Z Á R Ó RENDEZV É NY IDŐPONT: 2015. OKT Ó BER 20. 9.30-14.00 Az I. ütem megvalósítása Solymosy József Bonifácz, Egészségfejlesztési módszertani alprojekt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Szülők gyermeknevelési kompetenciájának támogatása „Signals” projekt zárókonferencia Szuhár Mariann.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
T ÁRSADALMI M EGÚJULÁS O PERATÍV P ROGRAM /08/1. K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS – I NNOVATÍV I NTÉZMÉNYEKBEN Ö NÁLLÓ I NTÉZMÉNYI.
Útmutató az adatbázis használatához. − 1957 – ODK - Orvostudományi Dokumentációs Központ − 1960-tól: OOKDK - Országos Orvostudományi Könyvtár és Dokumentációs.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
K ÖZNEVELÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTŐ MŰHELYMUNKÁJA T ÁMOP március 17 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Gödöllői Tankerülete és Aszódi.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
TÁMOP C 2. ütem: Ma tégy a holnapért! - kompetencia alapú személyiségfejlesztés és módszertani megújulás az egri KERI-ben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” c. kiemelt projekt Általános.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Pályaválasztási tanácsadás
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A matematikatanítás aktuális kérdései február
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
szakmai referens, országos versenyszervező
Tematika, bemutatkozás
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Projektmunka Földrajzolok
Ifjúságsegítés értékközvetítéssel
Intézményvezetői célkitűzések
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
DARUS.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Programjaink fizikából a es tanévben
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
Köszöntjük kedves vendégeinket!
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
A es tanév programterve FIZIKÁBÓL
Iskolai szociális segítő
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

Z Á R Ó RENDEZV É NY IDŐPONT: OKT Ó BER Az I. ütem megvalósítása Solymosy József Bonifácz, Egészségfejlesztési módszertani alprojekt vezető Országszerte ~ diák, legalább 8 témából egészségfejlesztési programelemeket valósított meg ~ szakember támogatásával Támogatás összege: Ft (ebből KLIK: Ft) Útmutató megjelenése: április 11. Pályázat benyújtása: május 09. Támogatási szerződés aláírásának dátuma: október 10. Zárás: november 30.

PROGRAMELEMEK ÉS TERMÉKEK I s k o l a i p r o g r a m o k (I. ütem) (288 iskolában,10 db programelem - ajánlás) I s k o l a i p r o g r a m o k (I. ütem) (288 iskolában,10 db programelem - ajánlás) H é t p r ó b á k (II. ütem) K u t a t á s o k Mozgás módszertan Táplálkozás módszertan TIE koncepció Szakemberek EPSZA Eszközök 30 ezer diák 825 pedagógus 26 ezer diák Pozitív változás 30/40% A-14/2 projektek „IT Platform” - TIE monitoring Projekt termékek „TIE segítő” Projekt fő tevékenységei

I s k o l a i p r o g r a m o k (I. ütem) (288 iskolában,10 db programelem - ajánlás) I s k o l a i p r o g r a m o k (I. ütem) (288 iskolában,10 db programelem - ajánlás) Szakemberek EPSZA Eszközök 30 ezer diák 825 pedagógus MENEDZSMENT „jól csinálni” „jót csinálni” It Alprojekt Kommunikációs Alprojekt Egészségfejlesztési Módszertani Alprojekt Pedagógusok, megyei koordinátorok, régiós koordinátorok, menedzsment Kutatás Alprojekt Szakmai vezetés Szakmai Támogató Hálózat 1. Szakemberek „jót csinálni”

Szakemberek IT Alprojekt Kommunikációs Alprojekt Egészségfejlesztési Módszertani Alprojekt Kutatás Alprojekt Kassai Zoltán Lódi Róbert Vitrai József Járomi Éva Szilágyi Kristóf Szabó Ágnes Andok Tamás Kotsis Márk (Stépán Virág) Solymosy József Bonifácz Dávid Kata Demjén Piroska Dóczi Tamás Csányi Zsófia Erdei Gergő Kárpáti Tímea Dr. Kovács Viktória Mazák Balázs Soósné Göböly Ildikó Takács Hajnalka Varga Anita Dr. Palicz Tamás szakmai vezető Laki Nóra Mátyus Andrea Védőnők, Szakmai Támogatók 73 fő

I s k o l a i p r o g r a m o k (I. ütem) (288 iskolában,10 db programelem - ajánlás) I s k o l a i p r o g r a m o k (I. ütem) (288 iskolában,10 db programelem - ajánlás) Szakemberek EPSZA Eszközök 30 ezer diák 825 pedagógus Szakemberek MENEDZSMENT (NEFI - 8fő) Alprojektek (18 fő) (~900 fő) Szakmai vezetés (3 fő) (102 fő) (1002 fő) Védőnők, Szakmai Támogatók (73 fő)

