Zöldség-gyümölcs ellenőrzés Ecsedi István MgSzH Központ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
MINŐSÉGMENEDZSMENT 11. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK
A hatályos és a január 1-jén hatályba lépő közbeszerzési szabályozás
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
G M P Dr. Hetényi László.
Szavatosság, jótállás, termékfelelősség
HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
Verseny Versenyfelügyelet az egészségügyben és a kapcsolódó piacokon Torjákné Amberger Teréz Gazdasági Versenyhivatal – Versenypolitikai Iroda január.
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
A fogyasztók tájékoztatása
A fogyasztók tájékoztatása
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
EU Államháztartástan Készítette: Rácz Anita. Köster-ügy.
A kozmetikai termékekre vonatkozó szabályozás
Az állattartó telepek nyilvántartásainak szabályos vezetése
Vince Péter MTA Közgazdaságtudományi Intézet
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
Az FVM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet megbízásából készült KÖLCSÖNÖS MEGFELELTETÉS Készítette:Almási István.
Fontos élelmiszerjogi szabályok KKV szemszögből. Szabályok a mindennapokra Ami egy KKV-nak nehezebb – Címkézés – Állítások – Fogyasztóvédelem – Nyomonkövethetőség.
Európai Menekültügyi Alap évi allokációja SZAKMAI RÉSZ Pályázható célkitűzések és tevékenységek Célcsoportok Változások A pályázók tájékoztatása,
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
Folyósítási feltételek Nyilatkozat: földterület nagysága, termelt növények élőállat fajta, korcsoport, egyedi azonosítók naprakéyz nyilvántartást.
A veszélyes hulladékok kezelésének általános szabályai
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Ellenőrzés, karbantartás, felülvizsgálat
1169/2011/EU jelölési rendelet
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
A kémiai biztonságról közérthetően
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
Allergének jelölése a nem előre csomagolt élelmiszerek esetében
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
Az élelmiszerekkel kapcsolatos szabályok
Szőlészeti és borászati szabályozás. Szabályozás feladatai ► Áruk szabad mozgását és a versenysemlegességet biztosítani (borászati eljárások, jelölés,
Köz beszerez; ÉS? avagy informatikai biztonság a központosított közbeszerzésben.
Tojás prezentáció Kategória áttekintés…. Az elmúlt évben jelentős defláció ment végbe a kategórián, ami az év elején visszafordulni látszott,
A versenytörvény módosítása
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
Európai Uniós ismeretek Az Európai Unió jogrendszere; Versenyjog.
Regisztráció Kötelezően alkalmazandó jelölések Székely Tamás.
Láncügyletek áfa kezelése szeptember 19.. Láncügylet Definíció: ugyanazon termék több alkalommal történő továbbértékesítése oly módon, hogy a termék.
Hatósági díjak változása. BORÁSZATI DÍJTÉTELEK 1.1. A forgalomba hozatali engedély kiadásának és az ahhoz kapcsolódó analitikai vizsgálatok díja az alábbi.
Mezőgazdasági termékek élelmiszerbiztonsága Az élelmiszer-biztonság hazai jogforrási és ellenőrző szervei.
Világszerte a tyúktojás a legnagyobb mennyiségben forgalmazott étkezési tojás. A tojótyúkok tojástermelése független attól, hogy termékenyítette-e őket.
Kitöltési segédlet a zöldség-gyümölcs termelői csoportok beruházási támogatásához kapcsolódó B0471 nyomtatványhoz Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Ö kológiai termékek jelölése Juhász Ágnes NÉBIH ÉTbI Élelmiszer-forgalmazás Felügyeleti Osztály
SIMANECZ TÜNDE FŐTANÁCSOS ADATSZOLGÁLTATÁS ELLENŐRZÉS BÍRSÁGOLÁS HADITECHNIKAI ÉS EXPORTELLENŐRZÉSI HATÓSÁG.
Baromfi Termék Tanács Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége Sajtótájékoztató május 15.
Termékdíj Zsófi és Chubby. Termékdíj törvény évi LVI. törvény  10/1995. (IX.28) KTM rendelet általánosságban fogalmazza meg a kötelezettségeket.
Jövedéki adó évi CXXVII. Tv.
C_08.00 és C_10.00 táblák Magyar Nemzeti Bank Pintér Csilla
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
A minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzéséről szóló kormányrendelet (B-súly rendelet) módosításának aktualitásai Komáromi Tamás (Healthware.
A közigazgatási eljárás II.
Általános forgalmi adó törvény 2017.
7. fejezet Fogyasztóvédelem az élelmiszergazdaságban
Met. módosítás július 01..
Gyakorlati útmutató kis- és középvállalkozásoknak az EK versenyjogról
C_15.00 tábla Magyar Nemzeti Bank Pintér Csilla április 27.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Dr. Nagy Dóra Adriána ügyvéd
Nemzeti Élelmiszer Nyomon Követési Platform
Közbeszerzési Hatóság
Edelény, 2017 november 27 Kőváriné dr. Bartha Ágnes Kislépték , MAKE
Dr. Nagy Dóra Adriána ügyvéd
AZ EURÓPAI UNIÓ JOGA NKE.
A statisztikai adatvédelem szabályozása az Európai Unióban
Előadás másolata:

