Mérés-értékelés konferencia 2007. március 28. Eger.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Advertisements

TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A kerettantervek fejlesztése
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola Kecskemét Bethlen krt. 63. Mérés-értékelés Konferencia Mezőtúr
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Kocsis Pál Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Szakközépiskola, Szakiskola és Speciális Szakiskola Kecskemét.
Wesselényi Miklós Szakközépiskola és Szakiskola OM: Telefon: 42/ Fax: 42/ cím:
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
„Közismereti oktatás és szakmai alapozás” fejlesztési terület évi eredmények Salakta Tünde fejlesztési területvezető Salgótarján,
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
Az önfejlesztő terület bemutatása Száva Eszter augusztus 31. Salgótarján.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Közismeret február 11.. természetismeret Tanulói dossziék, dobozok kiszállítása: –február utolsó hetétől Regionális konferenciák a tapasztalatcsere.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
9-10-es bemeneti mérések és visszajelzések Barabás György M ű szaki Szakközépiskola és Szakiskola Sárvár.
Szakiskolai Fejlesztési Program M.Zs.Gimnázium,Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Tiszabercel telephely.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Szakiskolai fejlesztési program
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
Önfejlesztés és horizontális tanulás
Regionális konferencia
Szakiskolai Fejlesztési Program I
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
Az önfejlesztő terület bemutatása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Ipari, Mezőgazdasági, Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Jászapáti

Iskolánk Jászság Kötelező beiskolázás Megyei fenntartás Tanulólétszám: 796 fő Elméleti oktatás

Főépület

Iskolánk Jászság Kötelező beiskolázás Megyei fenntartás Tanulólétszám: 796 fő Elméleti oktatás Korszerű tanműhelyek Kollégium

Iskolánk képzési profilja Szakközépiskolai képzés Szakiskolai oktatás Szakképzés Technikusképzés Akkreditált felsőfokú szakképzés Felnőttképzés

SZFP II. Résztvevő osztályok: –9. C osztály (kereskedelem-marketing) –9. D osztály (vendéglátás-idegenforgalom) –9. H osztály (reintegráció) Követő osztályok: –9. A osztály (építő-agrár) –9. B osztály (közlekedés-faipar)

2007-re kitűzött MÉCS feladatok A mérés-értékelés továbbképzés elvégzése Belső képzések Feladatbank létrehozása, bővítése Szoftver Elégedettségi kérdőív Év eleji bemeneti mérés Kompetenciamérés

Belső képzés Kollégák bevonása Segítés, motiválás Az elkészült mérőlapok: –áttekintése –módosítása –megíratása, javítása –elemzése, korrekciók Intézkedési terv

Elégedettségi kérdőív június elején végezzük 9. évfolyamon Tanárok és diákok körében Projektmódszer és kooperatív technikák bevezetésével kapcsolatos tapasztalatokról Kiértékelés Tervek, jövőkép

Bemeneti mérés Tervezés, előkészítés: május Szervezés, lebonyolítás: szeptember Matematika Szövegértés Szociológiai háttér-, és attitűdvizsgálat 9. évfolyamon Fejlesztés: szeptemberétől

Koncepciónk a kompetenciamérés után Intézményi szint: –Tapasztalatok átadása –Újszerű szemlélet, változatos módszerek –Legrosszabb/legjobb eredmények –Tipikus hibák –Ötletbörze –Koncentráció

Koncepciónk a kompetenciamérés után Osztályfőnöki / szaktanári szint: –Fejlesztési javaslatok –Értékelések értelmezése –A feladatok értelmezése, megoldása –A szülők tájékoztatása

Koncepciónk a kompetenciamérés után Csoportos fejlesztési koncepciónk: –Személyes fejlesztési tervek –Differenciálás, kooperatív technikák –SZAKMA Módszertár –Szövegértés, szövegalkotás fejlesztése –Mérőlapok készítése –Gyakoroltatás

Koncepciónk a kompetenciamérés után Konkrét feladattípusok a fejlesztéshez: –Matematika (szabály-, és koordinációsjáték) –Magyar ny. és i. (szókincsbővítés) –Történelem (téri tájékozódás, lényegkiemelés) –Vizuális kultúra (kép és szöveg kapcsolata) –Kommunikáció (élethelyzetek) –Szakmai gyakorlat (szituációs gyakorlatok) stb.

Koncepciónk a kompetenciamérés után Kulcskompetenciák: –Tanulási technikák –Intelligens tanulás –Alkalmazó tudás –Eszközjellegű kompetenciák –Szociális képességek –Értékorientáció

Projektórák Projektháló elkészítése Bemutató órák Egymástól tanulás Tapasztalatcsere Óramegbeszélések Építő javaslatok Önkontroll

Projektórák Kezdeti nehézségek: –Munkaigényes előkészítés –Tanulók / tanárok motiváltsága –Fénymásolási gondok –„Bőség zavara!”

Projektórák Eredmények: –Projektdobozok használata –Projektórák gyakorisága –Motiváltság –Hiányzáscsökkenés –Projektvetélkedő –Fotók, filmanyagok –Portfoliók

Projektórák / Projektnapok

„Sose sajnáld az időt, amit arra fordítasz, hogy jól tedd, amit teszel!” Joseph Jubert

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Medvéné Urbán Terézia