I s k o l a i p r o g r a m o k (I. ütem) (288 iskolában,10 db programelem - ajánlás) I s k o l a i p r o g r a m o k (I. ütem) (288 iskolában,10 db programelem - ajánlás) Szakemberek EPSZA Eszközök 30 ezer diák 825 pedagógus Iskolakert Kommunikáció Test-száj higiéné Táplálkozás Sérülés megelőzés-elsősegély Ivóvíz Délutáni testmozgás Lépés-számláló Bringa Sportos nagyrendezvény szept okt. 0. verz1. verz2. verz nov. frissítések 2. Egészségfejlesztési Programelemek Szakmai Ajánlása

Iskolakert Kommunikáció Test-száj higiéné Táplálkozás Sérülés megelőzés -elsősegély Ivóvíz Délutáni testmozgás Lépés-számláló Bringa Sportos nagyrendezvény Az egészséges élelmiszerek megismerését, az élelmiszerek változatos elkészítési módjának elsajátítását támogató program I. (Élelmiszer-táplálkozás) Az egészséges élelmiszerek megismerését, az élelmiszerek változatos elkészítési módjának elsajátítását támogató program II. - Iskolakert program. Az ivóvíz-fogyasztás népszerűsítését célzó program A helyes test- és száj-higiénés szokások kialakulását támogató program Egészségfejlesztési célú kommunikációs események szervezése Testmozgásban gazdag közlekedési formákat támogató programok megvalósítása az általános iskolába történő, és az onnan való hazautazás során I. (”Spuri a suliba” – „Kincsesláda ") Testmozgásban gazdag közlekedési formákat támogató programok megvalósítása az általános iskolába történő, és az onnan való hazautazás során II. ("Lépéselőnyben”). A kötelező tanórai foglalkozások utáni pihenőidőben, szabadidőben, illetőleg a délutáni tanítási időszakban, de nem a mindennapos testnevelés részeként megvalósuló, szabadidősport jellegű egészségfejlesztő és életmódformáló programok megvalósítása. (Délutáni szabadidő – „Kincskeresés” – „Eszközbox”). Sérülés megelőzés-elsősegély Időszakos, rendszeresen visszatérő, hagyományteremtő jelleggel szervezett, a tevékenységek változatosságára építkező iskolai rendezvények megvalósítása. (Sportos iskolai rendezvény (Hagyomány)).

EPSZA Iskolakert Kommunikáció Test-száj higiéné Táplálkozás Sérülés megelőzés-elsősegély Ivóvíz Délutáni testmozgás Lépés-számláló Bringa Sportos nagyrendezvény

2014. szept okt. 0. verz1. verz2. verz nov. Egészségfejlesztési Módszertani Alprojekt OEFI munkatársak Szívességi lektorok: Benedek Elek Általános Iskola és Speciális Szakiskola Tarnamérai Általános Iskola Hevesi József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Körzeti Tagiskolája Mátraderecskei Általános Iskola Országh Kristóf Általános Iskola, Sirok Kiskörei Vásárhelyi Pál Általános Iskola Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola Egészségfejlesztési Igazgatóság Iskola-Egészség Központ (főosztály) nov. EPSZA

I s k o l a i p r o g r a m o k (I. ütem) (288 iskolában,10 db programelem - ajánlás) I s k o l a i p r o g r a m o k (I. ütem) (288 iskolában,10 db programelem - ajánlás) Szakemberek EPSZA Eszközök 30 ezer diák 825 pedagógus „IT Platform” - TIE monitoring Letölthető EPSZA-k, dokumentum minták Fórum Feltölthető ütemtervek, beszámolók, mérési eredmények Helyszíni látogatások Iskoláknak program- elem megvalósítást segítő eszközök 3.

„IT Platform” - TIE monitoring Letölthető EPSZA-k: (több, mint 1000 letöltés) Megválaszolt Fórum és kérdések: 2015 januártól több mint 800 választ küldtünk ki ( 57%-a IT támogatás, 21% dokumentáció technikai, 22% szakmai) Feltölthető ütemtervek, beszámolók, mérési eredmények (első év – 96%-os) Helyszíni látogatások (Alprojekt szakemberek és SZTH tagok) A bevont iskolák 1/3-ánál egységes monitoring jegyzőkönyv Eszközök 3. segítő eszközök Iskoláknak program- elem megvalósítást segítő eszközök 2,8 millió Ft értékű tárgyi eszköz/iskola

Az I. ütem: 288 iskolában tanórán kívüli rendszeres klub- foglalkozásokon egészségfejlesztési programelemek valósultak meg

japánul az egészség: gen-ki 元気 元 kezdet, eredet 気 szellem, atmoszféra, lélek, élet-energia Az I. ütem: „Kezdet szelleme”