Miskolc, 2015.05.21.Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mi a kompetencia?.
Advertisements

Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Matematika kompetencia
(A vezető magatartása, stílusa)
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
„Ezt egy életen át kell játszani”
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Drajkó László Microsoft Magyarország
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A munka világával kapcsolatos tudás
Képesség? Kompetencia?.
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
E-learning kompetenciák a mérnöktanár képzés számára
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Vezetés – Vezetési Stílusok
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Borbély-Pecze Tibor Bors Budapest, június 4.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A vidéki tér sikertényezői
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Vezetői módszereink azonosítása a tanult modellek alapján Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
A team-munka elméleti alapjai
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
A kompetenciák funkciója és tartalma  március 9.  Falus Iván.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
„Szárnyakat adni a Malacnak”. „Szárnyakat adni a malacnak” A projekt bemutatása TÁMOP /
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Harmadik matematikakönyvem
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztal Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Az aktív időskor programjára, a Szenior Akadémia hálózat kialakítására Horváth János Kowacsics Rita Budapest, Szenior Akadémia.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Toborzás elvi és módszertani kérdései
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
A szocializáció folyamata
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Szociális kompetencia
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
Kompetenciák.
Előadás másolata:

Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna

Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 2 Az előadás témakörei 1.Generációk felosztása. 2.Szenior fogalmak. 3.A munkaerőpiac radikális változásai. 4.A junior és szenior munkakörök értelmezése az elvárt kompetenciák középpontba állításával. 5.A szeniorok előnyös tulajdonságai és attitűdje.

A generációk korszakonkénti felosztása Veterán generáció Baby boom korszak X generáció Y generáció Z generáció Alpha vagy Új csendes generáció2010 Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 3

Szenior fogalmak „korelnök”, „öregebb”, „idősebb”, „ragidősség”, „feljebbvaló”, stb. a „köznyelvben” általában az 50 év felettiek. Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 4

A munkaerőpiac radikális változásai KOMPETENCIA (Póor József): Egy személy alapvető meghatározó jellemzői, melyek okozati kapcsolatban állnak a kritériumnak megfelelő hatékony és/vagy kiváló teljesítménnyel. ÁLTALÁNOS KOMPETENCIA TIPUSOK TUDÁS- A munkakörben felhasznált információk- Pl.: a tervezési és gyártási ismeretekre vonatkozó tudás KÉPZETTSÉG - Jó munka elvégzésére való képesség - Pl.: aktív figyelés, közönség előtti beszéd képessége ÉNKÉP- Az elhivatottság, azonosulás személy általi értelmezése- Pl.: team vezetőként, illetve tagként SZOCIÁLIS SZEREPE - A szocializációt elősegítő magatartási minták - Pl.: vezetőknél, szakembereknél ÖSZTÖN- A személy magatartásának tipikus aspektusai- Pl.: szívósság, intuitív gondolkodás MOTIVÁCIÓ- A magatartás befolyásolásán alapuló gondolkodás- Pl.: személyes teljesítmény vagy erő Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 5

Az újonnan elvárt munkavállalói tulajdonságok Junior és szenior munkakörök siker/ cél-orientáció - motiváltság közösségi / vevőorientált magatartás intelligencia- tolerancia-tapasztalat (földrajzi-időbeli) rugalmasság lojalitás kreativitás idegen nyelvek ismerete gazdasági- jogi alapismeret IT ismeret, használat etikus magatartás döntési képesség fizikai és pszichikai megterhelés Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 6

Szenior kompetencia-deficit A legfontosabb, fejlesztendő területek: infokommunikációs készség, gyors tanulási és reagáló képesség, idegen nyelv ismerete, fizikai terhelhetőség. Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 7

Összegzés Az a szervezet működik jól, ahol minden generáció képviselteti magát, ahol érvényesülnek az egyes generációk előnyei és hátrányai. Mindegyik generációban megvannak az értékek, amelyeket fel kell tárni és ki kell használni. Ezért nemcsak a munkaszervezeteknek, hanem az egész társadalomnak érdeke az, hogy a szeniorok kompetencia-deficitjeit csökkentő, esetleg felszámoló programok jöjjenek létre. Ilyen például a Szépkorúak Akadémiája – Miskolci Egyetem, MINŐIES Alapítvány. Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 8

Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 9 Köszönjük megtisztelő figyelmüket: