Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Ipari, Mezőgazdasági, Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Jászapáti
Iskolánk Jászság Kötelező beiskolázás Megyei fenntartás Tanulólétszám: 796 fő Elméleti oktatás
Főépület
Iskolánk Jászság Kötelező beiskolázás Megyei fenntartás Tanulólétszám: 796 fő Elméleti oktatás Korszerű tanműhelyek Kollégium
Iskolánk képzési profilja Szakközépiskolai képzés Szakiskolai oktatás Szakképzés Technikusképzés Akkreditált felsőfokú szakképzés Felnőttképzés
SZFP II. Résztvevő osztályok: –9. C osztály (kereskedelem-marketing) –9. D osztály (vendéglátás-idegenforgalom) –9. H osztály (reintegráció) Követő osztályok: –9. A osztály (építő-agrár) –9. B osztály (közlekedés-faipar)
2007-re kitűzött MÉCS feladatok A mérés-értékelés továbbképzés elvégzése Belső képzések Feladatbank létrehozása, bővítése Szoftver Elégedettségi kérdőív Év eleji bemeneti mérés Kompetenciamérés
Belső képzés Kollégák bevonása Segítés, motiválás Az elkészült mérőlapok: –áttekintése –módosítása –megíratása, javítása –elemzése, korrekciók Intézkedési terv
Elégedettségi kérdőív június elején végezzük 9. évfolyamon Tanárok és diákok körében Projektmódszer és kooperatív technikák bevezetésével kapcsolatos tapasztalatokról Kiértékelés Tervek, jövőkép
Bemeneti mérés Tervezés, előkészítés: május Szervezés, lebonyolítás: szeptember Matematika Szövegértés Szociológiai háttér-, és attitűdvizsgálat 9. évfolyamon Fejlesztés: szeptemberétől
Koncepciónk a kompetenciamérés után Intézményi szint: –Tapasztalatok átadása –Újszerű szemlélet, változatos módszerek –Legrosszabb/legjobb eredmények –Tipikus hibák –Ötletbörze –Koncentráció
Koncepciónk a kompetenciamérés után Osztályfőnöki / szaktanári szint: –Fejlesztési javaslatok –Értékelések értelmezése –A feladatok értelmezése, megoldása –A szülők tájékoztatása
Koncepciónk a kompetenciamérés után Csoportos fejlesztési koncepciónk: –Személyes fejlesztési tervek –Differenciálás, kooperatív technikák –SZAKMA Módszertár –Szövegértés, szövegalkotás fejlesztése –Mérőlapok készítése –Gyakoroltatás
Koncepciónk a kompetenciamérés után Konkrét feladattípusok a fejlesztéshez: –Matematika (szabály-, és koordinációsjáték) –Magyar ny. és i. (szókincsbővítés) –Történelem (téri tájékozódás, lényegkiemelés) –Vizuális kultúra (kép és szöveg kapcsolata) –Kommunikáció (élethelyzetek) –Szakmai gyakorlat (szituációs gyakorlatok) stb.
Koncepciónk a kompetenciamérés után Kulcskompetenciák: –Tanulási technikák –Intelligens tanulás –Alkalmazó tudás –Eszközjellegű kompetenciák –Szociális képességek –Értékorientáció
Projektórák Projektháló elkészítése Bemutató órák Egymástól tanulás Tapasztalatcsere Óramegbeszélések Építő javaslatok Önkontroll
Projektórák Kezdeti nehézségek: –Munkaigényes előkészítés –Tanulók / tanárok motiváltsága –Fénymásolási gondok –„Bőség zavara!”
Projektórák Eredmények: –Projektdobozok használata –Projektórák gyakorisága –Motiváltság –Hiányzáscsökkenés –Projektvetélkedő –Fotók, filmanyagok –Portfoliók
Projektórák / Projektnapok
„Sose sajnáld az időt, amit arra fordítasz, hogy jól tedd, amit teszel!” Joseph Jubert
Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Medvéné Urbán Terézia