FELSŐOKTATÁSSAL ÖSSZEHANGOLT FELNŐTTKÉPZÉSI HÁLÓZATÉPÍTÉS A KÁRPÁT-MEDENCÉBEN MOLNÁR GYÖRGY Budapest, 2008. június 19.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hámoriné Váczy Zsuzsa. •Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő.
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
határtalan technológia Szülőföldön boldogulás, határtalan technológia Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter Budapest, november.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Európai Uniós pályázatok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok December 8. Barák Anita.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
LOGO A NDRAGÓGIA ÉS KÖZMŰVELŐDÉS EKF Nyílt Nap december 6.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
MTA Regionális Kutatások Központja Szociális gazdaság a gyakorlatban Dr. G.Fekete Éva főmunkatárs, osztályvezető MTA Regionális Kutatások Központja, Miskolc.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
VADGAZDÁLKOZÓ KÉPZÉS CSÍKSZENTDOMOKOS I. A HÁLÓZATI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKULÁSA ( : dél-alföldi EQUAL projekt) - Kárpát-medencei partnerség.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Regionális Vállalkozásfejlesztés Dr. Billo Kármen főosztályvezető-helyettes Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály.
1 Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Kárpát Régió Üzleti Hálózat Dr. Billo Kármen osztályvezető Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály.
Regionális Vállalkozásfejlesztés Dr. Billo Kármen osztályvezető Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A határtérség.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Európai Uniós ismeretek
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Előadás másolata:

FELSŐOKTATÁSSAL ÖSSZEHANGOLT FELNŐTTKÉPZÉSI HÁLÓZATÉPÍTÉS A KÁRPÁT-MEDENCÉBEN MOLNÁR GYÖRGY Budapest, június 19.

AZ ISKOLARENDSZEREN KIVÜLI FELNŐTTKÉPZÉS XXI. SZÁZADI SZEREPE KÉPZETTSÉGFEJLESZTÉS korszerű ismeretek közvetítése képességek, kompetenciák fejlesztése személyiségfejlesztés, magatartásformák kialakítása EGYÜTTMŰKÖDÉSFEJLESZTÉS komplex képzési, szolgáltatási rendszer működtetése térségi, ágazati együttműködések kezdeményezése az együttműködési formák, módszerek terjesztése, továbbfejlesztése KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉS hallgatói csoportok felnőttképzési szakemberek nemzeti közösségek

BEFEKTETÉSEK A MAGYARORSZÁGI MUNKAERŐPIACI FELNŐTTKÉPZÉSBE Uniós tagországgá válás előtt Világbanki programok Phare, Phare-Equal, Phare CBC Uniós tagországgá válás után ( ) HEFOP, EQUAL, INTERREG Az első teljes tervidőszakban ( ) TÁMOP, TIOP, ROP, ETE

A FELNŐTTKÉPZÉS HATÁROKON ÁTÍVELŐ FEJLESZTÉSÉNEK INDOKOLTSÁGA gazdasági nézőpont: a munkaerő kereslet és kínálat szerkezeti egyensúlytalansága (strukturális munkanélküliség, hiányszakmák halmozódása, az országok közötti munkaerő mobilitás korlátozottsága, szervezetlensége) társadalmi nézőpont: a felnőttkori szakmaszerzés és szakmaváltás lehetősége felértékelődik, az esélyegyenlőség egyik feltétele (az első szakképesítés megszerzése is egyre nagyobb arányban a felnőttképzésben történik) területi nézőpont: azonos képzési igények megjelenése a Kárpát-medence régióiban (turizmus, vendéglátás, kereskedelem, építőipar, gépipar, elektronika, agrár- és vidékfejlesztés, szociális gondoskodás, stb.)

A TRANSZREGIONÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉST SEGÍTŐ TÉNYEZŐK megnyíló határok, gazdaságilag közeledő régiók, egységesülő munkaerőpiac nyelvi, kulturális azonosság közvetítő szerepe a szakképzés átláthatóságának és átjárhatóságának uniós célkitűzése

MIÉRT HÁLÓZAT? összhang teljesség egység összefüggés- részlegesség széttagoltság telenség

A HÁLÓZATÉPÍTÉS PILLÉREI Identitás és kultúra Szerves fejlődés Fenntarthatóság

HÁLÓZATI KÖZPONTOK

A TRANSZREGIONÁLIS HÁLÓZAT KÜLDETÉSE rövid távon: a munkaerőpiac által a Kárpát-medence valamennyi régiójában egyformán igényelt képzési programok közös kifejlesztése, helyi erőforrásokra épülő egységes alkalmazása (standardizálás) középtávon: európai képzési standardok kezdeményezése, a felnőttképzés, valamint a kapcsolódó munkaerőpiaci és fejlesztési szolgáltatások integrált rendszerének Kárpát-medencei szintű létrehozása, egységes működtetése

HÁLÓZATI KÉPZÉSI CÉLTERÜLETEK A STARTHELYZETBEN Általános (gazdasági, informatikai, nyelvi, vezetői) kompetenciák, európai standardok Turizmus, agrár- és vidékfejlesztés Társadalmi esélyegyenlőség, szociális gondoskodás

