Szabolcs-Szatmár-Bereg megye irodalmi és történelmi emlékhelyeinek megismerése, felkutatása, a szakiskola 9. osztályos tantervhez kapcsolódó műveltségtartalom.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Mitől lesz jó egy tankönyv? január 27.. A tankönyvkutatás célja „A tankönyv lényegének megértése, funkcionális és szerkezeti sajátosságainak a megragadása.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
… HOL JÁR AZ ISTEN? BENNÜNKET ELFELEJT?. HOL? Dél-Baranya Kedvezőtlen gazdaságföldrajzi elhelyezkedés Rossz infasrtuktúrális ellátottság Alacsony képzettségi.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Diák tárlatvezetők képzése
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Projektmunka Földrajzolok
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
HHR.
A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Előadás másolata:

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye irodalmi és történelmi emlékhelyeinek megismerése, felkutatása, a szakiskola 9. osztályos tantervhez kapcsolódó műveltségtartalom feldolgozása (tantárgyközi project) Készült a Szakiskola Programiroda pályázati felhívására. Készítette: Marczinkó István Kisvárda Szakiskolai Fejlesztési Program

A pályázat témája: A kiemelt fejlesztési területek közül kapcsolódik a) a hon- és népismerethez b) magyar nyelv és irodalomhoz c) az ember és társadalom műveltségi területhez (komplex jellegű project) A project alkalmazásának indokoltsága: - egy megújító célú fejlesztési stratégiát indítottak el 2003-ban - új tanítási módszerek elsajátítása - az önálló tanulás képességének fejlesztése - motiváció az új ismeretek elsajátítására - a hagyományos tanítási-tanulási módszerekkel nehéz megszerettetni a tantárgyat - csoportos foglalkozási formák beiktatása (pl. művészeti bemutató tablókészítés)

A project módszer lényegéről Mi a project? - tanulásszervezési forma - a tanulók közösen, együttműködve dolgoznak - belső indíttatásból fakad - tágabb közösség érdekeit szolgáló produktumot hoznak létre - az elmúlt és gyakorlat összhangja megvalósul jellemzői: - nehezen egyeztethető össze az iskolai időbeosztással - átlépi az osztálykereteket - áttöri a tantárgyi választóvonalat - hagyományos osztályozással nehezen értékelhető fajtái: - technikai - művészeti-kulturális - környezeti nevelési - gazdaságismereti - kutatási

A pályázati project alapkoncepciója - 9. osztályos szakiskolai tantervre épül - magyar nyelv és irodalomhoz +történelemhez kapcsolódó anyagok - kapcsolat a megyei irodalmi történelmi emlékhelyekkel - komplex tanítási-tanulási folyamat kialakítása - a tantárgyközi project élményszerűbbé tétele - alkalmazott munkaforma: kirándulás

Az emlékhelyek és a tantervi anyag kapcsolódó területei: magyar 1. Móricz Zsigmond novellái (Tiszacsécse, Turistvándi, Milota) 2. Kölcsey Ferenc – Szatmárcseke történelem 1.Honfoglalás, letelepedés 2. Szent László, az Új rend megszilárdulása (Kisvárda) 3. Rákóczi-Szabadságharc Kisvárda - Vaja Tarpa 4. Reform országgyűlések - Szatmárcseke 5. Az Árpád-ház művelődése - Csaroda – Tákos

A megcélzott célcsoport: - szakiskola 9. osztályos tanulói - 2 napos tanulmányi kirándulás (péntek-szombat) – autóbusszal - költségkiemeléshez pályázati források Pedagógiai cél: - nemzeti – történelmünk kiemelkedő eseményeinek megismerése - a megye legismertebb költői, írói munkásságának elsajátítása - felkelteni az érdeklődést a múlt társadalmi, politikai, művelődés-történeti eseményei iránt - a hon- és népismeret fejlesztése - a szűkebb környezethez való kötődés, az identitástudat fejlesztése

A tantervi követelmények érvényesülése Fejlesztendő területek: ismeretszerzés a feldolgozási képesség fejlesztése előzetes információk gyűjtése képesek legyenek egyéni beszámolók megtartása értsék a történelmi csoportok, személyek cselekedeteit a tankönyv segítségével vázlat készítése (útközben jegyzetelés) legyen képes szóban számot adni a szerzett tudásról tabló készítése, verselemzés irodalmi összeállítás tudatosítani a tantárgyköziség elvét

A megvalósítás menete I. nap: előkészítő szakasz a program megvalósítása feldolgozás - a kirándulás elméleti Útvonal: lehetséges feldolgozási előkészítése Kisvárda-Szent László formák - a végleges program emlékek, Rákóczi - vetélkedők összeállítása a tanulókkal emlékek (templom, vár) - pályamunka készítés közösen Szabolcs-földvár - térkép szerkesztés - a gyakorlatban Szabolcsi zsinat - tájékoztatók, múzeumi (szakmai képzésben) Vaja-Rákóczi emlékek kiadványok hasznosítható ismeretek Szoborgaléria 1 magyar pl. Turistvándi- Rákóczi és Pálffy generális 1 történelem óra vízimalom (ipari műemlék) tárgyalása (rögzítése) Mátészalka- Szatmár Múzeum (kocsimúzeum)

A megvalósítás menete előkészítő szakasz a program megvalósítása feldolgozása - a kiselőadásokat Tarpa-Esze Tamás osztályfőnöki óra tartók kijelölése Turistvándi-Vízimalom hasznosítása - technikai feladatok Szatmárcseke- újságcikk szerkesztése (jármű, névsor, biztosítás Kölcsey emlékek Szálláshely) Milota-dió közös tabló készítése - szórakoztató program Vásárosnamény (városnézés, DISCO) - naményi pátens Cél: minden tanuló vállaljon valamilyen feladatot

A project nevelési céljainak megvalósulása: - a tanulás személyes tapasztalaton, élményszerzésen alapul - a tanulónak aktívan részt kell venni saját tanulási folyamatainak alakításában - kötelességünk felébreszteni a szűkebb szülőföld iránti tisztelet, a hazaszeretet érzését - a szerzett tudás hagyományozódik a következő nemzedékre - később családi programok lebonyolítása

Köszönjük a figyelmüket!