KRESZ MÓDOSÍTÁS 2007 Gál Jenő r. alezredes. Új közúti jelzések.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

3,5 tonnát meghaladó nehézgépjárművek
Évszakváltás a közlekedésben
A közlekedési igazgatás aktuális jogszabályváltozásai május 17.
Vonóhorgos, 4 kerékpáros szállító
Nemzeti Közlekedési Hatóság
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
Copyright 2008 © National Police HQ General Directorate for Public Security AZ ELMÚLT IDŐSZAK LEGJELENTŐSEBB JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSAI A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁG.
ADR szabályok a kártevő-mentesítésben
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
Az egyes közúti közlekedési szabályok megszegése esetén a közterület-felügyelő által alkalmazható közigazgatási hatósági intézkedésekről II. FEJEZET Készítette:
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőség
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
Készítette: B. B.. Ki jogosult a START kártya kiváltására? a 25. életévét, felsőfokú végzettség esetén a 30. életévét még nem töltötte be, és tanulmányait.
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
1. Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy… a) a személy és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat a közlekedésükben.
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
Óberling József r. ezredes
A biztonsági öv használatának felmérése április.
Полицијска станица КАЊИЖА
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
A közlekedésbiztonság évtizede A közlekedési balesetekből származó tragédiák 50%-a megelőzhető lenne, ha legalább a következő 5 szabályt betartanánk.
Balesetbiztosítás. Milliós segítség Választható csomagok, fix díjtételek Nem kell tarifálni! Nincs egészségügyi kockázatelbírálás!
163 SÉRÜLTELLÁTÁS DEBRECEN MENTŐÁLLOMÁS
BALESETI MECHANIZMUSOK
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
Közúti balesetek főbb okai I-III. hó
Szakmai továbbképzés Közlekedési Tagozat sávos problémakör a hazai gyorsforgalmi utakon és autópályákon 1 Budapest, szeptember 14.
MPK Nagyleállás 2016 Régió Biztonság MOL Régió Biztonság MOL.
Fontos változások a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról szóló 176/2015. (VII. 7.) Korm. rendelet értelmében Előadó: Metál.
Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési.
Pályaismeret 1-es viszonylat. 1.) Az 1-es vonalon hol találunk közúti fedezőjelzővel ellátott útkereszteződést? A Salétrom utcai kivonuláskor. Az Aquaticum.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A múlt alacsony társadalmi mobilitás kis távolságú utazások helyváltoztatási eszközök alacsony kapacitása a nem saját használatú eszközök értékesítési.
Munkajogi ismeretek.
A SZAKSZERVEZETEKRE VONATKOZÓ ÚJ SZABÁLYOZÁS Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Bartháné Kunráth Ágnes 2017.
1. Mi az ábrán látható jelzőtábla neve? a) Különleges útvonal. b)
Fontos változások a személygépkocsival díj ellenében végzett
ADR 2017.
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
A Rendezvénybiztosítás formái, szintjei és módja
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
ÜDVÖZLÜNK A VÁLLALKOZÓI FÓRUMON!
Apor Vilmos tér megállóhely a Márton Áron tér végállomás irányába b.)

ADR: kit érint, kinek kell foglalkoztatnia biztonsági tanácsadót?
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Közlekedési ismeretek
Előadás másolata:

KRESZ MÓDOSÍTÁS 2007 Gál Jenő r. alezredes

Új közúti jelzések

Az „Autópálya” jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla azt jelzi, hogy az út úthasználati díj megfizetésével vehető igénybe. Az úthasználati díjfizetési kötelezettség végét tábla jelzi, A kiegészítő jelzőtábla jelzése tartalmazhatja a díjfizetési kötelezettség ellenőrzésének módját is.

Ha „Autóút” vagy „Főútvonal” jelzőtábla alatt az ábrán látható kiegészítő jelzőtábla kerül elhelyezésre, az út használati díj megfizetésével vehető igénybe. A díjfizetési kötelezettség tehergépkocsira, vontatóra, valamint e járműből és pótkocsiból álló járműszerelvényre vonatkozik. A kiegészítő tábla jelzése ezen járművek megengedett legnagyobb össztömegének alsó határát határozza meg. Úthasználati díjfizetési kötelezettség végét jelző tábla.

Korlátozott forgalmú övezet (zóna) A tábla azt jelzi, hogy a „Korlátozott forgalmú övezet (zóna) vége” jelzőtábláig az úton a táblán megjelölt súlyhatárt meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsival, vontatóval, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel közlekedni tilos. A tilalommal kapcsolatban elrendelhetnek időkorlátozást, illetve célforgalommal és áruszállítással kapcsolatos kivételt is.