Zöldség-gyümölcs ellenőrzés Ecsedi István MgSzH Központ

Az ellenőrzés célja A piacra kerülő termékek -nemzetközileg elfogadott- normáknak való megfelelésének ellenőrzése a piac védelme az előírásoknak nem megfelelő minőségű árutól, külön kezelve a friss fogyasztásra és a feldolgozásra szánt árut; a fogyasztó részére minőségileg elkülönített, összehasonlító kínálat biztosítása; a kereskedő számára az áru megítélésének és összehasonlíthatóságának megkönnyítése; a termelőt a minőségi követelményeket kielégítő termék előállítására, forgalmazására késztetni.

Zöldség-gyümölcs ellenőrzés (EU reformot követően) Jogszabályi háttér (EU) –A TANÁCS 1234/2007/EK RENDELETE az egységes közös piacszervezésről –A BIZOTTSÁG 1580/2007/EK RENDELETE a végrehajtási szabályok megállapításáról BIZOTTSÁG 1221/2008/EK RENDELETE

Zöldség-gyümölcs ellenőrzés (EU reformot követően) Jogszabályi háttér (magyar) –2008. évi XLVI. Törvény az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről –82/2004. (V. 11.) FVM rendelet a gyümölcs és zöldség ellenőrzéséről

MERRE HALAD EURÓPA? Egyszerűsítsünk, csak nem mindegy hogyan !!!

A TANÁCS 1234/2007/EK RENDELETE 113a. cikk A gyümölcs- és zöldségágazat termékeinek forgalmazására vonatkozó kiegészítő követelmények (1) A fogyasztók részére frissen történő árusításra szánt gyümölcs- és zöldségágazati termékeket kizárólag akkor lehet forgalmazni, ha azok épek, egészségesek és kereskedelmi minőségűek, továbbá ha fel van tüntetve a származási ország.

A TANÁCS 1234/2007/EK RENDELETE (tárgyi hatály)

1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai) „Általános” és „termékspecifikus” forgalmazási-minőség szabvány bevezetése

„Termékspecifikus” forgalmazási-minőség szabványok (ENSZ/EGB szabványok alapján) almacitrusfélék (citrom, mandarin, narancs) kivifejessaláta, fodros endíviasaláta és széles levelű endíviasaláta, őszibarack és nektarinétkezési paprika körtecsemegeszőlő szamócaparadicsom 1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai) zöld banán (2257/94 EK) 1234/2007/EK 113. Cikk (3) Amennyiben a Bizottság a (2) bekezdés a) pontjában említett kritériumokkal összhangban másképpen nem rendelkezik, a forgalmazási előírások hatálya alá eső termékeket a Közösségben kizárólag a szóban forgó előírások betartásával lehet forgalmazni. +

„Általános” forgalmazási-minőség szabvány Ha a tulajdonos igazolni tudja, hogy a termék eleget tesz egy, az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága (ENSZ-EGB) által elfogadott hatályos előírásnak, az általános forgalmazási minőségszabvány szerint megfelelőnek kell tekinteni. Mi van ha nem felel meg? fogyasztó félrevezetése 1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai)

„Általános” forgalmazási-minőség szabvány fő elemei: 1. Minimális minőségi követelmények Figyelemmel a megengedett eltérésekre, a terméknek: épnek, egészségesnek; kizárva a romlóhiba vagy minőségi romlás miatt fogyasztásra alkalmatlanná vált termékeket, 1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai)

