VISZONY vagy ISZONY? avagy Milyen a SAJTÓ ÉS A CÉGES RENDEZVÉNY VISZONYA ??? ELŐADÓK: ÉSKOVÁCS PÉTER ZSOLNAI ENDRE
BEMUTATKOZÁS Éskovács Péter (A-Z Produkció Kft PR divíziójának vezetője) – 2009 Prizma díj döntőse Sárvári Baywatch választás – lakossági rendezvény
10 szabály hogyan keltsük fel az újságírók figyelmét
1. szabály Ismerjük meg az újságírók gondolkodásmódját! Eladhatóság Hírérték
2. szabály Hírérték Az adott információ közérdeklődésre tart számot. Mi érdekli az embereket? Ami közvetlenül vagy közvetetetten befolyásolja az életüket, ill. ami szórakoztatja őket.
3. szabály Összeegyeztethetőség Nehéz olyan lakossági rendezvényt szervezni, ahol a célcsoport és a sajtó igényeit is kielégíthetjük. DE nem lehetetlen! Csak meg kell találni az egyensúlyt. Pl. egészségügyi szűrés
4. szabály Időzítés Két hasonló rendezvény egy időben Más nagyobb hírértékkel rendelkező esemény Médiazaj
5. szabály Egyeztessünk! Fontos, hogy jó kapcsolatot alakítsunk ki az újságírókkal és ne féljünk tőlük tanácsot kérni, hogy sajtószempontból milyen megoldás lehet a célratörő egy esemény megszervezése kapcsán.
6. szabály Motiváció Ne feledjük, hogy az egyes médiatípusoknak más és más a motivációja, a célja és a célcsoportja. Minden rendezvény előtt mérjük fel a célcsoportunkat, s hogy ők mely médiumokhoz kötődnek.
7. szabály Vidék kontra Budapest Sokan azt hiszik csak akkor jó egy PR rendezvény, ha a nagy fővárosi napilapok közlik azt. De ez koránt sincs így! Sokkal nagyobb a nyomtatott médiafogyasztás a vidéki nagyvárosokban, mint a fővárosban!
A következőekben az egyes médiumok képviselői videó üzenetben mondják el álláspontjukat a témával kapcsolatban
Videó
Magyar példa: Sárvári Forralt bor Guiness rekordkísérlet – a legtöbb együtt ivó ember. 900 embernek kellett együtt összegyűlnie a Sárvári Gyógy-és Wellnessfürdő előtt, hogy megdöntsék a hazai rekordot. A megjelenések PR értéke meghaladta a Ft-ot.
Köszönöm a figyelmet! Éskovács Péter Telefon: 0630/
Mikulás Gyár
A MikulásGyár egy oldalban 2005 karácsonyán az ország legnagyobb jótékonysági akciójának megvalósítása volt a célunk. A rászorulók, nagycsaládosok, sok gyermekes családok megajándékozás adománygyűjtés útján a karácsonyi időszakban. Megvalósítás módszere : Alapvető cél, hogy a hagyományos nagy, céges adományozókon túlmenően az egyes állampolgárokat is arra ösztönözzük, hogy adományokat hozzanak a médiumokban meghirdetett helyszínekre : Az esemény még csak 1 helyszínen valósult meg, a budapesti Felvonulási téren : A Ségécé megjelenik, mint kiemelt támogató (országos helyszínek+anyagi dotáció) : Magánbefektetők állnak az ügy mögé, ám a Ségécé marad továbbra is kiemelt támogató - Az új csapat sokkal nagyobb szakmai tapasztalattal rendelkező szakemberekből áll fel. (projekt menedzser, PR, event menedzser, kreatív designer, media tervező-és vásárló) A támogatók céljai, lehetőségei : Egy új imidzs felépítése, a cég pozitív megítélésének elősegítése egyéni installációk útján Egy biztos hűség-érzet kialakítása az emberek fejében → adni jó! Társadalmi felelősségvállalás (CSR) : Megmutatjuk az embereknek, hogy a támogató nem pusztán egy kereskedelmi vállalkozás, amelynél csak pénzt költeni lehet, hanem aktív résztvevője a társadalmi szerepvállalásnak, szolidáris a rászorultakkal.
Csak, ha fontos a látvány, a tömeg, az érdeklődés…
Média és PR megjelenések (2009 helyi médiumok nélkül net EUR)
Sajtótájékoztató - Duna Plaza
Ünnepélyes megnyitó a központi helyszínen
Ő is nálunk járt…
Példa és ellenpélda egyszerre?!
Fillérekről beszélünk – szpotok, avagy a gerillák már a spájzban vannak
Adományok, eredmények Támogatói dobozok száma. 1 doboz tartalma kb. két és fél családon tudott segíteni. Ez összesen főt jelent, ami az ország 1,3%-át teszi ki!
Mire figyeljünk, avagy egy rendezvény utóélete, majd megerősödése - ICSC (Bevásárlóközpontok Nemzetközi Szövetsége) 6 kategóriában pályázatot hirdetett (Solal Marketing Awards 2010). - Kategóriánkban (CSR) a 152 pályázat közül a legjobb 17-be, szűkebb kategóriánkban a legjobb 3-ba jutottunk a nemzetközi, szakmai zsűri elbírálása alapján. - Díjátadó: Június 17., Lisszabon. A MikulásGyár a 11 tagú, független szakmai zsűri szerint Közép-Kelet Európa legnagyobb, Európa második legnagyobb karitatív akciója. - A MikulásGyár az egyetlen projekt, amely Magyarországot képviselte az összes kategóriát tekintve.
Tanultunk, előre készültünk: - Megállapodás a Magyar Postával, aminek köszönhetően bármely posta hivatalban leadhatják ajándékaikat az adományozók (Budapesten és országosan is) - Központi operatív csapat (6 főszervező + Ségécé központi marketing osztály) - 13 helyi operatív csapat (marketing menedzser + 2 host/ess + 2 fő a MVK-től) - Újragondolt és új dizájn alapon megvalósított installációk a 13 Plázában és a központi helyszínen - Rengeteg gyermek program az összes helyszínen - Megállapodások a helyi és országos médiumokkal, ezzel biztosítva a kiemelten erős kommunikációt (tervezetten minimum 30%-kal nagyobb médiazaj 2009-hez képest) - Nemzetközi sajtótájékoztató a Duna Plazában (és/vagy a Corvin Bevásárlóközpontban) a hivatalos megnyitás előtt, Mikulás napján - Ünnepélyes megnyitó Habsburg György, a Magyar Vöröskereszt elnökének és Budapest főpolgármesterének részvételével
Óriásplakát-terv 2010.
Köszönöm a figyelmüket!