„DOLGOZVA TANULJ!” A TÁMOP 2.3.4.B kiemelt uniós projekt megvalósítása, eredményei, nehézségei 2015. október 13. Laczky Gabriella.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
A Végrehajtó Ügynökség, a pályáztatást támogató elektronikus rendszerek, valamint az elszámolhatóság főbb kérdéseinek bemutatása Németh Veronika – NFFKÜ.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
GINOP Gyakornoki program pályakezdők támogatására.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Összeállította: Horváth Józsefné
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Tatosné Takács Andrea december 18.
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Intézmény minőségirányítási programja
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

„DOLGOZVA TANULJ!” A TÁMOP B kiemelt uniós projekt megvalósítása, eredményei, nehézségei október 13. Laczky Gabriella

Miért éppen a kamara? Mert közvetlen kapcsolatban van a gazdasággal Mert ismeri a szakképzés irányában megfogalmazott elvárásokat Mert törvényi felhatalmazás alapján kapcsolódó szakképzési feladatokat lát el Mert érdekelt a gazdasági igényeknek megfelelő, a valós munkaerő-piaci szükségletekre épülő képzés megvalósításában Mert országos hálózata révén országosan egységes ellenőrzési rendszert tud működtetni

„Szentháromság” Cél- Minőség KöltségvetésHatáridő

A PROJEKT FORMAI JELLEMZŐI A területi kamarák együttműködési formája: - Tagi szintű konzorcium - 24 konzorciumi partner: MKIK + 23 területi kamara Időtartam 23 hónap: indulás január 2. fizikai befejezés november 30. Részt vevőkkel szembeni prioritások ̶ több tanulóval/magas óraszámban/évek óta foglalkoztak iskolai rendszerű gyakorlati képzéssel, ̶ a hiányszakképesítésre felkészítő szakoktatókat; ̶ a tanulószerződés keretében oktatókat; ̶ kizárólag együttműködési megállapodás keretében képző oktatók esetében minimumfeltétel megállapítása annak érdekében, hogy a támogatásban lehetőleg ne azon gazdálkodó szervezetek szakoktatói részesüljenek, amelyek csupán alkalomszerűen, alacsony óraszámban foglalkoznak gyakorlati képzéssel;

A projekt működési környezete Kontrolling működtetése Változások kezelése Beszámolási kötelezettségek Kockázatmenedzsment működtetése Projekt kommunikáció működtetése Beszerzés és beszállító menedzsment Projekt szakmai termékének létrehozása „Termékek”, eredmények átadása és átvétele - Benyújtott teljes pályázat - Támogatási Szerződés + mellékletek - Kommunikációs terv - Projektirányítási Kézikönyv - Arculati Kézikönyv - Kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei c. kézikönyv - Projekt Előrehaladási jelentés (PEJ) - Változás bejelentők -Eljárásrendbeli sablonok, dokumentumok - Költségvetés dokumentációja - Közbeszerzési eljárások dokumentációja - Szerződések, megrendelések - Számlamásolatok - Kifizetési kérelem dokumentációja - Munkaszerződések, munkaköri leírások - Önköltség számítási Szabályzat

A konzorciumi együttműködés jellemzői Előnyök Komplexebb, jobb szolgáltatás:  Azonos tevékenységi körök adódnak össze  Közös terhek, közös fellépés Koordinált információ áramlás  Kapcsolattartás nehézségeinek kivédése Egymástól tanulás:  Együttműködés kapcsán a „best practice” adaptálása  Azonos tevékenységek, különböző megoldások Közös felelősség elve:  Célokért minden partner saját maga felel, de az „egyesített projektcélokért” a partnerek közösen  Azonos kötelezettségek Hátrányok Finanszírozási problémák  Általában a megvalósítás végén likvid gondok Nehézkes információáramlás  Menedzsment kérdése Gyors reagálás nehézkessége Több szereplő-megnyúlt időtartalmú döntési mechanizmusok Szervezeti különbségek  Eltérő motiváltság hosszú távon  Eltérő rugalmasság a változással szemben Szakemberhiány  Átmeneti probléma, inkább szakember-humánerőforrás túlterheltség, fluktuáció

A projekt fő célkitűzései Magyarország versenyképességének javítása. Foglalkoztatási szint emelése és a gazdasági növekedés javítása. A duális képzés gyakorlati képzési feltételeinek javítása. Felkészített szakoktatói feladatokat végző szakemberek álljanak rendelkezésre képzőhelyeken. A külső képzőhelyeken szakoktatói feladatokat végző szakemberek rendelkezzenek mestervizsgával. Gyakornokokat fogadók segítése.

A) ALPROJEKT KÜLSŐ KÉPZŐHELYEN SZAKOKTATÓK MÓDSZERTANI FELKÉSZÍTÉSE -A gyakorlati oktatók nem elég felkészültek egy a megváltozott világból érkező tanulók segítésére, támogatására, tanulásuk irányítására -Képzés időtartama: 60 óra - Pedagógiai felkészítést csak olyan akkreditált intézmény folytathat, aki az elmúlt 3 évben, évente egyszer végzett ilyen jellegű képzést. - Konzorciumi tag nem lehet képző - Képzők pályázhatnak képzésre a központi képzési programmal, vagy saját programmal. -A Támogatott kiválasztja a képzőt egyéni jogosultság vizsgálata a kamara részéről támogatási szerződés megkötése -Támogatott lehet az a gyakorlati oktató, aki a kamarai nyilvántartás (ISZIIR) szerint gyakorlati képzőnél jelenleg is oktatást végez.

INDIKÁTOROK: „A” KOMPONENS A MÓDSZERTANI FELKÉSZÍTÉSEN RÉSZTVETT SZAKOKTATÓI FELADATOKAT VÉGZŐ SZAKEMBEREK SZÁMA TERV: 700 TÉNY: %-OS TELJESÍTÉS A 60 órás módszertani képzésre ig 700 fő szerzett tanúsítványt. Az indikátor teljesítésének ellenőrzése a főkedvezményezett által folyamatban van, az ellenőrzött indikátorszám: 547 fő. AZ ALPROJEKT LEZÁRULT

MESTERVIZSGÁZÓK SZÁMÁNAK ALAKULÁSA

B) Alprojekt Külső képzőhelyen gyakorlati oktatást végzők mestervizsga megszerzésének támogatása  Tanulószerződéssel és/vagy együttműködési megállapodással képző szakembereknek  Támogatás intenzitása 80 %.  Támogatás mértéke átlagosan ,- Ft/fő, melyből 20 %-ot a résztvevő finanszíroz.  Indikátor: fő képzést megkezdett és 85 % -ban sikeresen vizsgázott.  Jelentkezés a területi kamaránál jelentkezettek elbírálása támogatási és képzési szerződések megkötése önrész befizetés  Jelöltek megfeleltetése adott követelmény szerint támogathatóság szerint.

Szervezés, lebonyolítás Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Mesterképzési és Mestervizsga Szabályzata irányadó Mestervizsga szakmai követelményt tartalmazó rendelet Mesterképzés + mestervizsga! Felmentés nincs Jelentkezési feltételek 180 órás felkészítés

Indikátorok: „B” komponens B2: A MESTERVIZSGÁT EREDMÉNYESEN TELJESÍTŐ SZAKEMBEREK SZÁMA TERV: 2550 fő Mestervizsgák tervezett ütemezése: ig: fő ig: fő ig: fő Mesterlevelet szerzett személyek száma ig: fő B1, B2 indikátor közötti különbség – lemorzsolódás B1: A MESTERVIZSGA FELKÉSZÍTÉSBEN RÉSZT VETT SZAKEMBEREK SZÁMA TERV: 3000 fő - Jelentkezettek létszáma: fő - Elfogadott jelentkezések száma: fő - Elindított mesterképzésen résztvevők száma: 2994 fő - Részvizsgát tett oktatók száma: fő

Mesterképzésben és vizsgáztatásban részt vettek megoszlása

C) ALPROJEKT SEGÍTSÉGNYÚJTÁS A GYAKORNOKOKAT FOGADÓKNAK, VALAMINT GYAKORNOKI PROGRAMBA LÉPÉS ÖSZTÖNZÉSE Ösztönző Segítségnyújtás, szolgáltatás (10 000) monitoring(500) -Ösztönző szolgáltatás a potenciális gyakornokok és fogadó cégek aktivizálása országos hatáskörben. - Gyakornoki programban résztvevő vállalkozások felügyelete, tanácsadási és értékelési tevékenysége. Csak konvergencia régióban lehet ilyen cég -Központi dokumentációs háttér (tájékoztató értékelő, módszertani, előrehaladást rögzítő, elégedettségmérő anyagok) -Elektronikus háttér: help desk, on-line tájékoztatófelület, -Tanácsadói hálózat kiépítése, működtetése

