1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1
2 Az előadás tartalmi elemei A projekt fogalma A projektek elemei A projekt szervezete Projektfázisok A projektirányítás eszközei
3 Egyedi Konkrét követelményeknek megfelelő cél (produktum) eléréséért végzik A kezdő és a befejezési időpontok adottak Idő-, költség- és erőforrás korlátai vannak Megvalósítása projektszervezetben történik A projekt 3
4 A projektek elemei 1. 4 A projekt célja (elvárt eredmények, produktumok); Megvalósítást leíró projektterv; Az elvégzendő feladatok; A feladatok időigénye; A feladatok megvalósításának módszere;
5 A projektek elemei 2. 5 A projekt mérföldkövei, ellenőrzési pontjai, az érintettek tájékoztatásának ideje és módja; A projekt megvalósításához szükséges erőforrások: - emberi erőforrások, - infrastrukturális erőforrások; A projekt költsége.
6 SZÖM I. bevezetés tervezése Ütemterv készítése a SZÖM I. bevezetésére (2006. május 10.) 6 Bevezetés fázisai, lépései A feladat felelőse A feladat elvégzésének határideje Intézményi feladatok felsorolása Szükséges erőforrások meghatározása Intézményi konzultáció dátuma Szakértő feladatai Szakértői kontaktóra az intézményben Elvárt eredmény
7 Projekt fázisok I. KONCEPCIÓ ALKOTÁS Képes-e a szervezet a megvalósításra? Produktum specifikációja Szükséges erőforrások Szerepek, felelősség, hatáskör Elköteleződés a projekt iránt
8 Projekt fázisok II. TERVEZÉS projekttervet kell készíteni szakmai ütemterv erőforrás terv költség terv
9 Cél (amit a projekt megvalósításával el akarunk érni); Fázisok, szakaszok (különböző szintű mérföldkövek); Tevékenységek, feladatok (sorrendben való végrehajtásuk biztosítja a projekt kitűzött céljának elérését). A projekt feladatlebontása 9
10 Projekt fázisok III. MEGVALÓSÍTÁS Azonosítási rendszer Irányítási rendszer szükséges Folyamatos kontroll Rendszeres kommunikáció Rendszeres jelentések Folyamatos dokumentálás Módosítások Átadás
11 Projekt fázisok IV. LEZÁRÁS Többnyire elmarad Mikor sikeres a projekt? Tapasztalatok Visszacsatolások Dokumentáció lezárása Szervezet további sorsa?
12 Dokumentációs rendszer A dokumentációs rendszer kialakítása során figyelembe kell venni: érvényes dokumentációs szabályozásokat (külső és belső), meglévő dokumentumok kezelését, tárolását (papír és elektronikus), jogosultságokat, hozzáférési lehetőségeket, mit kell és mit érdemes gyűjteni.
13 Jelentési rendszer A jelentési rendszer kialakítása során tisztázni kell: milyen mélységű legyen az információ gyűjtés és az elemzés; milyen gyakorisággal történik az információgyűjtés és az elemzés; milyen módszereket használunk az információ gyűjtéshez és az elemzéshez; ki végzi az egyes információk gyűjtését és az elemzéseket.
14 Tájékoztatás és nyilvánosság A partnereket folyamatosan tájékoztatni kell! rendszeres időközönként legyen tájékoztatás nyilvános és bizalmas információk kezelése A tájékoztató legyen: hiteles érthető tényeken alapuljon naprakész adatokból készüljön tartalmazza az intézkedéseket is
15 A projekt nyomonkövetése céltól való eltérés a projekt időbeli teljesítése a teljesítéshez szükséges erőforrások használata a teljesítés költségeinek alakulása
16 Melyek az eredményes projektmunka tényezői?
17 Projekt sikerességét befolyásoló tényezők A projektvezetőt elfogadják Egyéni és csoportmunka egyensúlyban Megoldást és döntéshozatalt elválasztják Rendszeres tájékoztatás Tagok értik a feladatot, célt Egyértelmű a feladatleosztás Tudatos ellenőrzés
18 Kérdések
19 Köszönöm a figyelmet! 19