Alagút A jelzőtáblán megjelenő felirat az alagút hosszát, a kiegészítő táblán megjelenő felirat az alagút kezdetének távolságát jelöli. Alagút vége

Fényvisszaverő mellény használata: Lakott területen kívüli út úttestjén, leállósávján, útpadkán tartózkodó gyalogosnak / személynek-ide nem értve a gyalogosok zárt csoportban való közlekedését- éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie. Kerékpárosnak, kézikocsit toló, és állatot hajtó, vagy vezető személynek is! Kerékpár: 2007 július 1-től, többiek 2008 január 1-től

Sebességhatárokkal kapcsolatos változások A teherszállításra kialakított motoros tricikli maximális sebessége: 40 km/h. A teherszállításra kialakított motoros tricikli maximális sebessége: 40 km/h. Mezőgazdasági vontató, valamint mezőgazdasági vonatóból és pótkocsiból álló járműszerelvény maximális sebessége: 40 km/h. Mezőgazdasági vontató, valamint mezőgazdasági vonatóból és pótkocsiból álló járműszerelvény maximális sebessége: 40 km/h. Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/h-nál, lakott területen kívül 90 km/h-nál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni. Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/h-nál, lakott területen kívül 90 km/h-nál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni Több mint 90

A biztonsági öv használatával kapcsolatos változások 1. a hátramenetben közlekedő gépkocsi vezetőjének: a hátramenetben közlekedő gépkocsi vezetőjének: a taxi gépkocsi vezetőnek, ha taxi üzemmódban utast szállít; a taxi gépkocsi vezetőnek, ha taxi üzemmódban utast szállít; a mentő gépkocsi betegellátó terében utazóknak, ha a becsatolás a beteg állapotának romlását okozhatja, a betegellátást akadályozza; a mentő gépkocsi betegellátó terében utazóknak, ha a becsatolás a beteg állapotának romlását okozhatja, a betegellátást akadályozza; lakott területen menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban; lakott területen menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban; lakott területen kívül menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban, ha álló utasokat is szállíthat; lakott területen kívül menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban, ha álló utasokat is szállíthat; az autóbuszban szállított 3. életévét még be nem töltött gyermeknek; az autóbuszban szállított 3. életévét még be nem töltött gyermeknek; annak, aki külön jogszabályban meghatározott orvos által kiállított igazolással rendelkezik. annak, aki külön jogszabályban meghatározott orvos által kiállított igazolással rendelkezik. Amennyiben a személy, illetve teherszállításra alkalmas járművek üléseihez biztonsági övet szereltek fel, az ülésen utazó személynek a biztonsági öv becsatolásával kell magát rögzíteni. Nem kell becsatolni a biztonsági övet:

A biztonsági öv használatával kapcsolatos változások 2. a jogosított neve, születési időpontja (év, hónap, nap), a jogosított neve, születési időpontja (év, hónap, nap), az igazolás érvényessége lejártának időpontja (év, hónap, nap), az igazolás érvényessége lejártának időpontja (év, hónap, nap), a kiállító orvos neve, névaláírása, bélyegző lenyomata, a kiállító orvos neve, névaláírása, bélyegző lenyomata, a kiállítás dátuma, a kiállítás dátuma, valamint az alábbi jelzés: valamint az alábbi jelzés: A biztonsági öv becsatolása alóli mentességet biztosító orvosi igazolásnak a következőket kell tartalmaznia:

A biztonsági öv használatával kapcsolatos változások 3. Az autóbusz biztonsági övvel felszerelt ülésein utazókat az ülésen elhelyezett jelzéssel, vagy a járművezető, kalauz, idegenvezető, vagy a csoport vezetőjeként kijelölt személy által, illetve audiovizuális eszközök (pl. video) útján tájékoztatni kell a biztonsági övek kötelező használatáról.

Gyermekbiztonsági rendszer Integrált gyermekbiztonsági rendszer: hevederek, hajlékony elemek kombinációja, biztonsági csattal, beállító eszközökkel, tartozékokkal és egyes esetekben kiegészítő székkel és/vagy ütközésvédelemmel együtt, ami a saját beépített hevederrel vagy hevederekkel rögzítenek. Integrált gyermekbiztonsági rendszer: hevederek, hajlékony elemek kombinációja, biztonsági csattal, beállító eszközökkel, tartozékokkal és egyes esetekben kiegészítő székkel és/vagy ütközésvédelemmel együtt, ami a saját beépített hevederrel vagy hevederekkel rögzítenek. Nem integrált gyermekbiztonsági rendszer: részleges biztonsági rendszer, amely a felnőttek számára szolgáló biztonsági övvel együtt használva - amely körbeveszi a gyermek testét, vagy biztonságosan rögzíti azt a szerkezetet, amelyben a gyermeket elhelyezik - teljes gyermekbiztonsági rendszert képez. Nem integrált gyermekbiztonsági rendszer: részleges biztonsági rendszer, amely a felnőttek számára szolgáló biztonsági övvel együtt használva - amely körbeveszi a gyermek testét, vagy biztonságosan rögzíti azt a szerkezetet, amelyben a gyermeket elhelyezik - teljes gyermekbiztonsági rendszert képez. Gyermekbiztonsági rendszer testsúly szerinti csoportba sorolása: a benne elhelyezkedő gyermek testsúlya szerint: 0. csoport: 10 kg testsúly alatt, 0+. csoport: 13 kg testsúly alatt, I. csoport: 9-18 kg testsúlyig, II. csoport: kg testsúlyig, III. csoport: kg testsúlyig.

