munkakör-specifikus bevezető tréningek (termék-szolgáltatás specifikus, értékesítés technikák, tárgyalástechnika) Folyamatos szakmai továbbképzések (pl. project menedzsment stb.) Vezetői tréningek Egyéb Képesség- és készségfejlesztési lehetőségek (prezentációs technikák, MS excel, Lotues Notes) Megtartó-csomag lehetséges részeként – MBA program (global: Warwick University, valamint 3 Mo-i intézménnyel)

Oktatási kapcsolatok © 2010 IBM Corporation Milyen tényezők befolyásolják az IBM üzleti döntéseit / befektetéseit ibm.com/hu/edu Globálisan és lokálisan: Az ország gazdasági és politikai helyzete, stabilitása Telekommunikációs infrastruktúra Felsőoktatási intézmények száma Végzős hallgatók profiljai (milyen területen szerzett diploma), nyelvtudás (milyen és hány nyelv), jövőbeli trendek Foglalkoztatás rugalmassága (pl. Milyen gyorsan tudunk adott paramétereknek megfelelő jelölteket felvenni) Versenytársak száma és nagysága Költséghatékonyság

Oktatási kapcsolatok © 2010 IBM Corporation Alapelvárások ibm.com/hu/edu Globálisan és lokálisan: Gondolkodás képessége Logikus gondolkodás (pl. Egy termék működési elvét, logikáját értsük, hogy legyünk képesek a fejlődésre) Tanulás képessége valamint a tanulási hajlandóság Kreativitás, ugyanakkor „szelektív” kreativitás (a jól működőt ne akarjuk megváltoztatni!) Alázat a munka iránt (kezdjük az alapoktól) Angol nyelvtudás biztonságos, folyékony szinten Tájékozottság „Zsenik” Felelősségérzet, elhivatottság Nyitottság (kulturális, nemzetközi, mobilitás) Csapatszellem, coaching megközelítés Vezetői képességek (bizonyos pozíciókban) Gyakorlatiasság (gyakorlati programban való részvétel előny) „A PISA a tananyag számon kérése helyett arra keresi a választ, hogy a tizenöt éves tanulók mennyire tudják alkalmazni a gyakorlatban, mindennapi feladatokban a meglévő tudásukat.”