Indikátorok: „C” komponens C2: A GYAKORNOKI PROGRAMBA LÉPÉST ÖSZTÖNZŐ SZOLGÁLTATÁSOKAT IGÉNYBE VEVŐ SZEMÉLYEK SZÁMA Terv: fő Tény: fő -Személyek ismétlődéseinek kiszűrése: egy személy egy indikátor -Indikátor definiálása -TÁMOP A programhoz kapcsolódás -GINOP programban folytatás C1: OLYAN GYAKORNOKOKAT FOGADÓ SZAKEMBEREK SZÁMA, AKIK SZAKMAI TÁMOGATÁSBAN RÉSZESÜLTEK A C) ALPROJEKTBEN Terv: 500 fő Tény: 842 fő -A kapcsolatfelvétel nem jelenti az indikátor teljesítését -Fenntartási kötelezettség -Együttműködés hiányának dokumentálása -Statisztikai állományi létszám tartás a vállalkozásnál 168 %

INDIKÁTOROK MEGVALÓSÍTÁSI SZEMPONTJAI Mutató neve Mérték -egység Minimálisan elvárt célérték Mutató forrása A módszertani felkészítésben résztvett szakoktatói feladatokat végző szakemberek száma fő700jelenléti ívek A mestervizsga felkészítésben résztvett szakoktatói feladatokat végző szakemberek száma fő3000tanúsítvány A mestervizsgát eredményesen teljesítő szakoktatói feladatokat végző szakemberek száma fő85% mestervizsga jegyzőkönyv Olyan gyakornokokat fogadó szakemberek száma, akik szakmai támogatásban részesültek a C alprojektben fő500ügyfélnapló A gyakornoki programba lépést ösztönző központi szolgáltatásokat igénybe vevő személyek száma fő10 000ügyfélnapló

TÁJÉKOZTATÁS-NYILVÁNOSSÁG Területi kamarák tájékoztatási elemei - 1 db nyomtatott sajtó megjelenés (köteles példány összegyűjtése) -1 db C típusú tábla - 1 db sajtóközlemény projektindításról -1 db D típusú tábla - 1 db sajtóközlemény projektzárásról - fotódokumentáció készítése (közeli, távoli, a programhoz köthető) -Alhonlap készítése (infoblokk kiemelt helyen, görgetést nem igénylő pozícióban) -TÉRKÉPTÉR feltöltése - Lakossági fórum (11 alkalom zajlott le, ebből 2 alkalom dokumentálása történt meg)

FENNTARTÁSI KÖTELEZETTSÉGEK Pályázati útmutató C.10 A projekt befejezése és a fenntartási kötelezettség pontjában az alábbiakat írja elő: A fenntartási időszak kezdete december 01.  Számszerűsített indikátor vállalás nincs a fenntartási időszakra.  A Kedvezményezettnek vállalnia kell, hogy a projekt befejezésétől számított 5 évig, a támogatás visszafizetésének terhe mellett vállalja, hogy a projekt megfelel az 1083/2006/EK tanácsi rendelet 57. cikk (1) bekezdésében foglaltaknak.  A konzorcium tagjai vállalják, hogy a C) alprojekt esetében a támogatásból létrehozott mentoráló hálózatot és támogatási/segítő rendszert a projekt fizikai befejezését követően 3 évig fenntartják a projekt megvalósítása alatti működéssel megegyezően.  A Támogatási Szerződésben a projekt befejezésétől évente fenntartási jelentés benyújtása kerül előírásra.  A támogatásból beszerzett eszközök (beruházások) a záró projekt fenntartási jelentés elfogadásáig csak az Irányító Hatóság előzetes jóváhagyásával és a foglalkoztatási, illetve a szolgáltatási és egyéb kötelezettségek átvállalásával, átruházásával idegeníthető el.  A Projektgazdának a projekttel kapcsolatos minden dokumentumot elkülönítetten kell nyilvántartania, és legalább december 31-ig meg kell őriznie.

