ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT
A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem
A TÉMA ÉS TANTÁRGYI KAPCSOLÓDÁSAI: A TÉMA ÉS TANTÁRGYI KAPCSOLÓDÁSAI:
TANTÁRGYINDOKLÁS MAGYAR Állatok különböző szövegekben TÖRTÉNELEM A görögök szent állata a bika TERMÉSZETISMERET Hazai állataink. Állatvédelem ANGOLSzókincsbővítés RAJZ Őskori barlangrajzok. Plakát ÉNEK Állatok a zenében TECHNIKA Madáretető készítése TECHNIKA Állatok készítése (origami, papírhajtogatás) INFORMATIKA Állati honlapok megismerése
CÉLJAINK: A kulcskompetenciák fejlesztése: szövegértés – szövegalkotás, problémamegoldás, idegen nyelvi kompetenciák, szociális képességek, életpálya A kulcskompetenciák fejlesztése: szövegértés – szövegalkotás, problémamegoldás, idegen nyelvi kompetenciák, szociális képességek, életpálya Tapasztalati tanulás Tapasztalati tanulás A környezettudatos életmód igényének felkeltése A környezettudatos életmód igényének felkeltése A felelősségvállalás kialakítása, fejlesztése A felelősségvállalás kialakítása, fejlesztése A szülőhelyhez való kötődés erősítése A szülőhelyhez való kötődés erősítése A szülőkkel való kapcsolat erősítése A szülőkkel való kapcsolat erősítése A társadalmi szervezetekkel való kapcsolat erősítése A társadalmi szervezetekkel való kapcsolat erősítése
CÉLCSOPORTJAINK:
AZ 5. B OSZTÁLY TANULÓI A kompetencia alapú programcsomag 2. fejezete: Állatok SZÜLŐK Várjuk az állatokkal, állattenyésztéssel, állatvédelemmel foglalkozó szülők, nagyszülők segítségét. TANTESTÜLET Az osztályban tanító tanárok bekapcsolódnak a projektbe TÁRSADALMI SZERVEZETEK A civil szervezetek segítik a környezeti nevelést
A PROJEKT IDŐTARTAMA ÉS ÜTEMEZÉSE ELŐKÉSZÍTÉS, SZERVEZÉS: KÉT HÉT ( ) ELŐKÉSZÍTÉS, SZERVEZÉS: KÉT HÉT ( ) A PROJEKT LEBONYOLÍTÁSA: HÁROM HÉT (11.30 – ) A PROJEKT LEBONYOLÍTÁSA: HÁROM HÉT (11.30 – ) A PROJEKT LEZÁRÁSA: A PROJEKT LEZÁRÁSA:
ERŐFORRÁSOK FELSOROLÁSA (EMBERI) TANULÓK TANULÓK SZAKTANÁROK (9 Pedagógus) SZAKTANÁROK (9 Pedagógus) SZÜLŐK SZÜLŐK AZ ISKOLAI KÖNYVTÁR KÖNYVTÁROSA AZ ISKOLAI KÖNYVTÁR KÖNYVTÁROSA
ERŐFORRÁSOK FELSOROLÁSA (TÁRGYI) Zenehallgatáshoz CD és CD-lejátszó Zenehallgatáshoz CD és CD-lejátszó Rajzlapok Rajzlapok Nyomtató és A/4-es fénymásolópapír Nyomtató és A/4-es fénymásolópapír Csomagolópapír Csomagolópapír Origamipapír Origamipapír Színes papír Színes papír Faanyag madáretetőhöz Faanyag madáretetőhöz
MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK: AZ ELŐKÉSZÍTÉS ÉS SZERVEZÉS SZAKASZÁBAN AZ ELŐKÉSZÍTÉS ÉS SZERVEZÉS SZAKASZÁBAN
TEVÉKENYSÉG:SZEREPLŐK:IDŐPONT: Ötletelés Tanulók, szakmai vezető Ötletelés Tanulók, szakmai vezető Tanári ötletelés Tanárok, munkaközösségek vezetői Tanári és tanulói ötletelés összevetése Szakmai vezető Plakát a projektfalra Szakmai vezető Segítségkérés a szülőktől Osztályfőnök Kapcsolatfelvétel, - tartás a szülőkkel Osztályfőnök, szakmai vezető
MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK: A PROJEKT 3 HETES MEGVALÓSÍTÁSA A SZERVEZÉS ÉS LEBONYOLÍTÁS IDŐSZAKÁBAN