II. osztályban a gyümölcsök legfeljebb 4%-a lehetett túlérett és/vagy repedt és/vagy férges. Most akkor nem lehet? „Általános” forgalmazási-minőség szabvány problémái

„Általános” forgalmazási- minőség szabvány fő elemei: 1. Minimális minőségi követelmények Figyelemmel a megengedett eltérésekre, a terméknek: tisztának, gyakorlatilag minden látható idegen anyagtól mentesnek, kártevőktől gyakorlatilag mentesnek, kártevők által a gyümölcshúson okozott károktól gyakorlatilag mentesnek 1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai)

„Általános” forgalmazási-minőség szabvány problémái II. osztály bélelőanyag (takaróföld) nyomokban; a vágatlan gomba lábán azonban előfordulhat egy kevés bélelőanyag.

„Általános” forgalmazási-minőség szabvány problémái II. osztály bélelőanyag (takaróföld) nyomokban; a vágatlan gomba lábán azonban előfordulhat egy kevés bélelőanyag.

„Általános” forgalmazási- minőség szabvány fő elemei: 1. Minimális minőségi követelmények Figyelemmel a megengedett eltérésekre, a terméknek: minden idegen szagtól és/vagy íztől mentesnek kell lennie. 1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai)

Ez idegen íztől nem mentes. Füstöl fokhagyma lehet ezután? „Általános” forgalmazási-minőség szabvány problémái

„Általános” forgalmazási-minőség szabvány fő elemei: 1. Minimális minőségi követelmények Figyelemmel a megengedett eltérésekre, a terméknek: épnek, egészségesnek; kizárva a romlóhiba vagy minőségi romlás miatt fogyasztásra alkalmatlanná vált termékeket, tisztának, gyakorlatilag minden látható idegen anyagtól mentesnek, kártevőktől gyakorlatilag mentesnek, kártevők által a gyümölcshúson okozott károktól gyakorlatilag mentesnek, nem természetes felületi nedvességtől mentesnek, minden idegen szagtól és/vagy íztől mentesnek kell lennie. A termék állapotának olyannak kell lennie, amely lehetővé teszi a következőket: kibírja a szállítást és az árukezelést, kielégítő állapotban érkezik meg rendeltetési helyére. 1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai)

„Általános” forgalmazási-minőség szabvány fő elemei: 2. Érettségre vonatkozó minimumkövetelmények A terméknek megfelelően fejlettnek és megfelelően érettnek kell lennie. A termék fejlettségének és érettségi állapotának olyannak kell lennie, hogy a termék érési folyamata folytatódjon és elérje a megfelelő érettségi fokot. 1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai)

A görögdinnye legyen kellően fejlett és megfelelően érett. A gyümölcshús refraktométer-értéke – a legnagyobb keresztmetszeti átmérőn, a gyümölcshús közepén mérve – legalább 8 o legyen. (ENSZ/EGB) ↓ ↓ „Általános” forgalmazási-minőség szabvány problémái

Egy darab sem lehet? „Általános” forgalmazási-minőség szabvány problémái

„Általános” forgalmazási-minőség szabvány fő elemei: 3. Megengedett eltérések Minden tétel esetében megengedett, hogy a termékek darabszámban vagy tömegben számított 10 %-a nem felel meg a minimális minőségi követelményeknek. Ez az eltérés azonban nem megengedett olyan termékek esetében, amelyek romlóhiba vagy más minőségromlás következtében fogyasztásra alkalmatlanná váltak. 1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai)

II. osztály - ezenfelül a törött sárgarépák aránya nem haladhatja meg a 25 tömegszázalékot. „Általános” forgalmazási-minőség szabvány problémái

Héjhiba alakhiba mértéke meddig terjedhet? „Általános” forgalmazási-minőség szabvány problémái

Egy csomagolási egységbe egybe rakható?

Alak-, fejlődési-, héjhiba nem hiba? „Általános” forgalmazási-minőség szabvány problémái

II. Osztály egyéb héjhiba az 1 cm 2 –t, hosszanti hiba 2 cm-t már meghaladhatja ? „Általános” forgalmazási-minőség szabvány problémái

Ez az általános spárga, se nem zöld, se nem fehér, se nem lila. „Általános” forgalmazási-minőség szabvány problémái

Rozsdafoltok megengedhetőek? ↓ „Általános” forgalmazási-minőség szabvány problémái

„Általános” forgalmazási-minőség szabvány problémái ???