HÁLÓZATI KÉPZÉSI MINTAPROGRAM 1. „Turisztikai szolgáltató” ET*CL Szakmai modulok Kiegészítő modulok Régiósajátos (534 óra) (36 óra) modulok (102 óra) - Bevezetés a turizmusba - Csoportépító tréning - régióspecifikus ismeretek - Turizmus marketing - Környezet- és - Menedzsment ismeretek természetvédelem - Gazdasági és pénzügyi alapismeretek - Kommunikáció a turizmusban - Vendéglátási és értékesítési ismeretek - Elektronikus üzleti rendszerek a turizmusban - Idegenforgalmi földrajz - Idegenforgalmi animáció - Irányított szakmai gyakorlat

HÁLÓZATI KÉPZÉSI MINTAPROGRAM 2. - „Egészségügyi és szociális segítő” ESC*CL Szakmai modulok Kiegészítő modulok Választható (660 óra) (81 óra) modulok (30 – 60 óra) - Egészségügyi ismeretek Anatómia, Kórtan és közegészségügy Gyógyszertan, Ápolástan Klinikai ismeretek, Elsősegélynyújtás Szakmai gyakorlat - Szociális ismeretek - ECDL Start - ECL, EBC*L Szociálpolitika, Szociális munka Jog és közigazgatás Európai Unióról alapfokon Gondozástan, foglalkoztatástan Szakmai gyakorlat - Egészségpszichológiai alapismeretek Személyiségfejlesztő tréning Pszichológia, Mentálhigiéné Esetmegbeszélés Teammunka, szupervízió Szakmai gyakorlat

KÖZÉPTÁVÚ INTEGRÁLT TEVÉKENYSÉGRENDSZER FELNŐTTKÉPZÉS európai szabványok Kárpát-medencei szabványok regionális specialitások MUNKAERŐPIACI SZOLGÁLTATÁSOK pályatanácsadás állásközvetítés / munkaerő közvetítés befogadó munkahelyi modell FEJLESZTÉSI SZOLGÁLTATÁSOK üzlet- és vállalkozásfejlesztés agrár és vidékfejlesztési szaktanácsadás kulturális szolgáltatások

KONKRÉT EREDMÉNYEK HAZAI ÉS UNIÓS FORRÁSOK ÖSSZEHANGOLT FELHASZNÁLÁSÁVAL KÉPZŐK KÉPZÉSE KÁRPÁT-MEDENCEI SZINTEN Vezető instruktorok módszertani felkészítése (2007. augusztus- október) Szociális és turisztikai instruktorok, trénerek felkészülése konkrét képzési programok oktatására (2008. január-február) Projektmenedzsment oktatók felkészítése egységes képzések megvalósítására (2008. február-március) KÁRPÁT-MEDENCEI SZINTEN EGYSÉGES, KÖZÖSEN MEGHATÁROZOTT KÉPZÉSEK MEGVALÓSÍTÁSA HELYI OKTATÓKKAL (2008. február-május) „Egészségügyi és szociális segítő START” illetve „Turisztikai segítő START” 300 órás képzések a Felvidéken, Kárpátalján, Erdélyben és a Vajdaságban. (Galánta, Nagykapos, Beregszász, Székelyudvarhely, Sepsiszentgyörgy, Illyefalva, Magyarkanizsa, Topolya) Az információs Irodák (Státuszirodák) munkatársainak 40 órás projektmenedzsment képzése régiónként (Nagykapos, Beregszász, Nagyvárad, Székelyudvarhely, Magyarkanizsa)

KAPUNYITÁS A KÁRPÁT-MEDENCÉRE február - május

A HÁLÓZATFEJLESZTÉSI PROJEKT CÉLRENDSZERE ( ) A hálózati működés feltételeinek megteremtése Hálózaton kívül létrejött mintaértékű képzések és szolgáltatások alkalmazása Új (hálózati) képzések és szolgáltatások közös kifejlesztése Európai képzési standardok kezdeményezése

FINANSZÍROZÁSI FORRÁSLEHETŐSÉGEKEK ( ) uniós kezdeményezések (LLL, ECVET, CQAF, illetve az Európai Területi Együttműködés pályázatai) költségvetési és uniós források Magyarországon (NCA, Szülőföld Alap, ÚMFT: TÁMOP) országonkénti kiegészítő források (uniós, nemzeti, piaci)

MINT A FELSŐOKTATÁS PARTNERE megrendelő, foglalkoztató (oktatók, fejlesztők, szervezők) hallgatói gyakorlóhely tervezési, fejlesztési és felnőttképzési partnerszervezet

A FELSŐOKTATÁS SZEREPVÁLLALÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI A HÁLÓZATÉPÍTÉSBEN az andragógia szak és a hozzá kapcsolódó képzési formák egységes Kárpát-medencei kiterjesztése a felnőttképzési és a felsőoktatási képzési kínálat ágazati szintű összehangolása kutatás, hálózatszervezés

A HÁLÓZATÉPÍTÉSBEN VALÓ RÉSZVÉTEL VÁRHATÓ HATÁSA A FELSŐOKTATÁSRA munkaerőpiac-orientált képzési szerkezet gyakorlat-orientált oktatásmódszertan jövőkép-orientált fejlesztés