A KAMARAI PÁLYAORIENTÁCIÓS TEVÉKENYSÉG SZAKMAI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE

2011. évi 187. sz. törvény a szakképzésről 76. § (1) A gazdasági kamara – a pályaorientáció részletes szabályairól szóló kormányrendeletben meghatározottak szerint – közreműködik a pályaorientációval összefüggő, e törvényben meghatározott feladatok ellátásban 82. §. A bizottság (MFKB) h) közreműködik a pályaorientációs és pályakövetési feladatok megvalósításában 85. §. (1) – (8) pályaorientációról 88. §. (2) Felhatalmazást kap a Kormány, hogy rendeletben határozza meg g) a pályaorientációval és az egész életen át tartó életpálya-tanácsadással kapcsolatos szolgáltatások részletes szabályait, valamint a pályaorientációval és az egész életen át tartó életpálya-tanácsadással kapcsolatos szolgáltatásokat koordináló szervezetet, továbbá az életpálya-tanácsadást nyújtó szervezetek feladatait, h) a pályakövetési rendszer működtetésének részletes szabályait, a pályakövetési rendszer részére történő adatszolgáltatás eljárási rendjét, továbbá kijelöli a pályakövetési rendszer működtetéséért felelős szervet. (2013. szeptember 1-től hatályos) 319/2014. (XII.13.) Kormányrendelet a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatalról a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatalról szóló jogszabály tovább erősíti a kamarai feladatokat: 3. pont A Hivatal feladatai 5. §. 15. a gazdasági kamarával együttműködve kialakítja és működteti a pályaorientációs rendszert 16. kidolgozza és működteti az életpálya-tanácsadási szolgáltatást, valamint továbbfejleszti és működteti a pályakövetési rendszert 32/2014. (XII. 31.) NGM utasítása a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatáról 3. § A Hivatal a szak- és felnőttképzéssel összefüggő feladatai keretében: 19. a gazdasági kamarával együttműködve kialakítja és működteti a pályaorientációs rendszert 20. kidolgozza és működteti az életpálya-tanácsadási szolgáltatást, valamint továbbfejleszti és működteti a pályakövetési rendszert A PÁLYAORIENTÁCIÓ JOGSZABÁLYI HÁTTERE

 december 1-től forrás a kamarai pályaorientációs hálózat felállítására az MKIK koordinálásával  2013 nyarára a teljes kamarai hálózat területén betöltésre kerültek az állások:  területi kamaráknál és Budapesten 1-1 státusz  a városi kamaráknál 0,5-0,5 státusz  2013 szeptemberére a teljes kamarai pályaorientációs hálózat működik és aktívan végzi tevékenységét EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK  Nemzetgazdasági Minisztérium és intézményei  Klebelsberg Intézményfenntartó Központ  pedagógiai intézetek, pedagógiai szolgáltató és kutató központok  gazdálkodó szervezetek, vállalkozások  munkavállalói, munkáltatói érdekképviseletek szervezetei  általános iskolák, szakképző iskolák KAMARAI PÁLYAORIENTÁCIÓS HÁLÓZAT

Pályaválasztás, pályaorientáció kiemelten a hiány és keresett szakképesítésekben elsősorban az általános iskolás tanulók, szüleik, tanáraik körében. Gyár-, üzem- és tanműhely-látogatások megszervezése és lebonyolítása Pályaválasztási és pályaorientációs rendezvények szervezése, lebonyolítása illetve ezeken való részvétel A Szakma Sztár Fesztiválra látogató diákok utaztatásának szervezése, „tárlatvezetés” a fesztiválon. Tájékoztató füzetek, kiadványok, prospektusok, szóróanyagok készítése PR tevékenység a megyében (helyi sajtó, helyi média műsoraiban való megjelenés, sajtótájékoztatók tartása, reklám klipek elkészítése, vetítése, sajtóhirdetések, stb.), Általános iskolába járó gyerekek és szüleik részére tájékoztató előadások, osztályfőnöki órák, szülői értekezletek tartása együttműködve a megyei Munkaügyi Központtal, a térség, a megye gazdálkodó szervezeteivel, szakképző intézményeivel. TERÜLETI KAMARÁK PÁLYAORIENTÁCIÓS TEVÉKENYSÉGE

Éves indikátorok: min rendezvényt szerveznek min fő bevonásával a projekt keretében rádió- és televízió reklámokkal, újságcikkekkel es példányszámú szóróanyaggal népszerűsítik a területi kollégák a kamarai pályaorientációs tevékenységet. EDDIGI EREDMÉNYEK

SZAKMAVILÁG HONLAP FEJLESZTÉSE

Kérdőíves kutatás pályaorientációs témában az általános iskolák 6-7. osztályosai körében (2014, 2015) palyaorientacio A minőségi munkavégzés érdekében az országos hálózatban dolgozó kollégák képzése és vizsgáztatása (TÁMOP és belső képzés) A kamarai pályaorientációs tevékenység népszerűsítése pl. az interneten: Facebook EGYÉB, MUNKÁT TÁMOGATÓ TEVÉKENYSÉGEK

KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET! Laczky Gabriella T: 1/ M: 20/