Készítette: Csonka Gábor Geográfus MSc I. évfolyam.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ISZLÁM.
Advertisements

Izrael Jézus idejében. 1. Vallási csoportok  Szaddúceusok. Legbefolyásosabb csoport voltak: A főtanács tagjai, a papok és a jeruzsálemi „arisztokrácia”
A felhasználói interfész A felhasználói interfész az a felület, amellyel a szoftver az ember felé „fordul”; amellyel a felhasználó nap mint nap találkozik.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Keletkezése és sugalmazottsága. Kánon és történeti hitelesség.
„Webra” nyílt beszerzési rendszer gyakorlati bemutatása Szeged, június 18. Készítette: Fekete Tibor Irodavezető-helyettes Telefon:
2011. évi zárás Készítette: Juhász Ágnes. 1. Zárást megelőző feladatok  Leltározás  Folyószámla egyeztetés (kapcsolt vállalkozásoktól egyenlegkérés)
Melyik agyféltekéje domináns? – teszt Pillantson a pörgő lányra! Merre forog? Az óramutató járásának megfelelően vagy azzal ellentétesen ?  Ha úgy.
A holokauszt “Kelts bennük félelmet, Uram, hadd tudják meg a népek, hogy ők csak emberek.” Zsoltárok, 9:21 Zsidó emlékmű, Dachau “Ha nem tanulunk a múltból.
A nemzeti eszme Magyarországon. Ma mit értünk nemzeten? Szélsőségek: agresszív nacionalizmus elveszett a magyar nemzeti identitás.
FÉNYMÁSOLÓ TÖRTÉNETE.
Lovagi tábor angol nyelvű foglalkozásokkal is
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Református istentisztelet
Berényi Eszter – Damásdi Judit
Az EGT és Norvég Alapok ( ) eddigi eredményei
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Intézményesülés a Baptista egyházban
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2016)
Isten Nagy Terve 2 rész: Isten, ma is Teremtő.
A jogérvényesítés módjai, lehetőségei, eszközei
Ó szép Jézus. Ez új esztendőben légy híveidben. Ó Mária
Készítette: Rubik László 5/c
Évközi 4. vasárnap Január 29. – „A” év.
Gyűjtőköri szabályzat
STOKVIS TAPES An Illinois Tool Works Company STOKVIS PROMI s.r.o.
Készítette:Normálatlan csoport 5/a
Videojáték.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
AZ ISZLÁM.
Pakisztáni beszámoló.
Az Írások könyvcsoportja
Oltáriszentség, Papság,
Nigéria és Afganisztán népességfejlődése 2050-ig
Református istentisztelet
„Ezek után láttam, hogy egy másik angyal leszállt a mennyből: nagy hatalma volt, és dicsősége beragyogta a földet.” Jelenések 18:1.
Törökország Isztambul.
Madách Az ember tragédiája elemzés
Reflexiók, áthallások és az ellenük való védekezés
Magyar őstörténet 2016/2017, 1. félév
Tömör testmodellek globális kapcsolatai
Piaci kockázat tőkekövetelménye
A korai Egyház Az első közösségek.
Gyereknevelési axiómák a Bibliában
Meghatározása, formái, mikéntje és „forrásai”
PÜNKÖSDI ISTENTISZTELET
Kedvenc levelező szoftverem
A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN
Miért a bme vik-et válasszam?
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Készítette: Buzsik Beáta Földrajz- Történelem Msc I.
Magyar őstörténet 2017/2018, 1. félév
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Hívő tanúságtétel, hitvalló őrállás
Református istentisztelet
Pécs törökkori emlékei Bianka
Önköltségszámítás.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Erdődy Elek: Felnőttek karácsonya !.
7. A NÉPESSÉG SZERKEZETE (VÁZLAT).
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
…Alkotásod vázlatai meghozták kedvem, hogy megosszam Véled jelenlegleg íródó versemet. Ahogy levelemben említettem korántsem oly tiszteletre méltó, mint.
21 napos Ima és Böjt „Ezért akiben megvan ez a reménység, megtisztítja magát, mint ahogyan Ő is tiszta.” (1Jn 3:3) „...kezében szórólapát.
A katolikus óvodák feladata a Hit évében III.
Fekete harkály.
Értékeink mentén TOP Pályázat benyújtása.
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Migráció az európai unióba: aktuális trendek, kihívások
Előadás másolata:

Készítette: Csonka Gábor Geográfus MSc I. évfolyam

 Vallási ellentétek  Az iszlám vallás  A Korán  A dzsihád

 Az Iszlám és a Kereszténység  Ellentétek eredend ő okai  Hasonlóságok

 Kialakulása  Jellegzetességei  Mohamed próféta

 6 alaptétel :  Hit Istenben, annak egyedüliségében, és abban, hogy csak ő méltó imádatra  Hit a Prófétákban és a Küldöttekben  Hit az Isten által leküldött könyvekben  Hit az angyalokban  Hit a Végs ő Napban, amikor mindenki felett ítélet mondattatik  Hit az elrendeltetésben

 5 pillér:  Hitvallás (sahada)  Ima (salah)  Adakozás (zakat)  Böjt (szaum)  Zarándoklat (haddzs)

 Keletkezése  Története  Felépítése

Forrás: oran/a-koran

Forrás:

Forrás:

Forrás:

 Szó jelentése  Részei: - fegyveres küzdelem - saját hibáinkkal vívott harc

 A dzsihád 5 fajtája : - a szív/lélek dzsihádja - dzsihád a nyelv által - dzsihád a toll és tudás által - dzsihád a kéz által - dzsihád a kard által

 Dzsihád a kard által”  Védekez ő és támadó dzsihád

 Prométheusz könyvek-Helikon – Korán   mtudomanyok/tortenelem/a-kozepkor- tortenete /europa- ujjaszuletese/az-iszlam-vallas mtudomanyok/tortenelem/a-kozepkor- tortenete /europa- ujjaszuletese/az-iszlam-vallas  

Köszönöm a figyelmet