TEVÉKENYSÉG:SZEREPLŐK:IDŐPONT: Látogatás az erdészetben Osztályfőnök, szakmai vezető, tanulók, erdész Találkozás Varró Dániellel a Balassi Bálint Könyvtárban Iskolavezetés, szakmai vezető, kísérő tanár, tanulók Beszélgetés állatorvossal Szakmai vezető, osztályfőnök, tanulók
TEVÉKENYSÉG:SZEREPLŐK:IDŐPONT: Olvasás állatokról szövegértés - szövegalkotás Magyartanár és tanulók folyamatos Versírás csoportban a kedvenc állatokról. Kiállítási anyag elkészítése Magyartanár és tanulók folyamatos Szókincsbővítés Állatok neve angolul Angoltanár és a tanulók Az ókori görögök szent állata Történelemtanár és a tanulók Hazai tájaink állatai. Állatvédelem A természetismeret tantárgy tanára és a tanulók
TEVÉKENYSÉG:SZEREPLŐK:IDŐPONT: Őskori barlangrajzok. Rajztanár és az osztály Állatok a zenében Énektanár és a tanulók Origami állatok készítése, papírállatok hajtogatása Technikatanár és az osztály Madáretető készítése flakonból és fából Technikatanár és az osztály Állatokkal és állatvédelemmel foglalkozó honlapok megismerése Informatika tanára és a tanulók
MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK A PROJEKT LEZÁRÁSA, ÉRTÉKELÉSE A PROJEKT LEZÁRÁSA, ÉRTÉKELÉSE
TEVÉKENYSÉG:SZEREPLŐK:IDŐPONT: Kiállítás (projektfal) Az elkészült produktumok bemutatása Szakmai vezető, szaktanárok, osztályfőnökök, felsős tanulók A projekt teljes folyamatának bemutatása az iskola honlapján Szakmai vezető és az IKT-asszisztens
VÁRT EREDMÉNYEK, PRODUKTUMOK ÉS KÖVETKEZMÉNYEK VÁRT EREDMÉNYEK, PRODUKTUMOK ÉS KÖVETKEZMÉNYEK
PRODUKTUMOKKÖVETKEZMÉNYEK Madáretető Munkához szoknak a gyerekek, fejlődik kitartásuk, akaraterejük. Origami állatok, papírhajtogatás Fejlődik a kézügyességük. Kiállítás Fejlődik szövegértési és idegen nyelvi kompetenciájuk.
MONITORING ÉS ÉRTÉKELÉS AZ ÉRTÉKELÉS TÁRGYA: AZ ÉRTÉKELÉS ESZKÖZE: A projekt folyamatának értékelése Kilépőkártyák Végtermékek értékelése A csoportok értékelik saját és a többi csoport munkáját Nézők szavazása
DISSZEMINÁCIÓ
TOVÁBBADJUKKINEK? A TERJESZTÉS ESZKÖZE A megvalósult projekt módszertanának, pedagógiájának gyakorlati tapasztalatait A projektbe még be nem kapcsolódott kollégáknak Kiállítás, iskolai honlap, projekt dokumentáció, belső képzés A megvalósult projekt módszertanának, pedagógiájának gyakorlati tapasztalatait A következő tanévek ötödikes évfolyamának tanulóinak Iskolai honlap, kiállítás, tanórák, diákönkormányzat A szülőkkel való kapcsolat erősítésének módját Osztályfőnököknek Iskolai honlap, kiállítás Civil szervezetekkel való együttműködés a környezeti nevelésben. Pedagógusoknak Kiállítás, iskolai honlap, projekt dokumentáció, belső képzés
KOCKÁZATOK: Rossz időjárás az erdészeti kirándulás idején.
KÉSZÍTETTÉK: Feketéné Rózsási Erika Feketéné Rózsási Erika Král Péterné Král Péterné Végh Istvánné Pintér Friderika Végh Istvánné Pintér Friderika Sirkó Attila Sirkó Attila
KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!