„Általános” forgalmazási-minőség szabvány fő elemei: 4. A termék eredetének jelölése A származási ország teljes neve. Bármely tagállamból származó termék esetében a jelölést a származási ország nyelvén vagy a rendeltetési ország fogyasztói számára érthető más nyelven kell feltüntetni. Más termék esetében a jelölés nyelve a rendeltetési ország fogyasztói számára érthető bármely nyelv. 1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai)

Fajta feltüntetése nem kötelező? KAJSZI-SZILVA HYBRID SZILVA „Általános” forgalmazási-minőség szabvány problémái

„Általános” forgalmazási-minőség szabvány problémái: A termékspecifikus szabványok toleranciája többet megenged Nincsenek osztályok Bizonyos termékeknél értelmezhetetlen Negatív minőségspirál Áruátvátelt is megnehezíti Továbbra sem terjed ki minden termékre 1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai)

Az „általános” forgalmazási-minőség szabvány hatálya kiterjed minden zöldség-gyümölcs termékre, kivéve: gomba, a KN-kód alá tartozó termesztett gombán kívül, a KN-kód alá tartozó kapribogyó, a KN-kód alá tartozó keserűmandula, a KN-kód alá tartozó mandula héj nélkül, a KN-kód alá tartozó mogyoró héj nélkül, a KN-kód alá tartozó dió héj nélkül, a KN-kód alá tartozó fenyődió, a KN-kód alá tartozó sáfrány, illetve étkezési burgonya, csemege kukorica (nem tartozik a rendelet hatálya alá) 1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai)

Kivétel és mentesség a forgalmazási előírások alkalmazása alól: amennyiben egyértelműen fel vannak rajtuk tüntetve a »feldolgozásra szánt« vagy »állati takarmánynak szánt« szavak vagy ennek megfelelő más szöveg: i. az ipari feldolgozásra szánt termékek, vagy ii. az állati takarmánynak vagy más, nem élelmezési célú felhasználásra szánt termékek” a termelő a saját gazdaságában árusít a fogyasztók részére, azok személyes felhasználására tisztított és vágott, ezáltal »azonnal fogyasztható« vagy »konyhakész« termékek tagállami hatáskörben (házi ipari felhasználásra)

1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai) tisztított és vágott, ezáltal »azonnal fogyasztható« vagy »konyhakész« termékek

1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai) tisztított és vágott, ezáltal »azonnal fogyasztható« vagy »konyhakész« termékek

1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai) tisztított és vágott, ezáltal »azonnal fogyasztható« vagy »konyhakész« termékek

1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai) tisztított és vágott, ezáltal »azonnal fogyasztható« vagy »konyhakész« termékek

1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai) tisztított és vágott, ezáltal »azonnal fogyasztható« vagy »konyhakész« termékek

Jelölési információk: A számlákon és kísérő dokumentumokon – kivéve a fogyasztónak szánt elismervényt – fel kell tüntetni a termékek nevét és a származási országot. Adott esetben a fajtát, illetve a minőségi osztályt (termékspecifikus szabvány). 1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai)

Kevert csomagolású termékek: 3 kg ► 5 kg (fogyasztói csomagolás) megfelelés (általános, speciális) ha az áru több tagállamból vagy harmadik országból származik, a származási országok teljes nevét értelemszerűen az alábbi elnevezések egyikével lehet helyettesíteni: a) az Európai Közösségből származó gyümölcs- és zöldségfélékből készült kevert csomagolású termék, b) nem az Európai Közösségből származó gyümölcs- és zöldségfélékből készült kevert csomagolású termék, c) az Európai Közösségből és az Európai Közösségen kívüli országokból származó gyümölcs- és zöldségfélékből készült kevert csomagolású termék. 1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai)

»Kereskedő«: minden olyan természetes vagy jogi személy: a) aki a forgalmazási minőségszabványok hatálya alá tartozó gyümölcsöt vagy zöldséget birtokol, azzal a szándékkal, i. hogy bemutassa, vagy eladásra kínálja, ii. értékesítse, vagy iii. bármilyen módon forgalomba hozza, vagy b) aki a forgalmazási minőségszabványok hatálya alá tartozó gyümölccsel vagy zöldséggel kapcsolatos, az a) pont i., ii. és iii. alpontjában meghatározott tevékenységek egyikét ténylegesen folytatja. 1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai)

