GfK HealthCare Étrend-kiegészítők 2013. október 1. ÉTREND-KIEGÉSZÍTŐK TRENDEK ÉS PIACOK Dr. Csépe Andrea Client Group Lead Health GfK Hungária Kft. 2013.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Reform ételek kutatás Trend International Market Research Kft.
Advertisements

GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Egészséges életmód Az egészség és az egészséges életmód megfogalmazása elég nehéz. Mivel minden ember különböző igényekkel, és adottságokkal, rendelkezik.
Mennyire szolidáris a magyar társadalom? Alapjövedelem, közmunka, segélyezés április 25. Előadó: Závecz Tibor.
ÖKO-Pack Nonprofit Kft.
Copiright by Y. Kinek jó a több biztosító? Ön benne van a szerencsés 0,5%-ban? Programunk segítségével ellenőrizheti!
Béres Egészség Hungarikum Program Átfogó egészségmegőrző és betegségmegelőző nemzeti program Programindító sajtótájékoztató március 29.
Hogyan segíthet városán, településén? Az egészséges életmód szemlélet beiktatásával a település életébe.  Étkezési tanácsadással  Dohányzás ellenes.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Van-e válság 50 felett? Kozák Ákos – március 31.
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Nemzetközi gazdaságstatisztika
Az életminőség mérése Kelemen Rita
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
Fogyasztói magatartás, attitűdök a funkcionális élelmiszerek piacán
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Eldöntendő Az egészség egy prioritás, ami marginalizálódott? Vagy
Hangunk megsokszorozza erőnket ! A betegszervezetek jelentősége
senior product manager Wyeth Consumer Healthcare
Civil szervezetek a munka világában
Flavon max termékcsalád
10 RÓZSA SZÁL Önnek.
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Bevezetés a táplálkozás-egészségtanba
Szomatikus nevelés az egészségügyi szakképzésekben, különös tekintettel a felsőoktatásra Dr. Hollós Sándor nov. 14.
Gyermekkor és gyermekkortörténet a kezdetektől napjainkig,különös tekintettel a középkór és reneszánsz gyermekképére.
Kertész Balázs Szinapszis Kft. Kutatási igazgató
Alvás Világnapja, március 13. Kiss Katalin, kutatás vezető Szinapszis Kft. Így alszanak a magyarok - Egy piackutatás tanulságai -
Mi jellemzi az egyetemisták mobiltelefon használati szokásait? H1: A fiúk többet kommunikálnak SMS-ben, mint a lányok. H2: A diákok szociodemográfiai.
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Egészségi állapot, egészségügyi rendszerek Dr. Jávor András.
Adatgyűjtés Kérdőív és kérdéstípusok Kérdőívek nyíltak és rövidek legyenek Kérdéstípusok: –Nyitott –Zárt –Többszörös válaszlehetőség –…
Időskorúak helyzete Nyíregyházán 2009 Patyán László DE OEC Egészségügyi Kar.
Időskori betegségek vagy civilizációs betegségek?
GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Sugatagi Gábor : A magyar fogyasztó preferenciái a politikai.
EGÉSZSÉGMAGATARTÁS Egészségmagatartásnak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyet egy önmagát egészségesnek tartó személy vagy preventív céllal végez,
AZ EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTOT BEFOLYÁ-SOLÓ TÁRSADALMI TÉNYEZŐK
Válság felé sodródik a magyar gazdaság A gazdaság állapota 4 Tovább csökkent a gazdasági növekedés, a legfrissebb adatok szerint 2,4 %-ra esett vissza.
Oktatás kiemelkedő fontossága
Az egészség Készítette: Vida Fruzsina.
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
Egészséges életmódra nevelés témakörében előadás megtartása
A TÁRSADALMI JÓL-LÉT TÉRBELI KÜLÖNBSÉGEI A MAGYAR NAGYVÁROS- TÉRSÉGEKBEN Berki Márton – Halász Levente MRTT Vándorgyűlés Veszprém, november
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
Magyar Agrárközgazdasági Egyesület Budapesti Corvinus Egyetem
Egészségesek a roma nők?
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Mire kíváncsiak? Mit jegyeznek meg az egészségfogyasztók? Dr. Lantos.
„Kincs, ami nincs” - a hazai szegények egészségi állapota - Havasi Éva és Horváth Gergely.
Attitűdvizsgálat a funkcionális élelmiszerek fogyasztásában klaszterelemzéssel Németh Nikolett Szent István Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományok.
Önkormányzati Egészségügyi Napok
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
And what else?... Leszakadó gyerekek.
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Digitális témahét.
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1. ÉTREND-KIEGÉSZÍTŐK TRENDEK ÉS PIACOK Dr. Csépe Andrea Client Group Lead Health GfK Hungária Kft október 1.

2 GfK HealthCare Étrend-kiegészítők augusztus Hol ronthattuk el? Paradoxon Cél: egészségfenntartó, betegség megelőző, életkor meghosszabbítása, vonzó külső, munkapiaci jelenlét  Az étrend-kiegészítő piac boomját éljük  Hozzáférés nőtt interneten, szupermarketekben  Orvostudomány fejlődése, táplálkozási ismeretek  Várható élettartam nő, de általánosan rossz egészségi állapot  51%-a krónikus betegségben szenved (60+)  10% több krónikus betegségben szenved  85%-a jár rendszeresen orvoshoz  96% szed min 1 gyógyszert  Korral csökkenő elégedettség saját egészség iránt t október. 1.

GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1.

4 GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1. Az egészség jelentése Önnek mit jelent az egészség? Több választ is megjelölhet! (Támogatott, többválaszos) N= (%)

5 GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1. EGÉSZ EGÉSZség Holisztikus egyensúly, az egyénen belüli, az emberek közötti és a környezettel kapcsolatos egyensúlyi állapot (ókori filozófiák) A testi, lelki és szociális jólét állapota (WHO, 1946) Testi – lelki – szellemi egység, amely alapja az egyéni felelősség (Horx 2002) Attitűd, egyén törekvése és készsége az állandóan változó körülményekhez való adaptálódásra, segít a személyes erő maximális kifejtésében (Dubos, 1959) Az egészség az alapértékek között található (Losonczi, 1989)

6 GfK HealthCare2013. október 1. A teljes egészség egyre fontosabb fogyasztói trend A lakosság számára egyre inkább a teljes egészség iránti igény válik fontossá, biztosítva a testi-lelki-szellemi jólétet, és a jóllét megélését. GfK Roper Consulting TrendKey 3.0; Overview, Global Trends & High Impact Data, 2011 August

7 GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1.

8 GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1. % Növekvő felelősség egészségtudatosság 67 % érdemes tenni egészségért (2013.szept. Eü. Bizalom Index)

9 GfK HealthCare2013. október 1. A 8 fogyasztói csoport – „egészséget” mindenki fogyaszt A csoport neve : Karakter jegy: a legjellemzőbb fogyaszt á si szok á s Felső plusz Á ltal á nos á tlag feletti fogyaszt á s Felső klasszik Kiemelkedő műgyűjt é s Befutott é rtelmis é gi Magas kult ú ra fogyaszt á s, elsősorban sz í nh á z é s m ú zeum/ki á ll í t á s l á togat á s Hedonista fiatal P é nzhaszn á lati hedonizmus, egyszerű kult ú ra fogyaszt á s (elsősorban s ö r ö z é s é s t á ncol á s) V á rosi als ó -k ö z é p Szolg á ltat á sk ö zpont ú é tkez é s rendszeres t í z ó raiz á s é s uzsonn á z á s Szeg é ny nyugd í jasOtthonk ö zpont ú é tkez é s Szeg é ny munk á s Szolg á ltat á sk ö zpont ú é tkez é s – hideg eb é d é s meleg vacsora Underclass Á ltal á nos depriv á lts á g

10 GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1. Polarizálódó egészségfogyasztás Megelőzésre a vagyonosoknak jut, gyógyszert a szegények fogyasztanak többet Gyógyszer Legidősebbek, alacsony jövedelműek körében 94% Az étrend- kiegészítők 30+, módosabbak (felső 1/3) körében 46% Szinapszis 2010

11 GfK HealthCare2013. október 1. Felső plusz szegmens általános jellemzése Kimagasló iskolai végzettség (50% felsőfokú végzettségűek) Fő- vagy nagyvárosi lakóhely Erősebb gazdasági aktivitás Fiatalok vagy középkorúak (25-50 év) Kiemelten magas jövedelem Magas szintű fogyasztás Törekvő attitűd: képzi vagy továbbképzi magát Az újdonságok iránt érdeklődők Innovációk kipróbálására-megvételére.

12 GfK HealthCare2013. október 1. Befutott értelmiségiek szegmens általános jellemzése Az aktív korú, alkalmazásban álló beosztott fehérgallérosok Igényes fogyasztás Második legmagasabb egy főre jutó jövedelem A gazdasági elit fogyasztói szokásainak követése „egy fokkal olcsóbb kivitelben” A „magaskultúra” legaktívabb fogyasztói. Újdonságokra nyitott, azt az elsők között megvásárló csoport

13 GfK HealthCare2013. október 1. Felső plusz és Befutott értelmiségiek tipikus egészségfogyasztása -Nem hisz a tudományos orvoslásban -Akkor megy orvoshoz, ha muszáj. -Nyit az alternatív gyógymódok irányába. -Széles körben érdeklődik az egészséggel kapcsolatos dolgok iránt, olvas, tájékozódik. -Hajlandó többet fizetni az egészséges termékek iránt, bár szkeptikus. -Elfoglalt ahhoz, hogy az egészségével foglalkozzon.

14 GfK HealthCare2013. október 1. Felső klasszik szegmens általános jellemzése Magas iskolai végzettség, fő- vagy nagyvárosi lakóhely, átlagosnál erősebb gazdasági aktivitás jellemzi a csoportot. Fiatalok vagy középkorúak (25-50 év közötti életkor) Minőségi fogyasztás, speciális fogyasztói szokások az étkezésben és szabadidő-eltöltés területén Jellemvonásuk a klasszikus műveltség, konzervatív értékvilág Bár megtehetnék, de az innovációk kipróbálásában az utolsók között vannak

15 GfK HealthCare2013. október 1. Felső klasszik tipikus egészségfogyasztása -A legnyitottabb az egészség- témakör irányába. -A leginkább ez a szegmens az, amelyet elér ez a téma. -Nem hisz a tudományos orvoslás -Nyit az alternatív gyógymódok irányába. -Hajlandó többet fizetni az egészséges termékek iránt -Alapos tájékozódás -Odafigyel az étkezésére

16 GfK HealthCare2013. október 1. Ma többet teszek a betegségek megelőzése érdekében, mint egy évvel korábban. Többet szeretnék tudni arról, mit tehetek a saját egészségem érdekében. Úgy gondolom, ma többet érdemes költenem az egészségemre, mint egy évvel korábban. Étrendemet általában egészségi állapotomnak megfelelően alakítom, változtatom. Gyakran vásárolok reformboltokban. Igyekszem kizárni táplálkozásomból a tartósítókat és az adalékanyagokat. Úgy gondolom, hogy a receptre felírt gyógyszerek mindig a leghatékonyabbak. Komolyan megfontolom az egészségmegőrzéssel kapcsolatos javaslatokat, amelyek a médiában elhangzanak. Mindenki megtanulhatja, hogyan őrizheti meg egészségét. Ha az ember beteg lesz, az rendszerint a saját hibája. Egészséggel kapcsolatos attitűdök (átlag) Mennyire jellemzőek Önre az alábbi állítások? Kérjük, értékeljen minden egyes állítást egy 1-től 5-ig terjedő skálán, ahol az 5 azt jelenti, hogy nagyon jellemző Önre az állítás, az 1 pedig hogy egyáltalán nem jellemző (Támogatott, egyválaszos; 4-es és 5-ös értékek) N= 1311

17 GfK HealthCare2013. október 1. Hajlandó vagyok többet fizetni az egészségesnek mondott termékekért Érdeklődöm az egészség, és az egészséges élet iránt Csak akkor megyek orvoshoz, ha már nagyon muszáj Gyakran beszélgetek ismerőseimmel egészséggel kapcsolatos kérdésekről Túlságosan elfoglalt vagyok ahhoz, hogy eleget törődjem a saját egészségemmel Csak a tudományosan megalapozott, bizonyított orvoslásban hiszek Próbálom ismerőseimet, barátaimat is meggyőzni az egészséges élet fontosságáról Ha lehet, inkább a természetes gyógymódokat alkalmazom Ha lehet, alternatív gyógymódokat alkalmazok Sok időt és pénzt fordítok egészségem megőrzésére Egészséggel kapcsolatos attitűdök (átlag) Mennyire jellemzőek Önre az alábbi állítások? Kérjük, értékeljen minden egyes állítást egy 1-től 5-ig terjedő skálán, ahol az 5 azt jelenti, hogy nagyon jellemző Önre az állítás, az 1 pedig hogy egyáltalán nem jellemző (Támogatott, egyválaszos; 4-es és 5-ös értékek) N= 1311

