Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Ipari, Mezőgazdasági, Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium OM: Jászapáti
Iskolánk főépülete
A kompetenciamérésen résztvevő osztályok létszáma 9.A osztály: 21 fő 75% 9.C osztály: 26 fő 86,6% 9.H reintegrációs oszt.: 11 fő 84,6% Összesen : 96 fő/83,4% 10.C osztály: 17 fő 89,4% 10.D osztály: 21 fő 84%
A mérőlapokat javító és feldolgozó tanárok MÉCS tagok (4 fő) Előnye: objektívebb mérési tapasztalat az ITEM program ismerete, alkalmazása kompetenciaterületenként javítottak
A kompetenciamérés iskolai/országos tesztátlaga (70 iskola) Zöld: átlag felettiSzakiskola Országos átlag Hozzáadott érték Piros: átlag alatti A9.C9.H10.C10.D9.C9.D10. C10. D Kommunikáció A2 52,849,732,34448,60%20,5 5,7 Kommunikáció B2 7458,432,136,258,40%41,9 22,2 Kommunikáció A33234,129,4 34,50% Kommunikáció B344,536,331,1 40,70% Problémamegoldás B27,120 20,70% Problémamegoldás C 36,626,69,713,424,70%26,9 13,2 Szabálykövetés B39,840,427,2 36,20% Szabálykövetés C 54,855,234,645,252,70%20,2 10 Összes %-os eredmény 35,932,729,254,647,527,1834,7027,3812,78 Helyezések I.II.III.I.II.
A mérések tapasztalatai A feladatok áttekinthetőek,formailag igényesek A feladatlapok még mindig nehezen oldhatók meg a rendelkezésre álló 45 perc alatt, ugyanis jelentős készség és ismeretbeli hiányosság mellett az iskolánkba érkező diákok sajnos nehézkesen olvasnak, számukra az ilyen feladattípus ismeretlen A javítókulcs néhol nem az adott kérdés megoldását adta A szabálykövetés mérésénél nem volt szerencsés, hogy egy másik napon még négy oldalt pótolni kellett
A mérés után A mérés eredményeit megismerték: - az iskola vezetősége - az osztályfőnökök - az osztályokban tanító tanárok - a mérésben érintett diákok - a diákok szülei Közös fejlesztési terv készítése A mérőlapokhoz hasonló feladatok tantárgyakba való beépítése
Kérdőív a diákok számára A kompetenciamérés javaslatainak hatására változott-e a tanuláshoz való hozzáállásod? Megfogadtad-e a tanácsokat? Beszélgettetek-e otthon erről? Véleményed szerint a tanórai munka segít-e abban, hogy a felmérés jobban sikerüljön? A válaszokból levont következtetések - sajnos a szülők nem érzik a mérés jelentőségét, keveset, vagy nem beszélgetnek a témáról gyermekeikkel - a szokatlan tanórai munkát a 9. évfolyamon kedvelik, úgy érzik segíti az eredményes munkát - a 10. évfolyamon ennek hatása már számszerűen is kifejezhető a mérési jegyzőkönyvekben - a tanácsokat, javaslatokat igyekeznek megfogadni a diákok - a tanuláshoz való hozzáállásban változás tapasztalható
A tanárok A mérés tartalmát és eredményét nevelési értekezleten megismerték A fejlesztés iránt egyre többen elkötelezettek A tanmenetbe és a tanórai munkába is igyekszünk a fejlesztéseket beépíteni, alkalmazni Kompetenciamérésre felkészítő órák beiktatása –Matematika –Magyar –Tanulás tanulása –Szakmai alapozó és előkészítő elméleten belül
Köszönöm a figyelmet! Medvéné Urbán Terézia