SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Advertisements

Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
A KÖZNEVELÉSI TÍPUSÚ SPORTISKOLAI KERETTANTERV FELÜLVIZSGÁLATA Budapest, január 18.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Az iskola, mint egészségfejlesztő műhely Setényi János
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
A szakiskolák aktuális problémái
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
MOB (MAGYAR OLIMPIAI BIZOTTSÁG) felügyeletével
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2016)
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A magyar LLG Tanács ülése
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
HHR.
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
főigazgatóhelyettes, NSzFI
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Új pályainformációs eszközök - filmek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Intézmény minőségirányítási programja
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Az iskolai szervezet és fejlesztése
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
KONFERENCIA Adminisztráció Óvári Márta
Előadás másolata:

SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető

NÉVVÁLTOZÁS PEDAGÓGIAI INTÉZET TÖRÖLVE CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA FELADAT MARADT

A CSANÁDI ÉS A KERETTANTERV A sportspecifikus tantárgyak kerettantervét kevés külsős kolléga mellett Csanádis pedagógusok írták. Így a kerettanterv gondozását szinte feladatunknak tekintjük. (Gyakorlati szakmai tapasztalat: Etika, Küzdelem és játék, Tanulásmódszertan)

A Köznevelési típusú sportiskolai kerettanterv szerint a felső tagozaton tanított sportspecifikus tantárgyak: 5. osztály: Tanulásmódszertan, Küzdelem és játék

A Köznevelési típusú sportiskolai kerettanterv szerint a felső tagozaton tanított sportspecifikus tantárgyak: 6. osztály: Tanulásmódszertan, Küzdelem és játék

A Köznevelési típusú sportiskolai kerettanterv szerint a felső tagozaton tanított sportspecifikus tantárgyak: 7. osztály: Küzdelem és játék, Sporterkölcstan

A TANTÁRGYAK TANÍTÁSÁNAK CÉLJA Küzdelem és játék: Önismeret fejlesztése, személyiség fejlesztés. Sporterkölcstan: az általános iskolai erkölcstan órákon megalapozott erkölcsi nevelésre épül. A sportélet erkölcsnevelési alapjait (akár) saját sporttevékenységük folyamán tapasztalt és megélt helyzeteik alapján vitatják meg. Tanulásmódszertan: A hatékony tanulás érdekében különböző tanulási stratégiák, technikák,módszerek elsajátítása.

TANESZKÖZ-ELLÁTOTTSÁG GYÉR

PEDAGÓGUS VÉGZETTSÉGE 5-8. évfolyam: Sporterkölcstan: Etika- vagy filozófiatanár, szakirányú továbbképzést végzett pedagógus Küzdelem és játék: Drámapedagógus, testnevelő tanár, szakirányú továbbképzést végzett pedagógus Tanulásmódszertan: Magyartanár, fejlesztő pedagógus, szakirányú továbbképzést végzett pedagógus

TAPASZTALATAINK: A sport specifikus tantárgyak hatékony tanítása különösen pedagógus (személyiség) függő. (Küzdelem és játék) Gyakorlatorientált A tantárgyak hely és tér igényűek Minimális eszközellátottság szükséges Használható tanulási segédlet szükséges lenne

TÉMAAJÁNLÁS A SZEKCIÓ ÜLÉSRE Jó gyakorlatok Visszajelzések, szakmai hozadék Vélemények, tapasztalok, javaslatok A tantárgyak tartalma Frissítés, módosítás Képzések Eszközellátottság Tantárgyi létjogosultság Óraszámok

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! HASZNOS, EREDMÉNYES TANÁCSKOZÁST KÍVÁNOK A MAI NAPRA !