18 GfK HealthCare2013. október 1. Internetező lakosság megoszlása 2012 Elsődleges célcsoport N= 1378 Bázis: internethasználók

19 GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1.

20 GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október ben étrend-kiegészítők 28%-át adták globális piacnak Globális eladás $84.26 Mrd 2011-ben (+6%) TOTAL: USD 301 Mrd USD 84 Mrd

21 GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1. Vezető globális kategória 2011 Élelmiszergyártók és gyógyszercégek belépése és versenye 2 5 % növekedés D Vitamin

22 GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1. International Markets Report: Most regions Paddle Along Sound Streams of Growth - See more at: growth/#sthash.dvcOCKkI.dpuf USA eladások dinamikus növekedése lelassult Piacvezető USA 26% piacrészesedés 22 mrd USD 6% növekedés 3. helyen 13% piacrészesedés $10.7 mrd 2011-ben Középosztály Fogyasztása nő

23 GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1. International Markets Report: Most Regions Paddle Along Sound Streams of Growth - See more at: growth/#sthash.dvcOCKkI.dpuf Nyugat-Európa – 4. legnagyobb piac : lasasuló növekedés 12%. piacrészesedés Telített piac Saját márkás termékek Árverseny Innováció hiánya

24 GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1.

25 GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1. Étrend-kiegészítők – érték (milliárd Ft) % +31% +9% 2000 háztartás reprezentálja Magyarország 4,071 millió háztartását

26 GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1. Árszint – csatornák (egy egység átlagos ára Ft) 2013 Ft/egység

27 GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október „Az Ön családja egy hónapban átlagosan mennyit költ az alábbiakra (Ft/hó)?” 2012 december ÁTLAG RECEPTKÖTELES GYÓGYSZEREK KATEGÓRIAKÖLTŐK4 531 Ft5 981 Ft Ft Ft Ft TOTAL Ft5 027 Ft Ft Ft Ft RECEPT NÉLKÜL KAPHATÓ GYÓGYSZEREK KATEGÓRIAKÖLTŐK2 190 Ft2 603 Ft Ft Ft Ft TOTAL Ft1 981 Ft Ft Ft Ft VITAMINOK, TÁPLÁLÉK KIEGÉSZÍTŐK KATEGÓRIAKÖLTŐK2 006 Ft3 110 Ft Ft Ft Ft TOTAL Ft1 993 Ft Ft 792 Ft Ft EGYÉB GYÓGYHATÁSÚ KÉSZÍTMÉNYEK KATEGÓRIAKÖLTŐK1 534 Ft1 869 Ft Ft n.a Ft TOTAL 490 Ft1 050 Ft 638 Ft n.a Ft Mennyit költünk egészségünkre? A jövedelem kategória növekedésével egyenes arányban nő az étrend kiegészítőkre költők aránya. A krónikus betegek és nem betegeket vizsgálva, valamint a nők és férfiak közt nem tapasztalható lényeges különbség a költésre vonatkozóan. (Szinapszis 2012) A jövedelem kategória növekedésével egyenes arányban nő az étrend kiegészítőkre költők aránya. A krónikus betegek és nem betegeket vizsgálva, valamint a nők és férfiak közt nem tapasztalható lényeges különbség a költésre vonatkozóan. (Szinapszis 2012)

28 GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1. EDUKÁLNI! EDUKÁLNI! EDUKÁLNI! Étrend-kiegészítő Táplálék-kiegészítő Funkcionális élelmiszerek Multivitaminok Gyógyhatású készítmények Fitoterápiás készítmények Gyógyhatású táplálék Diétás készítmények

29 GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1. Köszönöm a megtisztelő figyelmet. Dr. Csépe Andrea Client Group Lead Health GfK Hungária Kft október 1.