Mérés-értékelés konferencia 2008. március 12. Szolnok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az iskola pedagógusainak válaszai a kérdőíves felmérésre.
Advertisements

A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Krúdy.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A tanulók válaszai a tanulmány kérdéseire (5700 válaszadó alapján)
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetenciamérés értékelése 4. osztály 2008 Gönczy Pál Általános Iskola.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
A beiskolázás előkészítése
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Országos kompetenciamérés 2014
Internet a családban Székely Levente –
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Szakmai képzés A 9-10 évfolyam Pályaorientációs osztály 10. évfolyamot végzett tanulók számára (2 év) bolti eladó  élelmiszer- és vegyiáru- eladó  ruházati.
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola Kecskemét Bethlen krt. 63. Mérés-értékelés Konferencia Mezőtúr
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Kocsis Pál Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Szakközépiskola, Szakiskola és Speciális Szakiskola Kecskemét.
Wesselényi Miklós Szakközépiskola és Szakiskola OM: Telefon: 42/ Fax: 42/ cím:
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
A tanulói létszám: 655 fő Szakmák: Cukrász Pincér Szakács.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
9-10-es bemeneti mérések és visszajelzések Barabás György M ű szaki Szakközépiskola és Szakiskola Sárvár.
Szakiskolai Fejlesztési Program M.Zs.Gimnázium,Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Tiszabercel telephely.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő.
Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Inczédy György Szakközépiskola és Szakiskola Iskolánk idén 125 éves, a térség legrégebbi szakképző intézménye. Szakmák Vízvezeték- és vízkészülék-szerelő,
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
DARUS a gyermekekért.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
Tervezési folyamat.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
Regionális konferencia
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Országos Kompetencia Mérés 2011
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Ipari, Mezőgazdasági, Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium OM: Jászapáti

Iskolánk főépülete

A kompetenciamérésen résztvevő osztályok létszáma 9.A osztály: 21 fő 75% 9.C osztály: 26 fő 86,6% 9.H reintegrációs oszt.: 11 fő 84,6% Összesen : 96 fő/83,4% 10.C osztály: 17 fő 89,4% 10.D osztály: 21 fő 84%

A mérőlapokat javító és feldolgozó tanárok MÉCS tagok (4 fő) Előnye: objektívebb mérési tapasztalat az ITEM program ismerete, alkalmazása kompetenciaterületenként javítottak

A kompetenciamérés iskolai/országos tesztátlaga (70 iskola) Zöld: átlag felettiSzakiskola Országos átlag Hozzáadott érték Piros: átlag alatti A9.C9.H10.C10.D9.C9.D10. C10. D Kommunikáció A2 52,849,732,34448,60%20,5 5,7 Kommunikáció B2 7458,432,136,258,40%41,9 22,2 Kommunikáció A33234,129,4 34,50% Kommunikáció B344,536,331,1 40,70% Problémamegoldás B27,120 20,70% Problémamegoldás C 36,626,69,713,424,70%26,9 13,2 Szabálykövetés B39,840,427,2 36,20% Szabálykövetés C 54,855,234,645,252,70%20,2 10 Összes %-os eredmény 35,932,729,254,647,527,1834,7027,3812,78 Helyezések I.II.III.I.II.

A mérések tapasztalatai A feladatok áttekinthetőek,formailag igényesek A feladatlapok még mindig nehezen oldhatók meg a rendelkezésre álló 45 perc alatt, ugyanis jelentős készség és ismeretbeli hiányosság mellett az iskolánkba érkező diákok sajnos nehézkesen olvasnak, számukra az ilyen feladattípus ismeretlen A javítókulcs néhol nem az adott kérdés megoldását adta A szabálykövetés mérésénél nem volt szerencsés, hogy egy másik napon még négy oldalt pótolni kellett

A mérés után A mérés eredményeit megismerték: - az iskola vezetősége - az osztályfőnökök - az osztályokban tanító tanárok - a mérésben érintett diákok - a diákok szülei Közös fejlesztési terv készítése A mérőlapokhoz hasonló feladatok tantárgyakba való beépítése

Kérdőív a diákok számára A kompetenciamérés javaslatainak hatására változott-e a tanuláshoz való hozzáállásod? Megfogadtad-e a tanácsokat? Beszélgettetek-e otthon erről? Véleményed szerint a tanórai munka segít-e abban, hogy a felmérés jobban sikerüljön? A válaszokból levont következtetések - sajnos a szülők nem érzik a mérés jelentőségét, keveset, vagy nem beszélgetnek a témáról gyermekeikkel - a szokatlan tanórai munkát a 9. évfolyamon kedvelik, úgy érzik segíti az eredményes munkát - a 10. évfolyamon ennek hatása már számszerűen is kifejezhető a mérési jegyzőkönyvekben - a tanácsokat, javaslatokat igyekeznek megfogadni a diákok - a tanuláshoz való hozzáállásban változás tapasztalható

A tanárok A mérés tartalmát és eredményét nevelési értekezleten megismerték A fejlesztés iránt egyre többen elkötelezettek A tanmenetbe és a tanórai munkába is igyekszünk a fejlesztéseket beépíteni, alkalmazni Kompetenciamérésre felkészítő órák beiktatása –Matematika –Magyar –Tanulás tanulása –Szakmai alapozó és előkészítő elméleten belül

Köszönöm a figyelmet! Medvéné Urbán Terézia