Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete a tagjai által önkéntesen létrehozott, önkormányzattal rendelkező, közhasznú szervezetként működő jogi.
ECDL vizsgák lehetőségei az alapoktatásban. Módszerek és taneszközök Módszer: Az az eszközrendszer, mely a kitűzött célok eléréséhez vezet. (Segít a cél.
Informatika tanításom
Az iskolai dokumentumok
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Nemzeti alaptanterv Választható kerettantervek Vizsgák és mérések követelményei Helyi tantervek Oktatási program- csomagok A tanítás gyakorlata A háromszintű.
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Tantervtípusok; NAT-ok
Informatika tanítása ea.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
e-Learning a tanárképzésben
NAT 2007 kompetenciák.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
A kerettantervek fejlesztése
Újabb kalandba kezdünk …
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
IKT struktúra.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
European Computer Driving Licence
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Miért a Közgáz? Iskolai ágazatok: 1.Általános közgazdasági ágazat + 1 év nyelvi előkészítővel Az első évben heti 15 órában tanítjuk az idegen nyelvet.
A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Információs társadalom Elektronikus napló. Bevezetés Az elektronikus napló Az elektronikus napló lehetővé teszi az iskola mindennapjai során felmerülő.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Videotanar.hu. Kezdetek Csetényi Csaba – a projekt életre hívója 2013 Nemzeti alaptantervben meghatározott tudás 12 tantárgy Szakmai partner:
Informatikaoktatás a 21. század elején Magyarországon Sebestyén Katalin.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Rákosi Szilvia, szakértő, NJSZT
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
A digitális kompetencia fejlesztése
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika Új tanulási módszerek az informatikában

Lakosné Makár Erika 2 NAT 1995/1998 Informatika tantárgy Önálló műveltségterület Magába foglalja a számítástechnika és a könyvtárhasználatot 5. osztálytól 10-ig osztályig önálló tantárgyként jelenik meg Alsó tagozaton más tantárgyakba integrálva ír elő fejlesztési feladatokat

Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 3 Kerettanterv 2000/ osztályban jelenik meg először modul keretében 7-9. osztályig önálló tantárgyként 1-5. osztályig nem ír elő semmiféle fejlesztési feladatokat A szabadon felhasználható órák terhére választható az informatika

Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 4 Új NAT 2003/2004 Önálló tantárgy az alsó tagozaton Követelményeket határoz meg Felmenő rendszerbe kerül bevezetésre Az informatika- bővült azáltal, hogy korszerűbb lett a követelménye. Alapozó szakasz (1, 2. oszt. IKT jelleg) felkészítés felkészítés Kik tanítsanak? Óraszám – javaslatjavaslat

Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika Továbbképzések Mi a Mano? Tanfolyam (ISZE) Európai Pedagógusi IKT Jogosítvány EPICT Távoktatás alapok, haladó akkreditált tanfolyamok. Facilitátor-képzés vissza vissza 5

Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 6 osztály százalék2-5%4-8%6-10% 10% osztály óra10 óra ( Tömbösítve) 19 óra Kéthetente 1 óra 37 óra Heti 1 72 Heti 2

Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika Fejlesztési feladatok szerkezete 1. Az informatikai eszközök használata 2. Informatika-alkalmazói ismeretek 3. Infotechnológia (problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel) 4. Infokommunikáció 5. Médiainformatika 6. Az információs társadalom 7. Könyvtári informatika 7

Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 8 Témakörök Javasolt óraszám 1. Informatikai eszközök 8 óra 2. Infotechnológia 10 óra 3. Alkalmazói ismeretek 7 óra 4. Infokommunikáció 5 óra 5. Információs társadalom 3 óra 6. Médiainformatika 3 óra 7. Szabadon felhasználható órakeret 1 óra Összesen 37 óra

Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 9 Informatika műveltségi terület Az informatika tanterv tehát az Internet, a média és a kommunikáció által behatárolt területek irányába mozdult el. kisebb hangsúlya lett az alkalmazói rendszereknek nagyobb szerepet kapott az informatikai eszközök által megszerezhető információ alkalmazás. Az egyes területek egymást átfedik, és az informatika megőrzi saját tudományos ismeretkörét.

Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 10 Informatikai eszközök Ismerkedés az informatikai környezettel Számítógép részei, perifériák, Billentyűzet, (billenty program) egér használata (puzzle játék) A jelek és a számítógép kapcsolata. Programok indítása

Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 11 Infotechnológia Problémalátás-problémamegoldás Algoritmizálás-adatmodellezés Logo (Comlogo, Imagine Logo, Lapoda Logo) Logo projektek használata Almakert, kannibál, forgató Javított comlogo

Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 12 Alkalmazói ismeretek Rajzoló program (Paint, Drawing for Children) Animáció (Imagin logo, Pivot) Lapoda mese Szövegszerkesztés tml

Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 13 Infokommunikáció Iskola honlapja

Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 14 Médiaismeretek Manó sorozat Nyelvoktató Lego Loco Maki sorozat Multimédia kalauz

Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 15 NAT 2007/ új kulcskompetencia Digitális kompetencia (Information Society Technology, IST ) magabiztos és kritikus használatát a munk a, a kommunikáció és a szabadidő terén.