Gyermekbiztonsági rendszerhez kötődő szabályok 1. Két tíz éven aluli gyermeket, ha az általuk elfoglalt ülésen a gyermekbiztonsági rendszer használata nem kötelező, egy személynek kell tekinteni! Két tíz éven aluli gyermeket, ha az általuk elfoglalt ülésen a gyermekbiztonsági rendszer használata nem kötelező, egy személynek kell tekinteni! A gépkocsiban utazó 150 cm-nél alacsonyabb gyermeket a testsúlyához igazodó kialakítású gyermekbiztonsági rendszerben kell rögzíteni. A 3 évnél fiatalabb gyermek csak gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható. A gépkocsiban utazó 150 cm-nél alacsonyabb gyermeket a testsúlyához igazodó kialakítású gyermekbiztonsági rendszerben kell rögzíteni. A 3 évnél fiatalabb gyermek csak gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható. A gépkocsi első üléséhez a gyermekbiztonsági rendszer csak akkor szerelhető be – a jármű szokásos haladási irányával ellentétes irányban – ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták. A gépkocsi első üléséhez a gyermekbiztonsági rendszer csak akkor szerelhető be – a jármű szokásos haladási irányával ellentétes irányban – ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták.

Gyermekbiztonsági rendszerhez kötődő szabályok 2. ha a gyermekbiztonsági rendszer beszerelésére a gépkocsi gyári kialakítása nem alkalmas, (az ilyen kialakítású személygépkocsiban és tehergépkocsiban a 3 évnél fiatalabb gyermek nem szállítható, illetve a 3. életévét már betöltött és 150 cm-nél kisebb testmagasságú gyermek az első ülésen nem szállítható); ha a gyermekbiztonsági rendszer beszerelésére a gépkocsi gyári kialakítása nem alkalmas, (az ilyen kialakítású személygépkocsiban és tehergépkocsiban a 3 évnél fiatalabb gyermek nem szállítható, illetve a 3. életévét már betöltött és 150 cm-nél kisebb testmagasságú gyermek az első ülésen nem szállítható); ha gépkocsi hátsó ülésén utazik, 3. életévét már betöltötte, legalább 135 cm magas és az üléshez beszerelt biztonsági övvel a testméretéhez igazodóan biztonságosan rögzíthető; ha gépkocsi hátsó ülésén utazik, 3. életévét már betöltötte, legalább 135 cm magas és az üléshez beszerelt biztonsági övvel a testméretéhez igazodóan biztonságosan rögzíthető; A gyermeket nem kell gyermekbiztonsági rendszerben rögzíteni:

Gyermekbiztonsági rendszerhez kötődő szabályok 3. ha taxi üzemmódban használt taxi gépkocsi és a személygépkocsis személyszállítást végző gépkocsi hátsó ülésén utazik; ha taxi üzemmódban használt taxi gépkocsi és a személygépkocsis személyszállítást végző gépkocsi hátsó ülésén utazik; ha a rendvédelmi szervek gépkocsijában vagy a mentő gépkocsi betegellátó terében utazik; ha a rendvédelmi szervek gépkocsijában vagy a mentő gépkocsi betegellátó terében utazik; a menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban; a menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban; a nem menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban, ha álló utasokat is szállíthat; a nem menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban, ha álló utasokat is szállíthat; ha 3. életévét még nem töltötte be, és állva utazik az autóbuszban; ha 3. életévét még nem töltötte be, és állva utazik az autóbuszban; ha külön jogszabályban meghatározott, orvos által kiállított igazolással rendelkezik. ha külön jogszabályban meghatározott, orvos által kiállított igazolással rendelkezik. A gyermeket nem kell gyermekbiztonsági rendszerben rögzíteni:

Iskolabusszal való közlekedés szabályai „Iskolabusz” táblával megjelölték, „Iskolabusz” táblával megjelölték, az ülésekhez biztonsági övet szereltek fel, az ülésekhez biztonsági övet szereltek fel, a 135 cm-nél alacsonyabb gyermeket gyermekbiztonsági rendszerben rögzítették, a 135 cm-nél alacsonyabb gyermeket gyermekbiztonsági rendszerben rögzítették, a legalább 135 cm magas gyermeket biztonsági övvel rögzítették, a legalább 135 cm magas gyermeket biztonsági övvel rögzítették, a szállított utasok ülőhellyel rendelkeznek. a szállított utasok ülőhellyel rendelkeznek. E szabályt szeptember 1-től kell alkalmazni. Iskolabusz: óvodás gyermek, közoktatási intézmény tanulója szállítására rendszeresített nem menetrend szerint közlekedő autóbusz. Iskolabusszal abban az esetben szabad közlekedni ha: