ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Nyílt napok látogatottsága
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
A gyakorlatvezető mentor
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
Szakiskolai fejlesztési program
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Szent László Középiskola Szekszárd
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Előadás másolata:

ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT

A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem

A TÉMA ÉS TANTÁRGYI KAPCSOLÓDÁSAI: A TÉMA ÉS TANTÁRGYI KAPCSOLÓDÁSAI:

TANTÁRGYINDOKLÁS MAGYAR Állatok különböző szövegekben TÖRTÉNELEM A görögök szent állata a bika TERMÉSZETISMERET Hazai állataink. Állatvédelem ANGOLSzókincsbővítés RAJZ Őskori barlangrajzok. Plakát ÉNEK Állatok a zenében TECHNIKA Madáretető készítése TECHNIKA Állatok készítése (origami, papírhajtogatás) INFORMATIKA Állati honlapok megismerése

CÉLJAINK: A kulcskompetenciák fejlesztése: szövegértés – szövegalkotás, problémamegoldás, idegen nyelvi kompetenciák, szociális képességek, életpálya A kulcskompetenciák fejlesztése: szövegértés – szövegalkotás, problémamegoldás, idegen nyelvi kompetenciák, szociális képességek, életpálya Tapasztalati tanulás Tapasztalati tanulás A környezettudatos életmód igényének felkeltése A környezettudatos életmód igényének felkeltése A felelősségvállalás kialakítása, fejlesztése A felelősségvállalás kialakítása, fejlesztése A szülőhelyhez való kötődés erősítése A szülőhelyhez való kötődés erősítése A szülőkkel való kapcsolat erősítése A szülőkkel való kapcsolat erősítése A társadalmi szervezetekkel való kapcsolat erősítése A társadalmi szervezetekkel való kapcsolat erősítése

CÉLCSOPORTJAINK:

AZ 5. B OSZTÁLY TANULÓI A kompetencia alapú programcsomag 2. fejezete: Állatok SZÜLŐK Várjuk az állatokkal, állattenyésztéssel, állatvédelemmel foglalkozó szülők, nagyszülők segítségét. TANTESTÜLET Az osztályban tanító tanárok bekapcsolódnak a projektbe TÁRSADALMI SZERVEZETEK A civil szervezetek segítik a környezeti nevelést

A PROJEKT IDŐTARTAMA ÉS ÜTEMEZÉSE ELŐKÉSZÍTÉS, SZERVEZÉS: KÉT HÉT ( ) ELŐKÉSZÍTÉS, SZERVEZÉS: KÉT HÉT ( ) A PROJEKT LEBONYOLÍTÁSA: HÁROM HÉT (11.30 – ) A PROJEKT LEBONYOLÍTÁSA: HÁROM HÉT (11.30 – ) A PROJEKT LEZÁRÁSA: A PROJEKT LEZÁRÁSA:

ERŐFORRÁSOK FELSOROLÁSA (EMBERI) TANULÓK TANULÓK SZAKTANÁROK (9 Pedagógus) SZAKTANÁROK (9 Pedagógus) SZÜLŐK SZÜLŐK AZ ISKOLAI KÖNYVTÁR KÖNYVTÁROSA AZ ISKOLAI KÖNYVTÁR KÖNYVTÁROSA

ERŐFORRÁSOK FELSOROLÁSA (TÁRGYI) Zenehallgatáshoz CD és CD-lejátszó Zenehallgatáshoz CD és CD-lejátszó Rajzlapok Rajzlapok Nyomtató és A/4-es fénymásolópapír Nyomtató és A/4-es fénymásolópapír Csomagolópapír Csomagolópapír Origamipapír Origamipapír Színes papír Színes papír Faanyag madáretetőhöz Faanyag madáretetőhöz

MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK: AZ ELŐKÉSZÍTÉS ÉS SZERVEZÉS SZAKASZÁBAN AZ ELŐKÉSZÍTÉS ÉS SZERVEZÉS SZAKASZÁBAN

TEVÉKENYSÉG:SZEREPLŐK:IDŐPONT: Ötletelés Tanulók, szakmai vezető Ötletelés Tanulók, szakmai vezető Tanári ötletelés Tanárok, munkaközösségek vezetői Tanári és tanulói ötletelés összevetése Szakmai vezető Plakát a projektfalra Szakmai vezető Segítségkérés a szülőktől Osztályfőnök Kapcsolatfelvétel, - tartás a szülőkkel Osztályfőnök, szakmai vezető

MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK: A PROJEKT 3 HETES MEGVALÓSÍTÁSA A SZERVEZÉS ÉS LEBONYOLÍTÁS IDŐSZAKÁBAN

TEVÉKENYSÉG:SZEREPLŐK:IDŐPONT: Látogatás az erdészetben Osztályfőnök, szakmai vezető, tanulók, erdész Találkozás Varró Dániellel a Balassi Bálint Könyvtárban Iskolavezetés, szakmai vezető, kísérő tanár, tanulók Beszélgetés állatorvossal Szakmai vezető, osztályfőnök, tanulók

TEVÉKENYSÉG:SZEREPLŐK:IDŐPONT: Olvasás állatokról szövegértés - szövegalkotás Magyartanár és tanulók folyamatos Versírás csoportban a kedvenc állatokról. Kiállítási anyag elkészítése Magyartanár és tanulók folyamatos Szókincsbővítés Állatok neve angolul Angoltanár és a tanulók Az ókori görögök szent állata Történelemtanár és a tanulók Hazai tájaink állatai. Állatvédelem A természetismeret tantárgy tanára és a tanulók

TEVÉKENYSÉG:SZEREPLŐK:IDŐPONT: Őskori barlangrajzok. Rajztanár és az osztály Állatok a zenében Énektanár és a tanulók Origami állatok készítése, papírállatok hajtogatása Technikatanár és az osztály Madáretető készítése flakonból és fából Technikatanár és az osztály Állatokkal és állatvédelemmel foglalkozó honlapok megismerése Informatika tanára és a tanulók

MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK A PROJEKT LEZÁRÁSA, ÉRTÉKELÉSE A PROJEKT LEZÁRÁSA, ÉRTÉKELÉSE

TEVÉKENYSÉG:SZEREPLŐK:IDŐPONT: Kiállítás (projektfal) Az elkészült produktumok bemutatása Szakmai vezető, szaktanárok, osztályfőnökök, felsős tanulók A projekt teljes folyamatának bemutatása az iskola honlapján Szakmai vezető és az IKT-asszisztens

VÁRT EREDMÉNYEK, PRODUKTUMOK ÉS KÖVETKEZMÉNYEK VÁRT EREDMÉNYEK, PRODUKTUMOK ÉS KÖVETKEZMÉNYEK

PRODUKTUMOKKÖVETKEZMÉNYEK Madáretető Munkához szoknak a gyerekek, fejlődik kitartásuk, akaraterejük. Origami állatok, papírhajtogatás Fejlődik a kézügyességük. Kiállítás Fejlődik szövegértési és idegen nyelvi kompetenciájuk.

MONITORING ÉS ÉRTÉKELÉS AZ ÉRTÉKELÉS TÁRGYA: AZ ÉRTÉKELÉS ESZKÖZE: A projekt folyamatának értékelése Kilépőkártyák Végtermékek értékelése A csoportok értékelik saját és a többi csoport munkáját Nézők szavazása

DISSZEMINÁCIÓ

TOVÁBBADJUKKINEK? A TERJESZTÉS ESZKÖZE A megvalósult projekt módszertanának, pedagógiájának gyakorlati tapasztalatait A projektbe még be nem kapcsolódott kollégáknak Kiállítás, iskolai honlap, projekt dokumentáció, belső képzés A megvalósult projekt módszertanának, pedagógiájának gyakorlati tapasztalatait A következő tanévek ötödikes évfolyamának tanulóinak Iskolai honlap, kiállítás, tanórák, diákönkormányzat A szülőkkel való kapcsolat erősítésének módját Osztályfőnököknek Iskolai honlap, kiállítás Civil szervezetekkel való együttműködés a környezeti nevelésben. Pedagógusoknak Kiállítás, iskolai honlap, projekt dokumentáció, belső képzés

KOCKÁZATOK: Rossz időjárás az erdészeti kirándulás idején.

KÉSZÍTETTÉK: Feketéné Rózsási Erika Feketéné Rózsási Erika Král Péterné Král Péterné Végh Istvánné Pintér Friderika Végh Istvánné Pintér Friderika Sirkó Attila Sirkó Attila

KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!