VISZONY vagy ISZONY? avagy Milyen a SAJTÓ ÉS A CÉGES RENDEZVÉNY VISZONYA ??? ELŐADÓK: ÉSKOVÁCS PÉTER ZSOLNAI ENDRE.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Szóviv ő Bál – nem csak szóviv ő knek! A rendezvényr ő l… A Magyarországi Szóvivők Országos Egyesületének szervezésében immár VIII. alkalommal rendezzük.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Akció a civil-nonprofit szervezetek méltóságáért! SZÖVETSÉG a Közösségi Részvétel Fejlesztéséért november 27.
A szponzorálás.
MAGYAR LÁBTENISZ SZÖVETSÉGI VERSENYEK  Magyar Lábtenisz Szövetség.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
A A helyi kommunikációval foglalkozók képzése A MÚOSZ évtizedes tapasztalatai a helyi médiumok szerkesztőinek képzésében.
CIVIL SZAKMAI NAP TÓTVÁZSONY Pályázatok által támasztott feltételek Előadó: Szendrei Szilárd Tótvázsonyi Ifjúsági Egyesület.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Kuti Éva Az adományozás magyarországi helyzete, a nonprofit szervezeteknek nyújtott adományok MTvSz–NIOK Szeminárium szeptember 20.
Lobbizás az egészségügyben
Savaria Dance Festival (Szombathely). Mi is a Savaria Nemzetközi táncverseny?  A Savaria Nemzetközi Táncverseny az ország legkiemelkedőbb versenytáncos.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
LC SOPRON ELSŐ ÜLÉS ÜNNEPÉLYESSÉGE  Lions himnusz  Főhajtás az elhunyt tagokért  Külön tisztelet az aktív alapítóknak.
Eredmények II. • kreatív foglalkozás: 10 alkalom, 63 fő résztvevő • Police Klub: 11 alkalom, 95 fő • önismereti foglalkozások: 4 alkalom, 39 fő • partneri.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
Gyümölcsöző társadalmi vállalkozások - a Fruit of Care, mint társadalmi márka - ajándék, amivel kétszer ad.
A személyes részvétel előnyei Legyünk jelen! Piac & Profit Demcsák Mária alapító főszerkesztő.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Előadó: LAVOTHA ILDIKÓ High-Care Cosmetics Kft. cégvezetője április 24.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Budapest, február 17. Ritkák, de nem kevesek - avagy sok ritka sokra megy,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XIV. Országos.
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
Besenyi Sándor Regionális szakmai munkatárs Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. Régiós szakmai műhely - Szeged A „FoglalkoztaTárs.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján március 17.
Pikó Zsuzsanna, NIOK Alapítvány.  A TÁMOP es pályázatok c) komponensének megismertetése civil szervezetekkel országszerte  Gyakorlati segítség.
“A Matáv hozzáad” A Matáv társadalmi szerepvállalása.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
Társadalmi Felelősségvállalás Napja szeptember 24.
Bemutatkozik a Magyar-Szlovén Tagozat: a magyar vállalkozások piaci pozíciószerzésének és befektetéseinek elősegítése Fullérné Verger Renáta Magyar-Szlovén.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
Avagy mire is emlékezem…
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
A vállalati önkéntesség népszerűsítése Eger, június.
Szakszervezeti demonstrációk szervezése és kommunikálása
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány Civil vélemény Dr. Kovács Gabriella Igazgató, TESZ Alapítvány február.
Hazai vámhatósági tapasztalatok és legjobb gyakorlatok az AEO-kal való együtt működés terén Konopás András százados2014. június 24. NAV KAVIG Konopás András.
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
Juventus Rádió Juventus Regionális: budapesti régió 89
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
„Az Év Családbarát Vállalata 2016” pályázat Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom
A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112,
A rendezvény az Emberi Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Wekerle.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Moderátor: György Tibor személyszállítási és műszaki fejlesztési igazgatóság, titkárságvezető VOLÁN Egyesülés XXII. ORSZÁGOS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI SZAKMAI.
EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN AZ ÜZLET Vállalkozói hálózat kialakítása Hajdú-Bihar és Bihor megyékben Két ország, egy cél, közös siker! Szőllősi Nóra Adrienn projektmenedzser.
Kardosné Gyurkó Katalin A család jövője – a nagycsaládosok
Hegyvidéki Kulturális Szalon
Megválasztottak — Mi lesz most?
Haszon rendezvények médiaajánlat
Országos nagykereskedelmi menedzser
Nyilvánosság biztosítása a TIE projektben
Tanácsadás / Szakterületi tanácsadás
Előadás másolata:

VISZONY vagy ISZONY? avagy Milyen a SAJTÓ ÉS A CÉGES RENDEZVÉNY VISZONYA ??? ELŐADÓK: ÉSKOVÁCS PÉTER ZSOLNAI ENDRE

BEMUTATKOZÁS Éskovács Péter (A-Z Produkció Kft PR divíziójának vezetője) – 2009 Prizma díj döntőse Sárvári Baywatch választás – lakossági rendezvény

10 szabály hogyan keltsük fel az újságírók figyelmét

1. szabály Ismerjük meg az újságírók gondolkodásmódját! Eladhatóság  Hírérték

2. szabály Hírérték Az adott információ közérdeklődésre tart számot. Mi érdekli az embereket? Ami közvetlenül vagy közvetetetten befolyásolja az életüket, ill. ami szórakoztatja őket.

3. szabály Összeegyeztethetőség Nehéz olyan lakossági rendezvényt szervezni, ahol a célcsoport és a sajtó igényeit is kielégíthetjük. DE nem lehetetlen! Csak meg kell találni az egyensúlyt. Pl. egészségügyi szűrés

4. szabály Időzítés Két hasonló rendezvény egy időben Más nagyobb hírértékkel rendelkező esemény Médiazaj

5. szabály Egyeztessünk! Fontos, hogy jó kapcsolatot alakítsunk ki az újságírókkal és ne féljünk tőlük tanácsot kérni, hogy sajtószempontból milyen megoldás lehet a célratörő egy esemény megszervezése kapcsán.

6. szabály Motiváció Ne feledjük, hogy az egyes médiatípusoknak más és más a motivációja, a célja és a célcsoportja. Minden rendezvény előtt mérjük fel a célcsoportunkat, s hogy ők mely médiumokhoz kötődnek.

7. szabály Vidék kontra Budapest Sokan azt hiszik csak akkor jó egy PR rendezvény, ha a nagy fővárosi napilapok közlik azt. De ez koránt sincs így! Sokkal nagyobb a nyomtatott médiafogyasztás a vidéki nagyvárosokban, mint a fővárosban!

A következőekben az egyes médiumok képviselői videó üzenetben mondják el álláspontjukat a témával kapcsolatban

Videó

Magyar példa:  Sárvári Forralt bor Guiness rekordkísérlet – a legtöbb együtt ivó ember.  900 embernek kellett együtt összegyűlnie a Sárvári Gyógy-és Wellnessfürdő előtt, hogy megdöntsék a hazai rekordot.  A megjelenések PR értéke meghaladta a Ft-ot.

Köszönöm a figyelmet! Éskovács Péter Telefon: 0630/

Mikulás Gyár

A MikulásGyár egy oldalban 2005 karácsonyán az ország legnagyobb jótékonysági akciójának megvalósítása volt a célunk. A rászorulók, nagycsaládosok, sok gyermekes családok megajándékozás adománygyűjtés útján a karácsonyi időszakban. Megvalósítás módszere : Alapvető cél, hogy a hagyományos nagy, céges adományozókon túlmenően az egyes állampolgárokat is arra ösztönözzük, hogy adományokat hozzanak a médiumokban meghirdetett helyszínekre : Az esemény még csak 1 helyszínen valósult meg, a budapesti Felvonulási téren : A Ségécé megjelenik, mint kiemelt támogató (országos helyszínek+anyagi dotáció) : Magánbefektetők állnak az ügy mögé, ám a Ségécé marad továbbra is kiemelt támogató - Az új csapat sokkal nagyobb szakmai tapasztalattal rendelkező szakemberekből áll fel. (projekt menedzser, PR, event menedzser, kreatív designer, media tervező-és vásárló) A támogatók céljai, lehetőségei : Egy új imidzs felépítése, a cég pozitív megítélésének elősegítése egyéni installációk útján Egy biztos hűség-érzet kialakítása az emberek fejében → adni jó! Társadalmi felelősségvállalás (CSR) : Megmutatjuk az embereknek, hogy a támogató nem pusztán egy kereskedelmi vállalkozás, amelynél csak pénzt költeni lehet, hanem aktív résztvevője a társadalmi szerepvállalásnak, szolidáris a rászorultakkal.

Csak, ha fontos a látvány, a tömeg, az érdeklődés…

Média és PR megjelenések (2009 helyi médiumok nélkül net EUR)

Sajtótájékoztató - Duna Plaza

Ünnepélyes megnyitó a központi helyszínen

Ő is nálunk járt…

Példa és ellenpélda egyszerre?!

Fillérekről beszélünk – szpotok, avagy a gerillák már a spájzban vannak

Adományok, eredmények Támogatói dobozok száma. 1 doboz tartalma kb. két és fél családon tudott segíteni. Ez összesen főt jelent, ami az ország 1,3%-át teszi ki!

Mire figyeljünk, avagy egy rendezvény utóélete, majd megerősödése - ICSC (Bevásárlóközpontok Nemzetközi Szövetsége) 6 kategóriában pályázatot hirdetett (Solal Marketing Awards 2010). - Kategóriánkban (CSR) a 152 pályázat közül a legjobb 17-be, szűkebb kategóriánkban a legjobb 3-ba jutottunk a nemzetközi, szakmai zsűri elbírálása alapján. - Díjátadó: Június 17., Lisszabon. A MikulásGyár a 11 tagú, független szakmai zsűri szerint Közép-Kelet Európa legnagyobb, Európa második legnagyobb karitatív akciója. - A MikulásGyár az egyetlen projekt, amely Magyarországot képviselte az összes kategóriát tekintve.

Tanultunk, előre készültünk: - Megállapodás a Magyar Postával, aminek köszönhetően bármely posta hivatalban leadhatják ajándékaikat az adományozók (Budapesten és országosan is) - Központi operatív csapat (6 főszervező + Ségécé központi marketing osztály) - 13 helyi operatív csapat (marketing menedzser + 2 host/ess + 2 fő a MVK-től) - Újragondolt és új dizájn alapon megvalósított installációk a 13 Plázában és a központi helyszínen - Rengeteg gyermek program az összes helyszínen - Megállapodások a helyi és országos médiumokkal, ezzel biztosítva a kiemelten erős kommunikációt (tervezetten minimum 30%-kal nagyobb médiazaj 2009-hez képest) - Nemzetközi sajtótájékoztató a Duna Plazában (és/vagy a Corvin Bevásárlóközpontban) a hivatalos megnyitás előtt, Mikulás napján - Ünnepélyes megnyitó Habsburg György, a Magyar Vöröskereszt elnökének és Budapest főpolgármesterének részvételével

Óriásplakát-terv 2010.

Köszönöm a figyelmüket!