NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EU és Magyarország 7. előadás A magyar állampolgárok jogai az EU-ban.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
A regisztrált diplomás munkanélküliek helyzete a fővárosban Előadó: Vass István igazgató
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Globalizáció és oktatás
A Lisszabon-folyamat és az oktatás képzés nemzeti politikája Dr
A Tempus Közalapítvány pályázati lehetőségei a közoktatás számára Szegedi Eszter Tudásmenedzsment Csoport
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
A személyek szabad áramlásának közpolitikai elemzése
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. EU ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
Képesítési Keretrendszerek Európában
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Leonardo da Vinci Program. A Leonardo da Vinci program az Európai Bizottság 1994-ben indult együttműködési programja a szak- képzés területén.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Foglalkoztatáspolitika az Európai Unióban
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
„ Gasztro-karrierek az EU-ban ” Leonardo da Vinci mobilitási programok németországi szállodákban Pályázatkiíró Magyarországon: Tempus Közalapítvány Budapest.
1 A szegedi Hansági a nemzetközi együttműködésért.
ISMERD MEG HAZÁNKAT! ISKOLA MEGISMERÉSE, BEMUTATÁSA.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Szabadkereskedelmi társulások
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
Miskolc-Lillafüred, január 30. Bihall Tamás.
Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.
Uniós pályázati lehetőségek a szakmai együttműködés, tapasztalatcsere és a vállalkozásfejlesztés elősegítésére Pataky Zsanett Tempus Közalapítvány.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Hogyan segíti az EKKR az európai munkaerőpiac működését? WORKSHOP 4.
Socrates -> LLP -> Erasmus +
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
Winkler Gyula, európai parlamenti képviselő
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
A REGIONÁLIS INTEGRÁCIÓK
A regionális gazdasági integrációk
Háromszéki szakoktatás jövője
5. Tétel – A Life Long Learning
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás és Képzés Stratégiai célok

I. 1. Vámkedvezmények Előre meghatározott termékek esetén a vámokból bizonyos mértékű kedvezményt adnak. I2. Szabadkereskedelmi övezet Részt vevő országok egymás között nem alkalmaznak vámokat,de közös külső vámot vagy egyéb védelmi eszközt sem alkalmaznak. I.3. Vámunió A résztvevő országok egymás között vámoktól mentesen kereskednek, harmadik országok felé közös vámo- kat alkalmaznak. I. Kereskedelmi Integráció

I. 4. Közös piac Részt vevő országok vámunióban állnak és emellett a gazdasági faktorok (áruk, szolgál- tatások, tőke, munkaerő) az országok között szabadon áramlanak.

II. Gazdasági integráció - A közös piac megvalósulása mellett az országok közös gazdaságpolitikákat fogalmaznak meg és hajtanak végre.

III. Pénzügyi integráció A pénzügyi integráció legmagasabb foka egy közös pénznem bevezetése.

Az Európai Unió négy szabadságelveAz Európai Unió négy szabadságelve - Az áruk szabad áramlása - A tőke szabad áramlása - A szolgáltatások szabadsága - A személyek szabad mozgása.

III. OKTATÁS ÉS KÉPZÉS NÉGY STRATÉGIAI CÉLKITŰZÉSE AZ EGÉSZ ÉLETEN ÁT TARTÓ TANULÁS ÉS A MOBILITÁS MEGVALÓSÍTÁSA: ELŐRELÉPÉSRE VAN SZÜKSÉG AZ EGÉSZ ÉLETEN ÁT TARTÓ TANULÁS STRATÉGIÁINAK VÉGREHAJTÁSÁBAN

Javítani kell az oktatás és a képzés minőségét és hatékonyságát. Elő kell mozdítani a méltányosságot, a társadalmi kohéziót és a tevékeny polgári szerepvállalást. Az oktatás és a képzés minden szintjén ösztönözni kell az innovációt és a kreativitást – a vállalkozói készségek fejlesztését is beleértve.

MÚLT ÉS JÖVŐ LEONARDO DA VINCI SOCRATES JEAN MONNET Egész Életen Át Tartó Tanulás LLP

Az LLL program Comenius Közoktatás Erasmus Felsőoktatás és felsőfokú szakképzés Leonardo da Vinci Grundtvig Felnőttoktatá s Horizontális program 4 elem – Szakmapolitika; Nyelvtanulás; IKT; Valorizáció

COMENIUS ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK Nemzetközi együttműködés Egyenrangú partnerintézmények Közösen választott téma Folyamatos közös munka Közös projekttermék

Iskolánk közel 10 éven keresztül részt vett Comenius projektekben. A közös tevékenységekben alkalom nyílt a partner országok kultúrájának, szokásainak, iskolarendszerének megismerésére, valamint a tanult idegen nyelvek használatára. A közös projektben részt vevő városok iskolái: Iskolánk közel 10 éven keresztül részt vett Comenius projektekben. A közös tevékenységekben alkalom nyílt a partner országok kultúrájának, szokásainak, iskolarendszerének megismerésére, valamint a tanult idegen nyelvek használatára. A közös projektben részt vevő városok iskolái: Németo. Sinsheim Görögo. Chania Spanyolo. Odena Magyaro. Barcs Arany J.Á.I.

Projekthéten készült

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!