ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Advertisements

Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
Hipermédia tanulási források az interneten
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
NAT 2007 kompetenciák.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
IKT struktúra.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
A kerekasztal résztvevői
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Kompetensek lettünk? június 27..
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Videotanar.hu. Kezdetek Csetényi Csaba – a projekt életre hívója 2013 Nemzeti alaptantervben meghatározott tudás 12 tantárgy Szakmai partner:
Informatikaoktatás a 21. század elején Magyarországon Sebestyén Katalin.
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Új tanulási módszerek az informatika oktatásban, egy új
Nemzeti Köznevelési Portál
Szent László Középiskola Szekszárd
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
A digitális kompetencia fejlesztése
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más tantárgyakban alkalmazott eszköz és módszertár

Európai Uniós irányelvek – Oktatás-képzés színvonala – minta – Kulcskompetenciák – Élethosszig tartó tanulás – IKT iskolai alkalmazása

OM Informatikai stratégia – Kiemelt fejlesztési terület az IKT – Alapozó szakasz- informatika – Nem szakrendszerű képzés IKT – Tanárok informatikai módszertani képzése 2010-ig

Tanulási folyamathoz kötődő képességek Technikai képességek Közösségi, etikai képességek

A számítógép használatának elsajátítása - változtassa meg a tanulási, ismeretszerzési szokásaikat Új tanulási módszerek, ötletek, stratégiák Korrekt ismeretanyag Korszerű ismeretanyag Törvényi háttér

Alsótagozat- informatika Informatikai kultúra fejlesztése, és elterjesztése Információ alkalmazása Digitális kulcskompetencia- IST magabiztos és kritikus használata

Az informatikai eszközök használata Az informatika-alkalmazói ismeretek Infotechnológia Infokommunikáció Médiainformatika Az információs társadalom A könyvtári informatika

Tankönyv Munkafüzet Feladatlap Tanári kézikönyv (online elérhető) Tanmenetek (heti 1, heti 2 órás, nem szakrendszerű tanmenet) Digitális táblára oktatási anyagok

 Tanulási folyamathoz kötődő képességek – önálló tanulás képessége  "Webquest" tanítási módszer  IKT segédanyagok Mikor lehet hatékony?  aktív, alkotó, felfedező tevékenység  hiteles problémahelyzetek megoldása közben  felnőttek által jól megszervezett és segített módon zajlik.

„A Logo pedagógiai jelentősége éppen az, hogy egy olyan környezetet – mikrovilágot – teremt, amiben a gyerekek felfedező, sokrétű tevékenységet végezve építhetik a tudásukat.”

Nekik megfelelően kialakított környezet

Virtuális oktatási bázis Tananyag és tartalomkezelő rendszer Sulinet Digitális Tudásbázis

A tükörkép sötétebb színárnyalatú legyen! feladat: A vízben visszatükröződő vár rajzát színezd ki!

Információ bemutatása Információ összegyűjtése, kezelése Információ megosztása másokkal

Koreczné Kazinczi Ilona szerkesztő Bánné Mászáros Anikó Csintalan Tamás Lakosné Makár Erika Nagy Csilla Ridzi Gizella

Lakosné Makár Erika