Ellenőrzések: belföldi – kockázatbecslés alapján export, import – termékspecifikus szabvány hatálya alá tartozó esetében kötelező, – általános szabvány hatálya alá tartozó termék esetében kockázatbecslés alapján – elfogadott harmadik országok (10 termékre) 1580/2007/EK rendelet (2009. július 1. hatályba lépő módosításai)

Szankcionálás: élelmiszer-ellenőrzési bírság Ha a termék nem felel meg az élelmiszer-minőségi előírásoknak (Tv./ 62.§ (1) b)) A bírságot a termék birtokosával – ide nem értve a végső fogyasztót – szemben kell kiszabni. (a Tv. 62.§ (4) bekezdés alapján) A bírság alapösszegének mértékét a megállapított hiba jellege határozza meg (Kr. / 9. § (1)) Szankcionálás Tv.és a 194/2008. (VII. 31.) Korm.R.

Szankcionálás: élelmiszer-ellenőrzési bírság 1) Az élelmiszer-biztonsági követelmények megsértése esetén (pl. származás eredet meghamísítása, a nyomon-követhetőség akadályozása): a tétel értékének háromszorosa; 2) Jogszabályban vagy az Európai Unió kötelezően alkalmazandó jogi aktusaiban szabályozott élelmiszerminőségi előírásoknak való meg nem felelés esetén (pl. forgalmazási minőségi szabványok be nem tartása, minimumkövetelmények, osztályba sorolás, méretre válogatás, kikészítés, jelölési hiba esetében): a tétel értékének kétszerese; 3) Egyéb, a fentiek alá nem tartozó élelmiszer-jelölési előírásoknak való meg nem felelés esetén (pl. előrecsomagolt áruk esetén tömeg vagy darabszám feltüntetése): a tétel értéke. Az élelmiszer-ellenőrzési bírság legkisebb összege tizenötezer forint (Tv 59. § (1) alapján) Szankcionálás Tv.és a 194/2008. (VII. 31.) Korm.R.

Szankcionálás: élelmiszer-ellenőrzési bírság Súlyosbító körülmény:Alkalmazandó szorzó Bírság kiszabására okot adó jogsértéssel érintett, vagy potenciálisan érintett emberek, illetve vállalkozások számától függően: 1-5 Azonos tényállású jogsértés miatt a megelőző három évben történő bírság kiszabása esetén a cselekmény súlyától függően: 1,5-5 Szankcionálás Tv.és a 194/2008. (VII. 31.) Korm.R.

Növényi termékek fokozott import ellenőrzése 669/2009 EK,1152/2009 EK

Termékek OrszágTermékEllenőrzés gyakorisága Kockázat Brazíliabrazil dió100 %aflatoxin Kínaföldimogyoró20 %aflatoxin Egyiptomföldimogyoró20 %aflatoxin Iránpisztácia50 %aflatoxin USAmandula (VASP által vizsgált) szúrópróba szerűen aflatoxin USAmandula (VASP által nem vizsgált) 100 %aflatoxin Brazíliaföldimogyoró50%aflatoxin

Termékek OrszágTermékEllenőrzés gyakorisága Kockázat Törökországaszalt füge20 % aflatoxin Törökországmogyoró (Coryllus ssp.) 10 % aflatoxin Törökországpisztácia50 % aflatoxin Törökországdiófélék és szárított gyümölcsök keverékei 10 %, 20 %, 50 % aflatoxin Törökországfüge-, pisztácia- és mogyorókrém 10 %, 20 %, 50 % aflatoxin Törökországfeldolgozott vagy tartósított füge, pisztácia és mogyoró 10 %, 20 %, 50 % aflatoxin Törökországmogyoróból, fügéből és pisztáciából készült liszt, dara, por 10 %, 20 %, 50 % aflatoxin Törökországdarabolt, szeletelt és tört mogyoró 10 % aflatoxin

Tapasztalatok Származási ország Polc címke, áru jelölése Áru azonosság (pl. pasztinák) Árukezelés Szortiment bősége Lecsópaprika (ENSZ/EGB szabvány módosítása)

Mit hozzon a jövő? Egyszerűbb szabványokat –Méretelőírások –Csoport szabványok gyökérzöldségek, Kabakosok, Stb. Egyértelmű, követhető szabályokat Valós problémamegoldást

Köszönöm a figyelmet!